Yeterlilik Kodu | TR0030033239 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Elektronik Teknolojisi Ön Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Mesleki | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Elektronik ve otomasyon | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 120 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Ön lisans seviyesinde Elektronik Teknolojisi Programı, mezunlarına sektörel ve teknik bilgi kazandırarak onları elektronik teknolojileri alanında çalışmaya hazır hale getirmeyi amaçlar. Mezunlar tekniker unvanı ile iş hayatına atıldıkları için, hedefler genellikle uygulamaya yönelik ve sektörel ihtiyaçları karşılamaya odaklıdır. Bu doğrultuda; Programın hedefleri: 1. Temel Teknik Bilgi ve Becerilerin Kazandırılması 2. Uygulamalı Eğitim ve Mesleki Yetkinlik 3. Teknoloji Takibi ve Güncel Kalma 4. Sektöre Entegrasyon ve İş Hayatına Hazırlık 5. Meslek Etiği ve Sorumluluk Bilinci Bu hedefler doğrultusunda; elektrik, elektronik ve mikrodenetleyici ve mikroişlemci barındıran tüm elektronik sistemlerde bilgi ve becerilere sahip olmak, bu alanların birden fazlasını içeren sistemler üzerinde; tasarım, üretim, bakım ve onarım yapabilmek, yaşamı boyu alanında öğrenme isteği ve becerisi sahip olmak, bilimsel gelişmelere katkıda bulunabilecek teknik elemanların yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca dileyen öğrenciler, dikey geçiş sınavı ile lisans programlarına devam edebilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Kurum bünyesindeki sınıflarda teorik eğitimler, laboratuvarlarda ve endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) - Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türüne göre tercihleri doğrultusunda yine ÖSYM tarafından bu programlara yerleştirilirler. Bununla birlikte "İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Kurum İçi ve Kurumlar Arası Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönerge" kapsamında yatay geçiş yapabilirler. Uluslararası öğrenci kabulüne ilişkin esaslar “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Düzeyinde Uluslararası Öğrenci Kabulü Yönergesi” kapsamında belirlenmiştir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulunun Eğitim Bilgi Sisteminde (EBS) gösterilen derslerin tümünden başarılı olmuş, mezuniyet için gerekli (En az 120 AKTS) krediyi tamamlamış, ağırlıklı genel not ortalamasını (AGNO) en az 2,00 düzeyine çıkarmış öğrenciye Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi Programının ön lisans diploması verilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız alanıyla ilgili ileri teknolojiyi kullanan üretim ve hizmet sektörlerinde, sanayide, fabrikada, kamu kurum ve kuruluşlarında üretim ve bilişim cihazlarının montajı, devreye alınması, işletilmesi, bakım-onarımlarının yapılması, geliştirilmesi, programlanması ve işletme şartlarına uygun sistemlerin tasarlanması, kurulması ve uygulanması işlerinde çalışırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033239
ISCO:08
ISCO:08
Ön lisans seviyesinde Elektronik Teknolojisi Programı, mezunlarına sektörel ve teknik bilgi kazandırarak onları elektronik teknolojileri alanında çalışmaya hazır hale getirmeyi amaçlar. Mezunlar tekniker unvanı ile iş hayatına atıldıkları için, hedefler genellikle uygulamaya yönelik ve sektörel ihtiyaçları karşılamaya odaklıdır. Bu doğrultuda;
Programın hedefleri:
1. Temel Teknik Bilgi ve Becerilerin Kazandırılması
2. Uygulamalı Eğitim ve Mesleki Yetkinlik
3. Teknoloji Takibi ve Güncel Kalma
4. Sektöre Entegrasyon ve İş Hayatına Hazırlık
5. Meslek Etiği ve Sorumluluk Bilinci
Bu hedefler doğrultusunda; elektrik, elektronik ve mikrodenetleyici ve mikroişlemci barındıran tüm elektronik sistemlerde bilgi ve becerilere sahip olmak, bu alanların birden fazlasını içeren sistemler üzerinde; tasarım, üretim, bakım ve onarım yapabilmek, yaşamı boyu alanında öğrenme isteği ve becerisi sahip olmak, bilimsel gelişmelere katkıda bulunabilecek teknik elemanların yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca dileyen öğrenciler, dikey geçiş sınavı ile lisans programlarına devam edebilir.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Kurum bünyesindeki sınıflarda teorik eğitimler, laboratuvarlarda ve endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Elektronik devre elemanları, sistemleri ve devre teorisi konularında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur.
