Yeterlilik Kodu | TR0030029153 | |
Yeterlilik Adı | Endüstri Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Üniversiteler Mahallesi 1609 Sokak No:10 06800 Bilkent / Çankaya Ankara Faks: +90 312 266 4127 | |
Sorumlu Kurum URL | https://w3.bilkent.edu.tr/www/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Endüstri Mühendisliği Lisans Programının misyonu, iş dünyası ile işbirliği içerisinde endüstri mühendisliği öğretim ve araştırmaları yapılmasına uygun dünya standartlarında akademik bir ortam yaratmaktır. Bölüm kendini yetkin, öncü, teknolojik ve sosyal değişikliklere uyum sağlayabilen mezunlar yetiştirmeye adamıştır. | |
Öğrenme Ortamları | Endüstri Mühendisliği eğitimi örgün öğretim ile İngilizce olarak verilmektedir. Üniversite bünyesinde, bölüm derslerinin ve programın amaçladığı yetkinliklerin kazanılabilmesi adına derslikler, amfiler, laboratuvarlar bulunmaktadır. Uygulanan çekirdek müfredat kapsamında farklı disiplinlerden dersler ile desteklenen öğrenciler aynı zamanda sosyal ve kültürel anlamda da desteklenmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
Endüstri Mühendisliği Bölümü, ABET - (Accreditation Board for Engineering and Technology, Inc.) uluslararası akreditasyonuna sahiptir. Link:https://amspub.abet.org/aps/name-search?searchType=institution&keyword=bilkent Aynı zamanda Bilkent Üniversitesi Eğitimde Kalite Güvencesi çalışmaları kapsamında her akademik dönem sonunda sürekli iyileştirme döngüsü içerisinde takip edilmektedir. Akademik dönem sonlarında hazırlanan raporlar hem kamuoyuna açılmakta hem de Yükseköğretim Kalite Kurulu ile paylaşılmaktadır. Link: https://qme.bilkent.edu.tr/program.php?stand_alone=&bolum_kod=IE&program_kod=IE_BS_2018&track_kod= https://w3.bilkent.edu.tr/www/kalite-guvencesi/yillik-faaliyet-raporlari/ https://w3.bilkent.edu.tr/www/kalite-guvencesi/donemlik-olcum-raporlari/ | |
Giriş Şartı | Merkezi yerleştirme sonucu ÖSYM tarafından Bilkent Üniversitesi’nde bir programa yerleştirilen öğrenciler, ön kayıt sonrası girdikleri Bilkent Üniversitesi yetenek sınavlarında başarılı olan öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu’nun Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esasları doğrultusunda Üniversite’nin kabul ettiği T.C. uyruklu veya yabancı öğrenciler ile Türkiye Bursları kapsamında Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı tarafından Üniversite’ye yerleştirilen yabancı uyruklu öğrenciler Bilkent Üniversitesi’ne kesin kayıt yaptırma hakkına sahiptir. Ayrıca, Bilkent Üniversitesi tarafından yatay geçiş yoluyla kabul edilen öğrenciler, kabul edildikleri eğitim programının ilgili sınıfından başlamak üzere kesin kayıt yaptırabilir. Kesin kayıt yaptıran öğrenciler her yarıyılda aldıkları ders sayısına bakılmaksızın tam zamanlı öğrenci statüsünde eğitimlerine devam eder. Merkezi yerleştirme yoluyla Bilkent Üniversitesi’nin bir lisans programına yerleşen ve daha önce Bilkent’te farklı bir lisans programına kayıtlı olup bu programdan mezun olmamış öğrencilerin kesin kayıt işlemleri ve program intibakları Bilkent Üniversitesi Lisans Programlarına Yatay ve Dikey Geçiş Yönetmeliği’nin ilgili hükümlerine tabi olur. Kayıtlı olduğu programa tekrar yerleşen öğrencilerden eğitimlerine bir yıldan daha kısa süre ara vermiş olanlar programlarına kaldıkları yerden devam eder, bir yıldan daha uzun süre ara vermiş olanlar ise programa baştan başlar. Daha önce bir üniversiteden lisans derecesi alarak mezun olmuş öğrenciler ile geçmiş yıllarda Bilkent Üniversitesi’nde bir lisans programına yerleştirilmiş olup yeniden ÖSYM sınavlarına girerek tekrar Bilkent’e yerleştirilen öğrenciler, Bilkent Üniversitesi burslarından yararlanamaz. | |
Başarma Şartları | Öğrencilerin başarı durumu her yarıyıl sonunda not ortalamaları hesaplanarak belirlenir. Öğrencinin bir dersten aldığı toplam kredi, o dersin kredi saat değeri ile öğrenciye takdir edilen ders notu katsayısının çarpılması ile bulunur. Yarıyıl not ortalaması (GPA), öğrencinin o yarıyıl Bilkent Üniversitesi’nde aldığı derslerden sağladığı toplam kredinin, aldığı derslerin kredi saat değerleri toplamına bölünmesiyle hesaplanır. Genel not ortalaması (CGPA), öğrencinin bölümüne girişinden itibaren Bilkent Üniversitesi’nde aldığı tüm derslerin kredi saat değerleriyle ağırlıklandırılmış ortalamasıdır. Ancak, öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, genel not ortalamasına sadece ilgili desten alınmış olan en son not dahil edilir, önceki notlar dahil edilmez. Tüm derslerin genel not ortalaması (AGPA), tekrar edilen derslerin önceki notları da dahil edilerek öğrencinin bölümüne girişinden itibaren Bilkent Üniversitesi’nde aldığı tüm derslerin kredi saat değerleriyle ağırlıklandırılmış ortalamasıdır. Not ortalamaları virgülden sonra iki hane olarak hesaplanır; ilgili not virgülden sonraki üçüncü hane 5 veya daha fazla oluğunda yukarıya, 4 veya daha az olduğunda aşağıya yuvarlanır. Yaz dönemi sonunda öğrencilerin yaz döneminde kayıt yaptırdıkları derslerden aldıkları notlar dikkate alınarak genel not ortalamaları yeniden hesaplanır. Takip eden yarıyıl başında ders kayıtları, öğrencinin güncellenmiş genel not ortalamasına göre belirlenen yeni akademik başarı durumuna bakılarak yapılır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Endüstri Mühendisligi programının eğitim amaçları şöyle tanımlanmıştır:
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2547.pdf) Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği (https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=28996&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5) Bilkent Üniversitesi Lisans ve Ön Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği (https://w3.bilkent.edu.tr/www/lisans-ve-on-lisans-egitim-ogretim-yonetmeligi/) | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030029153
ISCO 08
ISCO 08
Endüstri Mühendisliği Lisans Programının misyonu, iş dünyası ile işbirliği içerisinde endüstri mühendisliği öğretim ve araştırmaları yapılmasına uygun dünya standartlarında akademik bir ortam yaratmaktır. Bölüm kendini yetkin, öncü, teknolojik ve sosyal değişikliklere uyum sağlayabilen mezunlar yetiştirmeye adamıştır.
Endüstri Mühendisliği eğitimi örgün öğretim ile İngilizce olarak verilmektedir. Üniversite bünyesinde, bölüm derslerinin ve programın amaçladığı yetkinliklerin kazanılabilmesi adına derslikler, amfiler, laboratuvarlar bulunmaktadır. Uygulanan çekirdek müfredat kapsamında farklı disiplinlerden dersler ile desteklenen öğrenciler aynı zamanda sosyal ve kültürel anlamda da desteklenmektedir.
- Mühendislik, fen bilimleri ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir.
- Kamu sağlığı, güvenliği ve refahının yanı sıra küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri de dikkate alarak belirlenen ihtiyaçları karşılayacak çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisine sahiptir.
- Çeşitli kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
- Mühendislik pozisyonlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamlardaki etkisini dikkate alması gereken bilinçli kararlar verme becerisine sahiptir.
- Tüm üyeleri ile birlikte, liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışabilme becerisine sahiptir.
- Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve tüm bunlardan sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisine sahiptir.
- Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgi edinme ve uygulama becerisine sahiptir.
- Öğrenciler, derslerin yanı sıra çeşitli ve yaratıcı, sanatsal, kültürel, sportif ve entelektüel faaliyetlere katılarak kampüs hayatından daha fazla faydalanırlar.
- Anadilde iletişim
- Yabancı dillerde iletişim
- Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojide temel yetkinlikler
- Dijital yetkinlik
- Öğrenmeyi öğrenme
- Sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlikler
- İnisiyatif alma ve girişimcilik
- Kültürel farkındalık ve ifade
- Her derste yarıyıl boyunca ara sınavlar, projeler, laboratuvar veya stüdyo çalışmaları, ödevler, küçük sınavlar gibi çeşitli değerlendirme etkinlikleri gerçekleştirilir; ayrıca yarıyıl sonunda bir final sınavı yapılır. Yarıyıl boyunca gerçekleştirilen değerlendirme etkinliklerinin ve final sınavının yarıyıl sonu toplam notu içindeki ağırlıkları, ilgili öğretim elemanı tarafından belirlenir ve yarıyıl başında ilan edilir. Final sınavının toplam not içindeki ağırlığı %60’ı geçemez. Yarıyıl içi değerlendirme etkinliklerinin, akademik takvime göre yarıyıl derslerinin bittiği tarihten önce değerlendirilerek sonuçlarının öğrencilere duyurulması gereklidir.
- İngilizce Hazırlık Programı’nın sınavları hariç, ara sınav ve final sınavlarında çoktan seçmeli veya doğru-yanlış tipi seçenekli sorulara yer verilmez.Disiplin soruşturması sonucu uzaklaştırma cezası alan öğrencilere, cezalı oldukları süre boyunca katılamadıkları değerlendirme etkinlikleri için telafi olanağı tanınmaz.
- Öğrencilerin final sınavına girme hakkı elde etmek için yarıyıl boyunca gerçekleştirilen değerlendirme etkinliklerinden toplamda belli bir başarı düzeyini göstermesi gerekir. Bu başarı düzeyini sağlayamayan veya dersin devam koşullarını yerine getirmeyen öğrenciler dersin final sınavına alınmaz. Yarıyıl boyunca gerçekleştirilen değerlendirme etkinliklerinin kendi aralarındaki ağırlıkları ile final sınavına girme hakkını elde etmek için gerekli en düşük başarı düzeyi ve devam zorunluluğu oranı, dersi veren öğretim elemanı tarafından belirlenir ve yarıyıl başında yazılı olarak ilan edilir. Final sınavına girme hakkı elde edemeyen öğrenciler dersi veren öğretim elemanı tarafından belirlenir ve final sınavları öncesinde akademik takvimde belirtilen tarihler içinde bu öğrencilere FZ notu verilir. FZ notu alan öğrenciler dersin final sınavına alınmaz.
- Yarıyıl sonunda her öğrenciye verilecek harf notu, öğrencinin yarıyıl sonu ağırlıklı toplam notu ile derslere devamına ve diğer çalışmalara katılımına bakılarak öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Toplam başarısı, öğretim elemanı tarafından belirlenen en düşük başarı düzeyini sağlayamayan öğrencilerden final sınavına katılmış olanlara F notu, final sınavına girme hakkı olduğu halde final sınavına girmemiş öğrencilere ise FX notu verilir. Final sınavına girmemiş olduğu halde, toplam başarısı öğretim elemanı tarafından belirlenen en düşük başarı düzeyini aşan öğrencilere D veya daha yüksek bir not verilebilir. Harf notları akademik takvimde belirtilen güne kadar elektronik ortamda Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne teslim edilir.
- Öğrenci İşleri Müdürlüğü, akademik takvimde belirtilen tarihte yarıyıl sonu ders notları ile yarıyıl ve genel not ortalamalarını ilan eder.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
- Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
- Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Endüstri Mühendisliği Bölümü, ABET - (Accreditation Board for Engineering and Technology, Inc.) uluslararası akreditasyonuna sahiptir.
Link:https://amspub.abet.org/aps/name-search?searchType=institution&keyword=bilkent
Aynı zamanda Bilkent Üniversitesi Eğitimde Kalite Güvencesi çalışmaları kapsamında her akademik dönem sonunda sürekli iyileştirme döngüsü içerisinde takip edilmektedir. Akademik dönem sonlarında hazırlanan raporlar hem kamuoyuna açılmakta hem de Yükseköğretim Kalite Kurulu ile paylaşılmaktadır.
Link: https://qme.bilkent.edu.tr/program.php?stand_alone=&bolum_kod=IE&program_kod=IE_BS_2018&track_kod=
https://w3.bilkent.edu.tr/www/kalite-guvencesi/yillik-faaliyet-raporlari/
https://w3.bilkent.edu.tr/www/kalite-guvencesi/donemlik-olcum-raporlari/
Merkezi yerleştirme sonucu ÖSYM tarafından Bilkent Üniversitesi’nde bir programa yerleştirilen öğrenciler, ön kayıt sonrası girdikleri Bilkent Üniversitesi yetenek sınavlarında başarılı olan öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu’nun Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esasları doğrultusunda Üniversite’nin kabul ettiği T.C. uyruklu veya yabancı öğrenciler ile Türkiye Bursları kapsamında Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı tarafından Üniversite’ye yerleştirilen yabancı uyruklu öğrenciler Bilkent Üniversitesi’ne kesin kayıt yaptırma hakkına sahiptir.
Ayrıca, Bilkent Üniversitesi tarafından yatay geçiş yoluyla kabul edilen öğrenciler, kabul edildikleri eğitim programının ilgili sınıfından başlamak üzere kesin kayıt yaptırabilir.
Kesin kayıt yaptıran öğrenciler her yarıyılda aldıkları ders sayısına bakılmaksızın tam zamanlı öğrenci statüsünde eğitimlerine devam eder.
Merkezi yerleştirme yoluyla Bilkent Üniversitesi’nin bir lisans programına yerleşen ve daha önce Bilkent’te farklı bir lisans programına kayıtlı olup bu programdan mezun olmamış öğrencilerin kesin kayıt işlemleri ve program intibakları Bilkent Üniversitesi Lisans Programlarına Yatay ve Dikey Geçiş Yönetmeliği’nin ilgili hükümlerine tabi olur. Kayıtlı olduğu programa tekrar yerleşen öğrencilerden eğitimlerine bir yıldan daha kısa süre ara vermiş olanlar programlarına kaldıkları yerden devam eder, bir yıldan daha uzun süre ara vermiş olanlar ise programa baştan başlar. Daha önce bir üniversiteden lisans derecesi alarak mezun olmuş öğrenciler ile geçmiş yıllarda Bilkent Üniversitesi’nde bir lisans programına yerleştirilmiş olup yeniden ÖSYM sınavlarına girerek tekrar Bilkent’e yerleştirilen öğrenciler, Bilkent Üniversitesi burslarından yararlanamaz.
Endüstri Mühendisligi programının eğitim amaçları şöyle tanımlanmıştır:
- Mezunlar, bütüncül sistem düşüncesi çerçevesinde, risk ve belirsizlik barındıran ortamlarda, modelleme, optimizasyon, ve hesaplama bilgi ve becerilerini uygulayarak karar almayı gerektiren kendi alanlarındaki problemleri çözeceklerdir.
- Mezunlar, üretim ve servis sektorlerinde, sistemlerin analizi, tasarımı, uygulama ve geliştirilmesi gibi çalışmalara kişisel veya bir takımın üyesi olarak aktif biçimde katılacaklardır.
- Mezunlar, çakışan hedefler barındıran güncel toplumsal problemlere katkı sağlayabileceklerdir.
- Mezunlar, lisansüstü derece programlarına katılacak veya profesyonel gelişimlerine çalıştaylar, eğitim programları, sertifika programları ya da bağımsız çalışmalarla devam edeceklerdir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
(https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2547.pdf)
Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği (https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=28996&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5)
Bilkent Üniversitesi Lisans ve Ön Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği (https://w3.bilkent.edu.tr/www/lisans-ve-on-lisans-egitim-ogretim-yonetmeligi/)
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030029153 | |
Qualification Title | Industrıal Engıneerıng (Englısh) Undergraduate Dıploma | |
Awarding Body | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | İhsan Doğramacı Bilkent University Üniversiteler Neigh. 1609 Street No:10 06800 Bilkent / Çankaya Ankara Fax: +90 312 266 4127 | |
Awarding Body Url | https://w3.bilkent.edu.tr/www/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The mission of the Industrial Engineering Program is to foster a world-class academic environment for industrial engineering research and education in collaboration with industry. The department is committed to graduate competent industrial engineers equipped with the proficiency to adapt to technological and societal changes, and who are poised to excel in the field. | |
Learning Environments | Industrial Engineering education is provided in English through formal education. There are classrooms, lecture halls and laboratories within the university in order to gain the competencies aimed at by the department courses and the program. Students are supported with courses from different disciplines within the scope of the applied core curriculum, and are also supported socially and culturally. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | In each course, assessments such as midterm exams, projects, laboratory or studio work, assignments, and quizzes are carried out throughout the semester. Additionally, a final exam is given at the end of the semester. The percentages/weights of the assessments carried out throughout the semester and the final exam grade in the total end-of-semester are determined by the relevant instructor and announced at the beginning of the semester. The percentage/weight of the final exam in the total grade cannot exceed 60%. The assessments in-term, must be evaluated according to the academic calendar and the results must be announced to the students before the end of the semester courses. Except for the exams of the English Preparatory Program, multiple choice or true-false type questions are not included in the midterm and final exams.The students who are suspended as a result of a disciplinary investigation are not given the opportunity to make up for the assessments that they could not attend during the period they were suspended. In order to be eligible to take the final exam, students must demonstrate a certain level of overall success in other assessment activities carried out throughout the semester. Students who cannot achieve this level of success or do not meet the attendance requirements of the course are not taken to the final exam of the course. The percentages of the assessments carried out throughout the semester and the minimum success level and attendance requirement required to gain the right to take the final exam are determined by the instructor teaching the course and announced in writing at the beginning of the semester. Students who are not eligible to take the final exam are determined by the instructor teaching the course and these students are given an FZ grade within the dates specified in the academic calendar before the final exams. Students who receive FZ grades are not admitted to the final exam of the course. The letter grade to be given to each student at the end of the semester is determined by the instructor based on the student's end-of-semester weighted total grade, attendance at classes and participation in other studies. Among the students whose total success does not meet the minimum level of success determined by the instructor, those who have attended the final exam are given an F grade, and students who have the right to take the final exam but have not taken the final exam are given an FX grade. Students who have not taken the final exam but whose total success exceeds the minimum success level determined by the instructor may be given a grade of D or higher. Letter grades are delivered electronically to the Registrar's Office until the day specified in the academic calendar. The Registrar's Office announces end-of-semester course grades and semester and overall grade point averages on the date specified in the academic calendar. Except for the I grades that may have been given and the grades of the students who will take the make-up exam within the scope of Article 4.8, all grades that remain uncertain after the announcement of the letter grades will be converted into FX grades.
| |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. The Department of Industrial Engineering has ABET - (Accreditation Board for Engineering and Technology, Inc.) international accreditation. https://amspub.abet.org/aps/name-search?searchType=institution&keyword=bilkent At the same time, it is monitored within the scope of Bilkent University Quality Assurance in Education studies at the end of each academic term, within a continuous improvement cycle. Reports prepared at the end of academic terms are made public and shared with the Higher Education Quality Council. https://qme.bilkent.edu.tr/program.php?stand_alone=&bolum_kod=IE&program_kod=IE_BS_2018&track_kod= https://w3.bilkent.edu.tr/www/kalite-guvencesi/yillik-faaliyet-raporlari/ https://w3.bilkent.edu.tr/www/kalite-guvencesi/donemlik-olcum-raporlari/ | |
Access Requirements | Students who are placed in a program at Bilkent University by ÖSYM (Center for Assessment, Selection and Placement) as a result of central placement, students who are successful in the Bilkent University aptitude exams they take after pre-registration, Turkish nationals or international students who are accepted by the University in line with the Council of Higher Education's Principles on Admission of Students from Abroad, and international students who are placed at the University by the Presidency for Turks Abroad and Related Communities within the scope of Türkiye Scholarships, have the right to register at Bilkent University. In addition, students accepted by Bilkent University through undergraduate transfer can register definitively, starting from the relevant class of the education program to which they have been accepted. Students who are fully registered continue their education as full-time students, regardless of the number of courses they take each semester. The final registration procedures and program adjustments of students who are placed in an undergraduate program of Bilkent University through central. placement and who were previously enrolled in a different undergraduate program at Bilkent but have not graduated from this program are subject to the relevant provisions of the Regulation on Horizontal and Vertical Transfer to Bilkent University Undergraduate Programs. Students who re-enter the program they are enrolled in, those who took a break from their education for less than a year, continue their programs from where they left off, and those who take a break for more than a year start the program from the beginning. Students who have previously graduated from a university with a bachelor's degree, and students who have been placed in an undergraduate program at Bilkent University in the past years and who have taken the ÖSYM exams and been placed back in Bilkent again, cannot benefit from Bilkent University scholarships. | |
Conditions for Success | Students' success is determined by calculating their grade point average at the end of each semester. The total credits a student receives from a course is calculated by multiplying the credit hour value of that course by the course grade coefficient assigned to the student. Semester grade point average (GPA) is calculated by dividing the student's total credits from the courses taken at Bilkent University that semester by the total credit hour values of the courses taken. General grade point average (CGPA) is the weighted average of all courses taken at Bilkent University since the student entered the department, weighted by credit hour values. However, if the student repeats courses, only the most recent grade from the relevant batch is included in the CGPA, and previous grades are not included. The overall grade point average (AGPA) is the weighted average of the credit hour values of all courses taken at Bilkent University since the student entered the department, including the previous grades of repeated courses. Grade point averages are calculated as two decimal places. The relevant garde is rounded up when the third digit after the decimal point is 5 or above, and down when it is 4 or less. At the end of the summer term, students' grade point averages are recalculated, taking into account the grades they received from the courses they registered for during the summer term. At the beginning of the following semester, course registrations are made based on the student's new academic success status, which is determined by the student's updated CGPA. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The current educational objectives of the Industrial Engineering program are: Graduates will solve problems in their respective professional domains by applying industrial engineering knowledge and skills, such as analytical and systems thinking. Graduates will participate actively in functions such as analysis, design, implementation and improvement of systems in manufacturing or service sectors. Graduates will engage in advanced degree programs or continue professional development via workshops, training programs, license certifications, or independent studies | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Law No. 2547 on Higher Education (https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2547.pdf) Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030029153
ISCO:08
ISCO:08
The mission of the Industrial Engineering Program is to foster a world-class academic environment for industrial engineering research and education in collaboration with industry. The department is committed to graduate competent industrial engineers equipped with the proficiency to adapt to technological and societal changes, and who are poised to excel in the field.
Industrial Engineering education is provided in English through formal education. There are classrooms, lecture halls and laboratories within the university in order to gain the competencies aimed at by the department courses and the program. Students are supported with courses from different disciplines within the scope of the applied core curriculum, and are also supported socially and culturally.
- An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics.
- An ability to identify engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors.
- An ability to communicate effectively with a range of audiences.
- An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts.
- An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives.
- An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgement to draw conclusions.
- An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies.
- Take advantage of the campus life where students are engaged in diversity, creativity and commitment outside coursework through artistic, cultural, sportive and intellectual activities
- Communication in native language
- Communication in foreign languages
- Mathematical competence and core competencies in science/technology
- Digital competence
- Learning to learn
- Social and citizenship competencies
- Taking initiative and entrepreneurship
- Cultural awareness and expression
In each course, assessments such as midterm exams, projects, laboratory or studio work, assignments, and quizzes are carried out throughout the semester. Additionally, a final exam is given at the end of the semester. The percentages/weights of the assessments carried out throughout the semester and the final exam grade in the total end-of-semester are determined by the relevant instructor and announced at the beginning of the semester. The percentage/weight of the final exam in the total grade cannot exceed 60%. The assessments in-term, must be evaluated according to the academic calendar and the results must be announced to the students before the end of the semester courses.
Except for the exams of the English Preparatory Program, multiple choice or true-false type questions are not included in the midterm and final exams.The students who are suspended as a result of a disciplinary investigation are not given the opportunity to make up for the assessments that they could not attend during the period they were suspended.
In order to be eligible to take the final exam, students must demonstrate a certain level of overall success in other assessment activities carried out throughout the semester. Students who cannot achieve this level of success or do not meet the attendance requirements of the course are not taken to the final exam of the course. The percentages of the assessments carried out throughout the semester and the minimum success level and attendance requirement required to gain the right to take the final exam are determined by the instructor teaching the course and announced in writing at the beginning of the semester. Students who are not eligible to take the final exam are determined by the instructor teaching the course and these students are given an FZ grade within the dates specified in the academic calendar before the final exams. Students who receive FZ grades are not admitted to the final exam of the course.
The letter grade to be given to each student at the end of the semester is determined by the instructor based on the student's end-of-semester weighted total grade, attendance at classes and participation in other studies. Among the students whose total success does not meet the minimum level of success determined by the instructor, those who have attended the final exam are given an F grade, and students who have the right to take the final exam but have not taken the final exam are given an FX grade. Students who have not taken the final exam but whose total success exceeds the minimum success level determined by the instructor may be given a grade of D or higher. Letter grades are delivered electronically to the Registrar's Office until the day specified in the academic calendar.
The Registrar's Office announces end-of-semester course grades and semester and overall grade point averages on the date specified in the academic calendar. Except for the I grades that may have been given and the grades of the students who will take the make-up exam within the scope of Article 4.8, all grades that remain uncertain after the announcement of the letter grades will be converted into FX grades.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
The Department of Industrial Engineering has ABET - (Accreditation Board for Engineering and Technology, Inc.) international accreditation.
https://amspub.abet.org/aps/name-search?searchType=institution&keyword=bilkent
At the same time, it is monitored within the scope of Bilkent University Quality Assurance in Education studies at the end of each academic term, within a continuous improvement cycle. Reports prepared at the end of academic terms are made public and shared with the Higher Education Quality Council.
https://qme.bilkent.edu.tr/program.php?stand_alone=&bolum_kod=IE&program_kod=IE_BS_2018&track_kod=
https://w3.bilkent.edu.tr/www/kalite-guvencesi/yillik-faaliyet-raporlari/
https://w3.bilkent.edu.tr/www/kalite-guvencesi/donemlik-olcum-raporlari/
Students who are placed in a program at Bilkent University by ÖSYM (Center for Assessment, Selection and Placement) as a result of central placement, students who are successful in the Bilkent University aptitude exams they take after pre-registration, Turkish nationals or international students who are accepted by the University in line with the Council of Higher Education's Principles on Admission of Students from Abroad, and international students who are placed at the University by the Presidency for Turks Abroad and Related Communities within the scope of Türkiye Scholarships, have the right to register at Bilkent University.
In addition, students accepted by Bilkent University through undergraduate transfer can register definitively, starting from the relevant class of the education program to which they have been accepted.
Students who are fully registered continue their education as full-time students, regardless of the number of courses they take each semester. The final registration procedures and program adjustments of students who are placed in an undergraduate program of Bilkent University through central.
placement and who were previously enrolled in a different undergraduate program at Bilkent but have not graduated from this program are subject to the relevant provisions of the Regulation on Horizontal and Vertical Transfer to Bilkent University Undergraduate Programs. Students who re-enter the program they are enrolled in, those who took a break from their education for less than a year, continue their programs from where they left off, and those who take a break for more than a year start the program from the beginning. Students who have previously graduated from a university with a bachelor's degree, and students who have been placed in an undergraduate program at Bilkent University in the past years and who have taken the ÖSYM exams and been placed back in Bilkent again, cannot benefit from Bilkent University scholarships.
The current educational objectives of the Industrial Engineering program are:
Graduates will solve problems in their respective professional domains by applying industrial engineering knowledge and skills, such as analytical and systems thinking.
Graduates will participate actively in functions such as analysis, design, implementation and improvement of systems in manufacturing or service sectors.
Graduates will engage in advanced degree programs or continue professional development via workshops, training programs, license certifications, or independent studies
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Law No. 2547 on Higher Education
(https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2547.pdf)
Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
The qualification is valid at all times.