Yeterlilik Kodu

TR0030033551

Yeterlilik Adı
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÜniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://iuc.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Elektrik ve enerji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Mezunlarımız bilimsel bilgi üretirler. Bilim insanı, araştırmacı olarak çalışırlar.
Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında veya disiplinlerarası, bilimsel araştırmalar yaparak uzmanlaşır.
  • Bireysel ya da takım içerisinde bilgiye ulaşma, veri tabanlarını kullanma, analiz etme, yorumlama becerilerini kazanır.
  • Mühendislik problemlerinin çözümünde özgün yaklaşımlar geliştirir.
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında modelleme, benzetim, deney tasarlama, deney yapma becerileri kazanır.
  • Araştırma sonuçlarını alanında uzman kişilerle tartışabilmek, sunum yapar.
  • Araştırma sonuçlarını etik kurallara uygun şekilde yayınlar.
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında güncel gelişmeleri sürekli takip eder.
Anahtar Yetkinlikler
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • İletişim ve Sosyal Yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilerin derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmaları zorunludur. Öğrencinin devamlılığı öğretim üyesi tarafından takip edilir. Her dönem 14 hafta sürmekte 7. ve 8. haftada ara sınav yapılmaktadır. Dönem sonunda ise bitirme sınavları yapılmaktadır. Ayrıca dönem süresince derslere ve öğretim üyelerine bağlı olmak üzere, kısa sınav, ödev, sunum ve rapor gibi yarıyıl içi etkinlikler de değerlendirmede kullanılabilmektedir. Yılsonu notunun en az % 50'si ve en fazla %70’i bitirme sınavından ve geriye kalan puantaj değeri dönem içinde yapılan yarıyı içi etkinliklerden oluşmaktadır. Notu FF, DD ve DC olan öğrenciler bütünleme sınavına girebilir. Bir yüksek lisans dersinden başarılı olmak için o dersin yarıyıl sonu bitirme/bütünleme sınavı notunun 100 üzerinden en az 60 olması gerekir.
  • Ders başarı notu, 100 puan üzerinden en az 65 puandır. Tezli yüksek lisans programında ders yükü 21 krediden az 30 krediden çok olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer ve varsa tamamlayıcı faaliyetlerden /uygulamalardan oluşur. Programda seminer dâhil tüm derslerden 60 AKTS kredisinin sağlanması gerekir. Tez çalışmasının toplam AKTS kredisi 60’dır. Programın süresi bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre; ALES veya eşdeğeri sınav notu, lisans dersleri not ortalaması ve mülâkat sonuçları, Yönetmelikte belirtilen asgari notlardan az olmamak üzere ilgili enstitü yönetim kurulunun teklifi ve Senato kararıyla belirlenir.
Başarma Şartlarıİstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü mezuniyet koşullarının sağlanması.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Öğretim elemanlarının referanslarıyla iş ve eğitim olanakları geniştir. Ayrıca mezunlarımızın etkili alanlarda çalışıyor olması nedeniyle iş olanakları oluşturulmaktadır (Haberleşme Sektörü, elektronik Tasarım Firmaları, Üniversiteler, Araştırma kurumları ). Ayrıca İstanbul’da bulunmanın getirdiği fırsatlar (Sanayi, finans, bilimsel kurumlar v.b.) nedeniyle geniş bir iş yelpazesi mevcuttur.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030033551


Yeterlilik Adı
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Mezunlarımız bilimsel bilgi üretirler. Bilim insanı, araştırmacı olarak çalışırlar.

Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında veya disiplinlerarası, bilimsel araştırmalar yaparak uzmanlaşır.
  • Bireysel ya da takım içerisinde bilgiye ulaşma, veri tabanlarını kullanma, analiz etme, yorumlama becerilerini kazanır.
  • Mühendislik problemlerinin çözümünde özgün yaklaşımlar geliştirir.
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında modelleme, benzetim, deney tasarlama, deney yapma becerileri kazanır.
  • Araştırma sonuçlarını alanında uzman kişilerle tartışabilmek, sunum yapar.
  • Araştırma sonuçlarını etik kurallara uygun şekilde yayınlar.
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında güncel gelişmeleri sürekli takip eder.

