Yeterlilik Kodu

TR0030023549

Yeterlilik Adı
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • .Seçme, sınıflama, yerleştirme, öğretimi değerlendirme, rehberlik karar alanlarında yürütülecek değerlendirme etkinliklerinde uyulması gereken ilkeler hakkında bilgi sahibi olur.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Ölçme araçlarının sahip olması gereken psikometrik nitelikler hakkında bilgi sahibi olur.
  • Aynı amaçla kullanılan değişik ölçme araçları arasından (başarı, yetenek, tutum, ilgi, kişilik vb.) amaca uygun aracı seçmede kullanılan ölçütler hakkında bilgi sahibi olur.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Test (ölçme aracı) geliştirme aşamaları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Farklı kültürlerde ve farklı amaçlar için geliştirilmiş (seçme, sınıflama, yerleştirme, rehberlik vb. karar alanlarında kullanılan) ölçme araçlarının uyarlama sürecindeki aşamalar hakkında bilgi sahibi olur.
  • Test geliştirme ve uyarlama süreci ile ilgili istatistiksel teknikler hakkında bilgi sahibi olur.
  • Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde kullanılan yazılımlar hakkında bilgi sahibi olur.
  • Ölçme ve değerlendirme alanına özgü terimler hakkında bilgi sahibi olur.
  • Test geliştirme sürecinde gözetilecek etik standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
  • Bilimsel araştırma sürecinde gözetilecek etik standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
  • Seçme, sınıflama, yerleştirme, öğretimi değerlendirme, rehberlik karar alanlarındaki ölçme ve değerlendirme çalışmalarının gerektirdiği ilkeleri uygular.
  • Ölçme araçlarının yapısına ve kullanılış amacına uygun psikometrik nitelikleri saptamada kullanılabilecek yöntemi/yaklaşımı seçer.
  • Aynı amaçla kullanılan değişik ölçme araçlarını (başarı, yetenek, tutum, ilgi, kişilik vb.) psikometrik nitelikleri bakımından karşılaştırır.
  • Ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramları ile ölçme araçlarının psikometrik nitelikleri arasında ilişki kurar.
  • Test geliştirme aşamalarını izleyerek test geliştirir.
  • Farklı kültürlerde ve farklı amaçlar (seçme, sınıflama, yerleştirme, rehberlik vb.) için geliştirilmiş ölçme araçlarını uyarlama süreçlerine göre inceler.
  • Test geliştirme ve uyarlama süreci ile ilgili amaca uygun istatistiksel teknikleri kullanır.
  • Araştırma problemine uygun bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini seçer.
  • Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan yazılımları kullanır.
  • Ölçme ve değerlendirme alanına özgü terimlerin benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder.
  • Test geliştirme sürecinde etik standartlara uygun davranır.
  • Bilimsel araştırma sürecinde etik standartlara uygun davranır.
  • Psikometrik nitelikleri bakımından amaca uygun ölçme aracını seçer.
  • Test geliştirme sürecini etik standartlara uygunluğu açısından değerlendirir.
  • Bilimsel araştırma sürecini etik standartlara uygunluğu açısından değerlendirir.
  • Tanımlanan araştırma problemine uygun araştırma yapar.
  • Alana özgü terimleri doğru ve yerinde kullanarak yazılı ve sözlü iletişimde bulunur.
  • Seçme, sınıflama, yerleştirme, öğretimi değerlendirme, rehberlik karar alanlarındaki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını alanın temel ilkelerine göre değerlendirir.
  • Ölçme araçlarının yapısına ve kullanılış amacına uygun psikometrik nitelikleri saptamada kullanılabilecek yöntemi/yaklaşımı değerlendirir.
  • Ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramlarına göre ölçme araçlarının psikometrik niteliklerini değerlendirir.
  • Testleri, geliştirme aşamalarına uygunluğu açısından değerlendirir.
  • Farklı kültürlerde ve farklı amaçlar için geliştirilmiş (seçme, sınıflama, yerleştirme, rehberlik vb. karar alanlarında kullanılan) ölçme araçlarına ilişkin uyarlama süreçlerinin güçlü ve zayıf yanlarını değerlendirir.
  • Test geliştirme ve uyarlama süreci ile ilgili amaca uygun istatistiksel analizlerden elde edilen bulguları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
  • Alanda yapılmış araştırmaları bilimsel yöntemin ölçütlerine göre değerlendirir.
  • Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan farklı yazılımlar arasından amaca uygun olanı kullanır.
  • Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde kullanılan yazılım çıktılarını yorumlar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Programın Yeterliliklerinin Özeti,
  • Yüksek lisans ve ölçme programından mezun olanların;
  • * Sosyal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
  • * Türkçeyi etkin ve doğru kullanabilmek,
  • * problemlere bilimsel bakış açısıyla yaklaşmak,
  • * bilimsel bilgi ve becerileri kullanarak araştırma,
  • * araştırmalarda bilimsel tutum ve davranışlar sergilemek,
  • * araştırma ve yayın etiğine uygun davranmak,
  • * Faydalı olabilmek için bilimsel araştırmacıları ulusal ve uluslararası düzeyde paylaşma sorumluluğunu edinir,
  • * mesleki beceri ve yetenekleri sürekli geliştirmek.
  • Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Yüksek Lisans derecesi verilir.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Adayların Tezli ya da Tezsiz Yüksek Lisans Programlarına kabul için aşağıdaki koşulları karşılamaları gerekir: a) Yüksek Lisans Programlarına başvuran adayların lisans diplomasına sahip olmaları ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Yabancı bir ülkedeki bir üniversiteden mezun olan Türk öğrenciler, Türkiye Yükseköğretim Kurulu (CHE) tarafından verilen lisans denklik belgesi almalıdır. b) Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen adayların ALES (Ulusal Lisansüstü Eğitim Bilimleri Sınavı) alanından veya eşdeğer uluslararası sınav puanlarından en az 55 puan almaları gerekir. c) Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen adayların en az 50 YDS (Ulusal İngilizce Yeterlik Sınavı) veya uluslararası sınavlardan (örneğin TOEFL) eşdeğer puanlara sahip olmaları, denkliği Türkiye'de Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınmaktadır. Tezsiz yüksek lisans programları için dil puanı gerekmez. (Enstitü yönetim kurulu kararı nedeniyle dil puanı gerekebilir) d) Adaylar, kabul görüşmesinde 100 puan üzerinden değerlendirilir. Kabul mülakatında adaylar tavsiye mektubu ve sözlü değerlendirme ile değerlendirilir. e) Öğrencileri lisansüstü programlara kabul ederken; ALES puanının% 50'si, lisans not ortalamasının% 20'si ve kabul mülakat sonucunun% 30'u dikkate alınır ve en az 65 puan alan aday enstitü yönetim kurulu tarafından listelenir. f) Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; Lisans not ortalamasının% 50'si ve kabul mülakat sonucunun% 50'si dikkate alınır ve en az 65 puan alan aday enstitü yönetim kurulu tarafından listelenir. g) Güzel Sanatlar Fakültesi ve Devlet Konservatuarı lisansüstü programları için ALES puanı aranmaz.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Ölçme ve değerlendirme bölümü yüksek lisans programını başarı ile tamamlayanlar,
- Eğitim, İnsan kaynakları ve benzeri alanlarda hizmet veren özel ve kamu kurumlarında ölçme aracı geliştirme, ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler yapma ve yorumlama, bireyleri seçme ve yerleştirme gibi görevleri yapmak için ölçme ve değerlendirme uzmanı olarak istihdam edilmektedirler.
