Yeterlilik Kodu | TR0030016023 | |
Yeterlilik Adı | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Maltepe Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Büyükbakkalköy, Maltepe Ünv. Marmara Eğitim Köyü, 34857 Maltepe/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.maltepe.edu.tr | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Tezsiz yüksek lisans programı toplam otuz krediden ve 90 AKTS kredisinden az olmamak üzere en az on ders ile mezuniyet projesi dersinden oluşur. Öğrenci, mezuniyet projesi dersinin alındığı yarıyılda mezuniyet projesi dersine kayıt yaptırmak ve yarıyıl sonunda yazılı proje ve/veya rapor vermek zorundadır. Mezuniyet projesi dersi kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Mezuniyet için, öğrencinin kayıtlı olduğu programın öğretim programında yer alan en az on ders dersi başarmış olması, alınan tüm derslerin genel ağırlıklı not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması ve mezuniyet projesi çalışmasının başarıyla tamamlanması gerekir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Tezsiz Yüksek lisans programına başvuruda bulunacak olan adayların; Eğitim Yönetimi ve Denetimi Yüksek Lisans Programı'na Eğitim Bilimlerinin herhangi bir alanından mezun olanlar, pedagojik formasyon belgesine sahip lisans mezunları, resmi ve özel okul öğretmenleri, okul ve eğitim yöneticileri (okul müdürleri ve yardımcıları, milli eğitim müdür ve yardımcıları, şube müdürleri) ve eğitim denetçileri başvurabilirler. Tezsiz yüksek lisans programına başvuranlarda ALES şartı aranmamaktadır. Değişim öğrencilerinin başvuruları, Maltepe Üniversitesi ve partner üniversite tarafından imzalanan ikili anlaşmada yer alan kayıt kabul koşullarına göre yapılmaktadır. Özel öğrenciler, ilgili Anabilim Dalı Başkanlığının onayıyla bu programda verilen derslere kayıt yaptırabilirler. | |
Başarma Şartları | Tezsiz yüksek lisans programını tamamlama süresi, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, öğrencinin kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın en az iki yarıyıl, en çok üç yarıyıldır. Bu sürenin sonunda başarısız olan veya programı tamamlayamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. Mezuniyet projesini tamamlayan öğrenci projesini danışmanına sunar. Danışman projenin uygun olduğuna ilişkin yazılı görüşüyle birlikte projeye ilişkin intihal inceleme raporunu alarak enstitüye teslim eder. Rapordaki verilerde intihalin tespiti halinde proje, gerekçesi ile birlikte karar verilmek üzere enstitü yönetim kuruluna gönderilir. Mezuniyet için, öğrencinin kayıtlı olduğu programın öğretim programında yer alan en az on ders dersi başarmış olması, alınan tüm derslerin genel ağırlıklı not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması ve mezuniyet projesi çalışmasının başarıyla tamamlanması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Preparing content... | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030016023
- Eğitim Yönetimi ve Denetimi yüksek lisans programının amacı, eğitim örgütlerinin yönetimi sürecine ilişkin derinlikli ve temellendirilmiş/gerekçelendirilmiş, bilimsel bir bakış açısına sahip, özgür düşünceli, araştırıcı, sorgulayan, kendisine ve dünyaya eleştirel bir gözle bakan, alanında gerekli bilgi birikimine sahip, ulusal ve uluslararası literatürü izleyerek kendisini geliştiren, çağdaş yönetim yaklaşımlarını uygulayan bilinçli bir insan, ulusuna ve tüm insanlığa yararlı bir birey yetiştirmektir.
Tezsiz yüksek lisans programı toplam otuz krediden ve 90 AKTS kredisinden az olmamak üzere en az on ders ile mezuniyet projesi dersinden oluşur. Öğrenci, mezuniyet projesi dersinin alındığı yarıyılda mezuniyet projesi dersine kayıt yaptırmak ve yarıyıl sonunda yazılı proje ve/veya rapor vermek zorundadır. Mezuniyet projesi dersi kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Mezuniyet için, öğrencinin kayıtlı olduğu programın öğretim programında yer alan en az on ders dersi başarmış olması, alınan tüm derslerin genel ağırlıklı not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması ve mezuniyet projesi çalışmasının başarıyla tamamlanması gerekir.
Tezsiz Yüksek lisans programına başvuruda bulunacak olan adayların; Eğitim Yönetimi ve Denetimi Yüksek Lisans Programı'na Eğitim Bilimlerinin herhangi bir alanından mezun olanlar, pedagojik formasyon belgesine sahip lisans mezunları, resmi ve özel okul öğretmenleri, okul ve eğitim yöneticileri (okul müdürleri ve yardımcıları, milli eğitim müdür ve yardımcıları, şube müdürleri) ve eğitim denetçileri başvurabilirler. Tezsiz yüksek lisans programına başvuranlarda ALES şartı aranmamaktadır. Değişim öğrencilerinin başvuruları, Maltepe Üniversitesi ve partner üniversite tarafından imzalanan ikili anlaşmada yer alan kayıt kabul koşullarına göre yapılmaktadır. Özel öğrenciler, ilgili Anabilim Dalı Başkanlığının onayıyla bu programda verilen derslere kayıt yaptırabilirler.
Preparing content...
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030016023 | |
Qualification Title | Educational Management and Supervision Non-Thesis Masters Degree Diploma | |
Awarding Body | Maltepe University | |
Awarding Body Contact | Education as Institution | |
Awarding Body Url | https://www.maltepe.edu.tr/en/contact-information | |
Orientation | - | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Students registered in a Master’s programme with non-thesis: Are required to consist of ten courses and a graduation project. This graduate programme consists of at least 90 ECTS credits. The student is required to register for the graduation project course in the semester. Graduation project course is non-credit and evaluated as successful or unsuccessful. Are required to take and successfully pass at least ten courses, are required to have 2.50 general average grades out of 4.00 on the all these completed courses, and are to be successful in graduation project. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The candidates of the graduate programmes without thesis are required to hold an undergraduate diploma. If the candidates have not graduated yet at the time of their application, their application will be accepted on the condition that they are required to submit their diploma or their graduation certificate by the time they start the programme. Candidates with diplomas from other countries are required to submit the equivalency certificate that they obtained from the Council of Higher Education. ALES (Academic Personnel and Graduate Education Entrance Exam) grades are not a requirement for entrance to the graduate programmes without thesis. The evaluation of the candidates is managed by the Graduate School and is conducted by the relevant programme heads. The success rankings are made among the candidates according to the undergraduate GPA (Grade Point Average). | |
Conditions for Success | Students registered in a Master’s programme without thesis: Are required to complete the programme in two semesters, excluding the scientific preparation programme. The maximum allowed duration is three semesters. At the end of this period, if the students have not successfully completed the requirements the programme, they will be expelled from the programme. Are required to submit the graduation project to their advisor. Advisor should also submit plagiarism report and signed graduation report to the graduate school. Are required to take and successfully pass at least ten courses, are required to have 2.50 general average grades out of 4.00 on the all these completed courses, and are to be successful in graduation project. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of this program may work as principal or assistant principal at different levels of public and private educational fields. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030016023
- The objective of Education Management and Governance Master Program to bring up individuals who will be aware of the problems in society, have a critical point of view and a capacity of doing research, caring about solutions and evaluating the results. Therefore, they will not only have a chance to take effective roles in setting up the future but also will be able to catch the opportunity to find satisfactory jobs in the working fields.
Students registered in a Master’s programme with non-thesis: Are required to consist of ten courses and a graduation project. This graduate programme consists of at least 90 ECTS credits. The student is required to register for the graduation project course in the semester. Graduation project course is non-credit and evaluated as successful or unsuccessful. Are required to take and successfully pass at least ten courses, are required to have 2.50 general average grades out of 4.00 on the all these completed courses, and are to be successful in graduation project.
The candidates of the graduate programmes without thesis are required to hold an undergraduate diploma. If the candidates have not graduated yet at the time of their application, their application will be accepted on the condition that they are required to submit their diploma or their graduation certificate by the time they start the programme. Candidates with diplomas from other countries are required to submit the equivalency certificate that they obtained from the Council of Higher Education. ALES (Academic Personnel and Graduate Education Entrance Exam) grades are not a requirement for entrance to the graduate programmes without thesis. The evaluation of the candidates is managed by the Graduate School and is conducted by the relevant programme heads. The success rankings are made among the candidates according to the undergraduate GPA (Grade Point Average).
The graduates of this program may work as principal or assistant principal at different levels of public and private educational fields.
Qualification is continuous