Anahtar Yetkinlikler
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • İletişim ve Sosyal Yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilerin derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmaları zorunludur. Öğrencinin devamlılığı öğretim üyesi tarafından takip edilir. Her dönem 14 hafta sürmekte 7. ve 8. haftada ara sınav yapılmaktadır. Dönem sonunda ise bitirme sınavları yapılmaktadır. Ayrıca dönem süresince derslere ve öğretim üyelerine bağlı olmak üzere, kısa sınav, ödev, sunum ve rapor gibi yarıyıl içi etkinlikler de değerlendirmede kullanılabilmektedir. Yılsonu notunun en az % 50'si ve en fazla %70’i bitirme sınavından ve geriye kalan puantaj değeri dönem içinde yapılan yarıyı içi etkinliklerden oluşmaktadır. Notu FF, DD ve DC olan öğrenciler bütünleme sınavına girebilir. Bir yüksek lisans dersinden başarılı olmak için o dersin yarıyıl sonu bitirme/bütünleme sınavı notunun 100 üzerinden en az 60 olması gerekir.
  • Ders başarı notu, 100 puan üzerinden en az 65 puandır. Tezli yüksek lisans programında ders yükü 21 krediden az 30 krediden çok olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer ve varsa tamamlayıcı faaliyetlerden /uygulamalardan oluşur. Programda seminer dâhil tüm derslerden 60 AKTS kredisinin sağlanması gerekir. Tez çalışmasının toplam AKTS kredisi 60’dır. Programın süresi bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
  • İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre; ALES veya eşdeğeri sınav notu, lisans dersleri not ortalaması ve mülâkat sonuçları, Yönetmelikte belirtilen asgari notlardan az olmamak üzere ilgili enstitü yönetim kurulunun teklifi ve Senato kararıyla belirlenir.

Başarma Şartları
İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü mezuniyet koşullarının sağlanması.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Öğretim elemanlarının referanslarıyla iş ve eğitim olanakları geniştir. Ayrıca mezunlarımızın etkili alanlarda çalışıyor olması nedeniyle iş olanakları oluşturulmaktadır (Haberleşme Sektörü, elektronik Tasarım Firmaları, Üniversiteler, Araştırma kurumları ). Ayrıca İstanbul’da bulunmanın getirdiği fırsatlar (Sanayi, finans, bilimsel kurumlar v.b.) nedeniyle geniş bir iş yelpazesi mevcuttur.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030033551

Qualification Title
Elektrical-Elektronics Engineering Thesis Master’s Program
Awarding BodyIstanbul University - Cerrahpaşa
Awarding Body ContactIstanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://iuc.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasElectricity and energy
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

Our graduates produce scientific knowledge. They work as scientists and researchers.

Learning Environments

Formal education, online education, laboratories.

Description
  • To specialize in the field of Electrical and Electronics Engineering or interdisciplinary scientific research.
  • To gain the skills of accessing information, using databases, analyzing, analyzing and interpreting individually or in a team.
  • To develop original approaches in solving engineering problems.
  • To gain skills in modeling, simulation, designing and conducting experiments in the field of Electrical and Electronics Engineering.
  • To be able to discuss research results with experts in the field, to make presentations.
  • To publish research results in accordance with ethical rules.
  • To follow current developments in the field of Electrical and Electronics Engineering.
Key Competencies
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Entrepreneurial competence
  • Ability to work independently and take Responsibility
  • Communication and Social Competence
  • Multilingual competence
Further Info
  • Students are required to attend classes, practices and exams. The student's attendance is monitored by the faculty member. Each semester lasts 14 weeks and midterm exams are held in the 7th and 8th weeks. At the end of the semester, final exams are held. In addition, depending on the courses and faculty members, mid-semester activities such as quizzes, homework, presentations and reports can also be used in evaluation. At least 50% and at most 70% of the grade consists of the final exam and the remaining score consists of mid-term activities carried out during the semester. Students with grades of FF, DD and DC can attend to the make-up exam. In order to be successful in a master's degree course, the final/make-up exam grade for that course must be at least 60 out of 100.
  • Additionally, course success grade is at least 65 points out of 100. In the thesis master's program, students must sign up for at least seven courses, one seminar and complementary activities / practices, if any, provided that it is not less than 21 credits and not more than 30 credits. 60 ECTS credits must be obtained from all courses in the program, including seminars. The total ECTS credits of the thesis is 60. The duration of the program, excluding the time spent in scientific preparation, is four semesters, starting from the semester in which the courses related to the registered program are given, regardless of whether the student registers for each semester or not, and the program is completed in a maximum of six semesters.
Quality Assurance

In order to supervise the quality of higher education programmes;

  • is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities.
  • prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public. ​​​​​​​"Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
  1. Establishment and Approval of Curricula 

YÖK determines the minimum standards and criteria required to open thesis graduate programs in higher education institutions.

