Yeterlilik Kodu

TR0030220788

Yeterlilik Adı
Eğitim Yönetimi ve Denetimi Doktora Diploması
Sorumlu KurumKırıkkale Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.kku.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanla ilgili temel ve güncel bilgilere hakimdir.
  • Alanla ilgili konuların farklı toplumlardaki değişik görünümlerinden örnekler vererek karşılaştırma yapabilir.
  • Alanla ilgili bilgilere ulaşmak amacıyla bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır.
  • Alanla ilgili konuları/sorunları farklı bakış açılarını kullanarak yorumlar.
  • Temel ve güncel bilgilerin uygulamaya ilişkin sonuçlarını değerlendirir.
  • Alanla ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilmek için uygun olan bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
  • Alandaki gelişim ve değişimleri izleyerek yeni bilgiler oluşturur.
  • Bireysel olarak ya da grupla çalışarak alan bilgilerini derinleştirir.
  • Alanda yapılan bilimsel çalışmaların amaç, yöntem ve sonuçlarını açıklayabilir.
  • Bilimsel referans kaynaklarını amaca uygun olarak seçerek izler.
  • Alanla ilgili düşünce, çalışma ya da önerilerini doğru ve etkili bir iletişim diliyle ifade edebilir.
  • Ulaştığı farklı ve yeni bilgileri paylaşır.
  • Bilimsel ve mesleki etik kurallara uygun davranır.
  • İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlayabilir ve bunlardan yararlanabilir.
  • Bağımsız olarak bilimsel bir araştırmayı yürütebilir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Lisansüstü programlardaki öğrencilerin dönem sonu sınavında en az 60 tam puan almak üzere; ilgili dersten yılsonu ortalamasının 100 üzerinden yüksek lisans için en az 70 (yetmiş) puan (CC), doktora/sanatta yeterlik için en az 75 puan (CB) olması gerekir. Not listeleri, enstitünün öğrenci otomasyon sistemine girildikten ve kesinleştikten sonra, 100 (yüz) not baremi üzerinden verilen notlar, aşağıdaki değerler dikkate alınarak, sistem tarafından harf notu haline dönüştürülür:

Puan Dönem Ders Notu Katsayı ;

90-100 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 49 ve aşağısı FF 0.0

Seminer, Dönem Projesi ve Özel Uzmanlık Konuları Dersleri için öğrencinin durumu; her yarıyıl sonunda, dersi açan öğretim üyesi tarafından, Başarılı veya Başarısız olarak enstitünün not sistemine girilir ve ilan edilir. Bu dersler genel not ortalamasına katılmaz. Not yükseltme istemi, ilgili derse ait yarıyılın başında yapılır. Yarıyıl not ortalaması, ders tekrarından sonra hesaplanır. Ders tekrarı isteminde bulunan öğrenci, tekrar edilen dersin sonunda başarılı olmasa dahi önceki notundan vazgeçmiş sayılır. Aynı ders için birden fazla ders tekrarı isteminde bulunulamaz. Tez çalışması devam eden öğrenci; tez teslim süresi içinde veya tez tesliminden sonra, GNO’sını yükseltmek için, istemde bulunamaz. Doktora programı, en az 240 AKTSden oluşur. Doktora programına, tezli yüksek lisans derecesini tamamlamış öğrenciler kabul edilir. Doktora programı, bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den ve toplam 21 krediden az olmamak kaydıyla en az 7 ders, bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasını içerir. Bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren en az bir ders, yüksek lisans döneminde alınmış ve başarılmış ise doktora programında alınmasına gerek yoktur.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Eğitim Yönetimi, Eğitim Yönetimi ve Denetimi, Eğitim Felsefesi veya Eğitim Politikaları alanlarından birinde yüksek lisans mezunu olmak, ALES Sözel Puan Türü Kırıkkale Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtilen şartları sağlamış olma ve kabul sınavında başarılı olma şartı aranmaktadır.

https://sbe.kku.edu.tr/Enstitu/Sayfa/Index?Sayfa=EnstituYonetmelik

Başarma ŞartlarıDoktora programı, en az 240 AKTS'den oluşur. Doktora programına, tezli yüksek lisans derecesini tamamlamış öğrenciler kabul edilir. Doktora programı, bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den ve toplam 21 krediden az olmamak kaydıyla en az 7 ders, bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasını içerir. Bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren en az bir ders, yüksek lisans döneminde alınmış ve başarılmış ise doktora programında alınmasına gerek yoktur. En az 7 ders, Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği, Seminer, Doktora Yeterlilik Sınavı, Doktora Tez Önerisi Savunma Sınavı, en az 3 ara rapor, en az 4 dönem Özel Uzmanlık Konuları dersinden başarılı olan ve 21 kredi, 240 AKTS koşulunu sağlayarak tez savunma sınav sonucu başarılı olan öğrenci mezun olmaya hak kazanır. Doktora tezinin sonuçlandırılabilmesi ve tez savunma sınavı sürecinin başlatılabilmesi için tez konusu ile ilgili en az bir makalesinin ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmış veya kitapta bölüm olarak yayımlanmış veya yayımlanmak üzere kesin kabul edilmiş olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar, araştırma ve teori ağırlıklı içeriğiyle, uzmanlaştıkları eğitim yönetimi, denetimi, ekonomisi ve planlaması alanlarında güçlü bir bilgi birikimine sahip olarak kamu ya da özel sektörde çalışabilecek ya da geleceğin alanında saygı duyulan akademisyenleri olarak doktora eğitimlerine devam edebileceklerdir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220788


Yeterlilik Adı
Eğitim Yönetimi ve Denetimi Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Kırıkkale Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanla ilgili temel ve güncel bilgilere hakimdir.
  • Alanla ilgili konuların farklı toplumlardaki değişik görünümlerinden örnekler vererek karşılaştırma yapabilir.
  • Alanla ilgili bilgilere ulaşmak amacıyla bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır.
  • Alanla ilgili konuları/sorunları farklı bakış açılarını kullanarak yorumlar.
  • Temel ve güncel bilgilerin uygulamaya ilişkin sonuçlarını değerlendirir.
  • Alanla ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilmek için uygun olan bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
  • Alandaki gelişim ve değişimleri izleyerek yeni bilgiler oluşturur.
  • Bireysel olarak ya da grupla çalışarak alan bilgilerini derinleştirir.
  • Alanda yapılan bilimsel çalışmaların amaç, yöntem ve sonuçlarını açıklayabilir.
  • Bilimsel referans kaynaklarını amaca uygun olarak seçerek izler.
  • Alanla ilgili düşünce, çalışma ya da önerilerini doğru ve etkili bir iletişim diliyle ifade edebilir.
  • Ulaştığı farklı ve yeni bilgileri paylaşır.
  • Bilimsel ve mesleki etik kurallara uygun davranır.
  • İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlayabilir ve bunlardan yararlanabilir.
  • Bağımsız olarak bilimsel bir araştırmayı yürütebilir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Lisansüstü programlardaki öğrencilerin dönem sonu sınavında en az 60 tam puan almak üzere; ilgili dersten yılsonu ortalamasının 100 üzerinden yüksek lisans için en az 70 (yetmiş) puan (CC), doktora/sanatta yeterlik için en az 75 puan (CB) olması gerekir. Not listeleri, enstitünün öğrenci otomasyon sistemine girildikten ve kesinleştikten sonra, 100 (yüz) not baremi üzerinden verilen notlar, aşağıdaki değerler dikkate alınarak, sistem tarafından harf notu haline dönüştürülür:

Puan Dönem Ders Notu Katsayı ;

90-100 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 49 ve aşağısı FF 0.0

Seminer, Dönem Projesi ve Özel Uzmanlık Konuları Dersleri için öğrencinin durumu; her yarıyıl sonunda, dersi açan öğretim üyesi tarafından, Başarılı veya Başarısız olarak enstitünün not sistemine girilir ve ilan edilir. Bu dersler genel not ortalamasına katılmaz. Not yükseltme istemi, ilgili derse ait yarıyılın başında yapılır. Yarıyıl not ortalaması, ders tekrarından sonra hesaplanır. Ders tekrarı isteminde bulunan öğrenci, tekrar edilen dersin sonunda başarılı olmasa dahi önceki notundan vazgeçmiş sayılır. Aynı ders için birden fazla ders tekrarı isteminde bulunulamaz. Tez çalışması devam eden öğrenci; tez teslim süresi içinde veya tez tesliminden sonra, GNO’sını yükseltmek için, istemde bulunamaz. Doktora programı, en az 240 AKTSden oluşur. Doktora programına, tezli yüksek lisans derecesini tamamlamış öğrenciler kabul edilir. Doktora programı, bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den ve toplam 21 krediden az olmamak kaydıyla en az 7 ders, bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasını içerir. Bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren en az bir ders, yüksek lisans döneminde alınmış ve başarılmış ise doktora programında alınmasına gerek yoktur.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Eğitim Yönetimi, Eğitim Yönetimi ve Denetimi, Eğitim Felsefesi veya Eğitim Politikaları alanlarından birinde yüksek lisans mezunu olmak, ALES Sözel Puan Türü Kırıkkale Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtilen şartları sağlamış olma ve kabul sınavında başarılı olma şartı aranmaktadır.

https://sbe.kku.edu.tr/Enstitu/Sayfa/Index?Sayfa=EnstituYonetmelik


Başarma Şartları
Doktora programı, en az 240 AKTS'den oluşur. Doktora programına, tezli yüksek lisans derecesini tamamlamış öğrenciler kabul edilir. Doktora programı, bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den ve toplam 21 krediden az olmamak kaydıyla en az 7 ders, bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasını içerir. Bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren en az bir ders, yüksek lisans döneminde alınmış ve başarılmış ise doktora programında alınmasına gerek yoktur. En az 7 ders, Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği, Seminer, Doktora Yeterlilik Sınavı, Doktora Tez Önerisi Savunma Sınavı, en az 3 ara rapor, en az 4 dönem Özel Uzmanlık Konuları dersinden başarılı olan ve 21 kredi, 240 AKTS koşulunu sağlayarak tez savunma sınav sonucu başarılı olan öğrenci mezun olmaya hak kazanır. Doktora tezinin sonuçlandırılabilmesi ve tez savunma sınavı sürecinin başlatılabilmesi için tez konusu ile ilgili en az bir makalesinin ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmış veya kitapta bölüm olarak yayımlanmış veya yayımlanmak üzere kesin kabul edilmiş olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar, araştırma ve teori ağırlıklı içeriğiyle, uzmanlaştıkları eğitim yönetimi, denetimi, ekonomisi ve planlaması alanlarında güçlü bir bilgi birikimine sahip olarak kamu ya da özel sektörde çalışabilecek ya da geleceğin alanında saygı duyulan akademisyenleri olarak doktora eğitimlerine devam edebileceklerdir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220788

Qualification Title
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR) Doctorate
Awarding BodyKirikkale University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.kku.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Have the knowledge of fundamental and contemporary field-related knowledge. Make comparisons by giving examples from different appearances in different societies of field-related issues. Use the information and communication technologies efficiently with the aim of accessing field-related knowledge. Interpret the field-related issues problems by using various perspectives. Assess the application-oriented consequences of fundamental and contemporary knowledge. Use the appropriate scientific methods and techniques to be able to bring forward proposals to field-related problems. Produce new information by following the developments and changes in the field. Deepen the field-related knowledge by studying as an individual or with a group. Explain the aims, methods and consequences of scientific studies conducted in the field. Follow the scientific references choosing those which are expedient to the aim properly. Express field-related thoughts, studies and proposals using a proper and efficient communication language. Share different and new information accessed. Behave according to the scientific and professional ethical principles. Analyze statistics, graphics and tables. Conduct a scientific research on their own.

Key Competencies-
Further Info

Graduate students in the final exam to get at least 60 full points; The end of the year average from the relevant course must be at least 70 (seventy) points (CC) for masters degree out of 100, and at least 75 points (CB) for proficiency in doctorate / arts. After the grade lists are entered into the student automation system of the institute and are finalized, the grades given over the 100 (hundred) grade scale are converted into letter grades by the system, taking into account the following values: Point Term Course Grade Coefficient 90-100 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 49 and below FF 0.0 Student status for Seminar, Term Project and Specialized Topics Courses; At the end of each semester, it is entered into the grading system of the institute as Successful or Unsuccessful and announced by the lecturer. These courses are not included in the GPA. The request for increasing the grade is made at the beginning of the semester of the relevant course. Semester GPA is calculated after course repetition. A student who requests a course repetition is deemed to have given up his previous grade even if he is not successful at the end of the repeated course. More than one course repetition cannot be requested for the same course. The student whose thesis work continues; within the thesis submission period or after the thesis submission, to increase his / her GPA. Doctoral program consists of at least 240 ECTS. Students who have completed their masters degree with thesis are accepted to the doctoral program. The doctorate program includes at least 7 courses, not less than 60 ECTS in one academic term and a total of 21 credits, a course that includes scientific research techniques, research and publication ethics, a seminar course, a proficiency exam, a thesis proposal and thesis work. If at least one course including scientific research techniques and research and publication ethics was taken and succeeded during the graduate period, it is not required to be taken in the doctoral program.

Quality Assurance-
Access Requirements

Having a masters degree in one of the fields of Educational Administration, Educational Administration and Supervision, Educational Philosophy or Educational Policies Students must meet the requirements of the Graduate Education and Examination Regulations of Kırıkkale University and be successful in the admission examination. https://sbe.kku.edu.tr/Enstitu/Sayfa/Index?Sayfa=EnstituYonetmelik

Conditions for SuccessDoctoral program consists of at least 240 ECTS. Students who have completed their masters degree with thesis are accepted to the doctoral program. The doctorate program includes at least 7 courses, not less than 60 ECTS in one academic term and a total of 21 credits, a course that includes scientific research techniques, research and publication ethics, a seminar course, a proficiency exam, a thesis proposal and thesis work. If at least one course including scientific research techniques and research and publication ethics was taken and succeeded during the graduate period, it is not required to be taken in the doctoral program. At least 7 courses, Scientific Research and Publication Ethics, Seminar, Doctoral Qualifying Exam, PhD Thesis Proposal Defense Exam, at least 3 midterm reports, at least 4 semesters of Special Specialization Subjects and a thesis defense exam with 21 credits, 240 ECTS. Students who are successful in the result are entitled to graduate In order for the doctoral thesis to be finalized and the thesis defense examination process to be initiated, at least one article related to the thesis subject must have been published in national / international refereed journals or published as a chapter in the book or it must be approved for publication.
Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates, being experts of educational administration, supervision, economics or planning who have strong reservoir of research and theories in the field, may work in public or private institutions or go on their education attending a Ph.D program as well-respected academicians of the future.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030220788


Qualification Title
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR) Doctorate

Awarding Body
Kirikkale University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Have the knowledge of fundamental and contemporary field-related knowledge. Make comparisons by giving examples from different appearances in different societies of field-related issues. Use the information and communication technologies efficiently with the aim of accessing field-related knowledge. Interpret the field-related issues problems by using various perspectives. Assess the application-oriented consequences of fundamental and contemporary knowledge. Use the appropriate scientific methods and techniques to be able to bring forward proposals to field-related problems. Produce new information by following the developments and changes in the field. Deepen the field-related knowledge by studying as an individual or with a group. Explain the aims, methods and consequences of scientific studies conducted in the field. Follow the scientific references choosing those which are expedient to the aim properly. Express field-related thoughts, studies and proposals using a proper and efficient communication language. Share different and new information accessed. Behave according to the scientific and professional ethical principles. Analyze statistics, graphics and tables. Conduct a scientific research on their own.


Key Competencies
-

Further Info

Graduate students in the final exam to get at least 60 full points; The end of the year average from the relevant course must be at least 70 (seventy) points (CC) for masters degree out of 100, and at least 75 points (CB) for proficiency in doctorate / arts. After the grade lists are entered into the student automation system of the institute and are finalized, the grades given over the 100 (hundred) grade scale are converted into letter grades by the system, taking into account the following values: Point Term Course Grade Coefficient 90-100 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 49 and below FF 0.0 Student status for Seminar, Term Project and Specialized Topics Courses; At the end of each semester, it is entered into the grading system of the institute as Successful or Unsuccessful and announced by the lecturer. These courses are not included in the GPA. The request for increasing the grade is made at the beginning of the semester of the relevant course. Semester GPA is calculated after course repetition. A student who requests a course repetition is deemed to have given up his previous grade even if he is not successful at the end of the repeated course. More than one course repetition cannot be requested for the same course. The student whose thesis work continues; within the thesis submission period or after the thesis submission, to increase his / her GPA. Doctoral program consists of at least 240 ECTS. Students who have completed their masters degree with thesis are accepted to the doctoral program. The doctorate program includes at least 7 courses, not less than 60 ECTS in one academic term and a total of 21 credits, a course that includes scientific research techniques, research and publication ethics, a seminar course, a proficiency exam, a thesis proposal and thesis work. If at least one course including scientific research techniques and research and publication ethics was taken and succeeded during the graduate period, it is not required to be taken in the doctoral program.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Having a masters degree in one of the fields of Educational Administration, Educational Administration and Supervision, Educational Philosophy or Educational Policies Students must meet the requirements of the Graduate Education and Examination Regulations of Kırıkkale University and be successful in the admission examination. https://sbe.kku.edu.tr/Enstitu/Sayfa/Index?Sayfa=EnstituYonetmelik


Conditions for Success
Doctoral program consists of at least 240 ECTS. Students who have completed their masters degree with thesis are accepted to the doctoral program. The doctorate program includes at least 7 courses, not less than 60 ECTS in one academic term and a total of 21 credits, a course that includes scientific research techniques, research and publication ethics, a seminar course, a proficiency exam, a thesis proposal and thesis work. If at least one course including scientific research techniques and research and publication ethics was taken and succeeded during the graduate period, it is not required to be taken in the doctoral program. At least 7 courses, Scientific Research and Publication Ethics, Seminar, Doctoral Qualifying Exam, PhD Thesis Proposal Defense Exam, at least 3 midterm reports, at least 4 semesters of Special Specialization Subjects and a thesis defense exam with 21 credits, 240 ECTS. Students who are successful in the result are entitled to graduate In order for the doctoral thesis to be finalized and the thesis defense examination process to be initiated, at least one article related to the thesis subject must have been published in national / international refereed journals or published as a chapter in the book or it must be approved for publication.

Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates, being experts of educational administration, supervision, economics or planning who have strong reservoir of research and theories in the field, may work in public or private institutions or go on their education attending a Ph.D program as well-respected academicians of the future.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address