Yeterlilik Kodu

TR0030033344

Yeterlilik Adı
Endüstri Mühendisliği (%30 İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÜniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://iuc.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Sistem yaklaşımına hakim, eleştirel düşünce yapısına sahip, toplumsal fayda ve etik değerleri gözeten, ulusal ve uluslararası platformlarda kabul görecek fikir ve mühendislik uygulamaları geliştirebilecek, özgüveni olan, paylaşımcı, ekip çalışmasına yatkın, üretim veya hizmet sektöründe faaliyet gösteren ulusal/uluslararası işletmelerde endüstri mühendisi, danışman, yönetici pozisyonlarında görev alacak nitelikli Endüstri Mühendisleri yetiştirmek
Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün, açık ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili konularda yeterli altyapıya sahip olur.
  • Kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme becerisi kazanır.
  • Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
  • Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme amacıyla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır.
  • Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.
  • Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi kazanır.
  • Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur.
  • Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
  • Disiplin içi takımlarda etkin çalışabilme becerisi kazanır.
  • Çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi kazanır.
  • Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği kazanır.
  • Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
  • Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme becerisi kazanır.
  • Veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
  • Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
  • Mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgiye sahip olur ve buna uygun davranma bilinci kazanır.
  • Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlenir.
  • Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir.
  • Çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir.
  • Mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bir dersteki başarının ölçülmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmaları ile yarıyıl sonu sınavlarında sağlanan başarı dikkate alınır. Yarıyıl içi etkinlikleri; ara sınav/sınavları, kısa sınav/sınavlar, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, sunum, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardan oluşur. Bunların ders başarı notuna katkısı, ilgili dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından belirlenir ve her dönem başında öğrenciler ile paylaşılır.
  • Ham başarı notu, öğrencilerin yarıyıl içi etkinlikleri ile yarıyıl sonu sınavından aldıkları notların öngörülen ağırlıklara göre hesaba katılmasıyla belirlenir. Bağıl değerlendirme sisteminde başarı notu, ham başarı notlarının ortalaması ve istatistiksel dağılımı esas alınarak hesaplanır.
  • Bir ders için bir ara sınav yapılır. Yarıyıl sonu bitirme veya bütünleme sınavının ders başarı notuna katkısı %50’dir.
  • Herhangi bir dersten yarıyıl sonu sınavına girmeyen ve bu sınavda 100 üzerinden en az 50 alamayan öğrenciler başarısız sayılır.
  • Başarı notu derecelerinin harf karşılıkları şöyledir:
  • Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
  • Bir dersten (DC) ve (DD) harf notlarından birini alan öğrenci o dersi koşullu olarak başarmış sayılır.
  • Bir dersten (FF) harf notunu alan öğrenci o dersten başarısız olmuş sayılır.
  • Bir dersten (FD) harf notunu alan öğrenci o dersten devamsızlık nedeniyle başarısız olmuş sayılır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Ek olarak İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Kalite Yönetim Sistemi çerçevesinde; her program için program eğitim amaçlarının, program yeterliliklerinin ve dersin öğrenme çıktılarının nasıl hazırlanacağı “Bölüm Program Tasarımı Onaylanması ve Müfredat Hazırlık Prosedürü" ile tanımlanmış durumdadır. Kalite Yönetim Sistemi’nde tanımlı “Bölüm Program Tasarımı Onaylanması ve Müfredat Hazırlık Prosedürü”nde yer alan “Programların gözden geçirilmesi ve güncellemesi” bölümü doğrultusunda; iç ve dış paydaş geribildirimleri, program gözden geçirme sürecinde değerlendirilmektedir. Bu kapsamda; “Öğrenci Memnuniyet Anketi”, “Öğrenci Ders Değerlendirme Anketi”, “İş Yükü Temelli Kredilerin Değerlendirilmesi (AKTS) Anketi”, “Mezun Anketi” ve “Dış Paydaş Toplantıları” ile alınan geribildirimler gerekli durumlarda değerlendirilerek aksiyon alınmaktadır. Gerçekleştirilen bu PUKÖ döngüsü,

“Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)” tarafından da beklenmektedir.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023 / 30.09.2025

Giriş Şartı
  • ÜNİVERSİTE SINAVI: Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmuş olmak ve ÖSYS Kılavuzunda belirtilen MF-4  puanını alarak yerleştirilmiş olmak gerekmektedir. Ayrıca, kabul koşullarını sağlayan yabancı uyruklu öğrenciler de ilan edilen kontenjan dahilinde programa kabul edilirler.
  • YANDAL: İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Mühendislik Fakültesi bünyesinde yer alan ve her yıl Bölüm Başkanlığınca belirlenen mühendislik bölümleri öğrencileri, kontenjan dahilinde ve gerekli şartları sağlayarak, “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Yandal Programı Yönergesi” doğrultusunda yandal programına kabul edilirler.
  • ÇİFT ANADAL: İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Mühendislik Fakültesi bünyesinde yer alan ve her yıl Bölüm Başkanlığınca belirlenen mühendislik bölümleri öğrencileri, kontenjan dahilinde ve gerekli şartları sağlayarak, “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Çift Anadal Programı Yönergesi” doğrultusunda anadal programına kabul edilirler.
  • İÇ ve DIŞ YATAY GEÇİŞ:  Yurtiçinde veya yurtdışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci, “Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümlerine ve “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Kurum İçi ve Kurumlar Arası Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönerge” kapsamında programa kabul edilir.
  • DİKEY GEÇİŞ: Meslek yüksekokulları ile açıköğretim ön lisans programlarından mezun olanlar, “Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik” doğrultusunda gerekli koşulları sağladıklarında bitirdikleri alanların devamı olarak programa kabul edilirler.
Başarma Şartları Bir öğrencinin programdan mezun olabilmesi için; müfredat planında yer alan 155 kredilik ve 240 AKTS kredilik dersi alıp başarılı şekilde tamamlaması gerekmektedir. Bunun yanı sıra, programda 2 farklı dönemde yer alan ve toplamda en az 40 gün süren “Üretim ve Endüstri Stajı” ile “Hizmet ve Yönetim Stajı”nın tamamlanmış ve onayının alınmış olması şarttır. Mezun olabilmek için AGNO sınırı 4,00 üzerinden; 2010 yılı girişli öğrencilerden itibaren en az 2,0 ve 2010 yılı öncesi girişli öğrenciler için ise 1,8 'dir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Endüstri Mühendisliği Bölümü programından mezun olanlar; imalat, dağıtım, lojistik, enerji, yazılım, eğitim-danışmanlık, telekomünikasyon, sağlık, sigorta, bankacılık ve finans sektörleri başta olmak üzere tüm sektörlerde faaliyet gösteren özel sektör firmaları ile kamu kuruluşlarının; üretim planlama, kalite güvence, lojistik, tedarik zinciri, satın alma, bilgi işlem, pazarlama, müşteri ilişkileri yönetimi, insan kaynakları, araştırma-geliştirme, proje planlama, finans ve muhasebe departmanlarında istihdam edilebilmektedirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030033344


Yeterlilik Adı
Endüstri Mühendisliği (%30 İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Sistem yaklaşımına hakim, eleştirel düşünce yapısına sahip, toplumsal fayda ve etik değerleri gözeten, ulusal ve uluslararası platformlarda kabul görecek fikir ve mühendislik uygulamaları geliştirebilecek, özgüveni olan, paylaşımcı, ekip çalışmasına yatkın, üretim veya hizmet sektöründe faaliyet gösteren ulusal/uluslararası işletmelerde endüstri mühendisi, danışman, yönetici pozisyonlarında görev alacak nitelikli Endüstri Mühendisleri yetiştirmek

Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün, açık ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili konularda yeterli altyapıya sahip olur.
  • Kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme becerisi kazanır.
  • Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
  • Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme amacıyla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır.
  • Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.
  • Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi kazanır.
  • Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur.
  • Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
  • Disiplin içi takımlarda etkin çalışabilme becerisi kazanır.
  • Çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi kazanır.
  • Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği kazanır.
  • Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
  • Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme becerisi kazanır.
  • Veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
  • Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
  • Mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgiye sahip olur ve buna uygun davranma bilinci kazanır.
  • Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlenir.
  • Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir.
  • Çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir.
  • Mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bir dersteki başarının ölçülmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmaları ile yarıyıl sonu sınavlarında sağlanan başarı dikkate alınır. Yarıyıl içi etkinlikleri; ara sınav/sınavları, kısa sınav/sınavlar, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, sunum, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardan oluşur. Bunların ders başarı notuna katkısı, ilgili dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından belirlenir ve her dönem başında öğrenciler ile paylaşılır.
  • Ham başarı notu, öğrencilerin yarıyıl içi etkinlikleri ile yarıyıl sonu sınavından aldıkları notların öngörülen ağırlıklara göre hesaba katılmasıyla belirlenir. Bağıl değerlendirme sisteminde başarı notu, ham başarı notlarının ortalaması ve istatistiksel dağılımı esas alınarak hesaplanır.
  • Bir ders için bir ara sınav yapılır. Yarıyıl sonu bitirme veya bütünleme sınavının ders başarı notuna katkısı %50’dir.
  • Herhangi bir dersten yarıyıl sonu sınavına girmeyen ve bu sınavda 100 üzerinden en az 50 alamayan öğrenciler başarısız sayılır.
  • Başarı notu derecelerinin harf karşılıkları şöyledir:
  • Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
  • Bir dersten (DC) ve (DD) harf notlarından birini alan öğrenci o dersi koşullu olarak başarmış sayılır.
  • Bir dersten (FF) harf notunu alan öğrenci o dersten başarısız olmuş sayılır.
  • Bir dersten (FD) harf notunu alan öğrenci o dersten devamsızlık nedeniyle başarısız olmuş sayılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Ek olarak İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Kalite Yönetim Sistemi çerçevesinde; her program için program eğitim amaçlarının, program yeterliliklerinin ve dersin öğrenme çıktılarının nasıl hazırlanacağı “Bölüm Program Tasarımı Onaylanması ve Müfredat Hazırlık Prosedürü" ile tanımlanmış durumdadır. Kalite Yönetim Sistemi’nde tanımlı “Bölüm Program Tasarımı Onaylanması ve Müfredat Hazırlık Prosedürü”nde yer alan “Programların gözden geçirilmesi ve güncellemesi” bölümü doğrultusunda; iç ve dış paydaş geribildirimleri, program gözden geçirme sürecinde değerlendirilmektedir. Bu kapsamda; “Öğrenci Memnuniyet Anketi”, “Öğrenci Ders Değerlendirme Anketi”, “İş Yükü Temelli Kredilerin Değerlendirilmesi (AKTS) Anketi”, “Mezun Anketi” ve “Dış Paydaş Toplantıları” ile alınan geribildirimler gerekli durumlarda değerlendirilerek aksiyon alınmaktadır. Gerçekleştirilen bu PUKÖ döngüsü,

“Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)” tarafından da beklenmektedir.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023 / 30.09.2025


Giriş Şartı
  • ÜNİVERSİTE SINAVI: Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmuş olmak ve ÖSYS Kılavuzunda belirtilen MF-4  puanını alarak yerleştirilmiş olmak gerekmektedir. Ayrıca, kabul koşullarını sağlayan yabancı uyruklu öğrenciler de ilan edilen kontenjan dahilinde programa kabul edilirler.
  • YANDAL: İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Mühendislik Fakültesi bünyesinde yer alan ve her yıl Bölüm Başkanlığınca belirlenen mühendislik bölümleri öğrencileri, kontenjan dahilinde ve gerekli şartları sağlayarak, “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Yandal Programı Yönergesi” doğrultusunda yandal programına kabul edilirler.
  • ÇİFT ANADAL: İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Mühendislik Fakültesi bünyesinde yer alan ve her yıl Bölüm Başkanlığınca belirlenen mühendislik bölümleri öğrencileri, kontenjan dahilinde ve gerekli şartları sağlayarak, “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Çift Anadal Programı Yönergesi” doğrultusunda anadal programına kabul edilirler.
  • İÇ ve DIŞ YATAY GEÇİŞ:  Yurtiçinde veya yurtdışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci, “Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümlerine ve “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Kurum İçi ve Kurumlar Arası Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönerge” kapsamında programa kabul edilir.
  • DİKEY GEÇİŞ: Meslek yüksekokulları ile açıköğretim ön lisans programlarından mezun olanlar, “Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik” doğrultusunda gerekli koşulları sağladıklarında bitirdikleri alanların devamı olarak programa kabul edilirler.

Başarma Şartları
Bir öğrencinin programdan mezun olabilmesi için; müfredat planında yer alan 155 kredilik ve 240 AKTS kredilik dersi alıp başarılı şekilde tamamlaması gerekmektedir. Bunun yanı sıra, programda 2 farklı dönemde yer alan ve toplamda en az 40 gün süren “Üretim ve Endüstri Stajı” ile “Hizmet ve Yönetim Stajı”nın tamamlanmış ve onayının alınmış olması şarttır. Mezun olabilmek için AGNO sınırı 4,00 üzerinden; 2010 yılı girişli öğrencilerden itibaren en az 2,0 ve 2010 yılı öncesi girişli öğrenciler için ise 1,8 'dir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Endüstri Mühendisliği Bölümü programından mezun olanlar; imalat, dağıtım, lojistik, enerji, yazılım, eğitim-danışmanlık, telekomünikasyon, sağlık, sigorta, bankacılık ve finans sektörleri başta olmak üzere tüm sektörlerde faaliyet gösteren özel sektör firmaları ile kamu kuruluşlarının; üretim planlama, kalite güvence, lojistik, tedarik zinciri, satın alma, bilgi işlem, pazarlama, müşteri ilişkileri yönetimi, insan kaynakları, araştırma-geliştirme, proje planlama, finans ve muhasebe departmanlarında istihdam edilebilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030033344

Qualification Title
Bachelor of Science in Industrial Engineering
Awarding BodyIstanbul University - Cerrahpaşa
Awarding Body ContactIstanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://iuc.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • To train qualified Industrial Engineers prepared to assume roles as industrial engineers, consultants and managers in national/international enterprises engaged  in the production or service sectors. These individuals will  possess a systemic orientation, a critical mindset, and a consideration of social welfare and ethical principles. Furthermore, they are expected to demonstrate the ability to conceive and advance engineering concepts and practices that meet the standards of acceptability in both national and international contexts. Additionally, they should exhibit qualities of self-assurance, a collaborative personality, and a tendency for teamwork.
Learning Environments
  • Learning occurs through formal, open and distance education modalities.
Description
  • Have sufficient knowledge on mathematics, science, and Industrial Engineering.
  • Gains the ability to use theoretical and applied knowledge for engineering solutions.
  • Gains the ability to detect, define, formulate and solve complex Industrial Engineering problems.
  • Gains the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods in order to define, formulate and solve complex Industrial Engineering problems.
  • Gains the ability to analyze a system, system component or process and design it under realistic constraints to meet the desired requirements, and to apply modern design methods accordingly.
  • Gains the ability to select and use modern techniques and tools for the analysis and solution of complex problems encountered in Industrial Engineering applications.
  • Has the ability to use information technologies effectively.
  • Gains the ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret the results.
  • Gains the ability to work effectively in interdisciplinary teams.
  • Gains the ability to work effectively in multidisciplinary teams.
  • Gains the ability to work independently and take responsibility.
  • Acquires effective oral and written communication skills and knowledge of at least one foreign language.
  • Gains the ability to access information and conduct resource research for this purpose.
  • Gains the ability to use databases and other information sources.
  • Becomes aware of the necessity of lifelong learning.
  • Has the ability to follow developments in science and technology and constantly renew itself.
  • Gain knowledge about professional and ethical responsibility and gain awareness of acting accordingly.
  • Obtains information about the standards used in engineering applications.
  • Becomes aware of project management, risk management, employee health, environment and occupational safety.
  • Gains awareness about entrepreneurship and innovation; Learn about sustainable development.
  • Obtains information about the problems of the age reflected in the field of engineering.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info
  • In assessing the achievement within a course, mid-term studies and final exams are considered. Midterm assessments encompass a range of activities such as midterm exam, quizzes, fieldwork, practical exercises, homework, presentations, projects, internships, workshops, seminars, laboratories and similar studies. The contribution of these midterm activities to the overall course grade is determined by the faculty member responsible for the relevant course and shared with students at the beginning of each semester.
  • The raw success grade is determined by taking into account the students' mid-term activities and the grades they received from the final exam according to the predicted weights. In the relative evaluation system, the success grade is calculated based on the average and statistical distribution of the raw success grades.
  • One midterm exam is conducted for each course. The contribution of the final or make-up exam at the end of the semester to the course success grade is 50%.
  • Students who do not take the final exam in any course  or who score below 50 out of 100 in this exam are considered unsuccessful.
  • The letter equivalents of the success grades are as follows:
  • A student receiving  (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) from a course is deemed to have passed that course.
  • A student receiving (DC) and (DD) from a course is deemed to have conditionally passed that course.
  • A student receiving  (FF) from a course is deemed to have failed that course.
  • A student who receives a letter grade (FD) from a course is deemed to have failed that course due to absenteeism.
  • -signifies appreciation for physical education, fine arts and similar courses.
Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

In addition, within the framework of Istanbul University-Cerrahpaşa Quality Management System, the procedures are defined for each program for the preparation of  program educational objectives, program qualifications and course learning outcomes by the "Department Program Design Approval and Curriculum Preparation Procedure". In line with the "Review and update of programs" section in the "Department Program Design Approval and Curriculum Preparation Procedure" defined in the Quality Management System, internal and external stakeholder feedback is evaluated during the program review process. In this context, the feedback received through the "Student Satisfaction Survey", "Student Course Evaluation Survey", "Evaluation of Workload-Based Credits (ECTS) Survey", "Alumni Survey" and "External Stakeholder Meetings" are evaluated when necessary and action is taken. This Plan-Do-Check-Act (PDCA) cycle is also expected by the “Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association”.

Accreditation Body Name; Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)

Start: 1.05.2023 End: 30.09.2025

Access Requirements
  • UNIVERSITY EXAM: It is necessary to have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have been placed by obtaining the MF-4 score specified in the ÖSYS Guide. In addition, foreign students who meet the admission conditions are also accepted to the program within the announced quota.
  • MINOR: Students from engineering departments within Istanbul University-Cerrahpasa Faculty of Engineering, determined by the Department Head every year, are accepted to the minor program in line with the "Istanbul University-Cerrahpasa Minor Program Directive", within the quota and by meeting the necessary conditions.
  • DOUBLE MAJOR: Students of engineering departments within the Istanbul University-Cerrahpasa Faculty of Engineering, determined by the Department Head every year, are accepted to the major program within the quota and by meeting the necessary conditions, in line with the "Istanbul University-Cerrahpasa Double Major Program Directive".
  • INTERNAL AND EXTERNAL TRANSFER: A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad must comply with the provisions of the "Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer" and "Istanbul University-Cerrahpasa Students are accepted to the program within the scope of the "Directive on the Principles of Intra-Institutional and Inter-Institutional Transfer Between Associate and Undergraduate Programs".
  • VERTICAL TRANSFER: Graduates of vocational schools and open education associate degree programs are accepted to the program as a continuation of the fields they have completed, when they meet the necessary conditions in line with the "Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs".
Conditions for SuccessIn order to graduate from the program, a student must take and successfully complete 155 credits and 240 ECTS credits of courses included in the curriculum plan. In addition, the "Production and Industry Internship" and the "Service and Management Internship", which take place in 2 different periods in the program and last at least 40 days in total, must be completed and approved. The CGPA limit for graduation is over 4.00, at least 2.0 for students admitted in 2010 and 1.8 for students admitted before 2010.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Graduates of the Department of Industrial Engineering can work in private sector companies and public institutions operating in all sectors, especially manufacturing, distribution, logistics, energy, software, training-consultancy, telecommunications, health, insurance, banking and finance sectors. They can be employed in production planning, quality assurance, logistics, supply chain, purchasing, IT, marketing, customer relationship management, human resources, research and development, project planning, finance and accounting departments.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030033344


Qualification Title
Bachelor of Science in Industrial Engineering

Awarding Body
Istanbul University - Cerrahpaşa

Awarding Body Contact
Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • To train qualified Industrial Engineers prepared to assume roles as industrial engineers, consultants and managers in national/international enterprises engaged  in the production or service sectors. These individuals will  possess a systemic orientation, a critical mindset, and a consideration of social welfare and ethical principles. Furthermore, they are expected to demonstrate the ability to conceive and advance engineering concepts and practices that meet the standards of acceptability in both national and international contexts. Additionally, they should exhibit qualities of self-assurance, a collaborative personality, and a tendency for teamwork.

Learning Environments
  • Learning occurs through formal, open and distance education modalities.

Description
  • Have sufficient knowledge on mathematics, science, and Industrial Engineering.
  • Gains the ability to use theoretical and applied knowledge for engineering solutions.
  • Gains the ability to detect, define, formulate and solve complex Industrial Engineering problems.
  • Gains the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods in order to define, formulate and solve complex Industrial Engineering problems.
  • Gains the ability to analyze a system, system component or process and design it under realistic constraints to meet the desired requirements, and to apply modern design methods accordingly.
  • Gains the ability to select and use modern techniques and tools for the analysis and solution of complex problems encountered in Industrial Engineering applications.
  • Has the ability to use information technologies effectively.
  • Gains the ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret the results.
  • Gains the ability to work effectively in interdisciplinary teams.
  • Gains the ability to work effectively in multidisciplinary teams.
  • Gains the ability to work independently and take responsibility.
  • Acquires effective oral and written communication skills and knowledge of at least one foreign language.
  • Gains the ability to access information and conduct resource research for this purpose.
  • Gains the ability to use databases and other information sources.
  • Becomes aware of the necessity of lifelong learning.
  • Has the ability to follow developments in science and technology and constantly renew itself.
  • Gain knowledge about professional and ethical responsibility and gain awareness of acting accordingly.
  • Obtains information about the standards used in engineering applications.
  • Becomes aware of project management, risk management, employee health, environment and occupational safety.
  • Gains awareness about entrepreneurship and innovation; Learn about sustainable development.
  • Obtains information about the problems of the age reflected in the field of engineering.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info
  • In assessing the achievement within a course, mid-term studies and final exams are considered. Midterm assessments encompass a range of activities such as midterm exam, quizzes, fieldwork, practical exercises, homework, presentations, projects, internships, workshops, seminars, laboratories and similar studies. The contribution of these midterm activities to the overall course grade is determined by the faculty member responsible for the relevant course and shared with students at the beginning of each semester.
  • The raw success grade is determined by taking into account the students' mid-term activities and the grades they received from the final exam according to the predicted weights. In the relative evaluation system, the success grade is calculated based on the average and statistical distribution of the raw success grades.
  • One midterm exam is conducted for each course. The contribution of the final or make-up exam at the end of the semester to the course success grade is 50%.
  • Students who do not take the final exam in any course  or who score below 50 out of 100 in this exam are considered unsuccessful.
  • The letter equivalents of the success grades are as follows:
  • A student receiving  (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) from a course is deemed to have passed that course.
  • A student receiving (DC) and (DD) from a course is deemed to have conditionally passed that course.
  • A student receiving  (FF) from a course is deemed to have failed that course.
  • A student who receives a letter grade (FD) from a course is deemed to have failed that course due to absenteeism.
  • -signifies appreciation for physical education, fine arts and similar courses.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

In addition, within the framework of Istanbul University-Cerrahpaşa Quality Management System, the procedures are defined for each program for the preparation of  program educational objectives, program qualifications and course learning outcomes by the "Department Program Design Approval and Curriculum Preparation Procedure". In line with the "Review and update of programs" section in the "Department Program Design Approval and Curriculum Preparation Procedure" defined in the Quality Management System, internal and external stakeholder feedback is evaluated during the program review process. In this context, the feedback received through the "Student Satisfaction Survey", "Student Course Evaluation Survey", "Evaluation of Workload-Based Credits (ECTS) Survey", "Alumni Survey" and "External Stakeholder Meetings" are evaluated when necessary and action is taken. This Plan-Do-Check-Act (PDCA) cycle is also expected by the “Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association”.

Accreditation Body Name; Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)

Start: 1.05.2023 End: 30.09.2025


Access Requirements
  • UNIVERSITY EXAM: It is necessary to have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have been placed by obtaining the MF-4 score specified in the ÖSYS Guide. In addition, foreign students who meet the admission conditions are also accepted to the program within the announced quota.
  • MINOR: Students from engineering departments within Istanbul University-Cerrahpasa Faculty of Engineering, determined by the Department Head every year, are accepted to the minor program in line with the "Istanbul University-Cerrahpasa Minor Program Directive", within the quota and by meeting the necessary conditions.
  • DOUBLE MAJOR: Students of engineering departments within the Istanbul University-Cerrahpasa Faculty of Engineering, determined by the Department Head every year, are accepted to the major program within the quota and by meeting the necessary conditions, in line with the "Istanbul University-Cerrahpasa Double Major Program Directive".
  • INTERNAL AND EXTERNAL TRANSFER: A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad must comply with the provisions of the "Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer" and "Istanbul University-Cerrahpasa Students are accepted to the program within the scope of the "Directive on the Principles of Intra-Institutional and Inter-Institutional Transfer Between Associate and Undergraduate Programs".
  • VERTICAL TRANSFER: Graduates of vocational schools and open education associate degree programs are accepted to the program as a continuation of the fields they have completed, when they meet the necessary conditions in line with the "Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs".

Conditions for Success
In order to graduate from the program, a student must take and successfully complete 155 credits and 240 ECTS credits of courses included in the curriculum plan. In addition, the "Production and Industry Internship" and the "Service and Management Internship", which take place in 2 different periods in the program and last at least 40 days in total, must be completed and approved. The CGPA limit for graduation is over 4.00, at least 2.0 for students admitted in 2010 and 1.8 for students admitted before 2010.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Graduates of the Department of Industrial Engineering can work in private sector companies and public institutions operating in all sectors, especially manufacturing, distribution, logistics, energy, software, training-consultancy, telecommunications, health, insurance, banking and finance sectors. They can be employed in production planning, quality assurance, logistics, supply chain, purchasing, IT, marketing, customer relationship management, human resources, research and development, project planning, finance and accounting departments.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode