Yeterlilik Kodu | TR0030221014 | |
Yeterlilik Adı | Endüstri Mühendisliği Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
| |
Giriş Şartı | Bu programa yılda iki kere öğrenci alımı olmaktadır. Kabul şartları Karabük Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü anasayfasında yayınlanmaktadır. Bu programa endüstri mühendisliği dışından adaylar bilimsel hazırlık dersleri (8 adet lisans dersi) almaları şartıyla kabul edilmektedir. Daha ayrıntılı bilgi için Karabük Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği incelenmelidir. | |
Başarma Şartları | Mezunlar literatür taraması yaparak alanında dünyadaki güncel problemleri ve çözüm yöntemlerini takip eder. Kendi çözüm yöntemi geliştirir. Yaptığı çalışmaları uluslararası düzeyde tanıtır. Uzman olduğu alanda eğitimler verir. Öğrencilerin bu programdan mezun olmaları ve doktora diploması alabilmeleri için öğretim planında belirtilen tüm dersleri başarıyla geçmeleri ve tez çalışmasının tamamlanması gerekmektedir. Daha ayrıntılı bilgi için Karabük Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği incelenmelidir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı |
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030221014
ISCO 08
ISCO 08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır.
- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir.
- Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır.
- Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir.
- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır.
- Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir.
- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır.
- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir.
- Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır.
- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir.
- Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır.
- Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, Dersler-Değerlendirme Ölçütleri bölümünde ayrıntılı olarak yer almaktadır.
- Mezunlar literatür taraması yaparak alanında dünyadaki güncel problemleri ve çözüm yöntemlerini takip eder.
- Kendi çözüm yöntemi geliştirir.
- Yaptığı çalışmaları uluslararası düzeyde tanıtır. Uzman olduğu alanda eğitimler verir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
- Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
- Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bu programa yılda iki kere öğrenci alımı olmaktadır. Kabul şartları Karabük Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü anasayfasında yayınlanmaktadır. Bu programa endüstri mühendisliği dışından adaylar bilimsel hazırlık dersleri (8 adet lisans dersi) almaları şartıyla kabul edilmektedir. Daha ayrıntılı bilgi için Karabük Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği incelenmelidir.
- Endüstri mühendisliği, belirli bir sektör ve faaliyet alanı ile sınırlı olmadığı için çok geniş istihdam olanakları sunar.
- Endüsrti mühendisleri üretim ve hizmet sektöründeki kurumların her departmanında çalışacak kabiliyettedir.
- Bunun yanında aldıkları girişimcilik eğitimi ile kendi iş fikirlerini de hayata geçirebilirler.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030221014 | |
Qualification Title | Doktora - Endüstri Mühendisliği(SAÜ) Doctorate | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | The aim of the course is to reach the information in depth and in depth by conducting scientific research in the field of engineering, to evaluate, interpret and apply the information. Ability to complete and apply knowledge by scientific methods using limited or missing data; to integrate information from different disciplines. To be able to construct engineering problems, develop methods to solve them and apply innovative methods in solutions. Ability to develop new and original ideas and methods; develop innovative solutions in system, part or process designs. Ability to design and apply analytical, modeling and experimental research; to analyze and interpret complex situations encountered in this process. Identify the information and data needed, reach them and evaluate them at an advanced level. Leadership in multi-disciplinary teams, developing solutions to complex situations and taking responsibility. To be able to convey the process and results of his / her studies systematically and clearly in written or oral form in national and international environments in or out of that field. Interpreting comprehensive information about modern techniques and methods applied in engineering and their limits. Awareness about new and developing practices of the profession; to examine and learn them when necessary. To understand the social and environmental dimensions of engineering applications and to adapt to the social environment. To observe social, scientific and ethical values in the stages of data collection, interpretation and announcement and in all professional activities. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The measurement and evaluation method applied for each course is detailed in the Lessons-Evaluation Criteria section. Graduates follow the current problems and solution methods in the world by making a literature review. He develops his own solution method. It promotes its work at the international level. He provides training in his area of expertise. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: Second Cycle (Master’s) Degree diploma with thesis, (2) A minimum ALES score of 55 or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. (3) A minimum score of 55 in accepted foreign language proficiency exams. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of second cycle degree grade point averages, ALES and foreign language exam. For International Students: Second Cycle Degree diploma with thesis obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their second cycle degree grade point averages. | |
Conditions for Success | Graduates follow the current problems and solution methods in the world by making a literature review. He develops his own solution method. It promotes its work at the international level. He provides training in his area of expertise. In order for students to graduate from this program and receive a doctorate diploma, they must successfully pass all the courses specified in the curriculum and complete the thesis work. For more detailed information, the Karabuk University Postgraduate Education Regulation should be examined. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Since industrial engineering is not limited to a specific sector and field of activity, it offers a wide range of employment opportunities. Industrial engineers are capable of working in every department of institutions in the production and service sector. In addition, they can implement their own business ideas with the entrepreneurship training they receive. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030221014
The aim of the course is to reach the information in depth and in depth by conducting scientific research in the field of engineering, to evaluate, interpret and apply the information. Ability to complete and apply knowledge by scientific methods using limited or missing data; to integrate information from different disciplines. To be able to construct engineering problems, develop methods to solve them and apply innovative methods in solutions. Ability to develop new and original ideas and methods; develop innovative solutions in system, part or process designs. Ability to design and apply analytical, modeling and experimental research; to analyze and interpret complex situations encountered in this process. Identify the information and data needed, reach them and evaluate them at an advanced level. Leadership in multi-disciplinary teams, developing solutions to complex situations and taking responsibility. To be able to convey the process and results of his / her studies systematically and clearly in written or oral form in national and international environments in or out of that field. Interpreting comprehensive information about modern techniques and methods applied in engineering and their limits. Awareness about new and developing practices of the profession; to examine and learn them when necessary. To understand the social and environmental dimensions of engineering applications and to adapt to the social environment. To observe social, scientific and ethical values in the stages of data collection, interpretation and announcement and in all professional activities.
The measurement and evaluation method applied for each course is detailed in the Lessons-Evaluation Criteria section. Graduates follow the current problems and solution methods in the world by making a literature review. He develops his own solution method. It promotes its work at the international level. He provides training in his area of expertise.
For Turkish Citizens: Second Cycle (Master’s) Degree diploma with thesis, (2) A minimum ALES score of 55 or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. (3) A minimum score of 55 in accepted foreign language proficiency exams. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of second cycle degree grade point averages, ALES and foreign language exam. For International Students: Second Cycle Degree diploma with thesis obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their second cycle degree grade point averages.
Since industrial engineering is not limited to a specific sector and field of activity, it offers a wide range of employment opportunities. Industrial engineers are capable of working in every department of institutions in the production and service sector. In addition, they can implement their own business ideas with the entrepreneurship training they receive.
Qualification is continuous