Yeterlilik Kodu | TR0030220826 | |
Yeterlilik Adı | Elektrik-Elektronik Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Elektrik ve enerji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Elektrik Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisansı, öğrencinin bilimsel araştırma becerilerine erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmasını amaçlar. Öğrencilerin temel teorik Elektrik Elektronik Mühendisliği bilgilerini ileri düzeye taşımak, öğrencilerin Elektrik Elektronik Mühendisliği problemlerini ileri matematik ve mühendislik araçlar kullanarak formüle edebilme ve açıklayabilme yeteneğini geliştirmek ve uluslar arası literatürdeki güncel gelişmeleri takip edebilecek, rekabet gücü yüksek Elektrik Elektronik Mühendisleri yetiştirmeyi hedefler. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Teorik ve uygulamalı lisansüstü dersleri için sırasıyla % 70 ve% 80 katılım zorunludur. Her ders için yapılan sınavlar, ara sınav ve final sınavı olarak düzenlenir. Ayrıca, ara sınav ve final sınavına ek olarak öğrenciler için projeler, ödev ve sınavlar düzenlenebilir. Ara sınavların% 40ı, final sınavı ise ilgili dersin ortalama puanında% 60tır. Öğrenciler bir yükseklisans dersi için en az 70/100, doktora programı için 75/100 almalıdır. Tüm öğrenciler tezlerini başarılı bir şekilde Fen Bilimleri Enstitüsünün yönetmeliğine göre oluşturulmuş bir jüriye savunmalıdırlar. Doktora öğrencileri için, düşünce derslerinin tamamlanmasından sonra bir yeterlilik sınavı (yazılı ve sözlü) vardır. Yeterlilik sınavından başarılı bir şekilde geçtikten sonra doktora öğrencileri tez önerisini bir tez danışmanı kuruluna sunmalı ve savunmalıdır. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Lisans mezunu olmak ve ilgili enstitünün belirlediği koşulları sağlamak. | |
Başarma Şartları | Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Elektrik Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans programını tamamlayan öğrenciler, Elektrik Elektronik Mühendisliği Bilim Uzmanı olarak, akademik kariyer yapabilir, özel sektörde uzman olarak çalışabilir, kamu sınavlarında avantaj elde ederek istihdam edilebilir ve doktora programlarına kabul edilebilirler. ASELSAN, HAVELSAN, ROKETSAN, TAI, TUBITAK, Atom Enerjisi Kurumu, TEDAŞ, TEİAŞ, Enerjisa, Türk Telekom, Turkcell, Vestel Elektronik gibi kuruluşlarda çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220826
ISCO:08
ISCO:08
Elektrik Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisansı, öğrencinin bilimsel araştırma becerilerine erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmasını amaçlar. Öğrencilerin temel teorik Elektrik Elektronik Mühendisliği bilgilerini ileri düzeye taşımak, öğrencilerin Elektrik Elektronik Mühendisliği problemlerini ileri matematik ve mühendislik araçlar kullanarak formüle edebilme ve açıklayabilme yeteneğini geliştirmek ve uluslar arası literatürdeki güncel gelişmeleri takip edebilecek, rekabet gücü yüksek Elektrik Elektronik Mühendisleri yetiştirmeyi hedefler.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Mühendislik, matematik ve fen konularında yeterli kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimi edinip, Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptayabilme, tanımlayabilme, formüle edebilme
- Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini çözmeye uygun analiz, modelleme ve tasarım yöntemlerini seçebilme ve uygulayabilme
- Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda, Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilme; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme
- Mühendislik çözümlerini, tasarımın niteliğine göre, güvenlik, dayanıklılık, uyarlanabilirlik, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik gibi öğeleri içeren gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında değerlendirebilme
- Benzetim (simülasyon) veya deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama, verileri çözümleme becerisi
- Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme Disiplin içi ve disiplinler arası etkin biçimde bireysel ve takım çalışması yapabilme
- Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi
- Fikirlerini Türkçe sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek etkin iletişim kurabilme
- En az bir yabancı dil bilgisini etkin biçimde kullanabilme Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
- Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında farkındalık; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık; kalite konularında bilinç sahibi olabilme
- Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilgiye erişebilme; bilim ve teknoloji hakkında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyebilme ve geliştirebilme
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Teorik ve uygulamalı lisansüstü dersleri için sırasıyla % 70 ve% 80 katılım zorunludur. Her ders için yapılan sınavlar, ara sınav ve final sınavı olarak düzenlenir. Ayrıca, ara sınav ve final sınavına ek olarak öğrenciler için projeler, ödev ve sınavlar düzenlenebilir. Ara sınavların% 40ı, final sınavı ise ilgili dersin ortalama puanında% 60tır. Öğrenciler bir yükseklisans dersi için en az 70/100, doktora programı için 75/100 almalıdır. Tüm öğrenciler tezlerini başarılı bir şekilde Fen Bilimleri Enstitüsünün yönetmeliğine göre oluşturulmuş bir jüriye savunmalıdırlar.
Doktora öğrencileri için, düşünce derslerinin tamamlanmasından sonra bir yeterlilik sınavı (yazılı ve sözlü) vardır. Yeterlilik sınavından başarılı bir şekilde geçtikten sonra doktora öğrencileri tez önerisini bir tez danışmanı kuruluna sunmalı ve savunmalıdır. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Lisans mezunu olmak ve ilgili enstitünün belirlediği koşulları sağlamak.
Elektrik Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans programını tamamlayan öğrenciler, Elektrik Elektronik Mühendisliği Bilim Uzmanı olarak, akademik kariyer yapabilir, özel sektörde uzman olarak çalışabilir, kamu sınavlarında avantaj elde ederek istihdam edilebilir ve doktora programlarına kabul edilebilirler. ASELSAN, HAVELSAN, ROKETSAN, TAI, TUBITAK, Atom Enerjisi Kurumu, TEDAŞ, TEİAŞ, Enerjisa, Türk Telekom, Turkcell, Vestel Elektronik gibi kuruluşlarda çalışabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220826 | |
Qualification Title | Elektrik-Elektronik Mühendisliği (YL/Tezli) Masters Degree | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Electricity and energy | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To gain the necessary theoretical and applied knowledge on engineering, mathematics, and science, to gain the ability for determining, defining, formulating electrical and electronics engineering problems. To gain the ability to choose and apply appropriate analysis, modeling and design methods in electrical-electronics engineering problems. To gain the ability to design a system, process, instrument, or product related to electrical-electronics engineering for a specific given purpose, to gain the ability to apply modern design tools To gain the ability to evaluate the issues of security, robustness, adaptability, economy, ecological problems, sustainability in engineering solutions under realistic constraints and conditions To gain the ability of simulation, experimenting, design, interpreting results. To gain the ability to use contemporary techniques and tools, information technologies for engineering applications. To gain the ability to work alone in a group efficiently in electrical-electronics engineering discipline in interdisciplinary studies, to gain the ability to act independently, to use initiative when needed, and to be creative. To gain the ability to communicate efficiently by expressing his/her opinions in Turkish verbally in written form in a concise manner, to gain ability to communicate with international colleagues To gain the ability to be aware of career and ethical responsibility, legal consequences of engineering processes, project management, risk management, entrepreneurship, innovation, sustainable development, quality control. To gain the ability to be aware of the necessity of lifelong learning, access information, follow the developments in science and technology and be able to renew yourself constantly. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Attendance of %70, and 80% is a must for theoretical and practical graduate courses respectively. The exams for each course are organized as midterm and final exams. Moreover, projects, homework and quiz may be organized for students in addition to the midterms and final exam. Midterms have %40, and final exam have %60 effect on the average score of related course. Students must get at least 70/100 for an MSc course, and 75/100 for a PhD course to be considered successful. All students should successfully defend their thesis to a jury which is formed according to the regulations of Graduate School of Natural and Applied Sciences. For PhD students there is a qualification exam (written and oral) after completion of thought courses. Upon successfully passing the qualification exam PhD students must present and defend a thesis proposal to a Thesis Advisory Board. Students, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To be a BSc graduate and to meet the conditions determined by the relevant institute. | |
Conditions for Success | Students, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate. Students, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the MS in Electrical and Electronics Engineering are trained to be able to take up suitable positions at the private sector, the public sector, international institutions and also international markets. The graduates of MS program may also further study for the PhD in order to improve their academic career. They can work in organizations such as ASELSAN, HAVELSAN, ROKETSAN, TAI, TUBITAK, Atomic Energy Agency, TEDAŞ, TEİAŞ, Enerjisa, Türk Telekom, Turkcell, Vestel Elektronik. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220826
To gain the necessary theoretical and applied knowledge on engineering, mathematics, and science, to gain the ability for determining, defining, formulating electrical and electronics engineering problems. To gain the ability to choose and apply appropriate analysis, modeling and design methods in electrical-electronics engineering problems. To gain the ability to design a system, process, instrument, or product related to electrical-electronics engineering for a specific given purpose, to gain the ability to apply modern design tools To gain the ability to evaluate the issues of security, robustness, adaptability, economy, ecological problems, sustainability in engineering solutions under realistic constraints and conditions To gain the ability of simulation, experimenting, design, interpreting results. To gain the ability to use contemporary techniques and tools, information technologies for engineering applications. To gain the ability to work alone in a group efficiently in electrical-electronics engineering discipline in interdisciplinary studies, to gain the ability to act independently, to use initiative when needed, and to be creative. To gain the ability to communicate efficiently by expressing his/her opinions in Turkish verbally in written form in a concise manner, to gain ability to communicate with international colleagues To gain the ability to be aware of career and ethical responsibility, legal consequences of engineering processes, project management, risk management, entrepreneurship, innovation, sustainable development, quality control. To gain the ability to be aware of the necessity of lifelong learning, access information, follow the developments in science and technology and be able to renew yourself constantly.
Attendance of %70, and 80% is a must for theoretical and practical graduate courses respectively. The exams for each course are organized as midterm and final exams. Moreover, projects, homework and quiz may be organized for students in addition to the midterms and final exam. Midterms have %40, and final exam have %60 effect on the average score of related course. Students must get at least 70/100 for an MSc course, and 75/100 for a PhD course to be considered successful. All students should successfully defend their thesis to a jury which is formed according to the regulations of Graduate School of Natural and Applied Sciences. For PhD students there is a qualification exam (written and oral) after completion of thought courses. Upon successfully passing the qualification exam PhD students must present and defend a thesis proposal to a Thesis Advisory Board. Students, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate.
To be a BSc graduate and to meet the conditions determined by the relevant institute.
Graduates of the MS in Electrical and Electronics Engineering are trained to be able to take up suitable positions at the private sector, the public sector, international institutions and also international markets. The graduates of MS program may also further study for the PhD in order to improve their academic career. They can work in organizations such as ASELSAN, HAVELSAN, ROKETSAN, TAI, TUBITAK, Atomic Energy Agency, TEDAŞ, TEİAŞ, Enerjisa, Türk Telekom, Turkcell, Vestel Elektronik.
Qualification is continuous