- Sayısal ve analog elektronik, mikrodenetleyiciler, ölçme teknikleri, haberleşme sistemleri konularında güncel bilgilere ulaşır.
- İş sağlığı ve güvenliği, kalite kontrol, çevre koruma ve mesleki etik konularında farkındalık sahibidir.
- Elektronik devreleri tasarlayabilir, analiz edebilir ve simülasyon programları ile test edebilir.
- Multimetre, osiloskop gibi ölçüm araçlarını etkin şekilde kullanarak hata tespiti ve onarım yapabilir.
- PLC sistemleri ve mikrodenetleyici programlama ile temel otomasyon sistemlerini kurabilir ve yönetebilir.
- Teknik dokümanları anlayıp yorumlayarak elektronik sistemlerin kurulum, bakım ve onarımını yapabilir.
- Bireysel veya ekip içinde elektronik projeler geliştirebilir, sorumluluk alabilir ve etkin çalışabilir.
- Alanındaki bilgi ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirebilir.
- Sözlü ve yazılı iletişim kurabilir, teknik rapor hazırlayabilir, iş ortamında etkin iletişim becerileri sergileyebilir.
- Yabancı dil (özellikle teknik İngilizce) ile temel iletişim kurabilir ve teknik dökümanları anlayabilir.
- Mesleki etik kurallarına uygun davranır, iş sağlığı ve güvenliği önlemlerini uygular.
- Girişimcilik ve kalite yönetim sistemlerine dair bilgi sahibidir ve iş süreçlerine katkı sağlayabilir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Teknik ve günlük konularda açık ve etkili yazılı/sözlü iletişim kurabilir. Rapor yazabilir, teknik sunum yapabilir.
- Elektronikle ilgili yabancı dilde (İngilizce) teknik dokümanları okuyabilir ve anlayabilir.
- Temel düzeyde teknik terimleri kullanarak iletişim kurabilir.
- Temel matematik, fizik ve elektronik bilgilerini teknik problemlerde kullanabilir.
- Ölçme-değerlendirme, hesaplama ve analiz yapabilir.
- Bilgisayar destekli tasarım ve simülasyon yazılımlarını (Proteus, Multisim, MATLAB, vb.) etkin kullanabilir.
- Ofis yazılımları, internet ve temel bilgi güvenliği konularında yeterlidir.
- Kendi öğrenme sürecini planlayabilir ve yönetebilir. Alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek sürekli mesleki gelişim sağlar.
- Takım çalışmasına yatkındır, farklı bakış açılarına saygı duyar. Etik değerlere ve toplumsal sorumluluklara duyarlıdır.
- Proje geliştirebilir, çözüm üretebilir ve risk alabilir. Kendi işini kurmaya yönelik temel bilgi ve motivasyona sahiptir.
- Sınavlar ve başarı notları ile ilgili olarak İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve bitirme sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Derslerde uygulanan ölçme değerlendirme yöntemleri “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Eğitim Bilgi Sisteminde” tanımlanmıştır. Bakınız: https://ebs.iuc.edu.tr/
Başarı Notu |
Harf Notu |
AKTS |
Anlamı |
Not |
4,00 |
AA |
A |
Mükemmel |
88 - 100 |
3,50 |
BA |
B |
Çok İyi |
80 - 87 |
3,00 |
BB |
C |
İyi |
73 - 79 |
2,50 |
CB |
D |
Orta |
66 - 72 |
2,00 |
CC |
E |
Yeterli |
60 - 65 |
1,50 |
DC |
- |
Koşullu Başarılı |
55 - 59 |
1,00 |
DD |
- |
Koşullu Başarılı |
50 - 54 |
0,00 |
FF |
FX |
Başarısız |
0 - 49 |
0,00 |
FD |
F |
Devamsız Başarısız |
0 |
- |
G |
- |
Geçer |
|
- |
M |
- |
Muaf |
|
Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
- Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) - Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türüne göre tercihleri doğrultusunda yine ÖSYM tarafından bu programlara yerleştirilirler. Bununla birlikte "İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Kurum İçi ve Kurumlar Arası Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönerge" kapsamında yatay geçiş yapabilirler. Uluslararası öğrenci kabulüne ilişkin esaslar “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Ön lisans ve Lisans Düzeyinde Uluslararası Öğrenci Kabulü Yönergesi” kapsamında belirlenmiştir.
