Yeterlilik Kodu | TR0030018296 | |
Yeterlilik Adı | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Dicle Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Dicle Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.dicle.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Elektrik ve enerji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | - | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | - | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030018296
- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi.
- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi.
- Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi.
- Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi.
- Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi.
- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi.
- Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri.
- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi.
- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
- Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği.
- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi.
- Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030018296 | |
Qualification Title | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜH. DOKTORA Doctorate | |
Awarding Body | Dicle University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.dicle.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Electricity and energy | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Ability; to access to wide and deep information with scientific researches in the field of Engineering, evaluate, interpret knowledge and implementAbility; To complete and implement “Limited or incomplete data” by using the scientific methods. To stick knowledge of different disciplinarians togetheAbility; to consolidate engineering problems, develop proper method to solve and apply innovative solutionsAbility; To develop new and original ideas and methods, To develop new innovative solutions at design of system, component or processComprehensive information on modern techniques, methods and their borders which are being applied to engineeringAbility; to design and apply analytical, modeling and experimental based research, analyze and interpret the faced complex issues during the design and apply processHigh level ability to define the required information, data and reach, assess.Ability; To lead multi-disciplinary teams To take responsibility to define approaches for complex situationsSystematic and clear verbal or written transfer of the process and results of studies at national and international environmentsSocial, scientific and ethical values guarding adequacy at all professional activities and at the stage of data collection, interpretation, announcementAwareness at new and developing application of profession and ability to analyze and study on those applicationsAbility to interpret engineering application’s social and environmental dimensions and it’s compliance with the social environment | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030018296
Ability; to access to wide and deep information with scientific researches in the field of Engineering, evaluate, interpret knowledge and implementAbility; To complete and implement “Limited or incomplete data” by using the scientific methods. To stick knowledge of different disciplinarians togetheAbility; to consolidate engineering problems, develop proper method to solve and apply innovative solutionsAbility; To develop new and original ideas and methods, To develop new innovative solutions at design of system, component or processComprehensive information on modern techniques, methods and their borders which are being applied to engineeringAbility; to design and apply analytical, modeling and experimental based research, analyze and interpret the faced complex issues during the design and apply processHigh level ability to define the required information, data and reach, assess.Ability; To lead multi-disciplinary teams To take responsibility to define approaches for complex situationsSystematic and clear verbal or written transfer of the process and results of studies at national and international environmentsSocial, scientific and ethical values guarding adequacy at all professional activities and at the stage of data collection, interpretation, announcementAwareness at new and developing application of profession and ability to analyze and study on those applicationsAbility to interpret engineering application’s social and environmental dimensions and it’s compliance with the social environment
Qualification is continuous