Yeterlilik Kodu

TR0030220762

Yeterlilik Adı
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumKırıkkale Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.kku.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Elektrik ve enerji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Tam zamanlı/örgün öğretim veren bir programdır. Elektrik-Elektronik mühendisliği bölümünün amacı, uluslararası düzeyde rekabet edebilecek bilgi ve becerilere sahip, etkili iletişim kurabilen, bireysel ya da grup çalışması yapabilen, yaşam boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, alanındaki gelişmeleri izleyebilen ve bunlara katkıda bulunan, toplumların sorunlarına yaratıcı çözümler üretebilen, özgüven sahibi, evrensel değerlere duyarlı, etik ilkelere bağlı ve sorumluluk duygusu gelişmiş mühendislerin yetişmesi için eğitim vermek ve bu alanlarda, toplumun ihtiyaç duyduğu bilgi ve teknolojileri üretmek ve yaymaktır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi kazanabilmelidir
  • Elektrik ve Elektronik Mühendisliği ile ilgili karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanabilmelidir
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanabilmelidir
  • Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi gösterebilmelidir
  • Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanabilmelidir
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi gösterebilmelidir
  • Türkçe ve/veya İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanabilmelidir
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi gösterebilmelidir
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmalıdır
  • Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık gösterebilmelidir
  • Elektrik Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; Elektrik Elektronik Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık gösterebilmelidir
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her derste başarı değerlendirmesi için kriterler (ara sınav, final sınavı veya ödev) öğrencilere dağıtılan veya internet sitesinde yayınlanan bölüm bilgi paketinde belirtilir. Varsayılan ağırlıklar, ara sınav ve final sınavları için sırasıyla %40 ve %60tır. Ara sınav ve final sınavı gerektirmeyen dersler Bölüm Başkanlığı tarafından belirlenir ve Öğrenci İşleri bu konuda bilgilendirilir. Bu derslerin notları, dönem boyunca yaptıkları ders çalışmalarına göre verilir. Her ders için 100 üzerinden alınan notlar, ayrıntıları yönetmelik ve yönergede belirtilen şekilde mutlak ya da bağıl değerlendirmeye göre harf notlarına dönüştürülür.

Mutlak değerlendirmeye göre, 4.00 üzerinden katsayıları da içeren dönüşüm tablosu şöyledir; Harf notları- 4 üzerinden katsayıları- 100 üzerinden notlar : AA- 4.00- 88-100, BA- 3.50- 81-87, BB- 3.00- 74-80, CB- 2.50- 67-73, CC- 2.00- 60-66, DC- 1.50- 53-59, DD- 1.00- 46-52, FD- 0.50- 39-45, FF- 0.00- 0-38. “CC” ve üstü “başarılı” sayılan notlardır.

“DC” ve “DD” ise, yönetmelikte belirtilen kurallara göre “şartlı geçer” notlardır. Bağıl bir değerlendirme durumunda, sınıftaki tüm notların ortalama ve standart sapmasına göre aynı harf notlarına karşılık gelen 100 üzerinden notlar daha düşük olabilir; ancak, yönergedeki detaylardan dolayı 35ten düşük bir nota “DD” verilmesi de 45ten düşük bir nota “CC” verilmesi de mümkün olmaz.

Katsayı içermeyen ilave harf notları, devamsızlık nedeniyle başarısız olma durumu için “TD”; ve sayısal notu olmayan derslerden başarı için “G” ve başarısızlık için “K”dır. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Lise diplomasına sahip olmak ve Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ilgili sınav türünden başarılı olmak. Yatay ve Dikey geçiş için gerekli koşulları sağlamak.

Başarma ŞartlarıKümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü lisans mezunları, elde etmiş olacakları Elektrik Elektronik mühendisi unvanı ve diploması ile hem kamu hem de özel sektörde profesyonel olarak rol alırlar. Elektrik Elektronik mühendisi istihdam eden çok sayıda sivil kurumda Elektrik Elektronik mühendisi, çeşitli kadrolarda görev alırlar. Bu kurumlara örnek olarak başta Sanayi Bakanlığı olmak üzere tüm bakanlıklar ve üniversitelerin ilgili birimleri gibi Bakanlık birimlerinden bağımsız devlet kurumları gösterilebilir. Fabrikalar, yurt içi ve yurt dışında üretim alanında faaliyet gösteren özel sektör kuruluşları, mühendislik şirketleri gibi birimlerde de Elektrik Elektronik mühendisleri istihdam edilmektedirler. Bununla birlikte, Elektrik Elektronik mühendisleri serbest olarak mühendislik hizmetleri veren şirketlerde çalışabilirler; akademik personel olarak üniversitelerin ilgili birimlerinde görev alabilirler. ASELSAN, HAVELSAN, ROKETSAN, TAI, TUBITAK, Atom Enerjisi Kurumu, TEDAŞ, TEİAŞ, Enerjisa, Türk Telekom, Turkcell, Vestel Elektronik gibi kuruluşlarda çalışma imkanı bulabilirler. Yukarıda sıralanan çalışma alanlarında faaliyet göstermekte olan çok sayıda başarılı mezunumuz bulunmaktadır.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220762


Yeterlilik Adı
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kırıkkale Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Tam zamanlı/örgün öğretim veren bir programdır. Elektrik-Elektronik mühendisliği bölümünün amacı, uluslararası düzeyde rekabet edebilecek bilgi ve becerilere sahip, etkili iletişim kurabilen, bireysel ya da grup çalışması yapabilen, yaşam boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, alanındaki gelişmeleri izleyebilen ve bunlara katkıda bulunan, toplumların sorunlarına yaratıcı çözümler üretebilen, özgüven sahibi, evrensel değerlere duyarlı, etik ilkelere bağlı ve sorumluluk duygusu gelişmiş mühendislerin yetişmesi için eğitim vermek ve bu alanlarda, toplumun ihtiyaç duyduğu bilgi ve teknolojileri üretmek ve yaymaktır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi kazanabilmelidir
  • Elektrik ve Elektronik Mühendisliği ile ilgili karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanabilmelidir
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanabilmelidir
  • Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi gösterebilmelidir
  • Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanabilmelidir
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi gösterebilmelidir
  • Türkçe ve/veya İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanabilmelidir
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi gösterebilmelidir
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmalıdır
  • Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık gösterebilmelidir
  • Elektrik Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; Elektrik Elektronik Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık gösterebilmelidir

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her derste başarı değerlendirmesi için kriterler (ara sınav, final sınavı veya ödev) öğrencilere dağıtılan veya internet sitesinde yayınlanan bölüm bilgi paketinde belirtilir. Varsayılan ağırlıklar, ara sınav ve final sınavları için sırasıyla %40 ve %60tır. Ara sınav ve final sınavı gerektirmeyen dersler Bölüm Başkanlığı tarafından belirlenir ve Öğrenci İşleri bu konuda bilgilendirilir. Bu derslerin notları, dönem boyunca yaptıkları ders çalışmalarına göre verilir. Her ders için 100 üzerinden alınan notlar, ayrıntıları yönetmelik ve yönergede belirtilen şekilde mutlak ya da bağıl değerlendirmeye göre harf notlarına dönüştürülür.

Mutlak değerlendirmeye göre, 4.00 üzerinden katsayıları da içeren dönüşüm tablosu şöyledir; Harf notları- 4 üzerinden katsayıları- 100 üzerinden notlar : AA- 4.00- 88-100, BA- 3.50- 81-87, BB- 3.00- 74-80, CB- 2.50- 67-73, CC- 2.00- 60-66, DC- 1.50- 53-59, DD- 1.00- 46-52, FD- 0.50- 39-45, FF- 0.00- 0-38. “CC” ve üstü “başarılı” sayılan notlardır.

“DC” ve “DD” ise, yönetmelikte belirtilen kurallara göre “şartlı geçer” notlardır. Bağıl bir değerlendirme durumunda, sınıftaki tüm notların ortalama ve standart sapmasına göre aynı harf notlarına karşılık gelen 100 üzerinden notlar daha düşük olabilir; ancak, yönergedeki detaylardan dolayı 35ten düşük bir nota “DD” verilmesi de 45ten düşük bir nota “CC” verilmesi de mümkün olmaz.

Katsayı içermeyen ilave harf notları, devamsızlık nedeniyle başarısız olma durumu için “TD”; ve sayısal notu olmayan derslerden başarı için “G” ve başarısızlık için “K”dır. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Lise diplomasına sahip olmak ve Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ilgili sınav türünden başarılı olmak. Yatay ve Dikey geçiş için gerekli koşulları sağlamak.


Başarma Şartları
Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü lisans mezunları, elde etmiş olacakları Elektrik Elektronik mühendisi unvanı ve diploması ile hem kamu hem de özel sektörde profesyonel olarak rol alırlar. Elektrik Elektronik mühendisi istihdam eden çok sayıda sivil kurumda Elektrik Elektronik mühendisi, çeşitli kadrolarda görev alırlar. Bu kurumlara örnek olarak başta Sanayi Bakanlığı olmak üzere tüm bakanlıklar ve üniversitelerin ilgili birimleri gibi Bakanlık birimlerinden bağımsız devlet kurumları gösterilebilir. Fabrikalar, yurt içi ve yurt dışında üretim alanında faaliyet gösteren özel sektör kuruluşları, mühendislik şirketleri gibi birimlerde de Elektrik Elektronik mühendisleri istihdam edilmektedirler. Bununla birlikte, Elektrik Elektronik mühendisleri serbest olarak mühendislik hizmetleri veren şirketlerde çalışabilirler; akademik personel olarak üniversitelerin ilgili birimlerinde görev alabilirler. ASELSAN, HAVELSAN, ROKETSAN, TAI, TUBITAK, Atom Enerjisi Kurumu, TEDAŞ, TEİAŞ, Enerjisa, Türk Telekom, Turkcell, Vestel Elektronik gibi kuruluşlarda çalışma imkanı bulabilirler. Yukarıda sıralanan çalışma alanlarında faaliyet göstermekte olan çok sayıda başarılı mezunumuz bulunmaktadır.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220762

Qualification Title
Elektrik-Elektronik Mühendisliği License
Awarding BodyKirikkale University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.kku.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasElectricity and energy
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To gain ability to apply the theoretical and applied knowledge in the areas of mathematics, science and Electrical and Electronics Engineering for modeling and solving engineering problems. To have ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems related to Electrical and Electronics Engineering and select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose. To gain ability to design a complex system, process, device or product related to Electrical and Electronics Engineering under realistic constraints and conditions to meet specific requirements. To have ability to develop, select and use modern techniques and tools required for Electrical and Electronics Engineering applications and use information technologies effectively. To gain ability to design and do experiment, collect data, analyze and interpret the results in order to investigate Electrical and Electronics Engineering problems. To gain ability to work individually and work effectively in disciplinary and multi-disciplinary teams. To gain ability to communicate effectively in Turkish and/or English. To gain ability to be aware of the necessity of lifelong learning, access information, follow the developments in science and technology and be able to renew yourself constantly. To have professional and ethical responsibility. To demonstrate awareness about information on business practices such as project management, risk management and change management, entrepreneurship, innovation and sustainable development. To demonstrate awareness about information on the effects of Electrical and Electronic Engineering applications on health, environment and safety in universal and social dimensions and the legal consequences of Electrical and Electronics Engineering solutions.

Key Competencies-
Further Info

The criteria (mid-term, final exam or homework) for success assessment in each course is stated in the departmental information package distributed to the students or published on the web site. The default weightings are 40% and 60% for the mid-term and final exams respectively. Courses, which do not require mid-term and final examinations, are determined by the Departmental Administration, and the Registrar’s Office is informed accordingly. The grades for such courses are given based on their coursework throughout the term. Grades out of 100 for each course are converted into letter grades according to either absolute or relative assessment as detailed in regulations. Below is the conversion table including the coefficients out of 4.00 according to the absolute assessment. Letter grades- Coefficients out of 4.00- Grades out of 100 : AA- 4.00- 88-100, BA- 3.50- 81-87, BB- 3.00- 74-80, CB- 2.50- 67-73, CC- 2.00- 60-66, DC- 1.50- 53-59, DD- 1.00- 46-52, FD- 0.50- 39-45, FF- 0.00- 0-38. “CC” and above grades are considered as “successful”. “DC” and “DD” are “conditionally passing” grades as detailed in the regulations. In the case of a relative assessment, somewhat lower grades out of 100 may correspond to the same letter grades according to the mean and standard deviation of all the grades in the class; however, the details of the regulations allow neither a mark lower than 35 for “DD” nor a mark lower than 45 to “CC”. Additional letter marks without a coefficient are “TD” for failing due to absence; and “G” for passing and “K” for failure for the courses without number grades. Students, having successfully completed all courses (240 ECTS) as well as the compulsory internship and the thesis (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate.

Quality Assurance-
Access Requirements

To have a high school diploma and to be successful in the relevant exam type conducted by the Measuring, Selection and Placement Center (Turkish: ÖSYM), to provide the necessary conditions for internal and external transfers.

