Yeterlilik Kodu | TR0030219010 | |
Yeterlilik Adı | Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muş Alparslan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.alparslan.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | (1) Ders ve her türlü uygulamanın öğretim bakımından değerlendirilmesi, AKTS üzerinden yapılır. (2) Lisansüstü derslerinin sınavları 100 tam puan üzerinden değerlendirilir ve her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Öğrencinin aldığı bir dersten, yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için; teorik derslerde en az %70, uygulama derslerinde ise en az %80 devam etmesi gerekir. (3) Bir lisansüstü dersinin başarı notu, ara sınav notunun %40’ı ile yarıyıl sonu sınav notunun %60’ının toplamıdır. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için; yarıyıl sonu sınavından en az 60 alması ve başarı notunun yüksek lisans programı için en az 65, doktora programı için ise en az 75 olması gerekir. (4) Yarıyıl sonu sınavına girme şartlarını yerine getirmek kaydıyla, yarıyıl sonu sınavına girmeyen ya da bu sınava girdiği halde başarısız olan öğrenciler için bütünleme sınavı yapılır. Bütünleme sınavında alınan not yarıyıl sonu sınavı notu yerine geçer. (5) Öğrenci; başarısız olduğu dersleri, o derslerin açıldığı yarıyılda tekrar alır. Ancak başarısız olduğu dersler seçmeli ise, bu derslerin yerine danışmanının onayladığı başka seçmeli dersleri de alabilir. (6) (Değişik:RG-20/5/2019-30779) Lisansüstü derslerin başarı notları; 100 tam puan üzerinden hesaplanır. 100’lük sistemdeki başarı notlarının 4’lük sistemdeki karşılıkları aşağıdaki tabloya göre belirlenir. 4’lük sistemdeki 100’lük Sistem Başarı Notu katsayı karşılığı 90-100 AA 4.00 85-89 BA 3.50 75-84 BB 3.00 70-74 CB 2.50 65-69 CC 2.00 00-64 FF 0.00 (7) (Değişik:RG-20/5/2019-30779) Öğrenci, FF notu aldığı derslerden başarısız sayılır. Bir dersteki devamsız öğrencilere Devamsız (DZ), sınavlara girmeyen öğrencilere Girmedi (GR) notu verilir. MŞÜ kredisi olmayan derslerden başarısız öğrencilerin durumu Yetersiz (YZ), başarılı öğrencilerin durumu Yeterli (YT) olarak sonuçlandırılır. Bu program; 21 MŞÜ kredi ve tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi adet kredili ders ile bilimsel araştırma yöntemleri dersi, seminer dersi dâhil ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Kabul koşulları Muş Alparslan Üniversitesi Yüksek Lisans Yönetmeliğinde belirtildiği gibidir. Ayrıca başvuru döneminde istenilen özel şartları taşımaktır. Özel şartlar yıldan yıla değişiklik gösterebilir. Bu nedenle başvuru döneminin takip edilmesi gerekmektedir. Lisansüstü Yönetmeliği link: http://sosyalenstitu.alparslan.edu.tr/files/45/SBE/43193.pdf | |
Başarma Şartları | Bu program; 21 MŞÜ kredi ve tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi adet kredili ders ile bilimsel araştırma yöntemleri dersi, seminer dersi dâhil ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Mezuniyet koşulları Muş Alparslan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtildiği gibidir. link: http://sosyalenstitu.alparslan.edu.tr/tr/page/3771 | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezun öğrenciler kamu ve özel sektörde eğitim yöneticisi, eğitim müfettişi, akademik koordinatör vb. unvanlarla çalışabilir ve farklı sektörlerde insan kaynakları yönetimi ve hizmet içi eğitim birimlerinde eğitim uzmanı olarak görev alabilirler. Ayrıca mezun öğrencilerimiz ülkemizdeki ve yurt dışındaki üniversitelerde öğretim elemanı olarak görev yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219010
Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.
- Sistemle ilgili kavramları ve kuramları açıklar.
- Yönetim Bilimiyle ilgili kavramları ve kuramları açıklar.
- Liderlik teorilerinin uygulanmasında farkındalık kazanır.
- Okul- çevre sistemler arasındaki ilişkileri açıklayabilir.
- Alanında farklı alternatifleri göz önünde bulundurarak, olası çağdaş yönetim biçimlerini planlar.
- Kurum içinde gerekli eğitimsel ve sosyal ortamı oluşturmada yetkindir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
(1) Ders ve her türlü uygulamanın öğretim bakımından değerlendirilmesi, AKTS üzerinden yapılır.
