Yeterlilik Kodu

TR0030217055

Yeterlilik Adı
Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
  • Alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
  • Alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
  • Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
  • Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.
  • Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda inisiyatif alır.
  • Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
  • Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.
  • Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü B2 düzeyi).
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
  • Alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır.
  • Alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.
  • Alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. (2) Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir. (3) Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir. (4) Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. Tezini başarıyla savunmak

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için Eğitim Fakültesi?nde herhangi bir programda lisans derecesine sahip olmak gereklidir.

Başarma ŞartlarıTezini başarıyla savunmak Mezuniyet koşulları Gazi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtildiği gibidir: Mezuniyet için genel not ortalaması en az 2.50/4.00 olmalıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun öğrenciler kamu ve özel sektörde eğitim yöneticisi, eğitim müfettişi, akademik koordinatör vb. unvanlarla çalışabilir ve farklı sektörlerde insan kaynakları yönetimi ve hizmet içi eğitim birimlerinde eğitim uzmanı olarak görev alabilirler. Ayrıca mezun öğrencilerimiz ülkemizdeki ve yurt dışındaki üniversitelerde öğretim elemanı olarak görev yapabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030217055


Yeterlilik Adı
Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
  • Alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
  • Alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
  • Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
  • Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.
  • Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda inisiyatif alır.
  • Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
  • Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.
  • Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü B2 düzeyi).
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
  • Alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır.
  • Alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.
  • Alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. (2) Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir. (3) Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir. (4) Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. Tezini başarıyla savunmak


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için Eğitim Fakültesi?nde herhangi bir programda lisans derecesine sahip olmak gereklidir.


Başarma Şartları
Tezini başarıyla savunmak Mezuniyet koşulları Gazi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtildiği gibidir: Mezuniyet için genel not ortalaması en az 2.50/4.00 olmalıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun öğrenciler kamu ve özel sektörde eğitim yöneticisi, eğitim müfettişi, akademik koordinatör vb. unvanlarla çalışabilir ve farklı sektörlerde insan kaynakları yönetimi ve hizmet içi eğitim birimlerinde eğitim uzmanı olarak görev alabilirler. Ayrıca mezun öğrencilerimiz ülkemizdeki ve yurt dışındaki üniversitelerde öğretim elemanı olarak görev yapabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030217055

Qualification Title
EĞİTİM YÖNETİMİ(YL) Masters Degree
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
Orientation-
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Course develops student?s skills of expression and research in the field of Educational Administration. Grasping the inter-disciplinary interaction related to his field of Educational Administration. The ability to use the expert-level theoretical and practical knowledge acquired in of Educational Administration field. Interpreting and forming new types of knowledge by combining the knowledge from the field of Educational Administration and the knowledge from various other disciplines. Solves the issues of Educational Administration field by using scientific methods. The ability to carry out a specialist study related to the field of Educational Administration independently. Developing new strategic approaches to solve the unforeseen and complex problems arising in the practical processes of the field of of Educational Administration. Coming up with solutions while taking responsibility when comes up with the problems in the field of Educational Administration. Fulfilling the leader role in the environments where solutions are sought for the problems related to of Educational Administration. Evaluates issues in the field of Educational Administration with a critical eye and encourages learning. Transferring the current developments in the of Educational Administration area and his/her own work within the national and international environments orally, visually and in written forms. Ability to see and develop social relationships and the norms in the field of of Educational Administration directing these relationships with a critical look and the ability to take action to change these when necessary. Having proficiency in a foreign language and establishing written and oral communication with that language in the field of Educational Administration. Uses computer programs competent enough for Educational Administration. Using communication technologies efficiently and according to the needs of Educational Administration Collects data related to the of Educational Administration, reviews and makes conclusions; implements and shares them by considering ethical values Develops different perspectives related to the field of Educational Administration, plans them and assesses them within the quality framework. Internalizes the knowledge gained in the field of Educational Administration, transforms it into a skill and uses it with interdisciplinary studies.

Key Competencies-
Further Info

(1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). Defending Masters thesis

Quality Assurance-
Access Requirements

For Turkish and foreign students, it is necessary to have a bachelors degree in any program in the Faculty of Education.

Conditions for SuccessDefending Masters thesis Graduation conditions are as stated in Gazi University Graduate Education and Examination Regulations: For graduation, the GPA must be at least 2.50 / 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students can work in public and private sectors with the titles of education manager, education inspector, academic coordinator, etc. They can work as a training specialist in human resources management and in-service training units in different sectors. In addition, our graduate students can work as lecturers at universities in our country and abroad.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030217055


Qualification Title
EĞİTİM YÖNETİMİ(YL) Masters Degree

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Course develops student?s skills of expression and research in the field of Educational Administration. Grasping the inter-disciplinary interaction related to his field of Educational Administration. The ability to use the expert-level theoretical and practical knowledge acquired in of Educational Administration field. Interpreting and forming new types of knowledge by combining the knowledge from the field of Educational Administration and the knowledge from various other disciplines. Solves the issues of Educational Administration field by using scientific methods. The ability to carry out a specialist study related to the field of Educational Administration independently. Developing new strategic approaches to solve the unforeseen and complex problems arising in the practical processes of the field of of Educational Administration. Coming up with solutions while taking responsibility when comes up with the problems in the field of Educational Administration. Fulfilling the leader role in the environments where solutions are sought for the problems related to of Educational Administration. Evaluates issues in the field of Educational Administration with a critical eye and encourages learning. Transferring the current developments in the of Educational Administration area and his/her own work within the national and international environments orally, visually and in written forms. Ability to see and develop social relationships and the norms in the field of of Educational Administration directing these relationships with a critical look and the ability to take action to change these when necessary. Having proficiency in a foreign language and establishing written and oral communication with that language in the field of Educational Administration. Uses computer programs competent enough for Educational Administration. Using communication technologies efficiently and according to the needs of Educational Administration Collects data related to the of Educational Administration, reviews and makes conclusions; implements and shares them by considering ethical values Develops different perspectives related to the field of Educational Administration, plans them and assesses them within the quality framework. Internalizes the knowledge gained in the field of Educational Administration, transforms it into a skill and uses it with interdisciplinary studies.


Key Competencies
-

Further Info

(1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). Defending Masters thesis


Quality Assurance
-

Access Requirements

For Turkish and foreign students, it is necessary to have a bachelors degree in any program in the Faculty of Education.


Conditions for Success
Defending Masters thesis Graduation conditions are as stated in Gazi University Graduate Education and Examination Regulations: For graduation, the GPA must be at least 2.50 / 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students can work in public and private sectors with the titles of education manager, education inspector, academic coordinator, etc. They can work as a training specialist in human resources management and in-service training units in different sectors. In addition, our graduate students can work as lecturers at universities in our country and abroad.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address