- Devlet ve vakıf üniversitelerindeki akademik kadrolarda araştırma görevlisi, öğretim görevlisi, okutman ve uzman olarak istihdam edilebilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030023549


Yeterlilik Adı
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • .Seçme, sınıflama, yerleştirme, öğretimi değerlendirme, rehberlik karar alanlarında yürütülecek değerlendirme etkinliklerinde uyulması gereken ilkeler hakkında bilgi sahibi olur.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Ölçme araçlarının sahip olması gereken psikometrik nitelikler hakkında bilgi sahibi olur.
  • Aynı amaçla kullanılan değişik ölçme araçları arasından (başarı, yetenek, tutum, ilgi, kişilik vb.) amaca uygun aracı seçmede kullanılan ölçütler hakkında bilgi sahibi olur.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Test (ölçme aracı) geliştirme aşamaları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Farklı kültürlerde ve farklı amaçlar için geliştirilmiş (seçme, sınıflama, yerleştirme, rehberlik vb. karar alanlarında kullanılan) ölçme araçlarının uyarlama sürecindeki aşamalar hakkında bilgi sahibi olur.
  • Test geliştirme ve uyarlama süreci ile ilgili istatistiksel teknikler hakkında bilgi sahibi olur.
  • Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde kullanılan yazılımlar hakkında bilgi sahibi olur.
  • Ölçme ve değerlendirme alanına özgü terimler hakkında bilgi sahibi olur.
  • Test geliştirme sürecinde gözetilecek etik standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
  • Bilimsel araştırma sürecinde gözetilecek etik standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
  • Seçme, sınıflama, yerleştirme, öğretimi değerlendirme, rehberlik karar alanlarındaki ölçme ve değerlendirme çalışmalarının gerektirdiği ilkeleri uygular.
  • Ölçme araçlarının yapısına ve kullanılış amacına uygun psikometrik nitelikleri saptamada kullanılabilecek yöntemi/yaklaşımı seçer.
  • Aynı amaçla kullanılan değişik ölçme araçlarını (başarı, yetenek, tutum, ilgi, kişilik vb.) psikometrik nitelikleri bakımından karşılaştırır.
  • Ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramları ile ölçme araçlarının psikometrik nitelikleri arasında ilişki kurar.
  • Test geliştirme aşamalarını izleyerek test geliştirir.
  • Farklı kültürlerde ve farklı amaçlar (seçme, sınıflama, yerleştirme, rehberlik vb.) için geliştirilmiş ölçme araçlarını uyarlama süreçlerine göre inceler.
  • Test geliştirme ve uyarlama süreci ile ilgili amaca uygun istatistiksel teknikleri kullanır.
  • Araştırma problemine uygun bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini seçer.
  • Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan yazılımları kullanır.
  • Ölçme ve değerlendirme alanına özgü terimlerin benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder.
  • Test geliştirme sürecinde etik standartlara uygun davranır.
  • Bilimsel araştırma sürecinde etik standartlara uygun davranır.
  • Psikometrik nitelikleri bakımından amaca uygun ölçme aracını seçer.
  • Test geliştirme sürecini etik standartlara uygunluğu açısından değerlendirir.
  • Bilimsel araştırma sürecini etik standartlara uygunluğu açısından değerlendirir.
  • Tanımlanan araştırma problemine uygun araştırma yapar.
  • Alana özgü terimleri doğru ve yerinde kullanarak yazılı ve sözlü iletişimde bulunur.
  • Seçme, sınıflama, yerleştirme, öğretimi değerlendirme, rehberlik karar alanlarındaki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını alanın temel ilkelerine göre değerlendirir.
  • Ölçme araçlarının yapısına ve kullanılış amacına uygun psikometrik nitelikleri saptamada kullanılabilecek yöntemi/yaklaşımı değerlendirir.
  • Ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramlarına göre ölçme araçlarının psikometrik niteliklerini değerlendirir.
  • Testleri, geliştirme aşamalarına uygunluğu açısından değerlendirir.
  • Farklı kültürlerde ve farklı amaçlar için geliştirilmiş (seçme, sınıflama, yerleştirme, rehberlik vb. karar alanlarında kullanılan) ölçme araçlarına ilişkin uyarlama süreçlerinin güçlü ve zayıf yanlarını değerlendirir.
  • Test geliştirme ve uyarlama süreci ile ilgili amaca uygun istatistiksel analizlerden elde edilen bulguları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
  • Alanda yapılmış araştırmaları bilimsel yöntemin ölçütlerine göre değerlendirir.
  • Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan farklı yazılımlar arasından amaca uygun olanı kullanır.
  • Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde kullanılan yazılım çıktılarını yorumlar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Programın Yeterliliklerinin Özeti,
  • Yüksek lisans ve ölçme programından mezun olanların;
  • * Sosyal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
  • * Türkçeyi etkin ve doğru kullanabilmek,
  • * problemlere bilimsel bakış açısıyla yaklaşmak,
  • * bilimsel bilgi ve becerileri kullanarak araştırma,
  • * araştırmalarda bilimsel tutum ve davranışlar sergilemek,
  • * araştırma ve yayın etiğine uygun davranmak,
  • * Faydalı olabilmek için bilimsel araştırmacıları ulusal ve uluslararası düzeyde paylaşma sorumluluğunu edinir,
  • * mesleki beceri ve yetenekleri sürekli geliştirmek.
  • Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Yüksek Lisans derecesi verilir.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Adayların Tezli ya da Tezsiz Yüksek Lisans Programlarına kabul için aşağıdaki koşulları karşılamaları gerekir: a) Yüksek Lisans Programlarına başvuran adayların lisans diplomasına sahip olmaları ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Yabancı bir ülkedeki bir üniversiteden mezun olan Türk öğrenciler, Türkiye Yükseköğretim Kurulu (CHE) tarafından verilen lisans denklik belgesi almalıdır. b) Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen adayların ALES (Ulusal Lisansüstü Eğitim Bilimleri Sınavı) alanından veya eşdeğer uluslararası sınav puanlarından en az 55 puan almaları gerekir. c) Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen adayların en az 50 YDS (Ulusal İngilizce Yeterlik Sınavı) veya uluslararası sınavlardan (örneğin TOEFL) eşdeğer puanlara sahip olmaları, denkliği Türkiye'de Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınmaktadır. Tezsiz yüksek lisans programları için dil puanı gerekmez. (Enstitü yönetim kurulu kararı nedeniyle dil puanı gerekebilir) d) Adaylar, kabul görüşmesinde 100 puan üzerinden değerlendirilir. Kabul mülakatında adaylar tavsiye mektubu ve sözlü değerlendirme ile değerlendirilir. e) Öğrencileri lisansüstü programlara kabul ederken; ALES puanının% 50'si, lisans not ortalamasının% 20'si ve kabul mülakat sonucunun% 30'u dikkate alınır ve en az 65 puan alan aday enstitü yönetim kurulu tarafından listelenir. f) Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; Lisans not ortalamasının% 50'si ve kabul mülakat sonucunun% 50'si dikkate alınır ve en az 65 puan alan aday enstitü yönetim kurulu tarafından listelenir. g) Güzel Sanatlar Fakültesi ve Devlet Konservatuarı lisansüstü programları için ALES puanı aranmaz.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Ölçme ve değerlendirme bölümü yüksek lisans programını başarı ile tamamlayanlar,
- Eğitim, İnsan kaynakları ve benzeri alanlarda hizmet veren özel ve kamu kurumlarında ölçme aracı geliştirme, ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler yapma ve yorumlama, bireyleri seçme ve yerleştirme gibi görevleri yapmak için ölçme ve değerlendirme uzmanı olarak istihdam edilmektedirler.
- Devlet ve vakıf üniversitelerindeki akademik kadrolarda araştırma görevlisi, öğretim görevlisi, okutman ve uzman olarak istihdam edilebilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030023549

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030023549


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address