Yeterlilik Kodu | TR0030217056 | |
Yeterlilik Adı | Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Gazi Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gazi.edu.tr | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | (1) Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. (2) Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir. (3) Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir. (4) Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. belirtilmemiş | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Eğitim Fakültesi Bölümlerinden lisans mezunu olmak, en az 2,29/4,00 (60/100) AGNO sahibi olmak. | |
Başarma Şartları | - | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | belirtilmemiş | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030217056
- Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
- Alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
- Alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
- Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
- Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.
- Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.
- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda inisiyatif alır.
- Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
- Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.
- Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü B2 düzeyi).
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
- Alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır.
- Alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.
- Alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
(1) Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. (2) Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir. (3) Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir. (4) Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. belirtilmemiş
Eğitim Fakültesi Bölümlerinden lisans mezunu olmak, en az 2,29/4,00 (60/100) AGNO sahibi olmak.
belirtilmemiş
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030217056 | |
Qualification Title | EĞİTİM YÖNETİMİ(Tezsiz YL) None Thesis Masters Degree | |
Awarding Body | Gazi University | |
Awarding Body Contact | Gazi University | |
Awarding Body Url | http://www.gazi.edu.tr | |
Orientation | - | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Course develops student?s skills of expression and research in the field of Educational Administration. Grasping the inter-disciplinary interaction related to his field of Educational Administration. The ability to use the expert-level theoretical and practical knowledge acquired in of Educational Administration field. Interpreting and forming new types of knowledge by combining the knowledge from the field of Educational Administration and the knowledge from various other disciplines. Solves the issues of Educational Administration field by using scientific methods. The ability to carry out a specialist study related to the field of Educational Administration independently. Developing new strategic approaches to solve the unforeseen and complex problems arising in the practical processes of the field of of Educational Administration. Coming up with solutions while taking responsibility when comes up with the problems in the field of Educational Administration. Fulfilling the leader role in the environments where solutions are sought for the problems related to of Educational Administration. Evaluates issues in the field of Educational Administration with a critical eye and encourages learning. Transferring the current developments in the of Educational Administration area and his/her own work within the national and international environments orally, visually and in written forms. Ability to see and develop social relationships and the norms in the field of of Educational Administration directing these relationships with a critical look and the ability to take action to change these when necessary. Having proficiency in a foreign language and establishing written and oral communication with that language in the field of Educational Administration. Uses computer programs competent enough for Educational Administration. Using communication technologies efficiently and according to the needs of Educational Administration. Collects data related to the of Educational Administration, reviews and makes conclusions; implements and shares them by considering ethical values. Develops different perspectives related to the field of Educational Administration, plans them and assesses them within the quality framework. Internalizes the knowledge gained in the field of Educational Administration, transforms it into a skill and uses it with interdisciplinary studies. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | (1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). unspecified | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Being graduated from one of the departments of Education Faculty, having at least 2,29/4,00 (60/100) GPA. | |
Conditions for Success | unspecified Completing the course workload and the final project successfully | |
Progression Paths (Relationship Type) | unspecified | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030217056
Course develops student?s skills of expression and research in the field of Educational Administration. Grasping the inter-disciplinary interaction related to his field of Educational Administration. The ability to use the expert-level theoretical and practical knowledge acquired in of Educational Administration field. Interpreting and forming new types of knowledge by combining the knowledge from the field of Educational Administration and the knowledge from various other disciplines. Solves the issues of Educational Administration field by using scientific methods. The ability to carry out a specialist study related to the field of Educational Administration independently. Developing new strategic approaches to solve the unforeseen and complex problems arising in the practical processes of the field of of Educational Administration. Coming up with solutions while taking responsibility when comes up with the problems in the field of Educational Administration. Fulfilling the leader role in the environments where solutions are sought for the problems related to of Educational Administration. Evaluates issues in the field of Educational Administration with a critical eye and encourages learning. Transferring the current developments in the of Educational Administration area and his/her own work within the national and international environments orally, visually and in written forms. Ability to see and develop social relationships and the norms in the field of of Educational Administration directing these relationships with a critical look and the ability to take action to change these when necessary. Having proficiency in a foreign language and establishing written and oral communication with that language in the field of Educational Administration. Uses computer programs competent enough for Educational Administration. Using communication technologies efficiently and according to the needs of Educational Administration. Collects data related to the of Educational Administration, reviews and makes conclusions; implements and shares them by considering ethical values. Develops different perspectives related to the field of Educational Administration, plans them and assesses them within the quality framework. Internalizes the knowledge gained in the field of Educational Administration, transforms it into a skill and uses it with interdisciplinary studies.
(1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). unspecified
Being graduated from one of the departments of Education Faculty, having at least 2,29/4,00 (60/100) GPA.
unspecified
Qualification is continuous