Yeterlilik Kodu

TR0030034221

Yeterlilik Adı
Elektrik Elektronik Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumÖzyeğin Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Nişantepe, Orman Sk. No:13, 34794 Çekmeköy/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ozyegin.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Elektrik ve enerji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Elektrik Elektronik Mühendisliği lisans mezunlarımız, eğitimleri sonucunda kazandıkları bilgi, beceri ve davranışlarla,

  • Ulusal veya uluslararası şirketlerde ve diğer kurumlarda elektrik - elektronik mühendisi, araştırmacı veya yönetici olarak görev alabilecek,
  • Yurtiçi veya yurtdışındaki üniversitelerde elektrik - elektronik mühendisliği veya ilgili disiplinlerde yüksek lisans veya doktora programlarına devam edebilecek, ileride bir yükseköğretim kurumunda akademisyen olabilecek
  • Elektrik - elektronik mühendisliği veya ilgili alanlara ait yeni teknolojiler içeren ürünler geliştirebilecek, teknoloji tabanlı yeni şirketler kurabileceklerdir.

 

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleşir. Uygulamalı dersler için Üniversite bünyesinde laboratuvarlar ve  atölyeler bulunur.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkçe ve İngilizce etkin iletişim kurmak, rapor yazmak, anlamak ve sunum yapmak.
  • Bireysel olarak ve disiplinler içi ve disiplinler arası takımlar halinde çalışmak.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kabul etmek ve bilgiye erişerek ve yeni gelişmeleri takip ederek sürekli olarak kendini yenilemek.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi, değişim yönetimi, yenilikçilik, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında bilgi sahibi olmak.
  • Etik sorumluluğun bilincinde olmak ve etik davranış sergilemek.
  • Sektörler hakkında bilgi sahibi olmak, bir iş planını destekleyen bir iş modeli oluşturmak ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
  • Çağın mühendislik problemlerinin, mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerinin ve mühendislik çözümlerinin hukuki sonuçlarının farkında olmak.
  • Mesleki sorumluluklarının ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartların farkında olmak.
  • Güncel mühendislik uygulamaları ve bilgisayar programlama bilgisine sahip olmak.
  •  Uygun analiz yöntemlerini seçerek ve uygun modelleme yöntemlerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlamak, formüle etmek ve çözmek.
  •  Mühendislik uygulamalarındaki karmaşık sorunları analiz etmek ve çözmek için bilişim teknolojileri de dahil olmak üzere modern teknikler ve araçlar geliştirmek, seçmek ve kullanmak.
  •  Karmaşık mühendislik problemlerini veya araştırma konularını incelemek için deneyler tasarlamak ve yürütmek, veri toplamak ve verileri analiz ederek sonuçları yorumlamak.
  •  Modern tasarım araçlarını kullanarak gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar dahilinde istenen ihtiyaçları karşılamak için karmaşık bir sistem, süreç, cihaz veya ürün tasarlamak.
  •  
  • Diferansiyel hesap, integral hesabı, diferansiyel denklemler, lineer cebir, karmaşık değişkenler, ayrık matematik, olasılık, istatistik ve fizik bilgisine sahip olmak.
  •  Devre tasarımı, dijital sistemler, elektronik, elektromanyetik, sinyal işleme ve haberleşmeyi kapsayan elektrik ve elektronik mühendisliği alanında geniş bilgiye sahip olmak.
  •  Elektrik ve elektronik mühendisliğinin sinyal işleme ve haberleşme, analog elektronik ve cihazlar, güç ve enerji sistemleri veya sayısal sistemler ve yazılım alanlarından birinde derinlemesine bilgi sahibi olmak.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.         

  • İletişim yetkinliği       
  • Takım içinde çalışma yetkinliği        
  • Sosyal Sorumluluk ve sürdürülebilirlik alanında farkındalık 
  • Yaşamboyu öğrenme yetkinliği         
  • Dijital yetkinlik                      
  • Sektörler hakkında farkındalık yetkinliği      
  • Etik davranış yetkinliği          
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.

2. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemleri kullanılır. Derslerde programın tercihine göre katalog veya çan eğrisi ile notlandırma yapılır. Not ortalamasına etki eden dönem sonu ders notları ve bu notlara karşılık gelen katsayılar aşağıda belirtilmiştir. Bunlardan en düşük geçer not D notu olup, F notu dersten başarısız olunduğunu belirtir.

 

Not

Katsayı

A     

4,00

A-

3,70

B+

3,30

B

3,00

B-

2,70

C+

2,30

 

C

2,00

C-

1,70

D+

1,30

D

1,00

F

0,00

 

 

Not ortalamasına etki etmeyen dönem sonu ders notları aşağıda belirtilmiştir. Bunlardan S notu geçer not olup, U notu dersten başarısız olunduğunu belirtir.

 

Not

Katsayı Açıklama

 S

Başarılı

U

Başarısız

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Başlangıç / Bitiş Tarihi; 01.05.2016 / 30.09.2027

Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.

4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak

Başarma Şartlarıa) Kayıtlı olduğu lisans diploma programının mezuniyet koşullarında yer alan tüm dersleri ve varsa ek yükümlülükleri başarı ile tamamlamak b) Mezuniyet için tamamladığı toplam kredi en az 240 AKTS kredisi olmak c) Mezuniyet not ortalaması en az 2,00 olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.

2.Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030034221


Yeterlilik Adı
Elektrik Elektronik Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Özyeğin Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Nişantepe, Orman Sk. No:13, 34794 Çekmeköy/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Elektrik Elektronik Mühendisliği lisans mezunlarımız, eğitimleri sonucunda kazandıkları bilgi, beceri ve davranışlarla,

  • Ulusal veya uluslararası şirketlerde ve diğer kurumlarda elektrik - elektronik mühendisi, araştırmacı veya yönetici olarak görev alabilecek,
  • Yurtiçi veya yurtdışındaki üniversitelerde elektrik - elektronik mühendisliği veya ilgili disiplinlerde yüksek lisans veya doktora programlarına devam edebilecek, ileride bir yükseköğretim kurumunda akademisyen olabilecek
  • Elektrik - elektronik mühendisliği veya ilgili alanlara ait yeni teknolojiler içeren ürünler geliştirebilecek, teknoloji tabanlı yeni şirketler kurabileceklerdir.

 


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleşir. Uygulamalı dersler için Üniversite bünyesinde laboratuvarlar ve  atölyeler bulunur.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkçe ve İngilizce etkin iletişim kurmak, rapor yazmak, anlamak ve sunum yapmak.
  • Bireysel olarak ve disiplinler içi ve disiplinler arası takımlar halinde çalışmak.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kabul etmek ve bilgiye erişerek ve yeni gelişmeleri takip ederek sürekli olarak kendini yenilemek.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi, değişim yönetimi, yenilikçilik, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında bilgi sahibi olmak.
  • Etik sorumluluğun bilincinde olmak ve etik davranış sergilemek.
  • Sektörler hakkında bilgi sahibi olmak, bir iş planını destekleyen bir iş modeli oluşturmak ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
  • Çağın mühendislik problemlerinin, mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerinin ve mühendislik çözümlerinin hukuki sonuçlarının farkında olmak.
  • Mesleki sorumluluklarının ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartların farkında olmak.
  • Güncel mühendislik uygulamaları ve bilgisayar programlama bilgisine sahip olmak.
  •  Uygun analiz yöntemlerini seçerek ve uygun modelleme yöntemlerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlamak, formüle etmek ve çözmek.
  •  Mühendislik uygulamalarındaki karmaşık sorunları analiz etmek ve çözmek için bilişim teknolojileri de dahil olmak üzere modern teknikler ve araçlar geliştirmek, seçmek ve kullanmak.
  •  Karmaşık mühendislik problemlerini veya araştırma konularını incelemek için deneyler tasarlamak ve yürütmek, veri toplamak ve verileri analiz ederek sonuçları yorumlamak.
  •  Modern tasarım araçlarını kullanarak gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar dahilinde istenen ihtiyaçları karşılamak için karmaşık bir sistem, süreç, cihaz veya ürün tasarlamak.
  •  
  • Diferansiyel hesap, integral hesabı, diferansiyel denklemler, lineer cebir, karmaşık değişkenler, ayrık matematik, olasılık, istatistik ve fizik bilgisine sahip olmak.
  •  Devre tasarımı, dijital sistemler, elektronik, elektromanyetik, sinyal işleme ve haberleşmeyi kapsayan elektrik ve elektronik mühendisliği alanında geniş bilgiye sahip olmak.
  •  Elektrik ve elektronik mühendisliğinin sinyal işleme ve haberleşme, analog elektronik ve cihazlar, güç ve enerji sistemleri veya sayısal sistemler ve yazılım alanlarından birinde derinlemesine bilgi sahibi olmak.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.         

  • İletişim yetkinliği       
  • Takım içinde çalışma yetkinliği        
  • Sosyal Sorumluluk ve sürdürülebilirlik alanında farkındalık 
  • Yaşamboyu öğrenme yetkinliği         
  • Dijital yetkinlik                      
  • Sektörler hakkında farkındalık yetkinliği      
  • Etik davranış yetkinliği          
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.

2. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemleri kullanılır. Derslerde programın tercihine göre katalog veya çan eğrisi ile notlandırma yapılır. Not ortalamasına etki eden dönem sonu ders notları ve bu notlara karşılık gelen katsayılar aşağıda belirtilmiştir. Bunlardan en düşük geçer not D notu olup, F notu dersten başarısız olunduğunu belirtir.

 

Not

Katsayı

A     

4,00

A-

3,70

B+

3,30

B

3,00

B-

2,70

C+

2,30

 

C

2,00

C-

1,70

D+

1,30

D

1,00

F

0,00

 

 

Not ortalamasına etki etmeyen dönem sonu ders notları aşağıda belirtilmiştir. Bunlardan S notu geçer not olup, U notu dersten başarısız olunduğunu belirtir.

 

Not

Katsayı Açıklama

 S

Başarılı

U

Başarısız


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Başlangıç / Bitiş Tarihi; 01.05.2016 / 30.09.2027


Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.

4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak


Başarma Şartları
a) Kayıtlı olduğu lisans diploma programının mezuniyet koşullarında yer alan tüm dersleri ve varsa ek yükümlülükleri başarı ile tamamlamak b) Mezuniyet için tamamladığı toplam kredi en az 240 AKTS kredisi olmak c) Mezuniyet not ortalaması en az 2,00 olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.

2.Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030034221

Qualification Title
B.S. in Electrical and Electronics Engineering (English)
Awarding BodyÖzyeğin University
Awarding Body ContactNişantepe, Orman Sk. No:13, 34794 Çekmeköy/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://www.ozyegin.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasElectricity and energy
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Our graduates will be able to:

  • work as electrical and electronics engineers, researchers, or managers in national or international companies and other institutions,
  • pursue master's or doctoral degrees in electrical and electronics engineering or a related field in graduate schools worldwide and eventually hold faculty positions in academia,
  • develop new products based on advances in electrical and electronics engineering and/or start new high-tech companies
Learning Environments

Education and instruction are carried out in the form of formal education. Laboratories and workshops are available within the university for practical courses.

