Yeterlilik Kodu | TR0030020922 | |
Yeterlilik Adı | Endüstri Mühendisliği Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sabancı Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Sabancı Üniversitesi Orta, Sabancı Ünv. No:27, 34956 Tuzla/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.sabanciuniv.edu | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
- | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1. Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve / veya araştırmalarla geliştirmek ve derinleştirmek ve Yüksek Lisans derecesinin gerekliliklerine uygun olarak yenilikçi tanımlamalar yapmak | |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Endüstri Mühendisliği Doktora programı, öğrencilere ileri nicel bilgi, analiz, bilgi işlem ve uygulama becerileri kazandırmak ve onları geleceğin akademisyenleri olarak hazırlamanın yanı sıra araştırma bilimcileri, girişimciler ve etkili karar vericiler olarak hazırlamak için tasarlanmıştır. Odaklandığı alanlar arasında üretim ve hizmet sistemleri, entegre imalat, tedarik zinciri yönetimi, depolama ve ürün geliştirme süreci, büyük ölçekli sistemlere yöneylem araştırması yapılması bulunmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Mevcut Yönetmelikler Sabancı Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Ve Öğretim Yönetmeliği | |
Başarma Şartları | Mevcut Yönetmelikler Sabancı Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Ve Öğretim Yönetmeliği (Madde 19-Sınavlar & Madde 21-Değerlendirme ve notlar), (Madde 31-Diplomalar), (Madde 33-Tezli Yüksek Lisans-Programın mezuniyet yükümlülükleri), (Madde 35-Tezsiz Yüksek Lisans-Programın mezuniyet yükümlülükleri), (Madde 39-Doktora-Programın mezuniyet yükümlülükleri) Link: https://www.sabanciuniv.edu/sites/default/files/yonetmelikler/lisansustu-egitim-yonetmeligi-2019.pdf | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Yükseköğretim kurumları, araştırma enstitüleri, teknoloji şirketleri ve danışmanlık firmalarındaki araştırmacılar, bilim adamları ve akademisyenler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030020922
-
-
1. Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve / veya araştırmalarla geliştirmek ve derinleştirmek ve Yüksek Lisans derecesinin gerekliliklerine uygun olarak yenilikçi tanımlamalar yapmak
2. Alanın gerektirdiği disiplinler arası etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirilmesinde yeterlilik gerektiren bilgileri kullanarak özgün çözümler üretmek.
3. Alandaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirmek ve kullanmak.
4. Yenilikçi bir yaklaşım, yöntem, tasarım ve / veya uygulama geliştirmek veya zaten bilinen bir yaklaşım, yöntem, tasarım ve / veya uygulamayı başka bir alana uyarlamak; özgün bir konuyu araştırmak, düşünmek, tasarlamak, uyarlamak ve uygulamak.
5. Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizi, sentezi ve değerlendirilmesi.
6. Çalışma alanında araştırma yöntemlerini kullanmada ileri düzeyde beceri kazanmak.
7. Yenilikçi bir fikir, beceri, tasarım ve / veya uygulama üreterek veya halihazırda bilinen bir fikir, beceri, tasarım ve / veya uygulamayı farklı bir alana bağımsız olarak uyarlayarak alanda ilerlemeye katkıda bulunmak.
8. Ulusal ve / veya uluslararası hakemli dergilerde özgün bir eser üreterek veya yorumlayarak veya alanında en az bir adet bilimsel makale yayınlayarak alandaki bilginin sınırlarını genişletmek.
9. Yenilikçilik ve disiplinler arası problem çözme gerektiren konularda liderlik göstermek.
10. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanda yeni fikir ve yöntemler geliştirmek. 11. Sosyal bağlantıları ve kurallarını araştırmak ve geliştirmek ve gerektiğinde bunları değiştirmek için eylemlerini yönetmek.
12. Alanında fikir alışverişinde bulunurken orijinal görüşlerini uzmanlarla paylaşmak ve alanında yetkinlik göstererek etkili iletişim kurmak. 13. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü, yazılı ve görsel olarak akranlarıyla iletişim kurabilmek ve tartışabilmek. 14. Bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel gelişmelere neden olarak topluluğun bir bilgi toplumuna ve sürdürülebilirlik sürecine geçişine katkıda bulunmak. 15. Alanında karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak fonksiyonel etkileşim göstermek.
16. Alandaki sosyal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara ilişkin çözüm bulma sürecine katkıda bulunmak ve bu değerlerin gelişimini desteklemek.
Endüstri Mühendisliği Doktora programı, öğrencilere ileri nicel bilgi, analiz, bilgi işlem ve uygulama becerileri kazandırmak ve onları geleceğin akademisyenleri olarak hazırlamanın yanı sıra araştırma bilimcileri, girişimciler ve etkili karar vericiler olarak hazırlamak için tasarlanmıştır. Odaklandığı alanlar arasında üretim ve hizmet sistemleri, entegre imalat, tedarik zinciri yönetimi, depolama ve ürün geliştirme süreci, büyük ölçekli sistemlere yöneylem araştırması yapılması bulunmaktadır.
Mevcut Yönetmelikler
Sabancı Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Ve Öğretim Yönetmeliği
(Madde 7-Kontenjanlar ve öğrenci kabulü)
Link: https://www.sabanciuniv.edu/sites/default/files/yonetmelikler/lisansustu-egitim-yonetmeligi-2019.pdf
Yükseköğretim kurumları, araştırma enstitüleri, teknoloji şirketleri ve danışmanlık firmalarındaki araştırmacılar, bilim adamları ve akademisyenler.
Sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030020922 | |
Qualification Title | Endüstri Mühendisliği Doktora Diploması | |
Awarding Body | Sabancı University | |
Awarding Body Contact | Sabancı Üniversitesi Orta, Sabancı Ünv. No:27, 34956 Tuzla/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://www.sabanciuniv.edu/en | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
- | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | 1. Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The Industrial Engineering Ph.D. program is designed to provide students with advanced quantitative, analytical, computational, and applications skills and to prepare them as prospective academics as well as research scientists, entrepreneurs, effective decision-makers. Concentration areas include production and service systems, integrated manufacturing, supply chain management, warehousing, and product development process, operations research approaches to large-scale systems. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Current Instruction Letters: Instruction Letter For Sabancı Unıversity Graduate Programs | |
Conditions for Success | Current Instruction Letters: Instruction Letter For Sabancı Unıversity Graduate Programs (Article 19-Examinations & Article 21-Academic Assessment and Grades), (Article 31-Diplomas), (Article 33-Master's With Thesis-Graduation Requirements of the Program), (Article 35-Master's Without Thesis-Graduation Requirements of the Program), (Article 39-Doctorate Program-Graduation Requirements of the Program) Link: https://www.sabanciuniv.edu/sites/default/files/yonetmelikler/graduate-programs-instruction-letter-2019.pdf | |
Progression Paths (Relationship Type) | Researchers, scientists and academics in higher-education institutes, research institutes, technology companies and consulting firms. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | No expiration date | |
Url | Open Address |
TR0030020922
-
-
1. Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications
2. Conceive the interdisciplinary interaction which the field is related with ; come up with original solutions by using knowledge requiring proficiency on analysis, synthesis and assessment of new and complex ideas.
3. Evaluate and use new information within the field in a systematic approach.
4. Develop an innovative knowledge, method, design and/or practice or adapt an already known knowledge, method, design and/or practice to another field; research, conceive, design, adapt and implement an original subject.
5. Critical analysis, synthesis and evaluation of new and complex ideas.
6. Gain advanced level skills in the use of research methods in the field of study.
7. Contribute the progression in the field by producing an innovative idea, skill, design and/or practice or by adapting an already known idea, skill, design, and/or practice to a different field independently.
8. Broaden the borders of the knowledge in the field by producing or interpreting an original work or publishing at least one scientific paper in the field in national and/or international refereed journals.
9. Demonstrate leadership in contexts requiring innovative and interdisciplinary problem solving.
10. Develop new ideas and methods in the field by using high level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making.
11. Investigate and improve social connections and their conducting norms and manage the actions to change them when necessary.
12. Defend original views when exchanging ideas in the field with professionals and communicate effectively by showing competence in the field.
13. Ability to communicate and discuss orally, in written and visually with peers by using a foreign language at least at a level of European Language Portfolio C1 General Level.
14. Contribute to the transition of the community to an information society and its sustainability process by introducing scientific, technological, social or cultural improvements.
15. Demonstrate functional interaction by using strategic decision making processes in solving problems encountered in the field.
16. Contribute to the solution finding process regarding social, scientific, cultural and ethical problems in the field and support the development of these values.
The Industrial Engineering Ph.D. program is designed to provide students with advanced quantitative, analytical, computational, and applications skills and to prepare them as prospective academics as well as research scientists, entrepreneurs, effective decision-makers. Concentration areas include production and service systems, integrated manufacturing, supply chain management, warehousing, and product development process, operations research approaches to large-scale systems.
Current Instruction Letters:
Instruction Letter For Sabancı Unıversity Graduate Programs
(Article 7-Student Quotas and Admissions)
Link: https://www.sabanciuniv.edu/sites/default/files/yonetmelikler/graduate-programs-instruction-letter-2019.pdf
Researchers, scientists and academics in higher-education institutes, research institutes, technology companies and consulting firms.
No expiration date