1.1. In higher education institutions, the curriculum of thesis graduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 

Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each thesis graduate program will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations

3. Certification: Students enrolled in thesis graduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a thesis graduate diploma.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.

Access Requirements

According to Istanbul University-Cerrahpaşa Graduate Education and Training Regulation; ALES or equivalence exam grades, undergraduate course grades average and interview results are determined by the proposal of the relevant institute board of directors and the decision of the Senate, not less than the minimum grades specified in the Regulation.

Conditions for SuccessGraduation requirements for Istanbul University-Cerrahpaşa Higher Education Institute.
Progression Paths (Relationship Type)

Business and training opportunities are expanded with references of instructors. In addition, business opportunities are being created because our graduates work in effective areas (Communication Sector, Electronic Design Firms, Universities, Research Institutions). There is also a wide range of business opportunities due to the opportunities (industry, finance, scientific institutions etc.)

Legal Basis

1. Law no. 2547 on Higher Education

1.1. Postgraduate Education and Training Regulation

2. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)

Validity Period (If Any)

Qualification is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030033551


Qualification Title
Elektrical-Elektronics Engineering Thesis Master’s Program

Awarding Body
Istanbul University - Cerrahpaşa

Awarding Body Contact
Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

Our graduates produce scientific knowledge. They work as scientists and researchers.


Learning Environments

Formal education, online education, laboratories.


Description
  • To specialize in the field of Electrical and Electronics Engineering or interdisciplinary scientific research.
  • To gain the skills of accessing information, using databases, analyzing, analyzing and interpreting individually or in a team.
  • To develop original approaches in solving engineering problems.
  • To gain skills in modeling, simulation, designing and conducting experiments in the field of Electrical and Electronics Engineering.
  • To be able to discuss research results with experts in the field, to make presentations.
  • To publish research results in accordance with ethical rules.
  • To follow current developments in the field of Electrical and Electronics Engineering.

Key Competencies
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Entrepreneurial competence
  • Ability to work independently and take Responsibility
  • Communication and Social Competence
  • Multilingual competence

Further Info
  • Students are required to attend classes, practices and exams. The student's attendance is monitored by the faculty member. Each semester lasts 14 weeks and midterm exams are held in the 7th and 8th weeks. At the end of the semester, final exams are held. In addition, depending on the courses and faculty members, mid-semester activities such as quizzes, homework, presentations and reports can also be used in evaluation. At least 50% and at most 70% of the grade consists of the final exam and the remaining score consists of mid-term activities carried out during the semester. Students with grades of FF, DD and DC can attend to the make-up exam. In order to be successful in a master's degree course, the final/make-up exam grade for that course must be at least 60 out of 100.
  • Additionally, course success grade is at least 65 points out of 100. In the thesis master's program, students must sign up for at least seven courses, one seminar and complementary activities / practices, if any, provided that it is not less than 21 credits and not more than 30 credits. 60 ECTS credits must be obtained from all courses in the program, including seminars. The total ECTS credits of the thesis is 60. The duration of the program, excluding the time spent in scientific preparation, is four semesters, starting from the semester in which the courses related to the registered program are given, regardless of whether the student registers for each semester or not, and the program is completed in a maximum of six semesters.

Quality Assurance

In order to supervise the quality of higher education programmes;

  • is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities.
  • prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public. ​​​​​​​"Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
  1. Establishment and Approval of Curricula 

YÖK determines the minimum standards and criteria required to open thesis graduate programs in higher education institutions.

1.1. In higher education institutions, the curriculum of thesis graduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 

Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each thesis graduate program will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations

3. Certification: Students enrolled in thesis graduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a thesis graduate diploma.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.


Access Requirements

According to Istanbul University-Cerrahpaşa Graduate Education and Training Regulation; ALES or equivalence exam grades, undergraduate course grades average and interview results are determined by the proposal of the relevant institute board of directors and the decision of the Senate, not less than the minimum grades specified in the Regulation.


Conditions for Success
Graduation requirements for Istanbul University-Cerrahpaşa Higher Education Institute.

Progression Paths (Relationship Type)

Business and training opportunities are expanded with references of instructors. In addition, business opportunities are being created because our graduates work in effective areas (Communication Sector, Electronic Design Firms, Universities, Research Institutions). There is also a wide range of business opportunities due to the opportunities (industry, finance, scientific institutions etc.)


Legal Basis

1. Law no. 2547 on Higher Education

1.1. Postgraduate Education and Training Regulation

2. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)


Validity Period (If Any)

Qualification is valid continuously.


Url
Open Address