Description
  • Communicate effectively, write, and understand a report and make a presentation in Turkish and English.
  • Work individually and in intra- and inter-disciplinary teams.
  • Recognize the need for life-long learning and continually reinvent themselves by accessing information and following new developments.
  • Have knowledge of project management, risk management, change management, innovation, entrepreneurship, and sustainable development.
  • Be aware of ethical responsibility and demonstrate ethical behavior.
  • Be aware of sectors, formulate a business model supporting a business plan, and have knowledge of social responsibility.
  • Be aware of engineering problems of the era, global and societal impact of engineering solutions on health, environment and safety, and legal consequences of engineering solutions.
  • Be aware of professional responsibility and standards used in engineering applications.
  • Have knowledge of current engineering applications and computer programming.
  •  Identify, formulate, and solve complex engineering problems by selecting proper analysis methods and applying proper modeling methods.
  •  Develop, select and employ modern techniques and tools including IT technologies for analyzing and solving complex problems in engineering applications.
  •  Design and conduct experiments, gather data, and analyze data and interpret results for investigating complex engineering problems or research topics.
  •  Design a complex system, process, device, or product to meet desired needs within realistic constraints and conditions by employing modern design tools.
  •  Have knowledge of differential calculus, integral calculus, differential equations, linear algebra, complex variables, discrete mathematics, probability, statistics, and physics.
  •  Have breadth of knowledge in electrical and electronics engineering encompassing circuit design, digital systems, electronics, electromagnetics, signal processing, and communications.
  •  Have depth of knowledge in one of electrical and electronics engineering areas of signal processing and communications, analog electronics and devices, power and energy systems, or digital systems and software.
Key Competencies

The holder has the key competencies below at an advanced level:

  • Communication competency
  • Teamwork competency
  • Awareness in Social Responsibility and Sustainability
  • Lifelong learning competency
  • Digital competency
  • Awareness in various sectors
  • Ethical behavior competency
  • Entrepreneurship competency
  • Competency  in mathematics, science, technology and engineering
Further Info

1. Different methods such as homework, project, practice, midterm exams, and final exams are used in measurement and evaluation.

2. Letter-based grading systems are used to evaluate student success. Courses are graded using a catalog or a bell curve, depending on the program's preference. The final grades that contribute to the Grade Point Average (GPA) and their corresponding coefficients are shown below. The minimum passing grade is “D”, while “F” is a fail grade.

Letter

Grade Point Equivalence

A     

4,00

A- 

3,70

B+ 

3,30

B

3,00

B- 

2,70

C+

2,30

C

2,00

C- 

1,70

D+ 

1,30

1,00

0,00

The final grades that do not contribute to the Grade Point Average (GPA) are listed below. Among these grades, S is a passing grade, while U denotes that the course is failed.

Letter

Grade Point Equivalence

 S 

Başarılı

Başarısız

Quality Assurance-
Access Requirements
  1. Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions of admission to the undergraduate programs of higher education institutions.
  2. Having been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination held by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
  3. Having obtained sufficient points as a result of the central examination held by ÖSYM for the programmes of higher education institutions that accept students through special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and having been successful in the special talent examination.
  4. Having been placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS), the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM.
Conditions for Successa) To successfully complete all of the courses listed in the graduation requirements  and other requirements, if any, of the undergraduate program in which they are enrolled b) To have achieved at least 240 ECTS credits for graduation c) To have a minimum graduation grade point average of 2,00
Progression Paths (Relationship Type)
  • Undergraduate degree holders can continue their graduate programmes and, if they meet the relevant requirements, the doctorate and proficiency in arts programmes that accept students with an undergraduate degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in the double major programmes opened by the higher education institutions they are studying at. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

Qualification is continuously valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030034221


Qualification Title
B.S. in Electrical and Electronics Engineering (English)

Awarding Body
Özyeğin University

Awarding Body Contact
Nişantepe, Orman Sk. No:13, 34794 Çekmeköy/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Our graduates will be able to:

  • work as electrical and electronics engineers, researchers, or managers in national or international companies and other institutions,
  • pursue master's or doctoral degrees in electrical and electronics engineering or a related field in graduate schools worldwide and eventually hold faculty positions in academia,
  • develop new products based on advances in electrical and electronics engineering and/or start new high-tech companies

Learning Environments

Education and instruction are carried out in the form of formal education. Laboratories and workshops are available within the university for practical courses.


Description
  • Communicate effectively, write, and understand a report and make a presentation in Turkish and English.
  • Work individually and in intra- and inter-disciplinary teams.
  • Recognize the need for life-long learning and continually reinvent themselves by accessing information and following new developments.
  • Have knowledge of project management, risk management, change management, innovation, entrepreneurship, and sustainable development.
  • Be aware of ethical responsibility and demonstrate ethical behavior.
  • Be aware of sectors, formulate a business model supporting a business plan, and have knowledge of social responsibility.
  • Be aware of engineering problems of the era, global and societal impact of engineering solutions on health, environment and safety, and legal consequences of engineering solutions.
  • Be aware of professional responsibility and standards used in engineering applications.
  • Have knowledge of current engineering applications and computer programming.
  •  Identify, formulate, and solve complex engineering problems by selecting proper analysis methods and applying proper modeling methods.
  •  Develop, select and employ modern techniques and tools including IT technologies for analyzing and solving complex problems in engineering applications.
  •  Design and conduct experiments, gather data, and analyze data and interpret results for investigating complex engineering problems or research topics.
  •  Design a complex system, process, device, or product to meet desired needs within realistic constraints and conditions by employing modern design tools.
  •  Have knowledge of differential calculus, integral calculus, differential equations, linear algebra, complex variables, discrete mathematics, probability, statistics, and physics.
  •  Have breadth of knowledge in electrical and electronics engineering encompassing circuit design, digital systems, electronics, electromagnetics, signal processing, and communications.
  •  Have depth of knowledge in one of electrical and electronics engineering areas of signal processing and communications, analog electronics and devices, power and energy systems, or digital systems and software.

Key Competencies

The holder has the key competencies below at an advanced level:

  • Communication competency
  • Teamwork competency
  • Awareness in Social Responsibility and Sustainability
  • Lifelong learning competency
  • Digital competency
  • Awareness in various sectors
  • Ethical behavior competency
  • Entrepreneurship competency
  • Competency  in mathematics, science, technology and engineering

Further Info

1. Different methods such as homework, project, practice, midterm exams, and final exams are used in measurement and evaluation.

2. Letter-based grading systems are used to evaluate student success. Courses are graded using a catalog or a bell curve, depending on the program's preference. The final grades that contribute to the Grade Point Average (GPA) and their corresponding coefficients are shown below. The minimum passing grade is “D”, while “F” is a fail grade.

Letter

Grade Point Equivalence

A     

4,00

A- 

3,70

B+ 

3,30

B

3,00

B- 

2,70

C+

2,30

C

2,00

C- 

1,70

D+ 

1,30

1,00

0,00

The final grades that do not contribute to the Grade Point Average (GPA) are listed below. Among these grades, S is a passing grade, while U denotes that the course is failed.

Letter

Grade Point Equivalence

 S 

Başarılı

Başarısız


Quality Assurance
-

Access Requirements
  1. Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions of admission to the undergraduate programs of higher education institutions.
  2. Having been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination held by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
  3. Having obtained sufficient points as a result of the central examination held by ÖSYM for the programmes of higher education institutions that accept students through special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and having been successful in the special talent examination.
  4. Having been placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS), the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM.

Conditions for Success
a) To successfully complete all of the courses listed in the graduation requirements  and other requirements, if any, of the undergraduate program in which they are enrolled b) To have achieved at least 240 ECTS credits for graduation c) To have a minimum graduation grade point average of 2,00

Progression Paths (Relationship Type)
  • Undergraduate degree holders can continue their graduate programmes and, if they meet the relevant requirements, the doctorate and proficiency in arts programmes that accept students with an undergraduate degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in the double major programmes opened by the higher education institutions they are studying at. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

Qualification is continuously valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode