Yeterlilik Kodu

TR0030032053

Yeterlilik Adı
Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumKadir Has Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAdres: Cibali, Kadir Has Cd., 34083 Cibali / Fatih/Fatih/İstanbul (0212) 533 65 32
Sorumlu Kurum URLhttps://www.khas.edu.tr/tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Elektrik ve enerji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCED-2013: 0714 Elektronik ve Otomasyon

ISCO 08: 215 Elektroteknoloji Mühendisleri

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği’ne yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Programın amacı, endüstriyel ve akademik sektörlerde tercih edilen, kariyer yapmaya aday mühendisler yetiştirmektir. Tam burslu eğitim sağlamaktadır. İngilizce olarak eğitim vermektedir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık elektrik-elektronik mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisine sahip olur.
  • Karmaşık elektrik-elektronik mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur.
  • Standartlar, kalite, etik ve çevresel koşulları dikkate alarak, karmaşık bir elektrik-elektronik mühendisliği sistemini gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur.
  • Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
  • Karmaşık elektrik-elektronik mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takım çalışmalarına, özellikle proje çalışmalarında, etkin biçimde katılabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisine sahip olur.
  • Türkçe ve İngilizce, sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip olur.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahip olur.
  • Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Kadir Has Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği hükümleri ve senato kararlarıyla belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe veya nota dayalı sistemler kullanılır.

Öğrencilere, Kadir Has Üniversitesi’nde uygulanan eğitim modellerine uygun ders ölçme ve değerlendirme yöntemleri uygulanır. Her ders için öğrencilerin sorumlu oldukları ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin bilgiler, öğretim üyesi tarafından belirlenir ve ders izlencesinde belirtilir.

İlgili öğretim elemanı, öğrencinin dersin izlencesinde belirtilen sorumluluklarını yerine getirmede gösterdiği başarısını değerlendirerek ve sınıfın genel başarı düzeyini göz önünde bulundurarak, aşağıda yer alan tablodaki harf notlarından birini öğrencinin aldığı ders için takdir eder ve akademik takvimde belirtilen son güne kadar sisteme girer.

Harf notlarının ifade ettikleri başarı katsayıları aşağıda belirtildiği gibidir:

HARF NOTU

KATSAYI

AA

4,0

BA

3,5

BB

3,0

CB

2,5

CC

2,0

DC

1,5

DD

1,0

FF

0

G

-

K

-

 

Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, G harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten DC, DD harf notlarından birini alan öğrenci, o dersi koşullu olarak başarmış sayılır. Genel not ortalamasının (GNO) en az 2,00 olması durumunda, mezuniyet için, koşullu başarılmış derslerin tekrar edilmesi şart değildir. Bir dersten FF veya K harf notlarından birini alan öğrenci, o dersten başarısız olmuş sayılır.

Kadir Has Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği https://my.khas.edu.tr/uploads/files/mevzuat/kadir-has-universitesi-lisans-egitim-ve-ogretim-yonetmeligi.pdf

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi :

01.05.2016 / 30.09.2027

Giriş Şartı

Adaylar, ÖSYM tarafından yapılan TYT, AYT (SAY) veya DGS sınavlarına girip yeterli puan almalı ve tercihte bulunmalıdır. Yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılmaktadır. Yurtdışında lise öğretimini tamamlamış adaylar da Üniversite tarafından belirlenen koşulları sağladıkları takdirde programa kabul edilebilirler. Türkiye’deki veya yurt dışındaki diğer yükseköğretim kurumlarından Kadir Has Üniversitesi programlarına kurumlar arası yatay geçiş ve kurum içi yatay geçiş yoluyla öğrenci kabulü, YÖK’ün “Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ” hükümlerine ve Kadir Has Üniversitesi Lisans Programları Yatay Geçiş Yönergesi’ne göre yapılır. (Ayrıntılı bilgi: www.khas.edu.tr )

Başarma ŞartlarıProgramdan mezun olmak için senato tarafından kabul edilmiş 240 AKTS kredisine karşılık gelen lisans ders planında bulunan tüm derslerin en az 2,00 GNO (Genel Not Ortalaması) ile başarılması ve toplamda 60 günlük iş yeri stajının tamamlanması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Mezunlar, çeşitli telekomünikasyon şirketlerinde, TV-radyo ve internet hizmetleri ile ilgili kuruluşlarda, bankacılık ve yazılım sektöründe, araştırma, IT, üretim, otomasyon ve pazarlama birimlerinde iş bulabilmektedir.
  • Yüksek lisans programlarına ve mezuniyet ortalamalarına göre doktora programlarına başvurabilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030032053


Yeterlilik Adı
Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kadir Has Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Adres: Cibali, Kadir Has Cd., 34083 Cibali / Fatih/Fatih/İstanbul (0212) 533 65 32

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCED-2013: 0714 Elektronik ve Otomasyon

ISCO 08: 215 Elektroteknoloji Mühendisleri


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCED-2013: 0714 Elektronik ve Otomasyon

ISCO 08: 215 Elektroteknoloji Mühendisleri


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği’ne yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Programın amacı, endüstriyel ve akademik sektörlerde tercih edilen, kariyer yapmaya aday mühendisler yetiştirmektir. Tam burslu eğitim sağlamaktadır. İngilizce olarak eğitim vermektedir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık elektrik-elektronik mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisine sahip olur.
  • Karmaşık elektrik-elektronik mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur.
  • Standartlar, kalite, etik ve çevresel koşulları dikkate alarak, karmaşık bir elektrik-elektronik mühendisliği sistemini gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur.
  • Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
  • Karmaşık elektrik-elektronik mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takım çalışmalarına, özellikle proje çalışmalarında, etkin biçimde katılabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisine sahip olur.
  • Türkçe ve İngilizce, sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip olur.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahip olur.
  • Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Kadir Has Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği hükümleri ve senato kararlarıyla belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe veya nota dayalı sistemler kullanılır.

Öğrencilere, Kadir Has Üniversitesi’nde uygulanan eğitim modellerine uygun ders ölçme ve değerlendirme yöntemleri uygulanır. Her ders için öğrencilerin sorumlu oldukları ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin bilgiler, öğretim üyesi tarafından belirlenir ve ders izlencesinde belirtilir.

İlgili öğretim elemanı, öğrencinin dersin izlencesinde belirtilen sorumluluklarını yerine getirmede gösterdiği başarısını değerlendirerek ve sınıfın genel başarı düzeyini göz önünde bulundurarak, aşağıda yer alan tablodaki harf notlarından birini öğrencinin aldığı ders için takdir eder ve akademik takvimde belirtilen son güne kadar sisteme girer.

Harf notlarının ifade ettikleri başarı katsayıları aşağıda belirtildiği gibidir:

HARF NOTU

KATSAYI

AA

4,0

BA

3,5

BB

3,0

CB

2,5

CC

2,0

DC

1,5

DD

1,0

FF

0

G

-

K

-

 

Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, G harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten DC, DD harf notlarından birini alan öğrenci, o dersi koşullu olarak başarmış sayılır. Genel not ortalamasının (GNO) en az 2,00 olması durumunda, mezuniyet için, koşullu başarılmış derslerin tekrar edilmesi şart değildir. Bir dersten FF veya K harf notlarından birini alan öğrenci, o dersten başarısız olmuş sayılır.

Kadir Has Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği https://my.khas.edu.tr/uploads/files/mevzuat/kadir-has-universitesi-lisans-egitim-ve-ogretim-yonetmeligi.pdf


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi :

01.05.2016 / 30.09.2027


Giriş Şartı

Adaylar, ÖSYM tarafından yapılan TYT, AYT (SAY) veya DGS sınavlarına girip yeterli puan almalı ve tercihte bulunmalıdır. Yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılmaktadır. Yurtdışında lise öğretimini tamamlamış adaylar da Üniversite tarafından belirlenen koşulları sağladıkları takdirde programa kabul edilebilirler. Türkiye’deki veya yurt dışındaki diğer yükseköğretim kurumlarından Kadir Has Üniversitesi programlarına kurumlar arası yatay geçiş ve kurum içi yatay geçiş yoluyla öğrenci kabulü, YÖK’ün “Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ” hükümlerine ve Kadir Has Üniversitesi Lisans Programları Yatay Geçiş Yönergesi’ne göre yapılır. (Ayrıntılı bilgi: www.khas.edu.tr )


Başarma Şartları
Programdan mezun olmak için senato tarafından kabul edilmiş 240 AKTS kredisine karşılık gelen lisans ders planında bulunan tüm derslerin en az 2,00 GNO (Genel Not Ortalaması) ile başarılması ve toplamda 60 günlük iş yeri stajının tamamlanması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Mezunlar, çeşitli telekomünikasyon şirketlerinde, TV-radyo ve internet hizmetleri ile ilgili kuruluşlarda, bankacılık ve yazılım sektöründe, araştırma, IT, üretim, otomasyon ve pazarlama birimlerinde iş bulabilmektedir.
  • Yüksek lisans programlarına ve mezuniyet ortalamalarına göre doktora programlarına başvurabilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030032053

Qualification Title
Bachelor's Degree in Electrical-Electronics Engineering (English)
Awarding BodyKadir Has University
Awarding Body ContactCibali Mah. Kadir Has Cad. 34083 Fatih, İstanbul Tel: +90 (212) 533 65 32
Awarding Body Urlhttps://www.khas.edu.tr/tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024
TQF Level 6
Thematic AreasElectricity and energy
National Occupation Classification

ISCED-2013: 0714 Electronics and Automation

ISCO 08: 215 Electrotechnology Engineers

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary school qualifications and provides education for Electrical and Electronics Engineering. Its aim is to educate engineers that are preferential candidates for careers in industrial and academic sectors.

Learning Environments

Education is conducted in the form of formal, open, or distance education. Additionally, practical training is carried out as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare facilities, and workplaces.

Description
  • Adequate knowledge in mathematics, science and electrical-electronics engineering discipline subjects; ability to use theoretical and applied knowledge in these areas in complex electrical-electronics engineering problems
  • Ability to determine, identify, formulate, and solve complex electrical-electronics engineering problems; ability to select and apply proper analysis and modeling methods for this purpose
  • Ability to design a complex electrical-electronics engineering system under realistic constraints and conditions in such a way as to meet the desired result considering the standards, quality, ethical and environmental conditions; ability to apply modern design methods for this purpose
  • Ability to devise, select, and use modern techniques and tools needed for analyzing and solving complex problems encountered in electrical-electronics engineering practice; ability to employ information technologies effectively
  • Ability to design and conduct experiments, gather data, analyze, and interpret results for investigating complex electrical-electronics engineering problems or discipline specific research questions
  • Ability to work efficiently in intra-disciplinary and multi-disciplinary teams, especially in projects; ability to work individually
  • Ability to communicate effectively in Turkish and English, orally, in writing and visually; ability to write effective reports and comprehend written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, and give and receive clear and intelligible instructions
  • Awareness of the need for lifelong learning; ability to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself
  • Consciousness to behave according to ethical principles and professional and ethical responsibility; knowledge on standards used in electrical-electronics engineering practice
  • Knowledge about business life practices such as project management, risk management, and change management; awareness in entrepreneurship, innovation; knowledge about sustainable development
  •  Knowledge about the global and social effects of electrical-electronics engineering practices on health, environment, and safety, and contemporary issues of the century reflected into the field of engineering; awareness of the legal consequences of engineering solutions
Key Competencies
  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expressive competence
Further Info

Measurement and evaluation methods; exam types and their contribution to the course grade are determined by the provisions of Kadir Has University’s Undergraduate Education Regulations and Senate decisions. Different methods such as homework, project, practice, midterm and final exam are used in measurement and evaluation. Letter and/or numeric grading systems are used in the evaluation of student success.

 

The students are subject to the assessments and evaluations for the courses in line with the educational models that are in force within the organization of Kadir Has University. The details concerning the assessment and evaluation methods that the students are required to comply with for each course will be identified by the academician and, the students are informed accordingly on the syllabus.

