Yeterlilik Kodu | TR0030219313 | |
Yeterlilik Adı | Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 60 | |
Programın Normal Süresi | 1 | |
Program Profili (Amaç) | Öğrenciye mesleki konularda bilgi kazandırarak mevcut bilginin uygulamada nasıl kullanılacağını gösteren,lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Programda, devam zorunluluğu bulunmaktadır. Toplam dönemlik ders saatinin %30’unda fazla devamsızlığı olan öğrenciler devamsız sayılmakta ve ilgili dersten başarısız olmaktadırlar. Notlar da dönemlik olarak belirlenmekte; vize (arasınav) notlarının %40’ı; final sınavının da %60’ı alınarak geçme notu belirlenmektedir. Uygulama derslerinde sorumlu oldukları uygulamalar ve bu uygulamaların raporlaştırılması sonucu değerlendirilmektedir. Eğitim Yönetimi alanında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin sağlaması gereken şartlar: 1) Müfredat dahilindeki derslerden, toplam 120 ECTS almış olmak, 2) Dönem projesini hazırlamış, jüri önünde sunmuş ve başarılı bir not ile geçmiş olmak. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması : 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezsiz yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezsiz yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Adaylar ilan edilen başvuru süresi içinde istenilen belgelerle Enstitüye başvururlar. Adayın başvurduğu lisansüstü programın türüne göre aşağıdaki koşulları taşıması gerekir: 1)Lisans diplomasına sahip olmak 2)Öğretmenlik yapmış olmak | |
Başarma Şartları | Eğitim Yönetimi alanında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin sağlaması gereken şartlar: 1) Müfredat dahilindeki derslerden, toplam 120 ECTS almış olmak, 2) Dönem projesini hazırlamış, jüri önünde sunmuş ve başarılı bir not ile geçmiş olmak. Öğrenciler mezun olabilmek için en az 3.00 akademik ortamalaya sahip olmalı (4.00 üzerinden); en az 30 krediyi tamamlamış olmalı; ve bir dönem projesini başarılı bir biçimde hazırlamış ve savunmuş olmalıdırlar | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar MEBe bağlı İlk ve Orta öğretim düzeyindeki okullarda, Bakanlık gibi kurum ve kuruluşlarda uzman olarak hizmet vermektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219313
Öğrenciye mesleki konularda bilgi kazandırarak mevcut bilginin uygulamada nasıl kullanılacağını gösteren,lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Eğitim yönetimi alanında kullanılan teori ve uygulamaları bilebilecektir.
- Bilimsel araştırma sürecinin temel özelliklerini kavrayabilecektir.
- Eğitim yönetimi alanında üretilen ulusal ve uluslararası düzeyde yayınları takip edebilecektir.
- Eğitim yönetimi alanına ait sorunları karar verme, planlama, örgütleme, eşgüdümleme, denetleme ve değerlendirme gibi yönetsel süreçler açısından tartışabilecektir.
- Etik ilkelerin farkında olacak ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtabilecektir.
- Eğitim yönetimi alanına uygulamada yaşanan sorunların farkına varabilecektir.
- Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarla alanı destekleyebilmek için alan çalışanları ve uygulayıcılarla etkili iletişim kurabilecektir.
- Eğitim örgütlerini yapısal ve işlevsel açıdan analiz edebilecektir.
- Eğitim örgütlerinin diğer örgütlerle, sivil toplum kuruluşlarıyla, toplumla, iş çevresiyle olan ilişkisini değerlendirebilecektir.
- Türkiye Eğitim Sistemine egemen olan siyasal, sosyal, tarihsel, kültürel, ekonomik ve uluslararası gelişmeleri bilebilecektir.
- Eğitim örgütlerine liderlik edebilecek yönetici yeterliliklerini tartışabilecektir.
- Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamaları hakkında bilgi sahibi olabilecektir.
- Alanda var olan bir sorunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak değerlendirebilecektir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Programda, devam zorunluluğu bulunmaktadır. Toplam dönemlik ders saatinin %30’unda fazla devamsızlığı olan öğrenciler devamsız sayılmakta ve ilgili dersten başarısız olmaktadırlar. Notlar da dönemlik olarak belirlenmekte; vize (arasınav) notlarının %40’ı; final sınavının da %60’ı alınarak geçme notu belirlenmektedir. Uygulama derslerinde sorumlu oldukları uygulamalar ve bu uygulamaların raporlaştırılması sonucu değerlendirilmektedir. Eğitim Yönetimi alanında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin sağlaması gereken şartlar:
1) Müfredat dahilindeki derslerden, toplam 120 ECTS almış olmak,
2) Dönem projesini hazırlamış, jüri önünde sunmuş ve başarılı bir not ile geçmiş olmak.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezsiz yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması
: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezsiz yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezsiz yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Adaylar ilan edilen başvuru süresi içinde istenilen belgelerle Enstitüye başvururlar. Adayın başvurduğu lisansüstü programın türüne göre aşağıdaki koşulları taşıması gerekir: 1)Lisans diplomasına sahip olmak 2)Öğretmenlik yapmış olmak
Mezunlar MEBe bağlı İlk ve Orta öğretim düzeyindeki okullarda, Bakanlık gibi kurum ve kuruluşlarda uzman olarak hizmet vermektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219313 | |
Qualification Title | Yüksek Lisans - Eğitim Yönetimi (Tezsiz) None Thesis Masters Degree | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 60 | |
Program Duration | 1 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To know the theories and applications which are used in the field of Educational Administration. To gain comprehension on the basic characteristics of scientific research process. To develop an ability of pursuing national and international publications in the field of Educational Administration and supervision. To discuss problems on the field of Educational Administration in terms of administrative processes such as decision-making, planning, organizing, co-ordinating, supervising and evaluation. To aware of the ethical principles and reflect these principles practices in the field. Be aware of the problems which are faced during the application in the field of Educational Administration. To communicate effectively with the practitioners and employees for supporting the field with national, international and interdisciplinary studies. To analyze educational organisations from structural and practical perspectives. To evaluate the relationship between educational organizations and the other organizations, civil society organizations, society, business environment. To comprehend the political, social, historical, cultural, economical and international developments which dominate turkish educational system To gain information about educational systems and practices in the field of administration of different countries. To evaluate a problem existing in the field by using scientific research methods. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | There is an obligation to attend the program. Students who are absent for 30% of the total semester hours are considered to be absent and fail in the related course. The grades are determined on a quarterly basis. 40% of midterm exams; 60% of the final exam is determined by passing the grade. Applications are evaluated as a result of the applications they are responsible and reporting of these applications. In order to obtain a masters degree in Educational Administration, the students are required to: 1) To have taken 120 ECTS in total from the courses in the curriculum, 2) To have prepared the term project, presented in front of the jury and passed with a successful grade. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: First Cycle Degree diploma. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages. | |
Conditions for Success | In order to obtain a masters degree in Educational Administration, the students are required to: 1) To have taken 120 ECTS in total from the courses in the curriculum, 2) To have prepared the term project, presented in front of the jury and passed with a successful grade. Student must complete the required course load (30 credits) with a CGPA of at least 3.00/4.00; and successfully prepare and defend term project. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates serve in primary and secondary schools connected to the Ministry of National Education as an expert in institutions and organizations such as the Ministry. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219313
To know the theories and applications which are used in the field of Educational Administration. To gain comprehension on the basic characteristics of scientific research process. To develop an ability of pursuing national and international publications in the field of Educational Administration and supervision. To discuss problems on the field of Educational Administration in terms of administrative processes such as decision-making, planning, organizing, co-ordinating, supervising and evaluation. To aware of the ethical principles and reflect these principles practices in the field. Be aware of the problems which are faced during the application in the field of Educational Administration. To communicate effectively with the practitioners and employees for supporting the field with national, international and interdisciplinary studies. To analyze educational organisations from structural and practical perspectives. To evaluate the relationship between educational organizations and the other organizations, civil society organizations, society, business environment. To comprehend the political, social, historical, cultural, economical and international developments which dominate turkish educational system To gain information about educational systems and practices in the field of administration of different countries. To evaluate a problem existing in the field by using scientific research methods.
There is an obligation to attend the program. Students who are absent for 30% of the total semester hours are considered to be absent and fail in the related course. The grades are determined on a quarterly basis. 40% of midterm exams; 60% of the final exam is determined by passing the grade. Applications are evaluated as a result of the applications they are responsible and reporting of these applications. In order to obtain a masters degree in Educational Administration, the students are required to: 1) To have taken 120 ECTS in total from the courses in the curriculum, 2) To have prepared the term project, presented in front of the jury and passed with a successful grade.
For Turkish Citizens: First Cycle Degree diploma. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages.
Graduates serve in primary and secondary schools connected to the Ministry of National Education as an expert in institutions and organizations such as the Ministry.
Qualification is continuous