Conditions for SuccessStudents, having successfully completed all courses (240 ECTS) as well as the compulsory internship and the thesis (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate. Students, having successfully completed all courses (240 ECTS) as well as the compulsory internship and the thesis (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate.
Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates of Electrical and Electronics Engineering Bachelor’s Degree Programme can professionally take part either in government or private sector divisions. They are employed in many ministries as Electrical and Electronics engineer, expert, etc. As examples for these institutions all ministries, e.g. Ministry of Industry, some ministry-independent institutions such as related divisions of universities can be stated. Electrical and Electronics engineers are also employed in factories, companies, universities etc. They can find the opportunity to work in organizations such as ASELSAN, HAVELSAN, ROKETSAN, TAI, TUBITAK, Atomic Energy Agency, TEDAŞ, TEIAŞ, Enerjisa, Turk Telekom, Turkcell, Vestel Elektronik. There exist numbers of our graduates who are active in the above mentioned working areas.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030220762


Qualification Title
Elektrik-Elektronik Mühendisliği License

Awarding Body
Kirikkale University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To gain ability to apply the theoretical and applied knowledge in the areas of mathematics, science and Electrical and Electronics Engineering for modeling and solving engineering problems. To have ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems related to Electrical and Electronics Engineering and select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose. To gain ability to design a complex system, process, device or product related to Electrical and Electronics Engineering under realistic constraints and conditions to meet specific requirements. To have ability to develop, select and use modern techniques and tools required for Electrical and Electronics Engineering applications and use information technologies effectively. To gain ability to design and do experiment, collect data, analyze and interpret the results in order to investigate Electrical and Electronics Engineering problems. To gain ability to work individually and work effectively in disciplinary and multi-disciplinary teams. To gain ability to communicate effectively in Turkish and/or English. To gain ability to be aware of the necessity of lifelong learning, access information, follow the developments in science and technology and be able to renew yourself constantly. To have professional and ethical responsibility. To demonstrate awareness about information on business practices such as project management, risk management and change management, entrepreneurship, innovation and sustainable development. To demonstrate awareness about information on the effects of Electrical and Electronic Engineering applications on health, environment and safety in universal and social dimensions and the legal consequences of Electrical and Electronics Engineering solutions.


Key Competencies
-

Further Info

The criteria (mid-term, final exam or homework) for success assessment in each course is stated in the departmental information package distributed to the students or published on the web site. The default weightings are 40% and 60% for the mid-term and final exams respectively. Courses, which do not require mid-term and final examinations, are determined by the Departmental Administration, and the Registrar’s Office is informed accordingly. The grades for such courses are given based on their coursework throughout the term. Grades out of 100 for each course are converted into letter grades according to either absolute or relative assessment as detailed in regulations. Below is the conversion table including the coefficients out of 4.00 according to the absolute assessment. Letter grades- Coefficients out of 4.00- Grades out of 100 : AA- 4.00- 88-100, BA- 3.50- 81-87, BB- 3.00- 74-80, CB- 2.50- 67-73, CC- 2.00- 60-66, DC- 1.50- 53-59, DD- 1.00- 46-52, FD- 0.50- 39-45, FF- 0.00- 0-38. “CC” and above grades are considered as “successful”. “DC” and “DD” are “conditionally passing” grades as detailed in the regulations. In the case of a relative assessment, somewhat lower grades out of 100 may correspond to the same letter grades according to the mean and standard deviation of all the grades in the class; however, the details of the regulations allow neither a mark lower than 35 for “DD” nor a mark lower than 45 to “CC”. Additional letter marks without a coefficient are “TD” for failing due to absence; and “G” for passing and “K” for failure for the courses without number grades. Students, having successfully completed all courses (240 ECTS) as well as the compulsory internship and the thesis (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate.


Quality Assurance
-

Access Requirements

To have a high school diploma and to be successful in the relevant exam type conducted by the Measuring, Selection and Placement Center (Turkish: ÖSYM), to provide the necessary conditions for internal and external transfers.


Conditions for Success
Students, having successfully completed all courses (240 ECTS) as well as the compulsory internship and the thesis (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate. Students, having successfully completed all courses (240 ECTS) as well as the compulsory internship and the thesis (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate.

Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates of Electrical and Electronics Engineering Bachelor’s Degree Programme can professionally take part either in government or private sector divisions. They are employed in many ministries as Electrical and Electronics engineer, expert, etc. As examples for these institutions all ministries, e.g. Ministry of Industry, some ministry-independent institutions such as related divisions of universities can be stated. Electrical and Electronics engineers are also employed in factories, companies, universities etc. They can find the opportunity to work in organizations such as ASELSAN, HAVELSAN, ROKETSAN, TAI, TUBITAK, Atomic Energy Agency, TEDAŞ, TEIAŞ, Enerjisa, Turk Telekom, Turkcell, Vestel Elektronik. There exist numbers of our graduates who are active in the above mentioned working areas.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address