(2) Lisansüstü derslerinin sınavları 100 tam puan üzerinden değerlendirilir ve her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Öğrencinin aldığı bir dersten, yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için; teorik derslerde en az %70, uygulama derslerinde ise en az %80 devam etmesi gerekir.
(3) Bir lisansüstü dersinin başarı notu, ara sınav notunun %40’ı ile yarıyıl sonu sınav notunun %60’ının toplamıdır. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için; yarıyıl sonu sınavından en az 60 alması ve başarı notunun yüksek lisans programı için en az 65, doktora programı için ise en az 75 olması gerekir.
(4) Yarıyıl sonu sınavına girme şartlarını yerine getirmek kaydıyla, yarıyıl sonu sınavına girmeyen ya da bu sınava girdiği halde başarısız olan öğrenciler için bütünleme sınavı yapılır. Bütünleme sınavında alınan not yarıyıl sonu sınavı notu yerine geçer.
(5) Öğrenci; başarısız olduğu dersleri, o derslerin açıldığı yarıyılda tekrar alır. Ancak başarısız olduğu dersler seçmeli ise, bu derslerin yerine danışmanının onayladığı başka seçmeli dersleri de alabilir.
(6) (Değişik:RG-20/5/2019-30779) Lisansüstü derslerin başarı notları; 100 tam puan üzerinden hesaplanır. 100’lük sistemdeki başarı notlarının 4’lük sistemdeki karşılıkları aşağıdaki tabloya göre belirlenir. 4’lük sistemdeki 100’lük Sistem Başarı Notu katsayı karşılığı 90-100 AA 4.00 85-89 BA 3.50 75-84 BB 3.00 70-74 CB 2.50 65-69 CC 2.00 00-64 FF 0.00
(7) (Değişik:RG-20/5/2019-30779) Öğrenci, FF notu aldığı derslerden başarısız sayılır. Bir dersteki devamsız öğrencilere Devamsız (DZ), sınavlara girmeyen öğrencilere Girmedi (GR) notu verilir. MŞÜ kredisi olmayan derslerden başarısız öğrencilerin durumu Yetersiz (YZ), başarılı öğrencilerin durumu Yeterli (YT) olarak sonuçlandırılır. Bu program; 21 MŞÜ kredi ve tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi adet kredili ders ile bilimsel araştırma yöntemleri dersi, seminer dersi dâhil ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Kabul koşulları Muş Alparslan Üniversitesi Yüksek Lisans Yönetmeliğinde belirtildiği gibidir. Ayrıca başvuru döneminde istenilen özel şartları taşımaktır. Özel şartlar yıldan yıla değişiklik gösterebilir. Bu nedenle başvuru döneminin takip edilmesi gerekmektedir. Lisansüstü Yönetmeliği link: http://sosyalenstitu.alparslan.edu.tr/files/45/SBE/43193.pdf
Mezun öğrenciler kamu ve özel sektörde eğitim yöneticisi, eğitim müfettişi, akademik koordinatör vb. unvanlarla çalışabilir ve farklı sektörlerde insan kaynakları yönetimi ve hizmet içi eğitim birimlerinde eğitim uzmanı olarak görev alabilirler. Ayrıca mezun öğrencilerimiz ülkemizdeki ve yurt dışındaki üniversitelerde öğretim elemanı olarak görev yapabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219010 | |
Qualification Title | Eğitim Yönetimi (Tezli) MASTER OF SCIENCE (WITH THESIS) | |
Awarding Body | MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.alparslan.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Explains the concepts and theories related to the system. Explains concepts and theories related to Management Science. Gains awareness in the application of leadership theories. Will be able to explain the relationships between school-environmental systems. Plans possible contemporary management styles by considering different alternatives in the field. He is competent in creating the necessary educational and social environment within the institution. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | (1) The evaluation of the course and all kinds of applications in terms of teaching is done through ECTS. (2) The exams of graduate courses are evaluated over 100 full points and a midterm and a final exam are held for each course. In order for the student to take the final exam from a course taken; It is required to attend at least 70% in theoretical courses and at least 80% in practical courses. (3) The success grade of a graduate course is the sum of 40% of the midterm exam grade and 60% of the final exam grade. In order for the student to be considered successful in the relevant course; It is necessary to get at least 60 in the final exam and the success grade should be at least 65 for the masters program and at least 75 for the doctoral program. (4) Provided that they fulfill the requirements for taking the final exam, a make-up exam is held for students who do not take the final exam or fail the exam despite taking it. The grade taken in the make-up exam replaces the final exam grade. (5) Student; takes the failed courses again in the semester in which those courses are opened. However, if the failed courses are elective, he can take other elective courses approved by his advisor instead of these courses. (6) (Amended:OJ-20/5/2019-30779) Grades of graduate courses; Calculated out of 100 full points. The equivalents of the success grades in the 100 system are determined according to the table below. Equivalent to 100 System Success Score coefficient in the 4th system 90-100 AA 4.00 85-89 BA 3.50 75-84 BB 3.00 70-74 CB 2.50 65-69 CC 2.00 00-64 FF 0.00 (7) (Amendment: OJ-20/5/2019-30779) A student is considered unsuccessful in the courses for which he received an FF grade. Students who are absent from a course are given the grade of Absent (DZ), and students who do not take the exams are given the grade of Not Entered (GR). The status of unsuccessful students in courses without MŞÜ credits is concluded as Insufficient (YZ), and the status of successful students is concluded as Sufficient (YT). This program; 21 MŞÜ credits and masters program with thesis consists of at least seven credit courses, not less than 60 ECTS credits, and a total of at least 120 ECTS credits, including scientific research methods course, seminar course and thesis work. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Admission requirements are as stated in Muş Alparslan University Graduate Regulations. In addition, it is to carry the special conditions required during the application period. Special conditions may vary from year to year. Therefore, the application period must be followed. Postgraduate Regulation link: http://socialenstitu.alparslan.edu.tr/files/45/SBE/43193.pdf | |
Conditions for Success | This program; 21 MŞÜ credits and masters program with thesis consists of at least seven credit courses, not less than 60 ECTS credits, and a total of at least 120 ECTS credits, including scientific research methods course, seminar course and thesis work. Graduation requirements are as stated in Muş Alparslan University Postgraduate Education and Examination Regulations. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduate students can work as education manager, education inspector, academic coordinator, etc. in the public and private sectors. They can work with titles and work as training specialists in human resources management and in-service training units in different sectors. In addition, our graduate students can work as lecturers at universities in our country and abroad. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219010
Explains the concepts and theories related to the system. Explains concepts and theories related to Management Science. Gains awareness in the application of leadership theories. Will be able to explain the relationships between school-environmental systems. Plans possible contemporary management styles by considering different alternatives in the field. He is competent in creating the necessary educational and social environment within the institution.
(1) The evaluation of the course and all kinds of applications in terms of teaching is done through ECTS. (2) The exams of graduate courses are evaluated over 100 full points and a midterm and a final exam are held for each course. In order for the student to take the final exam from a course taken; It is required to attend at least 70% in theoretical courses and at least 80% in practical courses. (3) The success grade of a graduate course is the sum of 40% of the midterm exam grade and 60% of the final exam grade. In order for the student to be considered successful in the relevant course; It is necessary to get at least 60 in the final exam and the success grade should be at least 65 for the masters program and at least 75 for the doctoral program. (4) Provided that they fulfill the requirements for taking the final exam, a make-up exam is held for students who do not take the final exam or fail the exam despite taking it. The grade taken in the make-up exam replaces the final exam grade. (5) Student; takes the failed courses again in the semester in which those courses are opened. However, if the failed courses are elective, he can take other elective courses approved by his advisor instead of these courses. (6) (Amended:OJ-20/5/2019-30779) Grades of graduate courses; Calculated out of 100 full points. The equivalents of the success grades in the 100 system are determined according to the table below. Equivalent to 100 System Success Score coefficient in the 4th system 90-100 AA 4.00 85-89 BA 3.50 75-84 BB 3.00 70-74 CB 2.50 65-69 CC 2.00 00-64 FF 0.00 (7) (Amendment: OJ-20/5/2019-30779) A student is considered unsuccessful in the courses for which he received an FF grade. Students who are absent from a course are given the grade of Absent (DZ), and students who do not take the exams are given the grade of Not Entered (GR). The status of unsuccessful students in courses without MŞÜ credits is concluded as Insufficient (YZ), and the status of successful students is concluded as Sufficient (YT). This program; 21 MŞÜ credits and masters program with thesis consists of at least seven credit courses, not less than 60 ECTS credits, and a total of at least 120 ECTS credits, including scientific research methods course, seminar course and thesis work.
Admission requirements are as stated in Muş Alparslan University Graduate Regulations. In addition, it is to carry the special conditions required during the application period. Special conditions may vary from year to year. Therefore, the application period must be followed. Postgraduate Regulation link: http://socialenstitu.alparslan.edu.tr/files/45/SBE/43193.pdf
Graduate students can work as education manager, education inspector, academic coordinator, etc. in the public and private sectors. They can work with titles and work as training specialists in human resources management and in-service training units in different sectors. In addition, our graduate students can work as lecturers at universities in our country and abroad.
Qualification is continuous