Considering the success of the student for the achievement of the requirements as described on the syllabus and, taking into consideration the general success level, the respective academician will assign a letter grade shown in the table below for the courses taken by the student, and enters them to the system by the deadline as specified on the academic calendar.

The success factors represented by the letter grades are as follows:

LETTER GRADE

SUCCESS FACTOR

AA

4,0

BA

3,5

BB

3,0

CB

2,5

CC

2,0

DC

1,5

DD

1,0

FF

0

G

-

K

-

 

A student with a letter grade of AA, BA, BB, CB, CC or G is considered to have passed that course. A student with a letter grade of DC or DD is considered to have conditionally passed that course. In case of a grade point average (GPA) of at least 2.00, the student is not required to repeat the conditionally passed courses for the graduation. A student with a letter grade of FF or K is considered to have failed that course.

Kadir Has University Undergraduate Education Regulations

https://my.khas.edu.tr/uploads/files/mevzuat/undergraduate-education-regulations3.pdf

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

CoHE (Council of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by CoHE are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

"Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: CoHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.

1.2. The curriculum of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the programs' qualifications is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by the legislation.

Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Education Programs (MÜDEK)

Accreditation Start/End Date :

01.05.2016 / 30.09.2027

Access Requirements

Candidates must take the TYT, AYT (SAY), or DGS exams administered by OSYM, achieve satisfactory scores, and then make their selection. Placement procedures are centrally conducted by OSYM (Evaluation, Selection and Placement Center). Candidates who have completed high school education abroad can also be accepted to the program if they meet the conditions determined by the University. In addition, The Intra-Transfer (within the institution), Inter-Transfer (between institutions) admissions are made according to “Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Level Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions” by Council of Higher Education (CoHE) and the Kadir Has University, Directive on Lateral (Internal) Transfers Among Bachelor’s Degree Programs. Students who meet the application requirements can apply for undergraduate transfer within the time period specified in the Academic Calendar with the online application form by adding the required application documents. (For further details, visit: www.khas.edu.tr ).

Conditions for SuccessStudents are required to successfully complete all courses in the curriculum accepted by the Senate (240 ECTS Credits) and have a minimum Cumulative Grade Point Average (GPA) of 2.00/4.00. In addition, each student must complete 60 days compulsory internship.
Progression Paths (Relationship Type)
  • The graduates are employed in various telecommunications companies, TV-radio and Internet related enterprises, and in the finance sector. They are employed in production, automation and marketing units.
  • Upon successful completion of the undergraduate program, candidates can go on to graduate programs based on their GPA and admission criteria of the applied graduate program.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are enrolled. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and, if successful, receive two separate undergraduate diplomas.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030032053


Qualification Title
Bachelor's Degree in Electrical-Electronics Engineering (English)

Awarding Body
Kadir Has University

Awarding Body Contact
Cibali Mah. Kadir Has Cad. 34083 Fatih, İstanbul Tel: +90 (212) 533 65 32

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCED-2013: 0714 Electronics and Automation

ISCO 08: 215 Electrotechnology Engineers


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024

National Occupation Classification

ISCED-2013: 0714 Electronics and Automation

ISCO 08: 215 Electrotechnology Engineers


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary school qualifications and provides education for Electrical and Electronics Engineering. Its aim is to educate engineers that are preferential candidates for careers in industrial and academic sectors.


Learning Environments

Education is conducted in the form of formal, open, or distance education. Additionally, practical training is carried out as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare facilities, and workplaces.


Description
  • Adequate knowledge in mathematics, science and electrical-electronics engineering discipline subjects; ability to use theoretical and applied knowledge in these areas in complex electrical-electronics engineering problems
  • Ability to determine, identify, formulate, and solve complex electrical-electronics engineering problems; ability to select and apply proper analysis and modeling methods for this purpose
  • Ability to design a complex electrical-electronics engineering system under realistic constraints and conditions in such a way as to meet the desired result considering the standards, quality, ethical and environmental conditions; ability to apply modern design methods for this purpose
  • Ability to devise, select, and use modern techniques and tools needed for analyzing and solving complex problems encountered in electrical-electronics engineering practice; ability to employ information technologies effectively
  • Ability to design and conduct experiments, gather data, analyze, and interpret results for investigating complex electrical-electronics engineering problems or discipline specific research questions
  • Ability to work efficiently in intra-disciplinary and multi-disciplinary teams, especially in projects; ability to work individually
  • Ability to communicate effectively in Turkish and English, orally, in writing and visually; ability to write effective reports and comprehend written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, and give and receive clear and intelligible instructions
  • Awareness of the need for lifelong learning; ability to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself
  • Consciousness to behave according to ethical principles and professional and ethical responsibility; knowledge on standards used in electrical-electronics engineering practice
  • Knowledge about business life practices such as project management, risk management, and change management; awareness in entrepreneurship, innovation; knowledge about sustainable development
  •  Knowledge about the global and social effects of electrical-electronics engineering practices on health, environment, and safety, and contemporary issues of the century reflected into the field of engineering; awareness of the legal consequences of engineering solutions

Key Competencies
  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expressive competence

Further Info

Measurement and evaluation methods; exam types and their contribution to the course grade are determined by the provisions of Kadir Has University’s Undergraduate Education Regulations and Senate decisions. Different methods such as homework, project, practice, midterm and final exam are used in measurement and evaluation. Letter and/or numeric grading systems are used in the evaluation of student success.

 

The students are subject to the assessments and evaluations for the courses in line with the educational models that are in force within the organization of Kadir Has University. The details concerning the assessment and evaluation methods that the students are required to comply with for each course will be identified by the academician and, the students are informed accordingly on the syllabus.

Considering the success of the student for the achievement of the requirements as described on the syllabus and, taking into consideration the general success level, the respective academician will assign a letter grade shown in the table below for the courses taken by the student, and enters them to the system by the deadline as specified on the academic calendar.

The success factors represented by the letter grades are as follows:

LETTER GRADE

SUCCESS FACTOR

AA

4,0

BA

3,5

BB

3,0

CB

2,5

CC

2,0

DC

1,5

DD

1,0

FF

0

G

-

K

-

 

A student with a letter grade of AA, BA, BB, CB, CC or G is considered to have passed that course. A student with a letter grade of DC or DD is considered to have conditionally passed that course. In case of a grade point average (GPA) of at least 2.00, the student is not required to repeat the conditionally passed courses for the graduation. A student with a letter grade of FF or K is considered to have failed that course.

Kadir Has University Undergraduate Education Regulations

https://my.khas.edu.tr/uploads/files/mevzuat/undergraduate-education-regulations3.pdf


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

CoHE (Council of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by CoHE are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

"Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: CoHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.

1.2. The curriculum of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the programs' qualifications is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by the legislation.

Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Education Programs (MÜDEK)

Accreditation Start/End Date :

01.05.2016 / 30.09.2027


Access Requirements

Candidates must take the TYT, AYT (SAY), or DGS exams administered by OSYM, achieve satisfactory scores, and then make their selection. Placement procedures are centrally conducted by OSYM (Evaluation, Selection and Placement Center). Candidates who have completed high school education abroad can also be accepted to the program if they meet the conditions determined by the University. In addition, The Intra-Transfer (within the institution), Inter-Transfer (between institutions) admissions are made according to “Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Level Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions” by Council of Higher Education (CoHE) and the Kadir Has University, Directive on Lateral (Internal) Transfers Among Bachelor’s Degree Programs. Students who meet the application requirements can apply for undergraduate transfer within the time period specified in the Academic Calendar with the online application form by adding the required application documents. (For further details, visit: www.khas.edu.tr ).


Conditions for Success
Students are required to successfully complete all courses in the curriculum accepted by the Senate (240 ECTS Credits) and have a minimum Cumulative Grade Point Average (GPA) of 2.00/4.00. In addition, each student must complete 60 days compulsory internship.

Progression Paths (Relationship Type)
  • The graduates are employed in various telecommunications companies, TV-radio and Internet related enterprises, and in the finance sector. They are employed in production, automation and marketing units.
  • Upon successful completion of the undergraduate program, candidates can go on to graduate programs based on their GPA and admission criteria of the applied graduate program.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are enrolled. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and, if successful, receive two separate undergraduate diplomas.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode