Yeterlilik Kodu | TR0030220768 | |
Yeterlilik Adı | Elektrik-Elektronik Mühendisliği Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Elektrik ve enerji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Teorik ve uygulamalı lisansüstü dersleri için sırasıyla % 70 ve% 80 katılım zorunludur. Her ders için yapılan sınavlar, ara sınav ve final sınavı olarak düzenlenir. Ayrıca, ara sınav ve final sınavına ek olarak öğrenciler için projeler, ödev ve sınavlar düzenlenebilir. Ara sınavların% 40'ı, final sınavı ise ilgili dersin ortalama puanında% 60'tır. Öğrenciler bir yükseklisans dersi için en az 70/100, doktora programı için 75/100 almalıdır. Tüm öğrenciler tezlerini başarılı bir şekilde Fen Bilimleri Enstitüsünün yönetmeliğine göre oluşturulmuş bir jüriye savunmalıdırlar. Doktora öğrencileri için, düşünce derslerinin tamamlanmasından sonra bir yeterlilik sınavı (yazılı ve sözlü) vardır. Yeterlilik sınavından başarılı bir şekilde geçtikten sonra doktora öğrencileri tez önerisini bir tez danışmanı kuruluna sunmalı ve savunmalıdır. Toplu ve disiplinler arası çalışma özelliğinin yanında bağımsız ve özgün düşünebilme, sözlü ve yazılı iletişim kurarak insan ilişkilerinde başarılı olabilme ve proje hazırlama, sunma becerisi. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Yüksek Lisans mezunu olmak ve ilgili enstitünün belirlediği koşulları sağlamak. | |
Başarma Şartları | Toplu ve disiplinler arası çalışma özelliğinin yanında bağımsız ve özgün düşünebilme, sözlü ve yazılı iletişim kurarak insan ilişkilerinde başarılı olabilme ve proje hazırlama, sunma becerisi. Gerekli toplam krediyi tamamlamak ve tezini başarıyla savunmak. Doktora için toplam alınması gereken AKTS kredisi 240 olup, bunun en az 60 AKTS'si alınan derslerden, en az 180 AKTS kredisi ise tez çalışmalarından elde edilmelidir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Elektrik Elektronik Mühendisliği Doktora programını tamamlayan öğrenciler, öğretim üyesi olarak akademik kariyer yapabilirler, özel sektörde ve birçok kamu kurumunda uzman olarak çalışabilirler. ASELSAN, HAVELSAN, ROKETSAN, TAI, TUBITAK, Atom Enerjisi Kurumu, TEDAŞ, TEİAŞ, Enerjisa, Türk Telekom, Turkcell, Vestel Elektronik gibi kuruluşlarda çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220768
ISCO 08
ISCO 08
Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Elektrik ve elektronik mühendisliği problemlerini belirlemek, tanımlamak ve formüle etmek için; mühendislik, matematik ve fen alanlarındaki teorik ve pratik bilgileri uygulama becerisini kazanmak.
- Elektrik ve elektronik mühendisliği problemleri için uygun analiz, modelleme ve tasarım yöntemlerini seçme ve uygulama becerisini kazanmak.
- Elektrik ve elektronik mühendisliği ile ilgili bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazanmak.
- Elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi gösterebilmek.
- Elektrik ve elektronik mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarımı, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanmak.
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ile bireysel çalışma becerisi kazanmak.
- Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanmak.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmak.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında bilinç.
- Elektrik elektronik mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; elektrik elektronik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda bilinç.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Teorik ve uygulamalı lisansüstü dersleri için sırasıyla % 70 ve% 80 katılım zorunludur. Her ders için yapılan sınavlar, ara sınav ve final sınavı olarak düzenlenir. Ayrıca, ara sınav ve final sınavına ek olarak öğrenciler için projeler, ödev ve sınavlar düzenlenebilir. Ara sınavların% 40'ı, final sınavı ise ilgili dersin ortalama puanında% 60'tır. Öğrenciler bir yükseklisans dersi için en az 70/100, doktora programı için 75/100 almalıdır. Tüm öğrenciler tezlerini başarılı bir şekilde Fen Bilimleri Enstitüsünün yönetmeliğine göre oluşturulmuş bir jüriye savunmalıdırlar. Doktora öğrencileri için, düşünce derslerinin tamamlanmasından sonra bir yeterlilik sınavı (yazılı ve sözlü) vardır. Yeterlilik sınavından başarılı bir şekilde geçtikten sonra doktora öğrencileri tez önerisini bir tez danışmanı kuruluna sunmalı ve savunmalıdır. Toplu ve disiplinler arası çalışma özelliğinin yanında bağımsız ve özgün düşünebilme, sözlü ve yazılı iletişim kurarak insan ilişkilerinde başarılı olabilme ve proje hazırlama, sunma becerisi.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yüksek Lisans mezunu olmak ve ilgili enstitünün belirlediği koşulları sağlamak.
Elektrik Elektronik Mühendisliği Doktora programını tamamlayan öğrenciler, öğretim üyesi olarak akademik kariyer yapabilirler, özel sektörde ve birçok kamu kurumunda uzman olarak çalışabilirler. ASELSAN, HAVELSAN, ROKETSAN, TAI, TUBITAK, Atom Enerjisi Kurumu, TEDAŞ, TEİAŞ, Enerjisa, Türk Telekom, Turkcell, Vestel Elektronik gibi kuruluşlarda çalışabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030220768 | |
Qualification Title | Elektrik-Elektronik Mühendisliği (DR) Doctorate | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Electricity and energy | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To gain ability to apply theoretical and practical knowledge in the area of engineering, mathematics and science to identify, define and formulate Electrical and Electronics Engineering problems. To gain ability to select and apply appropriate analysis, modeling and design methods for Electrical and Electronic Engineering problems. To gain ability to design a system, process, device or product related to Electrical and Electronics Engineering under realistic constraints and conditions to meet specific requirements. To gain ability to develop, select and use modern techniques and tools required for Electrical and Electronic Engineering applications and use information technologies effectively. To gain ability to design and do experiment, collect data, analyze and interpret the results in order to investigate Electrical and Electronics Engineering problems. To gain ability to work individually and work effectively in disciplinary and multi-disciplinary teams. To gain ability to communicate effectively in Turkish and/or English. To gain ability to be aware of the necessity of lifelong learning, access information, follow the developments in science and technology and be able to renew yourself constantly. To have professional and ethical responsibility. To demonstrate awareness about information on business practices such as project management, risk management and change management, entrepreneurship, innovation and sustainable development. To demonstrate awareness about information on the effects of Electrical and Electronic Engineering applications on health, environment and safety in universal and social dimensions and the legal consequences of Electrical and Electronics Engineering solutions. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Attendance of %70, and 80% is a must for theoretical and practical graduate courses respectively. The exams for each course are organized as midterm and final exams. Moreover, projects, homework and quiz may be organized for students in addition to the midterms and final exam. Midterms have %40, and final exam have %60 effect on the average score of related course. Students must get at least 70/100 for an MSc course, and 75/100 for a PhD course to be considered successful. All students should successfully defend their thesis to a jury which is formed according to the regulations of Graduate School of Natural and Applied Sciences. For PhD students there is a qualification exam (written and oral) after completion of thought courses. Upon successfully passing the qualification exam PhD students must present and defend a thesis proposal to a Thesis Advisory Board. The curriculum incorporates independent research, which strengthens the student?s ability to synthesize and apply knowledge learned both in the classroom as well as through independent study. An environment of scholarship and professional participation builds their confidence, responsibility and ability to interact with scientists and engineers. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To be an MSc graduate and to meet the conditions determined by the relevant institute. | |
Conditions for Success | The curriculum incorporates independent research, which strengthens the student?s ability to synthesize and apply knowledge learned both in the classroom as well as through independent study. An environment of scholarship and professional participation builds their confidence, responsibility and ability to interact with scientists and engineers. To obtain the required credits and successfully defending a thesis. For PhD, required total credit is 240 ETCS which contains 60 ETCS from thought courses and 180 ETCS from thesis work. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who complete the Electrical and Electronics Engineering Ph.D. program can pursue an academic career as a faculty member, and work as an expert in the private sector and many public institutions. They can work in organizations such as ASELSAN, HAVELSAN, ROKETSAN, TAI, TUBITAK, Atomic Energy Agency, TEDAŞ, TEİAŞ, Enerjisa, Türk Telekom, Turkcell, Vestel Elektronik. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220768
To gain ability to apply theoretical and practical knowledge in the area of engineering, mathematics and science to identify, define and formulate Electrical and Electronics Engineering problems. To gain ability to select and apply appropriate analysis, modeling and design methods for Electrical and Electronic Engineering problems. To gain ability to design a system, process, device or product related to Electrical and Electronics Engineering under realistic constraints and conditions to meet specific requirements. To gain ability to develop, select and use modern techniques and tools required for Electrical and Electronic Engineering applications and use information technologies effectively. To gain ability to design and do experiment, collect data, analyze and interpret the results in order to investigate Electrical and Electronics Engineering problems. To gain ability to work individually and work effectively in disciplinary and multi-disciplinary teams. To gain ability to communicate effectively in Turkish and/or English. To gain ability to be aware of the necessity of lifelong learning, access information, follow the developments in science and technology and be able to renew yourself constantly. To have professional and ethical responsibility. To demonstrate awareness about information on business practices such as project management, risk management and change management, entrepreneurship, innovation and sustainable development. To demonstrate awareness about information on the effects of Electrical and Electronic Engineering applications on health, environment and safety in universal and social dimensions and the legal consequences of Electrical and Electronics Engineering solutions.
Attendance of %70, and 80% is a must for theoretical and practical graduate courses respectively. The exams for each course are organized as midterm and final exams. Moreover, projects, homework and quiz may be organized for students in addition to the midterms and final exam. Midterms have %40, and final exam have %60 effect on the average score of related course. Students must get at least 70/100 for an MSc course, and 75/100 for a PhD course to be considered successful. All students should successfully defend their thesis to a jury which is formed according to the regulations of Graduate School of Natural and Applied Sciences. For PhD students there is a qualification exam (written and oral) after completion of thought courses. Upon successfully passing the qualification exam PhD students must present and defend a thesis proposal to a Thesis Advisory Board. The curriculum incorporates independent research, which strengthens the student?s ability to synthesize and apply knowledge learned both in the classroom as well as through independent study. An environment of scholarship and professional participation builds their confidence, responsibility and ability to interact with scientists and engineers.
To be an MSc graduate and to meet the conditions determined by the relevant institute.
Students who complete the Electrical and Electronics Engineering Ph.D. program can pursue an academic career as a faculty member, and work as an expert in the private sector and many public institutions. They can work in organizations such as ASELSAN, HAVELSAN, ROKETSAN, TAI, TUBITAK, Atomic Energy Agency, TEDAŞ, TEİAŞ, Enerjisa, Türk Telekom, Turkcell, Vestel Elektronik.
Qualification is continuous