Mezunlarımız alanıyla ilgili ileri teknolojiyi kullanan üretim ve hizmet sektörlerinde, sanayide, fabrikada, kamu kurum ve kuruluşlarında üretim ve bilişim cihazlarının montajı, devreye alınması, işletilmesi, bakım-onarımlarının yapılması, geliştirilmesi, programlanması ve işletme şartlarına uygun sistemlerin tasarlanması, kurulması ve uygulanması işlerinde çalışırlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033239 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Electronics Technology Associate Degree Program | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | Occupational | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Electronics and automation | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 120 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | At the associate degree level, the Electronic Technology Program aims to equip graduates with sector-specific and technical knowledge, preparing them to work competently in the field of electronic technologies. Given that graduates enter the workforce with the title of technician, the program objectives are primarily practice-oriented and tailored to meet the needs of the industry. Accordingly, the main objectives of the program are as follows: Program goals: 1. Acquisition of Fundamental Technical Knowledge and Skills 2. Applied Training and Professional Competence 3. Keeping Pace with Technological Advancements 4 Integration into the Sector and Preparation for Professional Life 5. Awareness of Professional Ethics and Responsibility In line with these objectives, the program aims to train technical personnel who possess the knowledge and skills to work on all electronic systems involving electricity, electronics, microcontrollers, and microprocessors; who are capable of designing, producing, maintaining, and repairing systems that integrate multiple areas of electronics; who have the desire and ability to engage in lifelong learning within their field; and who can contribute to scientific and technological developments. Additionally, students who meet the requirements may continue their education in undergraduate programs through vertical transfer examinations. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training are conducted through formal education. Theoretical instruction is delivered in classrooms within the institution, while practical training is carried out in laboratories, as well as through internships or workplace-based learning experiences in industry and professional settings. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | Quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Students are placed in these programs by ÖSYM in line with their preferences according to the score type of the Higher Education Institutions Exam (YKS) - Basic Proficiency Test (TYT) conducted by ÖSYM. In addition, they can make horizontal transfers within the scope of the "Istanbul University-Cerrahpaşa Directive on Intra-Institutional and Inter-Institutional Horizontal Transfer Principles Between Associate and Undergraduate Programs". The principles regarding the acceptance of international students are determined within the scope of the "Istanbul University-Cerrahpaşa Directive on International Student Admission at Associate and Undergraduate Levels". | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Students who have successfully completed all courses shown in the Education Information System (EBS) of Istanbul University-Cerrahpaşa Technical Sciences Vocational School, completed the required graduation credits (at least 120 ECTS), and increased their weighted general grade point average (CGPA) to at least 2.00 are awarded an associate degree in the Electronic Communication Technology Program. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates can work as installation, maintenance, operation and repair technicians in Turkish Airlines, Turk Telekom, television and radio channels, satellite and data communication companies, GSM companies, Internet service providers, municipalities, military and security units and similar institutions. They can also establish their own businesses related to their profession. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030033239
ISCO:08
ISCO:08
At the associate degree level, the Electronic Technology Program aims to equip graduates with sector-specific and technical knowledge, preparing them to work competently in the field of electronic technologies. Given that graduates enter the workforce with the title of technician, the program objectives are primarily practice-oriented and tailored to meet the needs of the industry. Accordingly, the main objectives of the program are as follows:
Program goals:
1. Acquisition of Fundamental Technical Knowledge and Skills
2. Applied Training and Professional Competence
3. Keeping Pace with Technological Advancements
4 Integration into the Sector and Preparation for Professional Life
5. Awareness of Professional Ethics and Responsibility
In line with these objectives, the program aims to train technical personnel who possess the knowledge and skills to work on all electronic systems involving electricity, electronics, microcontrollers, and microprocessors; who are capable of designing, producing, maintaining, and repairing systems that integrate multiple areas of electronics; who have the desire and ability to engage in lifelong learning within their field; and who can contribute to scientific and technological developments.
Additionally, students who meet the requirements may continue their education in undergraduate programs through vertical transfer examinations.
Education and training are conducted through formal education. Theoretical instruction is delivered in classrooms within the institution, while practical training is carried out in laboratories, as well as through internships or workplace-based learning experiences in industry and professional settings.
- Acquires foundational theoretical and practical knowledge in electronic circuit components, systems, and circuit theory.
- Attains up-to-date knowledge in digital and analog electronics, microcontrollers, measurement techniques, and communication systems.
- Demonstrates awareness of occupational health and safety, quality control, environmental protection, and professional ethics.
- Is capable of designing, analyzing, and testing electronic circuits using simulation software.
- Efficiently uses measurement tools such as multimeters and oscilloscopes for fault detection and repair.
- Can set up and manage basic automation systems using PLCs and microcontroller programming.
- Installs, maintains, and repairs electronic systems by interpreting and applying technical documentation.
- Develops electronic projects individually or as part of a team, assumes responsibility, and works effectively.
- Continuously improves oneself by following developments in the field of electronics and technology.
- Communicates effectively in both oral and written form, prepares technical reports, and demonstrates strong communication skills in professional environments.
- Communicates at a basic level in a foreign language (especially technical English) and understands technical documentation.
- Acts in accordance with professional ethical principles and applies occupational health and safety measures.
- Possesses knowledge of entrepreneurship and quality management systems, contributing to business processes.
- Can communicate clearly and effectively, both in writing and orally, on technical and everyday subjects; capable of writing reports and delivering technical presentations.
- Can read and comprehend technical documentation in a foreign language (English) related to electronics.
- Able to communicate using basic technical terminology.
- Applies fundamental knowledge of mathematics, physics, and electronics to solve technical problems.
- Performs measurement, evaluation, calculation, and analysis.
- Effectively uses computer-aided design and simulation software (e.g., Proteus, Multisim, MATLAB).
- Demonstrates proficiency in office software, internet use, and basic information security.
- Capable of planning and managing their own learning process; engages in continuous professional development by following innovations in the field.
- Works well in teams, respects diverse perspectives, and is sensitive to ethical values and social responsibilities.
- Can develop projects, generate solutions, take initiative, and possesses basic knowledge and motivation for entrepreneurship.
- Regarding exams and success grades, the relevant articles of the Istanbul University-Cerrahpaşa Associate and Undergraduate Education and Training Regulations are applied.
- Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation.
- Measurement and evaluation methods applied in courses are defined in the “Istanbul University-Cerrahpaşa Education Information System”. See: https://ebs.iuc.edu.tr/
Grade |
Letter Grade |
ECTS Grade |
Meaning |
Grade Ranges |
4,00 |
AA |
A |
Excellent |
88 - 100 |
3,50 |
BA |
B |
Very Good |
80 - 87 |
3,00 |
BB |
C |
Good |
73 - 79 |
2,50 |
CB |
D |
Average |
66 - 72 |
2,00 |
CC |
E |
Adequate |
60 - 65 |
1,50 |
DC |
- |
Conditional Pass |
55 - 59 |
1,00 |
DD |
- |
Conditional Pass |
50 - 54 |
0,00 |
FF |
FX |
Fail |
0 - 49 |
0,00 |
FD |
F |
Absent Fail |
0 |
- |
G |
- |
Pass |
|
- |
M |
- |
Exempt |
|
Quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
- Creation and Approval of Curricula:
- YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.
- The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
- The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
- Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each associate degree programs is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
- Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma.
Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Students are placed in these programs by ÖSYM in line with their preferences according to the score type of the Higher Education Institutions Exam (YKS) - Basic Proficiency Test (TYT) conducted by ÖSYM. In addition, they can make horizontal transfers within the scope of the "Istanbul University-Cerrahpaşa Directive on Intra-Institutional and Inter-Institutional Horizontal Transfer Principles Between Associate and Undergraduate Programs". The principles regarding the acceptance of international students are determined within the scope of the "Istanbul University-Cerrahpaşa Directive on International Student Admission at Associate and Undergraduate Levels".
Our graduates can work as installation, maintenance, operation and repair technicians in Turkish Airlines, Turk Telekom, television and radio channels, satellite and data communication companies, GSM companies, Internet service providers, municipalities, military and security units and similar institutions. They can also establish their own businesses related to their profession.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.