Yeterlilik Kodu

TR0030028791

Yeterlilik Adı
Endüstri Mühendisliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumDokuz Eylül Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAlsancak, No: 144 35210, Cumhuriyet Blv, 35220 Konak
Sorumlu Kurum URLhttps://www.deu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Endüstri Mühendisliği lisans programının amacı, mezunlarına insan, makine, malzeme, bilgi, enerji ve finansal kaynaklardan oluşan bütünleşik sistemlerin tasarımını, planlamasını, analizini, iyileştirilmesini ve yönetilmesini gerçekleştirebilecek yetkinlikte alanında lider mezunlar vermektir. Endüstri Mühendisliği Bölümü toplumsal sorumluluk bilincine sahip olan, mesleğinin etik değerlerini benimsemiş, yaşam boyu öğrenmeyi ve kendini geliştirmeyi ilke edinmiş, ekonominin ve sanayinin gereksinimlerine ve değişimlerine uyum yeteneği olan, takım çalışmasına ve disiplinler arası işbirliğine yatkın, yaratıcı ve analitik düşünce yapısına sahip olan Endüstri Mühendisleri yetiştirmeyi hedefleyen bir öğretim planı yürütmektedir.
Program, hem temel mühendislik bilimleri hem de endüstri mühendisliği ile ilgili zorunlu dersleri içermektedir. Eğitim planında yöneylem araştırması, üretim yönetimi, iş etüdü ve insan faktör mühendisliği, benzetim gibi zorunlu derslerin yanı sıra öğrencilerin kendi tercihlerine göre seçebilecekleri seçimlik dersler de bulunmaktadır. Bölüm eğitim programı, Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon (MÜDEK) başvurusu bulunmaktadır. Lisans programını başarıyla yürüten öğrenciler Makina Mühendisliği, Tekstil Mühendisliği ve Bilgisayar Mühendisliği alanlarında Çift Anadal Lisans Programı (ÇAP) ve Makina Mühendisliği ve Tekstil Mühendisliği alanlarında Yandal Programını tamamlayabilirler. ÇAP programını tamamlayan öğrencilere ikinci bir dalda diploma; Yandal programını tamamlayanlara ise ikinci bir dalda sertifika verilmektedir.
Bölümde eğitim faaliyetlerinin desteklenmesi için Üretim Sistemleri, İş Etüdü ve Ergonomi, Zeki Optimizasyon ve Karar Verme ve ERP Laboratuvarları mevcuttur. Uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yaparak öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyen, böylelikle kazanılan bilgi ve deneyimleri arttırmayı hedefleyen ERASMUS Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı ve FARABİ programı kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

• Endüstri Mühendisliği, Temel Bilimler, Bilişim Teknolojileri, Yönetim ve Ekonomi Bilimleri konularında yeterli bilgiye ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahiptir.

• Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmıştır.

• Maliyet, çevre, sürdürebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık ve güvenlik sorunları gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahiptir.

 • Endüstri mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir.

• Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanmıştır.

• Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine; bireysel çalışma becerisine sahiptir.

• Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir.

• Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmıştır.

• Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmıştır; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir.

• Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanmıştır.

• Endüstri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanmıştır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
  1. Bağıl değerlendirme sistemine göre bir öğrencinin bir dersten başarı notu, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı düzeyi ve yarıyıl sonu veya bütünleme sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek sınıfın başarı düzeyine göre belirlenir. Bağıl değerlendirme olarak anılacak bu değerlendirme, dersi veren öğretim elemanı tarafından, notların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır. Bağıl değerlendirme sonunda her öğrenciye, dersi veren öğretim elemanı tarafından başarı derecesini belirten harflerle ifade edilen başarı notu takdir olunarak verilir. Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.

90-100          4.00 AA

85-89             3.50 BA

80-84              3.00 BB

75-79              2.50 CB

70-74              2.00 CC

65-69              1.50 DC

60-64              1.00 DD

50-59              0.50 FD

49 ve aşağısı   0.00 FF

  1. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
  2. Ayrıca; Y (Yetersiz), B (Başarılı), M (Muaf) notları ortalamaya katılmayan notlar ve D (Devamsız), E (Eksik) notları geçici notlar olup, bunlardan;

a) D notu derse devam yükümlülüklerini veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için sınava girme hakkını elde edemeyen öğrencilere verilir ve not ortalaması hesabında (FF) notu işlemi görür.

b)  B notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

c)  Y notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden başarı gösteremeyen öğrencilere verilir.

d) M notu, öğrencinim daha önce almış oldukları ve denklikleri kabul edilerek en az ders yüküne sayılan dersler için, ilgili fakülte dekanlığı veya yüksekokul müdürlüğünün önerisi üzerine ilgili birim yönetim kurulu kararı ile muaf olunan dersler için verilir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

    1. Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

 
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.05.2024-30.09.2026

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
  • YÖK tarafından Usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Başarma ŞartlarıÖğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, 40 iş günü süreli stajını ve bitirme projesini başarıyla tamamlayan, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00 / 4.00 olan öğrencilere verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına devam edebilirler.

2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030028791


Yeterlilik Adı
Endüstri Mühendisliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Dokuz Eylül Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Alsancak, No: 144 35210, Cumhuriyet Blv, 35220 Konak

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Endüstri Mühendisliği lisans programının amacı, mezunlarına insan, makine, malzeme, bilgi, enerji ve finansal kaynaklardan oluşan bütünleşik sistemlerin tasarımını, planlamasını, analizini, iyileştirilmesini ve yönetilmesini gerçekleştirebilecek yetkinlikte alanında lider mezunlar vermektir. Endüstri Mühendisliği Bölümü toplumsal sorumluluk bilincine sahip olan, mesleğinin etik değerlerini benimsemiş, yaşam boyu öğrenmeyi ve kendini geliştirmeyi ilke edinmiş, ekonominin ve sanayinin gereksinimlerine ve değişimlerine uyum yeteneği olan, takım çalışmasına ve disiplinler arası işbirliğine yatkın, yaratıcı ve analitik düşünce yapısına sahip olan Endüstri Mühendisleri yetiştirmeyi hedefleyen bir öğretim planı yürütmektedir.
Program, hem temel mühendislik bilimleri hem de endüstri mühendisliği ile ilgili zorunlu dersleri içermektedir. Eğitim planında yöneylem araştırması, üretim yönetimi, iş etüdü ve insan faktör mühendisliği, benzetim gibi zorunlu derslerin yanı sıra öğrencilerin kendi tercihlerine göre seçebilecekleri seçimlik dersler de bulunmaktadır. Bölüm eğitim programı, Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon (MÜDEK) başvurusu bulunmaktadır. Lisans programını başarıyla yürüten öğrenciler Makina Mühendisliği, Tekstil Mühendisliği ve Bilgisayar Mühendisliği alanlarında Çift Anadal Lisans Programı (ÇAP) ve Makina Mühendisliği ve Tekstil Mühendisliği alanlarında Yandal Programını tamamlayabilirler. ÇAP programını tamamlayan öğrencilere ikinci bir dalda diploma; Yandal programını tamamlayanlara ise ikinci bir dalda sertifika verilmektedir.
Bölümde eğitim faaliyetlerinin desteklenmesi için Üretim Sistemleri, İş Etüdü ve Ergonomi, Zeki Optimizasyon ve Karar Verme ve ERP Laboratuvarları mevcuttur. Uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yaparak öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyen, böylelikle kazanılan bilgi ve deneyimleri arttırmayı hedefleyen ERASMUS Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı ve FARABİ programı kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

• Endüstri Mühendisliği, Temel Bilimler, Bilişim Teknolojileri, Yönetim ve Ekonomi Bilimleri konularında yeterli bilgiye ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahiptir.

• Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmıştır.

• Maliyet, çevre, sürdürebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık ve güvenlik sorunları gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahiptir.

 • Endüstri mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir.

• Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanmıştır.

• Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine; bireysel çalışma becerisine sahiptir.

• Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir.

• Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmıştır.

• Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmıştır; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir.

• Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanmıştır.

• Endüstri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanmıştır.


Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
  1. Bağıl değerlendirme sistemine göre bir öğrencinin bir dersten başarı notu, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı düzeyi ve yarıyıl sonu veya bütünleme sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek sınıfın başarı düzeyine göre belirlenir. Bağıl değerlendirme olarak anılacak bu değerlendirme, dersi veren öğretim elemanı tarafından, notların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır. Bağıl değerlendirme sonunda her öğrenciye, dersi veren öğretim elemanı tarafından başarı derecesini belirten harflerle ifade edilen başarı notu takdir olunarak verilir. Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.

90-100          4.00 AA

85-89             3.50 BA

80-84              3.00 BB

75-79              2.50 CB

70-74              2.00 CC

65-69              1.50 DC

60-64              1.00 DD

50-59              0.50 FD

49 ve aşağısı   0.00 FF

  1. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
  2. Ayrıca; Y (Yetersiz), B (Başarılı), M (Muaf) notları ortalamaya katılmayan notlar ve D (Devamsız), E (Eksik) notları geçici notlar olup, bunlardan;

a) D notu derse devam yükümlülüklerini veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için sınava girme hakkını elde edemeyen öğrencilere verilir ve not ortalaması hesabında (FF) notu işlemi görür.

b)  B notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

c)  Y notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden başarı gösteremeyen öğrencilere verilir.

d) M notu, öğrencinim daha önce almış oldukları ve denklikleri kabul edilerek en az ders yüküne sayılan dersler için, ilgili fakülte dekanlığı veya yüksekokul müdürlüğünün önerisi üzerine ilgili birim yönetim kurulu kararı ile muaf olunan dersler için verilir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

    1. Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

 
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.05.2024-30.09.2026


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
  • YÖK tarafından Usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, 40 iş günü süreli stajını ve bitirme projesini başarıyla tamamlayan, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00 / 4.00 olan öğrencilere verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına devam edebilirler.

2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030028791

Qualification Title
Industrial Engineering Bachelors Degree
Awarding BodyDokuz Eylül University
Awarding Body Contact Alsancak, No: 144 35210, Cumhuriyet Blv, 35220 Konak
Awarding Body Urlhttps://www.deu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The aim of the Industrial Engineering undergraduate program is to graduate leaders in their fields who are capable of designing, planning, analyzing, improving and managing integrated systems consisting of people, machines, materials, information, energy and financial resources. The Department of Industrial Engineering carries out a curriculum that aims to train Industrial Engineers who are socially responsible, have adopted the ethical values ​​of their profession, have adopted lifelong learning and self-development as a principle, have the ability to adapt to the needs and changes of the economy and industry, are prone to teamwork and interdisciplinary cooperation, and have a creative and analytical mindset.
The program includes compulsory courses related to both basic engineering sciences and industrial engineering. In addition to compulsory courses such as operations research, production management, work study and human factors engineering, and simulation, the curriculum also includes elective courses that students can choose according to their own preferences. The department's curriculum includes an application to the Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation (MÜDEK). Students who successfully complete the undergraduate program can complete the Double Major Undergraduate Program (DMP) in Mechanical Engineering, Textile Engineering and Computer Engineering and the Minor Program in Mechanical Engineering and Textile Engineering. Students who complete the DMP program are given a diploma in a second branch; those who complete the Minor program are given a certificate in a second branch.
The department has Production Systems, Work Study and Ergonomics, Intelligent Optimization and Decision Making and ERP Laboratories to support educational activities. It has bilateral agreements within the scope of the ERASMUS Student and Academician Exchange Program and the FARABI program, which support student and academician exchange by making bilateral agreements with quality institutions with international reputation, thus aiming to increase the knowledge and experience gained.

Learning Environments

Learning takes place in formal, open or distance learning. Also; applied trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internship or workplace training in industry, health institutions and workplaces.

Description

• Able to apply sufficient knowledge in Industrial Engineering, Basic Sciences, Information Technologies, Management and Economics Sciences and the ability to use this knowledge in complex engineering problems.
• Able to identify, define, formulate and solve complex Industrial Engineering problems; ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
• Able to design, develop, implement and improve complex products, processes, jobs and systems by applying modern design methods under realistic conditions and constraints such as cost, environment, sustainability, manufacturability, ethics, health and safety issues.
• Able to select and use modern techniques and tools required for the analysis and solution of complex problems encountered in industrial engineering applications; ability to use information technologies effectively.
• Able to design, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for the examination of complex Industrial Engineering problems or research topics.
• Able to work effectively in disciplinary and multidisciplinary teams; ability to work individually.
• Able to communicate effectively, both verbally and in writing; knowledge of at least one foreign language; ability to write effective reports and understand written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, give and receive clear and understandable instructions.
• Gain awareness of the necessity of lifelong learning; ability to access information, follow developments in science and technology and constantly renew oneself.
• Able to act in accordance with ethical principles, awareness of professional and ethical responsibility; gain the knowledge of standards used in engineering practices.
• Gain the knowledge of applications in business life, such as project management, risk management and change management; awareness of entrepreneurship, innovation; knowledge of sustainable development.
• Gain the knowledge of the effects of Industrial Engineering applications on health, environment and safety in universal and societal dimensions and contemporary problems; awareness of the legal consequences of engineering solutions.

Key Competencies

The holder has the key qualifications brlow at maximum capacity.

• Literacy qualification
• Multilingual competence
• Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
• Digital competence
• Personal, social and learning to learn competence
• Citizenship qualification
• Entrepreneurial qualification
• Cultural awareness and expression qualification

Further Info
  1. Assessment and evaluation methods; exam types and their contribution to lecture's final grade, are determined by senates of higher education institutions in line with fundamental principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
  2. Assignments, projects, application, midterms and final exams are used for assessment and evaluation.
  3. Letter grade or score-based systems are applied while evaluating student's achievement.
  1. According to the relative evaluation system, a student's success grade in a course is determined according to the success level of the class by evaluating the success level of the semester studies for that course and the grade he received in the final or make-up exam. This evaluation, which will be referred to as relative evaluation, is made by the instructor teaching the course, taking into account the statistical distribution of grades and the class average. At the end of the relative evaluation, each student is given a grade of success, expressed in letters indicating the degree of success, by the instructor teaching the course. The degrees of success and coefficients expressed by the success grades are shown in the table below.

90-100          4.00 AA

85-89              3.50 BA

80-84              3.00 BB

75-79              2.50 CB

70-74              2.00 CC

65-69              1.50 DC

60-64              1.00 DD

50-59              0.50 FD

49 and lower   0.00 FF

  1. A student who receives one of the AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD grades from a course is deemed to have succeeded that course.
  2. Moreover; Y (Unsatisfactory), B (Pass), M (Exempt) grades are grades that are not included in the average, and D (Absentee), E (Incomplete) grades are temporary grades;

 a) D grade is given to students who do not have the right to take the exam because they do not fulfill their attendance obligations or conditions regarding course practices, and is treated as (FF) grade in the grade point average calculation.

 b) Grade B is given to students who are successful in courses that are not included in their grade point average.

c) Y grade is given to students who fail to succeed in courses that are not included in their grade point average.

c) M grade is given to students for the courses that the student has taken before and that are counted towards the minimum course load by accepting the equivalences, and for courses that are exempted by the decision of the relevant unit's board of directors upon the recommendation of the relevant faculty dean or school director.

Quality Assurance

In order to supervise the quality of higher education programmes;

  • YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities.
  • YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
  • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

1. Establishment and Approval of Curricula

YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions.

1.1. In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. After the curriculum of National Core Education Programmes is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.

4. Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.


Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)

•Accreditation Start/End Date: 01.05.2024-30.09.2026

Access Requirements
  1. Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions of admission to the undergraduate programs of higher education institutions.
  2. Having been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination held by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
  3. Having obtained sufficient points as a result of the central examination held by ÖSYM for the programmes of higher education institutions that accept students through special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and having been successful in the special talent examination.
  4. Having been placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS), the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM
Conditions for SuccessIn order to graduate from this 4-year program, students must successfully complete all courses. This degree is given to students who have successfully completed all courses in the curriculum, completed a 40-day internship and graduation project, obtained a minimum of 240 ECTS credits, and have a GPA of at least 2.00 / 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)
  1. Undergraduate degree holders can continue their graduate programmes and, if they meet the relevant requirements, the doctorate and proficiency in arts programmes that accept students with an undergraduate degree.
  2. Undergraduate students have the right to participate in the double major programmes opened by the higher education institutions they are studying at. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
Legal Basis

1. Law no. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programme Graduates to Undergraduate Education

 2. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030028791


Qualification Title
Industrial Engineering Bachelors Degree

Awarding Body
Dokuz Eylül University

Awarding Body Contact
Alsancak, No: 144 35210, Cumhuriyet Blv, 35220 Konak

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The aim of the Industrial Engineering undergraduate program is to graduate leaders in their fields who are capable of designing, planning, analyzing, improving and managing integrated systems consisting of people, machines, materials, information, energy and financial resources. The Department of Industrial Engineering carries out a curriculum that aims to train Industrial Engineers who are socially responsible, have adopted the ethical values ​​of their profession, have adopted lifelong learning and self-development as a principle, have the ability to adapt to the needs and changes of the economy and industry, are prone to teamwork and interdisciplinary cooperation, and have a creative and analytical mindset.
The program includes compulsory courses related to both basic engineering sciences and industrial engineering. In addition to compulsory courses such as operations research, production management, work study and human factors engineering, and simulation, the curriculum also includes elective courses that students can choose according to their own preferences. The department's curriculum includes an application to the Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation (MÜDEK). Students who successfully complete the undergraduate program can complete the Double Major Undergraduate Program (DMP) in Mechanical Engineering, Textile Engineering and Computer Engineering and the Minor Program in Mechanical Engineering and Textile Engineering. Students who complete the DMP program are given a diploma in a second branch; those who complete the Minor program are given a certificate in a second branch.
The department has Production Systems, Work Study and Ergonomics, Intelligent Optimization and Decision Making and ERP Laboratories to support educational activities. It has bilateral agreements within the scope of the ERASMUS Student and Academician Exchange Program and the FARABI program, which support student and academician exchange by making bilateral agreements with quality institutions with international reputation, thus aiming to increase the knowledge and experience gained.


Learning Environments

Learning takes place in formal, open or distance learning. Also; applied trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internship or workplace training in industry, health institutions and workplaces.


Description

• Able to apply sufficient knowledge in Industrial Engineering, Basic Sciences, Information Technologies, Management and Economics Sciences and the ability to use this knowledge in complex engineering problems.
• Able to identify, define, formulate and solve complex Industrial Engineering problems; ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
• Able to design, develop, implement and improve complex products, processes, jobs and systems by applying modern design methods under realistic conditions and constraints such as cost, environment, sustainability, manufacturability, ethics, health and safety issues.
• Able to select and use modern techniques and tools required for the analysis and solution of complex problems encountered in industrial engineering applications; ability to use information technologies effectively.
• Able to design, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for the examination of complex Industrial Engineering problems or research topics.
• Able to work effectively in disciplinary and multidisciplinary teams; ability to work individually.
• Able to communicate effectively, both verbally and in writing; knowledge of at least one foreign language; ability to write effective reports and understand written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, give and receive clear and understandable instructions.
• Gain awareness of the necessity of lifelong learning; ability to access information, follow developments in science and technology and constantly renew oneself.
• Able to act in accordance with ethical principles, awareness of professional and ethical responsibility; gain the knowledge of standards used in engineering practices.
• Gain the knowledge of applications in business life, such as project management, risk management and change management; awareness of entrepreneurship, innovation; knowledge of sustainable development.
• Gain the knowledge of the effects of Industrial Engineering applications on health, environment and safety in universal and societal dimensions and contemporary problems; awareness of the legal consequences of engineering solutions.


Key Competencies

The holder has the key qualifications brlow at maximum capacity.

• Literacy qualification
• Multilingual competence
• Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
• Digital competence
• Personal, social and learning to learn competence
• Citizenship qualification
• Entrepreneurial qualification
• Cultural awareness and expression qualification


Further Info
  1. Assessment and evaluation methods; exam types and their contribution to lecture's final grade, are determined by senates of higher education institutions in line with fundamental principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
  2. Assignments, projects, application, midterms and final exams are used for assessment and evaluation.
  3. Letter grade or score-based systems are applied while evaluating student's achievement.
  1. According to the relative evaluation system, a student's success grade in a course is determined according to the success level of the class by evaluating the success level of the semester studies for that course and the grade he received in the final or make-up exam. This evaluation, which will be referred to as relative evaluation, is made by the instructor teaching the course, taking into account the statistical distribution of grades and the class average. At the end of the relative evaluation, each student is given a grade of success, expressed in letters indicating the degree of success, by the instructor teaching the course. The degrees of success and coefficients expressed by the success grades are shown in the table below.

90-100          4.00 AA

85-89              3.50 BA

80-84              3.00 BB

75-79              2.50 CB

70-74              2.00 CC

65-69              1.50 DC

60-64              1.00 DD

50-59              0.50 FD

49 and lower   0.00 FF

  1. A student who receives one of the AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD grades from a course is deemed to have succeeded that course.
  2. Moreover; Y (Unsatisfactory), B (Pass), M (Exempt) grades are grades that are not included in the average, and D (Absentee), E (Incomplete) grades are temporary grades;

 a) D grade is given to students who do not have the right to take the exam because they do not fulfill their attendance obligations or conditions regarding course practices, and is treated as (FF) grade in the grade point average calculation.

 b) Grade B is given to students who are successful in courses that are not included in their grade point average.

c) Y grade is given to students who fail to succeed in courses that are not included in their grade point average.

c) M grade is given to students for the courses that the student has taken before and that are counted towards the minimum course load by accepting the equivalences, and for courses that are exempted by the decision of the relevant unit's board of directors upon the recommendation of the relevant faculty dean or school director.


Quality Assurance

In order to supervise the quality of higher education programmes;

  • YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities.
  • YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
  • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

1. Establishment and Approval of Curricula

YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions.

1.1. In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. After the curriculum of National Core Education Programmes is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.

4. Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.


Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)

•Accreditation Start/End Date: 01.05.2024-30.09.2026


Access Requirements
  1. Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions of admission to the undergraduate programs of higher education institutions.
  2. Having been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination held by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
  3. Having obtained sufficient points as a result of the central examination held by ÖSYM for the programmes of higher education institutions that accept students through special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and having been successful in the special talent examination.
  4. Having been placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS), the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM

Conditions for Success
In order to graduate from this 4-year program, students must successfully complete all courses. This degree is given to students who have successfully completed all courses in the curriculum, completed a 40-day internship and graduation project, obtained a minimum of 240 ECTS credits, and have a GPA of at least 2.00 / 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)
  1. Undergraduate degree holders can continue their graduate programmes and, if they meet the relevant requirements, the doctorate and proficiency in arts programmes that accept students with an undergraduate degree.
  2. Undergraduate students have the right to participate in the double major programmes opened by the higher education institutions they are studying at. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.

Legal Basis

1. Law no. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programme Graduates to Undergraduate Education

 2. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode