Yeterlilik Kodu

TR0030018910

Yeterlilik Adı
Elektrik (Gedik MYO) Ön Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Gedik Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiCumhuriyet Mahallesi İlkbahar Sokak No: 1-3-5 Yakacık 34876 Kartal İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gedik.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Elektrik ve enerji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08 

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Bilim ve teknolojik gelişmeleri takip edebilecek donanıma sahip, kendi kendine öğrenme becerisi geliştirilebilen, bireysel veya takım çalışması yapabilen, analitik düşünme yeteneğine sahip, karşılaştığı sorunlara çözüm üretebilen, başta sanayi olmak üzere, ulusal veya uluslararası kamu ve özel kuruluşlarda çalışabilecek iyi derecede mesleki bilgiye sahip, bilgisini pratikte uygulayabilen, dikkatli ve sorumluluk sahibi Elektrik Teknikerleri yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

İstanbul Gedik Üniversitesi Gedik Meslek Yüksekokulu kampüsü, kütüphanesi, laboratuvarları ve uzaktan eğitim sistemi.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

•           Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.

•           Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.

•           Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek.

•           Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak.

•           Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.

•           Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.

•           Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.

•           Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.

•           İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.

•           Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak.

•           Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak.

•           Ulusal ve uluslararası alanda sözlü ve yazılı iletişim becerisi kazanmak.

•           Alanı ile ilgili ön lisans düzeyinde bilgi ve beceriye sahip olmak.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim ve teknoloji yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Eğitim öğretimin değerlendirilmesi için ders içeriğine göre ara sınav ve final sınavlarının yanı sıra ödev, uygulama, proje ve rapor gibi çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Aşağıdaki tabloda gösterildiği şekilde puanlanmakta ve harflendirilmektedir.

Ders Notu                       Puan Aralığı                    Katsayı

AA                                   88-100                            4.0

BA                                   81-87                              3.5

BB                                   76-80                              3.0

CB                                   65-75                              2.5

CC                                   55-64                              2.0

DC                                   45-54                              1.5

DD                                   40-44                              1.0

FD                                    30-39                              0.5

FF                                      0-29                                 0

Z (ZORUNLU DERS)

S (SEÇMELİ DERS)

GM (GİRMEDİ)

TK (TEKRAR)

TR (TRANSFER)

G (GEÇTİ)

K (KALDI)

DZ (DEVAMSIZ)

ERA (ERASMUS)

ÖD (ÖĞRENCİ DEĞİŞİMİ)

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

 YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Elektrik Ön Lisans Programı Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) tarafından 2025 yılında akredite edilmiştir.

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 01.01.2025 / 31.12.2028

Giriş Şartı

İstanbul Gedik Üniversitesi Gedik Meslek Yüksekokulu, Elektrik Programına öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı (ÖSYM) tarafından düzenlenen Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS), TYT puan türüne göre merkezi olarak yapılmaktadır. Merkezi yerleştirmeyle gelen öğrenciler dışında yatay geçiş, yabancı uyruklu öğrenci sınavı (YÖS) ve çift anadal programı çerçevesinde de öğrenci kabulleri gerçekleşmektedir. Programımıza öğrenci alımları Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi kontenjanları dâhilinde merkezi yerleştirme puanına göre yapılmakta olup, söz konusu sistemlerle ilgili ana kriterler Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenmiştir. Başka bir üniversiteden programımıza geçiş yapmak isteyen öğrenciler için, Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik kapsamında ve İstanbul Gedik Üniversitesi Önlisans ve Lisans Programları Yatay Geçiş Yönergesi’ne göre yapılmaktadır.

Başarma ŞartlarıProgramdan mezun olunabilmesi için müfredatta yer alan toplam 77 Kredi 120 AKTS'lik dersin başarı ile tamamlanmış olması, genel not ortalamasının (GNO) 2.00 olması, zorunlu stajın başarı ile tamamlanmış olması ve İstanbul Gedik Üniversitesi tarafından yapılan en az 4 adet ders dışı etkinliğe katılım sağlanmış olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Ön lisans eğitimi sonrasında lisans eğitimine devam etmek isteyen öğrenciler, dikey geçiş sınavı (DGS) ile Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği, Bilgisayar Mühendisliği, Biyomedikal Mühendisliği, Elektrik Mühendisliği, Elektrik-Elektronik Mühendisliği, Elektronik Mühendisliği, Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Enerji Sistemleri Mühendisliği, Enerji Yönetimi, Fizik, Fizik Mühendisliği, Havacılık Elektrik ve Elektroniği, Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği, Mekatronik Mühendisliği, Meteoroloji Mühendisliği, Uçak Elektrik ve Elektroniği, Uzay Bilimleri ve Teknolojileri, Uzay Mühendisliği ve Yazılım Mühendisliği bölümlerine geçiş yapabilirler.

Programımızdan mezun olan öğrenciler aldıkları eğitim ve yaptıkları stajlar ile birçok kurumda ve farklı sektörlerde Elektrik Teknikeri olarak çalışabilirler. Kamuda, Devlet Hava Meydanları İşletmesi, Devlet Demiryolları Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürlüğü, Türkiye Elektrik İletim A.Ş. Genel Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü, üniversite, hastane vb. kamu kurumlarının teknik departmanlarında, başta Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı olmak üzere çeşitli bakanlıklarda çalışabilmektedirler. Özel sektörde ise enerji üretim, iletim ve dağıtım şirketlerinde, şirketlerinin teknik servis bölümlerinde, çeşitli fabrikalarda bakım, imalat ve üretim departmanlarında, yapılarda (hastane, otel vb.) teknik hizmetler bölümlerinde, elektrik taahhüt ve aydınlatma işi yapan firmalarda, elektronik kart tasarım ve üretim departmanlarında, enerji sektöründe, elektrikli araçlar üretim ve montaj birimlerinde, elektrik projeleri çizimi ve tesisat alanında, alçak gerilim (AG) ve orta gerilim (OG) pano imalat firmalarında ve teknoloji araştırma geliştirme (Ar-Ge) firmalarında çalışabilmektedirler. Ayrıca, isterlerse özel işyeri açabilme imkanına sahipler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030018910


Yeterlilik Adı
Elektrik (Gedik MYO) Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Gedik Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Cumhuriyet Mahallesi İlkbahar Sokak No: 1-3-5 Yakacık 34876 Kartal İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08 


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08 


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Bilim ve teknolojik gelişmeleri takip edebilecek donanıma sahip, kendi kendine öğrenme becerisi geliştirilebilen, bireysel veya takım çalışması yapabilen, analitik düşünme yeteneğine sahip, karşılaştığı sorunlara çözüm üretebilen, başta sanayi olmak üzere, ulusal veya uluslararası kamu ve özel kuruluşlarda çalışabilecek iyi derecede mesleki bilgiye sahip, bilgisini pratikte uygulayabilen, dikkatli ve sorumluluk sahibi Elektrik Teknikerleri yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

İstanbul Gedik Üniversitesi Gedik Meslek Yüksekokulu kampüsü, kütüphanesi, laboratuvarları ve uzaktan eğitim sistemi.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

•           Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.

•           Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.

•           Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek.

•           Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak.

•           Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.

•           Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.

•           Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.

•           Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.

•           İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.

•           Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak.

•           Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak.

•           Ulusal ve uluslararası alanda sözlü ve yazılı iletişim becerisi kazanmak.

•           Alanı ile ilgili ön lisans düzeyinde bilgi ve beceriye sahip olmak.


Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim ve teknoloji yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Eğitim öğretimin değerlendirilmesi için ders içeriğine göre ara sınav ve final sınavlarının yanı sıra ödev, uygulama, proje ve rapor gibi çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Aşağıdaki tabloda gösterildiği şekilde puanlanmakta ve harflendirilmektedir.

Ders Notu                       Puan Aralığı                    Katsayı

AA                                   88-100                            4.0

BA                                   81-87                              3.5

BB                                   76-80                              3.0

CB                                   65-75                              2.5

CC                                   55-64                              2.0

DC                                   45-54                              1.5

DD                                   40-44                              1.0

FD                                    30-39                              0.5

FF                                      0-29                                 0

Z (ZORUNLU DERS)

S (SEÇMELİ DERS)

GM (GİRMEDİ)

TK (TEKRAR)

TR (TRANSFER)

G (GEÇTİ)

K (KALDI)

DZ (DEVAMSIZ)

ERA (ERASMUS)

ÖD (ÖĞRENCİ DEĞİŞİMİ)


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

 YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Elektrik Ön Lisans Programı Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) tarafından 2025 yılında akredite edilmiştir.

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 01.01.2025 / 31.12.2028


Giriş Şartı

İstanbul Gedik Üniversitesi Gedik Meslek Yüksekokulu, Elektrik Programına öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı (ÖSYM) tarafından düzenlenen Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS), TYT puan türüne göre merkezi olarak yapılmaktadır. Merkezi yerleştirmeyle gelen öğrenciler dışında yatay geçiş, yabancı uyruklu öğrenci sınavı (YÖS) ve çift anadal programı çerçevesinde de öğrenci kabulleri gerçekleşmektedir. Programımıza öğrenci alımları Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi kontenjanları dâhilinde merkezi yerleştirme puanına göre yapılmakta olup, söz konusu sistemlerle ilgili ana kriterler Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenmiştir. Başka bir üniversiteden programımıza geçiş yapmak isteyen öğrenciler için, Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik kapsamında ve İstanbul Gedik Üniversitesi Önlisans ve Lisans Programları Yatay Geçiş Yönergesi’ne göre yapılmaktadır.


Başarma Şartları
Programdan mezun olunabilmesi için müfredatta yer alan toplam 77 Kredi 120 AKTS'lik dersin başarı ile tamamlanmış olması, genel not ortalamasının (GNO) 2.00 olması, zorunlu stajın başarı ile tamamlanmış olması ve İstanbul Gedik Üniversitesi tarafından yapılan en az 4 adet ders dışı etkinliğe katılım sağlanmış olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Ön lisans eğitimi sonrasında lisans eğitimine devam etmek isteyen öğrenciler, dikey geçiş sınavı (DGS) ile Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği, Bilgisayar Mühendisliği, Biyomedikal Mühendisliği, Elektrik Mühendisliği, Elektrik-Elektronik Mühendisliği, Elektronik Mühendisliği, Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Enerji Sistemleri Mühendisliği, Enerji Yönetimi, Fizik, Fizik Mühendisliği, Havacılık Elektrik ve Elektroniği, Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği, Mekatronik Mühendisliği, Meteoroloji Mühendisliği, Uçak Elektrik ve Elektroniği, Uzay Bilimleri ve Teknolojileri, Uzay Mühendisliği ve Yazılım Mühendisliği bölümlerine geçiş yapabilirler.

Programımızdan mezun olan öğrenciler aldıkları eğitim ve yaptıkları stajlar ile birçok kurumda ve farklı sektörlerde Elektrik Teknikeri olarak çalışabilirler. Kamuda, Devlet Hava Meydanları İşletmesi, Devlet Demiryolları Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürlüğü, Türkiye Elektrik İletim A.Ş. Genel Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü, üniversite, hastane vb. kamu kurumlarının teknik departmanlarında, başta Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı olmak üzere çeşitli bakanlıklarda çalışabilmektedirler. Özel sektörde ise enerji üretim, iletim ve dağıtım şirketlerinde, şirketlerinin teknik servis bölümlerinde, çeşitli fabrikalarda bakım, imalat ve üretim departmanlarında, yapılarda (hastane, otel vb.) teknik hizmetler bölümlerinde, elektrik taahhüt ve aydınlatma işi yapan firmalarda, elektronik kart tasarım ve üretim departmanlarında, enerji sektöründe, elektrikli araçlar üretim ve montaj birimlerinde, elektrik projeleri çizimi ve tesisat alanında, alçak gerilim (AG) ve orta gerilim (OG) pano imalat firmalarında ve teknoloji araştırma geliştirme (Ar-Ge) firmalarında çalışabilmektedirler. Ayrıca, isterlerse özel işyeri açabilme imkanına sahipler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030018910

Qualification Title
Electrical Associate Degree Program
Awarding BodyGedik University
Awarding Body ContactCumhuriyet Neighborhood, İlkbahar Street, No: 1-3-5, Yakacık, 34876 Kartal, Istanbul, Türkiye
Awarding Body Urlhttp://www.gedik.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025
TQF Level 5
Thematic AreasElectricity and energy
National Occupation Classification

ISCO 08 

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

To train Electrical Technicians who are equipped to follow scientific and technological developments, have the ability to develop self-learning skills, can work individually or in teams, have analytical thinking skills, can produce solutions to the problems they encounter, have good professional knowledge to work in national or international public and private institutions, especially in industry, and can apply their knowledge in practice, and are careful and responsible.

Learning Environments

Istanbul Gedik University Gedik Vocational School campus, library, laboratories and distance education system.

Description

•           To gain basic theoretical and applied knowledge in mathematics, science and basic engineering related to the field.

•           To have the ability to interpret and evaluate data, define and analyze problems, and develop evidence-based solution proposals using the basic knowledge and skills acquired in the field.

•           To be able to select and effectively use modern techniques, tools and information technologies required for applications related to the field.

•           To gain the ability to design using technical drawing, computer-aided drawing, simulation programs and to select systems and components related to the field using various software, to make basic dimensioning calculations, and to draw professional plans and projects.

•           To be able to produce solutions, take responsibility in teams or work individually when faced with unforeseen situations in applications related to the field.

•           To have a foreign language knowledge at a level that is competent in effective communication techniques and can follow innovations in the field.

•           To be aware of the necessity of lifelong learning; to gain the awareness of following developments in science and technology and to constantly renew oneself.

•           To be respectful of historical values, to have social responsibility, universal, social and professional ethics awareness.

•           To have knowledge of occupational safety, occupational health, occupational accidents and environmental protection and to have quality awareness.

•           To gain the ability to use computer software and hardware at the basic level required by the field.

•           To gain the ability to apply by examining the relevant processes in the industry and service sector on site.

•           To gain verbal and written communication skills in national and international areas.

•           To have an associate degree level knowledge and skills related to the field.

Key Competencies

Has intermediate proficiency in the following key competencies

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and science and technology competence
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

In order to evaluate education and training, various measurement and evaluation methods such as midterm and final exams, as well as homework, practice, project and report are used according to the course content. They are scored and lettered as shown in the table below.

Course Grade                  Point                 Range Coefficient

AA                                   88-100                            4.0

BA                                   81-87                              3.5

BB                                   76-80                              3.0

CB                                   65-75                              2.5

CC                                   55-64                              2.0

DC                                   45-54                              1.5

DD                                   40-44                              1.0

FD                                    30-39                              0.5

FF                                      0-29                                 0

Z (COMPULSORY COURSE)

S (ELECTIVE COURSE)

GM (DID NOT ENTER)

TK (REPEAT)

TR (TRANSFER)

G (PASSED)

K (FAILED)

DZ (NOT ATTENDED)

ERA (ERASMUS)

ÖD (STUDENT EXCHANGE)

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.

“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

 YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of the National Core Curriculum is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans Council.

2. Measurement and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each associate degree program aims to impart to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE)..

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.

Electrical Associate Degree Program was accredited by the Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK) in 2025.

Accreditation Start/End Dates: 01.01.2025 / 31.12.2028

Access Requirements

Student admission to the Electrical Associate Degree Program at Gedik Vocational School, Istanbul Gedik University is carried out centrally according to the Higher Education Transition Exam (YGS) and TYT score type organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). In addition to students who come through central placement, student admissions are also made within the framework of horizontal transfer, foreign student exam (YÖS) and double major programs. Student admissions to our program are made according to the central placement score within the quotas of the Assessment, Selection and Placement Center, and the main criteria related to the mentioned systems are determined by the Council of Higher Education. For students who want to transfer to our program from another university, it is done within the scope of the Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions and in accordance with the Istanbul Gedik University Horizontal Transfer Directive for Associate and Undergraduate Programs.

Conditions for SuccessIn order to graduate from the program, a total of 77 credits and 120 ECTS courses in the curriculum must be successfully completed, a general grade point average (GPA) of 2.00 must be achieved, the compulsory internship must be successfully completed, and at least 4 extracurricular activities organized by Istanbul Gedik University must be attended.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who want to continue their undergraduate education after their associate degree can transfer to Computer and Educational Technologies Teaching, Computer Engineering, Biomedical Engineering, Electrical Engineering, Electrical-Electronics Engineering, Electronics Engineering, Electronics and Communication Engineering, Industrial Engineering, Energy Systems Engineering, Energy Management, Physics, Physics Engineering, Aviation Electricity and Electronics, Control and Automation Engineering, Mechatronics Engineering, Meteorology Engineering, Aircraft Electricity and Electronics, Space Sciences and Technologies, Space Engineering and Software Engineering departments with the vertical transfer exam (DGS).

Students who graduate from our program can work as Electrical Technicians in many institutions and different sectors with the education they receive and the internships they do. In the public sector, they can work in the technical departments of public institutions such as the State Airports Authority, General Directorate of State Railways Transportation Inc., General Directorate of Turkish Electricity Transmission Inc., General Directorate of Highways, Provincial Directorate of Labor and Social Services, universities, hospitals, etc., and in various ministries, especially the Ministry of Energy and Natural Resources. In the private sector, they can work in energy production, transmission and distribution companies, technical service departments of their companies, maintenance, manufacturing and production departments in various factories, technical service departments in buildings (hospitals, hotels, etc.), electrical contracting and lighting companies, electronic card design and production departments, the energy sector, electric vehicle production and assembly units, electrical project drawing and installation field, low voltage (LV) and medium voltage (MV) panel manufacturing companies and technology research and development (R&D) companies. They also have the opportunity to open a private workplace if they wish.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030018910


Qualification Title
Electrical Associate Degree Program

Awarding Body
Gedik University

Awarding Body Contact
Cumhuriyet Neighborhood, İlkbahar Street, No: 1-3-5, Yakacık, 34876 Kartal, Istanbul, Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO 08 


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025

National Occupation Classification

ISCO 08 


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

To train Electrical Technicians who are equipped to follow scientific and technological developments, have the ability to develop self-learning skills, can work individually or in teams, have analytical thinking skills, can produce solutions to the problems they encounter, have good professional knowledge to work in national or international public and private institutions, especially in industry, and can apply their knowledge in practice, and are careful and responsible.


Learning Environments

Istanbul Gedik University Gedik Vocational School campus, library, laboratories and distance education system.


Description

•           To gain basic theoretical and applied knowledge in mathematics, science and basic engineering related to the field.

•           To have the ability to interpret and evaluate data, define and analyze problems, and develop evidence-based solution proposals using the basic knowledge and skills acquired in the field.

•           To be able to select and effectively use modern techniques, tools and information technologies required for applications related to the field.

•           To gain the ability to design using technical drawing, computer-aided drawing, simulation programs and to select systems and components related to the field using various software, to make basic dimensioning calculations, and to draw professional plans and projects.

•           To be able to produce solutions, take responsibility in teams or work individually when faced with unforeseen situations in applications related to the field.

•           To have a foreign language knowledge at a level that is competent in effective communication techniques and can follow innovations in the field.

•           To be aware of the necessity of lifelong learning; to gain the awareness of following developments in science and technology and to constantly renew oneself.

•           To be respectful of historical values, to have social responsibility, universal, social and professional ethics awareness.

•           To have knowledge of occupational safety, occupational health, occupational accidents and environmental protection and to have quality awareness.

•           To gain the ability to use computer software and hardware at the basic level required by the field.

•           To gain the ability to apply by examining the relevant processes in the industry and service sector on site.

•           To gain verbal and written communication skills in national and international areas.

•           To have an associate degree level knowledge and skills related to the field.


Key Competencies

Has intermediate proficiency in the following key competencies

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and science and technology competence
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

In order to evaluate education and training, various measurement and evaluation methods such as midterm and final exams, as well as homework, practice, project and report are used according to the course content. They are scored and lettered as shown in the table below.

Course Grade                  Point                 Range Coefficient

AA                                   88-100                            4.0

BA                                   81-87                              3.5

BB                                   76-80                              3.0

CB                                   65-75                              2.5

CC                                   55-64                              2.0

DC                                   45-54                              1.5

DD                                   40-44                              1.0

FD                                    30-39                              0.5

FF                                      0-29                                 0

Z (COMPULSORY COURSE)

S (ELECTIVE COURSE)

GM (DID NOT ENTER)

TK (REPEAT)

TR (TRANSFER)

G (PASSED)

K (FAILED)

DZ (NOT ATTENDED)

ERA (ERASMUS)

ÖD (STUDENT EXCHANGE)


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.

“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

 YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of the National Core Curriculum is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans Council.

2. Measurement and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each associate degree program aims to impart to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE)..

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.

Electrical Associate Degree Program was accredited by the Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK) in 2025.

Accreditation Start/End Dates: 01.01.2025 / 31.12.2028


Access Requirements

Student admission to the Electrical Associate Degree Program at Gedik Vocational School, Istanbul Gedik University is carried out centrally according to the Higher Education Transition Exam (YGS) and TYT score type organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). In addition to students who come through central placement, student admissions are also made within the framework of horizontal transfer, foreign student exam (YÖS) and double major programs. Student admissions to our program are made according to the central placement score within the quotas of the Assessment, Selection and Placement Center, and the main criteria related to the mentioned systems are determined by the Council of Higher Education. For students who want to transfer to our program from another university, it is done within the scope of the Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions and in accordance with the Istanbul Gedik University Horizontal Transfer Directive for Associate and Undergraduate Programs.


Conditions for Success
In order to graduate from the program, a total of 77 credits and 120 ECTS courses in the curriculum must be successfully completed, a general grade point average (GPA) of 2.00 must be achieved, the compulsory internship must be successfully completed, and at least 4 extracurricular activities organized by Istanbul Gedik University must be attended.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who want to continue their undergraduate education after their associate degree can transfer to Computer and Educational Technologies Teaching, Computer Engineering, Biomedical Engineering, Electrical Engineering, Electrical-Electronics Engineering, Electronics Engineering, Electronics and Communication Engineering, Industrial Engineering, Energy Systems Engineering, Energy Management, Physics, Physics Engineering, Aviation Electricity and Electronics, Control and Automation Engineering, Mechatronics Engineering, Meteorology Engineering, Aircraft Electricity and Electronics, Space Sciences and Technologies, Space Engineering and Software Engineering departments with the vertical transfer exam (DGS).

Students who graduate from our program can work as Electrical Technicians in many institutions and different sectors with the education they receive and the internships they do. In the public sector, they can work in the technical departments of public institutions such as the State Airports Authority, General Directorate of State Railways Transportation Inc., General Directorate of Turkish Electricity Transmission Inc., General Directorate of Highways, Provincial Directorate of Labor and Social Services, universities, hospitals, etc., and in various ministries, especially the Ministry of Energy and Natural Resources. In the private sector, they can work in energy production, transmission and distribution companies, technical service departments of their companies, maintenance, manufacturing and production departments in various factories, technical service departments in buildings (hospitals, hotels, etc.), electrical contracting and lighting companies, electronic card design and production departments, the energy sector, electric vehicle production and assembly units, electrical project drawing and installation field, low voltage (LV) and medium voltage (MV) panel manufacturing companies and technology research and development (R&D) companies. They also have the opportunity to open a private workplace if they wish.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode