Yeterlilik Kodu

TR0030217305

Yeterlilik Adı
Endüstriyel Tasarım (%30 İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Moda, iç ve endüstriyel tasarım
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Bölümümüzün misyonu uluslararası düzeyde lisans, yüksek lisans ve doktora eğitimi vererek, sanayi ve araştırma kurumlarında öncelikle araştırma-geliştirme, tasarım, üretim ve uygulama çalışmalarında başarı ile görev alabilecek, yaratıcı, değişime ve kendini geliştirmeye açık, endüstri ilişkilerine yatkın, disiplinle arası etkileşime ve ekip çalışmasını ön plana çıkaran, ekonomik, sosyal, kültürel, endüstriyel ve teknolojik gelişime hâkim, mesleki etik bilincine ve sorumluğuna sahip Endüstri Ürünleri Tasarımcıları yetiştirmek; ulusal ve uluslararası düzeyde bilgi ve teknoloji üretimi sağlayan araştırmalarda yer alarak, ulusal sanayinin problemlerine çözümler üretmek bu sayede uzman kişilerin yetişmesini sağlayarak ülke gereksinimlerine katkıda bulunmaktır. Programın eğitsel odağı, teknik beceri ile sanatsal yaratıcılığı buluşturmaya yöneliktir. Buna karşın, bölümün eğitim programları, profesyonel standartlar düzeyinde bir tasarım formasyonu vermek amacıyla öğrencilerin tek tek ilgi alanlarına yönelik olarak tasarlanmıştır. Burada amaç, öğrencilere temel sanat kültürü ve tasarım formasyonu vermek; sanatsal yaratıcılıkta, hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavramak ve tasarımsal yaratıcılığı geliştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda staj uygulaması yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Endüstri Ürünleri Tasarımı temel alanında düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel, kültürel, yasal ve etik değerler konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • Kullanıcı odaklı tasarım çözümlerinde, araştırmaya dayalı, alanındaki kuramsal ve kavramsal bilgiyi kullanarak yaratıcı problem çözme becerilerini kullanır.
  • Proje geliştirme sürecinde ürün kullanıcı ilişkisine dayalı olarak sürdürülebilirlik kriterleri çerçevesinde, ekonomi, pazarlama, tüketici davranışları, ergonomi, sosyal psikoloji bilgilerini kullanır.
  • Kavramsal olarak geliştirdiği projelerde, disiplinler arası iletişime dayalı olarak mühendislik temelinde sonuçlara ulaşır, malzeme ve imalat yöntemlerini kullanır ve test eder.
  • Geliştirdiği ürün fikrini, 2 ve 3 boyutlu görselleştirme tekniklerini de kullandığı görsel, yazılı ve sözlü sunum becerileri ile ifade eder.
  • Alanında bir tasarım projesine bir ekip içerisinde dahil olur veya bağımsız olarak yönetir.
  • Alanıyla ilgili çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda gerekli özgüven ve yetkinlikle yeni sentezler üretir, bireysel ve ortak sorumluluk alır.
  • Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler, bunun için planlar yapar ve uygular.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
  • En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği dijital teknolojileri etkileşimli olarak kullanır.
  • Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Çoklu dil yetkinliği
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  4. Dijital yetkinlik
  5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  6. Vatandaşlık yetkinliği
  7. Girişimcilik yetkinliği
  8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.

(2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.

(3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.

(4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.

(5) Ham başarı puanı 25,00'ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

(6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF

b) 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)ye dönüştürülür.) 4) VZ: Dersten çekilme.

(7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO'sunun en az 2,00 olması gerekir. 

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Endüstriyel Tasarımcılar Meslek Kuruluşu Derneği (ETMK)

Başlangıç/Bitiş Tarihi; 1.05.2008 30.09.2026

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma Şartları Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak, mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. Gazi Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtildiği şekildedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Endüstri Ürünleri Tasarımı mesleği; Türkiye gibi sanayileşme sürecinde hızla ilerleyen ülkelerin, küresel pazar içersinde sürdürülebilir şekilde rekabet edebilmesi için en hayati mesleklerden birisidir.
  • Ürün tasarımı üretim yapan her işletme için stratejik bir araçtır.
  • Mesleğin ülkemiz gündeminde giderek hak ettiği yeri alması ve sanayimizin tasarım fonksiyonunu günden güne stratejik bir araç olarak görmesi, mesleğin icra alanlarını genişletmiştir.
  • Ulusal Markaların yaratılması ve ülkenin ekonomik gücünün artırılması sürecinde Tasarım olgusunun ve Ulusal Tasarım becerisinin öneminin stratejik öneminin giderek artığı günümüzde; mezunlar kamu veya özel sektörde Endüstri Ürünleri Tasarımı alanında çalışabilecekleri gibi, aynı zamanda kuracakları firmalar vasıtası ile ilgili kurumlara ürün tasarım ve tasarım yönetimi danışmanlığı hizmetleri sunabilirler.
  • Endüstri Ürünleri Tasarımcıları için sektör fark etmeksizin imalat yapan her sektörde iş imkânı mevcuttur.
  • Bu sektörlerdeki büyüme ve yetişmiş elaman azlığı mezunların iş olanaklarını pozitif yönde etkilemektedir.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030217305


Yeterlilik Adı
Endüstriyel Tasarım (%30 İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Bölümümüzün misyonu uluslararası düzeyde lisans, yüksek lisans ve doktora eğitimi vererek, sanayi ve araştırma kurumlarında öncelikle araştırma-geliştirme, tasarım, üretim ve uygulama çalışmalarında başarı ile görev alabilecek, yaratıcı, değişime ve kendini geliştirmeye açık, endüstri ilişkilerine yatkın, disiplinle arası etkileşime ve ekip çalışmasını ön plana çıkaran, ekonomik, sosyal, kültürel, endüstriyel ve teknolojik gelişime hâkim, mesleki etik bilincine ve sorumluğuna sahip Endüstri Ürünleri Tasarımcıları yetiştirmek; ulusal ve uluslararası düzeyde bilgi ve teknoloji üretimi sağlayan araştırmalarda yer alarak, ulusal sanayinin problemlerine çözümler üretmek bu sayede uzman kişilerin yetişmesini sağlayarak ülke gereksinimlerine katkıda bulunmaktır. Programın eğitsel odağı, teknik beceri ile sanatsal yaratıcılığı buluşturmaya yöneliktir. Buna karşın, bölümün eğitim programları, profesyonel standartlar düzeyinde bir tasarım formasyonu vermek amacıyla öğrencilerin tek tek ilgi alanlarına yönelik olarak tasarlanmıştır. Burada amaç, öğrencilere temel sanat kültürü ve tasarım formasyonu vermek; sanatsal yaratıcılıkta, hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavramak ve tasarımsal yaratıcılığı geliştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda staj uygulaması yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Endüstri Ürünleri Tasarımı temel alanında düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel, kültürel, yasal ve etik değerler konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • Kullanıcı odaklı tasarım çözümlerinde, araştırmaya dayalı, alanındaki kuramsal ve kavramsal bilgiyi kullanarak yaratıcı problem çözme becerilerini kullanır.
  • Proje geliştirme sürecinde ürün kullanıcı ilişkisine dayalı olarak sürdürülebilirlik kriterleri çerçevesinde, ekonomi, pazarlama, tüketici davranışları, ergonomi, sosyal psikoloji bilgilerini kullanır.
  • Kavramsal olarak geliştirdiği projelerde, disiplinler arası iletişime dayalı olarak mühendislik temelinde sonuçlara ulaşır, malzeme ve imalat yöntemlerini kullanır ve test eder.
  • Geliştirdiği ürün fikrini, 2 ve 3 boyutlu görselleştirme tekniklerini de kullandığı görsel, yazılı ve sözlü sunum becerileri ile ifade eder.
  • Alanında bir tasarım projesine bir ekip içerisinde dahil olur veya bağımsız olarak yönetir.
  • Alanıyla ilgili çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda gerekli özgüven ve yetkinlikle yeni sentezler üretir, bireysel ve ortak sorumluluk alır.
  • Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler, bunun için planlar yapar ve uygular.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
  • En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği dijital teknolojileri etkileşimli olarak kullanır.
  • Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Çoklu dil yetkinliği
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  4. Dijital yetkinlik
  5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  6. Vatandaşlık yetkinliği
  7. Girişimcilik yetkinliği
  8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.

(2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.

(3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.

(4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.

(5) Ham başarı puanı 25,00'ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

(6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF

b) 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)ye dönüştürülür.) 4) VZ: Dersten çekilme.

(7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO'sunun en az 2,00 olması gerekir. 


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Endüstriyel Tasarımcılar Meslek Kuruluşu Derneği (ETMK)

Başlangıç/Bitiş Tarihi; 1.05.2008 30.09.2026


Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak, mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. Gazi Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtildiği şekildedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Endüstri Ürünleri Tasarımı mesleği; Türkiye gibi sanayileşme sürecinde hızla ilerleyen ülkelerin, küresel pazar içersinde sürdürülebilir şekilde rekabet edebilmesi için en hayati mesleklerden birisidir.
  • Ürün tasarımı üretim yapan her işletme için stratejik bir araçtır.
  • Mesleğin ülkemiz gündeminde giderek hak ettiği yeri alması ve sanayimizin tasarım fonksiyonunu günden güne stratejik bir araç olarak görmesi, mesleğin icra alanlarını genişletmiştir.
  • Ulusal Markaların yaratılması ve ülkenin ekonomik gücünün artırılması sürecinde Tasarım olgusunun ve Ulusal Tasarım becerisinin öneminin stratejik öneminin giderek artığı günümüzde; mezunlar kamu veya özel sektörde Endüstri Ürünleri Tasarımı alanında çalışabilecekleri gibi, aynı zamanda kuracakları firmalar vasıtası ile ilgili kurumlara ürün tasarım ve tasarım yönetimi danışmanlığı hizmetleri sunabilirler.
  • Endüstri Ürünleri Tasarımcıları için sektör fark etmeksizin imalat yapan her sektörde iş imkânı mevcuttur.
  • Bu sektörlerdeki büyüme ve yetişmiş elaman azlığı mezunların iş olanaklarını pozitif yönde etkilemektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030217305

Qualification Title
Industrial Design Undergraduate (30% English)
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasFashion, interior and industrial design
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The mission of our department is to be creative, open to change and self-improvement, prone to industrial relations, interdisciplinary interaction and a team that can work successfully in research and development, design, production and application studies in industry and research institutions, by providing undergraduate, graduate and doctoral education at international level. to train "Industrial Product Designers" who put their work forward, have a command of economic, social, cultural, industrial and technological development, and have professional ethics awareness and responsibility; To contribute to the needs of the country by taking part in researches that provide information and technology production at national and international level, to produce solutions to the problems of the national industry, and thus to train experts. The educational focus of the program is to combine technical skills with artistic creativity. On the other hand, the education programs of the department are designed for the individual interests of the students in order to give a design formation at the level of professional standards. The aim here is to give students a basic formation of art culture and design; To comprehend which causes cause which effects at what level and by which means and to develop design creativity in artistic creativity.

Learning Environments

Education and training are conducted in the form of formal education. In addition, internship programs are implemented in schools affiliated with the Ministry of National Education.

Description
  • Having knowledge and understanding on intellectual, discursive, scientific, technologic, aesthetics, artistic, historic, cultural, legal and ethical issues in Industrial Design field.
  • Ability of creative problem solving, with using research based, conceptual and theoretical knowledge in user centered design solutions.
  • Ability to make use of economy, marketing, consumer behaviors, ergonomics and social psychology knowledge based on product user relation and sustainability criterias throughout project development.
  • Ability to use and test materials and manufacturing processes based on engineering fundamentals and interdisciplinary communication while developing conceptual projects.
  • Ability to represent and express the idea of product that developed; with 2 and 3 dimensional visualization techniques .
  • Ability to work in a design project as a team member or to manage the design project independently.
  • Ability to take responsibilities individually and to synthesize interdisciplinary, multidisciplinary and transdisciplinary tasks with self confidence in industrial design field.
  • Ability to evaluate the knowledge and abilities in the field with critical and dialectical approaches.
  • Ability to motivate themselves for their personal and professional developments.
  • Having learning abilities, learning requirements are determined, planned and applied.
  • Ability to use one foreign language at least a level of European Language Portfolio B1 General Level in industrial design field to read up to date information and communicate with colleagues.
  • Ability to use computer-based programs at least an advanced level in European Computer Driving License to use digital technologies interactive.
  • Ability to critsize the gained knowledge with a critical and dialectical approach.
Key Competencies

Has advanced level of the key competencies listed below:

1. Literacy skills

2. Multilingual proficiency

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning-to-learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurship competence

8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

(1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year.

(2) This grade is given by the instructor of the course.

(3) While evaluating the letter grade, a students success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate.

(4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point.

(5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades.

(6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below:

a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF

b) The letter grades other than the ones in the clause are:

1) D: Did not Attend the Course 2) G: Did not Attend the Exam 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 4) VZ: Withdrawn

(7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. 

Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback 

Accreditation Body Name; Industrial Designers Professional Association (ETMK)

Start/End Date; 1.05.2008 30.09.2026

Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.

Conditions for Success Students must obtain a grade point average of minimum 2.00 out of 4.00 and successfully complete all the courses (total of 240 ECTS). As stated in the Gazi University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Profession of Industrial Design is one of the vital professions to make Turkey-like countries which develop rapidly in industrial process compete sustainably in global markets.
  • It is a strategic tool for all companies producing product design.
  • Potential of the profession widens through the increasing design conscious in our nations industry.
  • Strategic importance of design phenomenon and importance of national design skill increases day by day.
  • Graduated students can work in the field of industrial design as well as they can serve product design and design management consultancy to related companies through the firms they establish.
  • No matter which sector it is, for industrial designers business opportunity exists in each sector manufacturing.
  • Development in these sectors and lack of qualified staff is affects graduates positively.
Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030217305


Qualification Title
Industrial Design Undergraduate (30% English)

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The mission of our department is to be creative, open to change and self-improvement, prone to industrial relations, interdisciplinary interaction and a team that can work successfully in research and development, design, production and application studies in industry and research institutions, by providing undergraduate, graduate and doctoral education at international level. to train "Industrial Product Designers" who put their work forward, have a command of economic, social, cultural, industrial and technological development, and have professional ethics awareness and responsibility; To contribute to the needs of the country by taking part in researches that provide information and technology production at national and international level, to produce solutions to the problems of the national industry, and thus to train experts. The educational focus of the program is to combine technical skills with artistic creativity. On the other hand, the education programs of the department are designed for the individual interests of the students in order to give a design formation at the level of professional standards. The aim here is to give students a basic formation of art culture and design; To comprehend which causes cause which effects at what level and by which means and to develop design creativity in artistic creativity.


Learning Environments

Education and training are conducted in the form of formal education. In addition, internship programs are implemented in schools affiliated with the Ministry of National Education.


Description
  • Having knowledge and understanding on intellectual, discursive, scientific, technologic, aesthetics, artistic, historic, cultural, legal and ethical issues in Industrial Design field.
  • Ability of creative problem solving, with using research based, conceptual and theoretical knowledge in user centered design solutions.
  • Ability to make use of economy, marketing, consumer behaviors, ergonomics and social psychology knowledge based on product user relation and sustainability criterias throughout project development.
  • Ability to use and test materials and manufacturing processes based on engineering fundamentals and interdisciplinary communication while developing conceptual projects.
  • Ability to represent and express the idea of product that developed; with 2 and 3 dimensional visualization techniques .
  • Ability to work in a design project as a team member or to manage the design project independently.
  • Ability to take responsibilities individually and to synthesize interdisciplinary, multidisciplinary and transdisciplinary tasks with self confidence in industrial design field.
  • Ability to evaluate the knowledge and abilities in the field with critical and dialectical approaches.
  • Ability to motivate themselves for their personal and professional developments.
  • Having learning abilities, learning requirements are determined, planned and applied.
  • Ability to use one foreign language at least a level of European Language Portfolio B1 General Level in industrial design field to read up to date information and communicate with colleagues.
  • Ability to use computer-based programs at least an advanced level in European Computer Driving License to use digital technologies interactive.
  • Ability to critsize the gained knowledge with a critical and dialectical approach.

Key Competencies

Has advanced level of the key competencies listed below:

1. Literacy skills

2. Multilingual proficiency

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning-to-learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurship competence

8. Cultural awareness and expression competence


Further Info

(1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year.

(2) This grade is given by the instructor of the course.

(3) While evaluating the letter grade, a students success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate.

(4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point.

(5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades.

(6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below:

a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF

b) The letter grades other than the ones in the clause are:

1) D: Did not Attend the Course 2) G: Did not Attend the Exam 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 4) VZ: Withdrawn

(7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. 


Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback 

Accreditation Body Name; Industrial Designers Professional Association (ETMK)

Start/End Date; 1.05.2008 30.09.2026


Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.


Conditions for Success
Students must obtain a grade point average of minimum 2.00 out of 4.00 and successfully complete all the courses (total of 240 ECTS). As stated in the Gazi University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Profession of Industrial Design is one of the vital professions to make Turkey-like countries which develop rapidly in industrial process compete sustainably in global markets.
  • It is a strategic tool for all companies producing product design.
  • Potential of the profession widens through the increasing design conscious in our nations industry.
  • Strategic importance of design phenomenon and importance of national design skill increases day by day.
  • Graduated students can work in the field of industrial design as well as they can serve product design and design management consultancy to related companies through the firms they establish.
  • No matter which sector it is, for industrial designers business opportunity exists in each sector manufacturing.
  • Development in these sectors and lack of qualified staff is affects graduates positively.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode