Yeterlilik Kodu | TR0030027980 | |
Yeterlilik Adı | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Barbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.comu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre, Sınavlar ve değerlendirme Madde 12 — Öğrenciye verilecek ders notu, her yarıyıl yapılan en az bir ara sınav notu, yarıyıl sonu sınav notu, varsa yarıyıl proje çalışması değerlendirilerek öğretim elemanı tarafından belirlenir. Sınavlar sözlü, yazılı ya da uygulamalı olarak yapılabilir. Notlar Madde 13 — Yüksek lisans, doktora ve sanatta yeterlik programlarında öğretim elemanı tarafından, öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri, yarıyıl sonu ders notu olarak verilir: Başarı Notu Katsayı 100 puan üzerinden not dönüşümü AA 4,0 90 - 100 BA 3,5 85 - 89 BB 3,0 80 - 84 CB 2,5 75 - 79 CC 2,0 70 - 74 DC 1,5 60 - 69 DD 1,0 50 - 59 FD 0,5 30 - 49 FF 0,0 0 - 29 Ayrıca, harf notlarından; a) DS : Devamsız, b) S : Başarılı, c) U : Başarısız olarak harf ile tanımlanır. Tez çalışmalarını başarıyla sürdürmekte olan öğrencilere başarılı, tez çalışmalarını başarıyla sürdüremeyen öğrencilere başarısız notu verilir. Başarısız notu ayrıca, kredisiz olarak alınan dersler, uzmanlık alan dersleri, alan, klinik ve laboratuvar çalışmaları ile seminerler için başarısız olma durumunda da kullanılır. Bu iki not genel not ortalamasına katılmaz. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Lisans mezunu olmak ALES’ ten ilgili puan türünde en az 55 standart puan almış olmak. Üniversitenin Yabancı Diller bölümünde yabancı dil sınavından en az 70 almak (ÜDS sınavından en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan almış adaylar yabancı dil sınavından muaf tutulurlar) Programa öğrenci kabulü ve başvuru koşulları akademik dönem başlamadan önce Eğitim Bilimleri Enstitüsü internet adresinde yayınlanmaktadır (http://ebe.comu.edu.tr). | |
Başarma Şartları | Ders Yeterlikleri: 4 zorunlu, 3 seçmeli dersi başarıyla tamamlamış olmak Tez Yeterlikleri: Tezini ilgili enstitü tez yazım biçim ve kurallarına uygun olarak yazmak ve jüri önünde sunmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | MEB ya da özel eğitim kurumlarında öğretmen ve yönetici olarak çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030027980
- Eğitim yönetimi ve denetimi ile ilgili yaklaşımları bilir.
- Okuldaki grup dinamiğini çözümler.
- Çağdaş yönetim yaklaşımlarını bilir.
- Okul yönetimi becerilerine sahip olur.
- Verileri yorumlama bilgi ve becerisi edinir.
- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenir.
- Okul müdürlerinin rollerinin ve sorumluluklarının farkına varır.
- Temel istatistik becerilerine sahip olur.
- Türkiye'de uygulanan yönetim ve denetim uygulamalarını bilir.
- Okul liderliğinin temellerini bilir.
- Eğitim sistemini bir bütün olarak çözümleyebilmek için sistem bilgisine ve düşüncesine sahip olur.
- Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur.
- Bir eğitim örgütünde insan kaynaklarını değerlendirir.
- Temel araştırma becerilerini uygular.
- Eğitimde hizmet içi eğitim programlarını düzenler.
- Bilimsel araştırma tekniklerine ve yazım ilkelerine uygun rapor yazar.
- Özgün düşünce yapısıyla alanda var olan politika, eğilim ve değerlendirmeleri farklı biçimde ele alıp sorgular.
- Eğitim sistemini etkileyebilecek değişkenlerin çeşitli etkileşimlerinin olası sonuçlarını değerlendirir.
- Alanına ilişkin edindiği bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmesinde uygular.
- İlişkili disiplinlerden elde ettiği bilgilerle yeni bakış açıları geliştirebilir.
- Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular.
- Alanında ulusal ve uluslararası dergilerde makale yayınlar.
- Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular.
- Yeni ve özgün bir araştırma yapar.
- Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını yeni bilgi üretmek amacıyla etkin kullanır.
- Alanıyla ilgili öğrendiği bilgileri eleştirerek öğrenmeyi yönlendirir.
- Alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm modeli geliştirir ve çözüm modelini sistemin bütününe uygulayabilir.
- Eğitim yönetiminde insan ilişkilerine uygun davranır.
- Alanında ulusal ve uluslararası kongrelerde bildiri sunar.
- Grupla gerçekleştirilen bilimsel çalışmalara liderlik yapar.
- Alanda elde ettiği deneyim ve bilgileri, sorun çözme gereksinimi duyanlarla paylaşır.
- İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilir ve bulunduğu sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir.
- Alanı ile ilgili gelişmeleri ve politikaları eleştirel bir yaklaşımla analiz ederek değerlendirir.
- Yeni kuramsal bilgi üretebilmek amacıyla alanın sorunlarını anlamlı sınıflandırır.
- Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
- Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.
- Alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilir.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre, Sınavlar ve değerlendirme Madde 12 — Öğrenciye verilecek ders notu, her yarıyıl yapılan en az bir ara sınav notu, yarıyıl sonu sınav notu, varsa yarıyıl proje çalışması değerlendirilerek öğretim elemanı tarafından belirlenir. Sınavlar sözlü, yazılı ya da uygulamalı olarak yapılabilir. Notlar Madde 13 — Yüksek lisans, doktora ve sanatta yeterlik programlarında öğretim elemanı tarafından, öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri, yarıyıl sonu ders notu olarak verilir: Başarı Notu Katsayı 100 puan üzerinden not dönüşümü AA 4,0 90 - 100 BA 3,5 85 - 89 BB 3,0 80 - 84 CB 2,5 75 - 79 CC 2,0 70 - 74 DC 1,5 60 - 69 DD 1,0 50 - 59 FD 0,5 30 - 49 FF 0,0 0 - 29 Ayrıca, harf notlarından; a) DS : Devamsız, b) S : Başarılı, c) U : Başarısız olarak harf ile tanımlanır. Tez çalışmalarını başarıyla sürdürmekte olan öğrencilere başarılı, tez çalışmalarını başarıyla sürdüremeyen öğrencilere başarısız notu verilir. Başarısız notu ayrıca, kredisiz olarak alınan dersler, uzmanlık alan dersleri, alan, klinik ve laboratuvar çalışmaları ile seminerler için başarısız olma durumunda da kullanılır. Bu iki not genel not ortalamasına katılmaz.
Lisans mezunu olmak ALES’ ten ilgili puan türünde en az 55 standart puan almış olmak. Üniversitenin Yabancı Diller bölümünde yabancı dil sınavından en az 70 almak (ÜDS sınavından en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan almış adaylar yabancı dil sınavından muaf tutulurlar) Programa öğrenci kabulü ve başvuru koşulları akademik dönem başlamadan önce Eğitim Bilimleri Enstitüsü internet adresinde yayınlanmaktadır (http://ebe.comu.edu.tr).
MEB ya da özel eğitim kurumlarında öğretmen ve yönetici olarak çalışabilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030027980 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Canakkale Onsekiz Mart University | |
Awarding Body Contact | Canakkale Onsekiz Mart University, Terzioğlu Campus, Canakkale, Phone +90 0286 2180018 ECTS Coordinator: Asst.Prof.Hande KANDUR ASLAN | |
Awarding Body Url | https://global.comu.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |