Yeterlilik Kodu | TR0030018200 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Elektrik (Silvan MYO) Ön Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Dicle Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Dicle Üniversitesi Rektörlüğü Kıtılbıl Mah. Kampüs 21280 Sur/ DİYARBAKIR | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.dicle.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Mesleki | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Elektrik ve enerji | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
3113 (ISCO 08) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 120 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Silvan Meslek Yüksekokulu, Dicle Üniversitesi'ne bağlı olarak faaliyet göstermektedir. Elektrik ve Enerji Programı, öğrencilere elektrik ve enerji alanında teorik ve pratik bilgi kazandırmayı hedeflemektedir. Programın amacı, enerji üretimi, iletimi ve dağıtımı konusunda bilgi sahibi, teknik donanımı güçlü mezunlar yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, laboratuvarlarda ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirmede ödev, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Açıklamalar:
Not Baremi
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarında özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programlar için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Bilgisayar Programcılığı Programından ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması gerekir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030018200
3113 (ISCO 08)
3113 (ISCO 08)
Silvan Meslek Yüksekokulu, Dicle Üniversitesi'ne bağlı olarak faaliyet göstermektedir. Elektrik ve Enerji Programı, öğrencilere elektrik ve enerji alanında teorik ve pratik bilgi kazandırmayı hedeflemektedir. Programın amacı, enerji üretimi, iletimi ve dağıtımı konusunda bilgi sahibi, teknik donanımı güçlü mezunlar yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, laboratuvarlarda ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Elektrik teknikerliği mesleğiyle ilgili temel, güncel ve pratik bilgilere sahip olur.
- İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.
- Elektrik teknikerliği mesleğindeki güncel gelişmeleri izler ve bunları etkili bir şekilde uygular.
- Temel elektronik devre elemanlarını ve analizini bilen, elektrik devrelerinin analiz ve çözümlemelerini gerçekleştirebilen, elektrikli cihazların bakımını, arızalarını ve ölçümlerini yapabilen birey olmak.
- Elektrik ölçü aletlerinin yapısını ve çalışma prensibini anlayarak kullanabilen, ölçme konusundaki temel kavramları (duyarlık, tolerans vb.) bilen, doğru ve alternatif akımda kullanılan devre elemanlarını tanıyan ve devre çözümlerini gerçekleştirebilen birey olmak.
- Benzetim ve çizim programları kullanarak elektrik devrelerini tasarlayabilen, elektrik tesisat planlarını hazırlayıp çizebilen birey olmak.
- Kariyerinde ilerlemek ve kişisel gelişimine odaklanmak için kariyer yönetimi ve sürekli öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
- Uzmanlık alanındaki gelişmeleri takip etmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurmak için bir yabancı dili kullanır.
- Mesleki sorunları ve konuları bağımsız bir şekilde analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm önerileri sunma yeteneğine sahiptir.
- Kariyeri boyunca bilişim teknolojilerini (yazılım, programlama, animasyon vb.) etkili bir şekilde kullanır.
- Elektrik teknikerliği mesleği kapsamında, alanıyla ilgili uygulamalarda beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak aktif bir rol üstlenir.
- Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması süreçlerinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygı gösterir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve değerlendirmede ödev, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
Açıklamalar:
- Ders kodunun başında * olan dersler genel not ortalamasına dahil edilmez.
- AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi, GNO: Genel Not Ortalaması, Z: Zorunlu, S: Seçmeli.
Not Baremi
Puanlar |
Notlar |
Katsayılar |
Açıklamalar |
90-100 |
AA |
4 |
Başarılı |
85-89 |
BA |
3,5 |
Başarılı |
75-84 |
BB |
3 |
Başarılı |
70-74 |
CB |
2,5 |
Başarılı |
60-69 |
CC |
2 |
Başarılı |
0-59 |
DC |
1,5 |
Başarısız |
0 |
D |
0 |
Devamsız |
100 |
G |
0 |
Başarılı |
0 |
K |
0 |
Başarısız |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarında özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programlar için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030018200 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Electricity Programme Associate Degree Diploma | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Dicle University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Dicle University Rectorate Kıtılbıl Mah. Campus 21280 Sur/ DIYARBAKIR | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | http://www.dicle.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | Occupational | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Electricity and energy | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
3113 (ISCO 08) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 120 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | Silvan Vocational School operates under Dicle University. Electricity and Energy Programme aims to provide students with theoretical and practical knowledge in the field of electricity and energy. The aim of the programme is to train graduates who have knowledge about energy production, transmission and distribution and have strong technical equipment. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training are provided in the form of formal or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workplaces as internships or workplace training. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Key competencies that will be required to successfully complete the program are:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | Different methods such as homework, practice, midterm and final exams are used in measurement and evaluation. Explanations:
Grade Scale:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | Different methods such as homework, practice, midterm and final exams are used in measurement and evaluation. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | 1. To have graduated from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to associate degree programs of higher education institutions. 2. To have been placed in the relevant associate degree program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK. 3. To have received the sufficient score and passed the special talent exam as a result of the central exam conducted by ÖSYM for programs that accept students with special talent exams in higher education institutions, the procedures and principles of which are determined by YÖK. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | In order to obtain an associate degree from the Computer Programming Program, students must successfully complete all compulsory and elective courses (equivalent to a total of 120 ECTS) and have a general weighted grade point average of at least 60 out of 100. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from vocational associate degree programs can make vertical transfers to undergraduate programs as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM. Vertical transfer quotas are determined by the decision of YÖK in a way that they do not exceed ten percent of the quota determined in related undergraduate programs. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030018200
3113 (ISCO 08)
3113 (ISCO 08)
Silvan Vocational School operates under Dicle University. Electricity and Energy Programme aims to provide students with theoretical and practical knowledge in the field of electricity and energy. The aim of the programme is to train graduates who have knowledge about energy production, transmission and distribution and have strong technical equipment.
Education and training are provided in the form of formal or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workplaces as internships or workplace training.
- Have basic, current and practical knowledge about the profession of electrical technician.
- Have knowledge of occupational safety, occupational health, occupational accidents and environmental protection and quality consciousness.
- Follows the current developments in the electrical technician profession and applies them effectively.
- To be an individual who knows the basic electronic circuit elements and analysis, can perform the analysis and analysis of electrical circuits, can perform maintenance, malfunctions and measurements of electrical devices.
- To be able to understand and use the structure and working principle of electrical measuring instruments, to know the basic concepts of measurement (sensitivity, tolerance, etc.), to recognise the circuit elements used in direct and alternating current and to perform circuit solutions.
- To be able to design electrical circuits using simulation and drawing programmes, to prepare and draw electrical installation plans.
- To be aware of career management and continuous learning in order to progress in his/her career and focus on personal development.
- Uses a foreign language to follow developments in the field of expertise and to communicate with colleagues.
- Evaluates professional problems and issues independently from an analytical and critical point of view and has the ability to propose solutions.
- Uses information technologies (software, programming, animation, etc.) effectively throughout his/her career.
- Within the scope of the electrical technician profession, it takes an active role as a team member to solve unexpected complex problems in applications related to the field.
- Respects social, scientific, cultural and ethical values in the processes of collecting, applying and announcing the results of data related to the field.
Key competencies that will be required to successfully complete the program are:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering.
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
Different methods such as homework, practice, midterm and final exams are used in measurement and evaluation.
Explanations:
- Courses marked with * are not included in the GPA.
- ECTS: European Credit Transfer System, CGPA: Cumulative GPA, C: Compulsory, E: Elective.
Grade Scale:
Scores |
Grades |
Coefficients |
Descriptions |
90-100 |
AA |
4 |
Successful |
85-89 |
BA |
3.5 |
Successful |
75-84 |
BB |
3 |
Successful |
70-74 |
CB |
2.5 |
Successful |
60-69 |
CC |
2 |
Successful |
0-59 |
DC |
1.5 |
Unsuccessful |
0 |
D |
0 |
Discontinuous |
100 |
G |
0 |
Successful |
0 |
K |
0 |
Unsuccessful |
Different methods such as homework, practice, midterm and final exams are used in measurement and evaluation.
1. To have graduated from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to associate degree programs of higher education institutions.
2. To have been placed in the relevant associate degree program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
3. To have received the sufficient score and passed the special talent exam as a result of the central exam conducted by ÖSYM for programs that accept students with special talent exams in higher education institutions, the procedures and principles of which are determined by YÖK.
Students who graduate from vocational associate degree programs can make vertical transfers to undergraduate programs as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM. Vertical transfer quotas are determined by the decision of YÖK in a way that they do not exceed ten percent of the quota determined in related undergraduate programs.
1. Law No. 2547 on Higher Education
-
- Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions.
- Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
- Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous
