Yeterlilik Kodu

TR0030015808

Yeterlilik Adı
Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon Önlisans Diploması
Sorumlu KurumOrdu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Cumhuriyet Yerleşkesi Cumhuriyet Mahallesi, 52200 Altınordu/Ordu
Sorumlu Kurum URLhttp://www.odu.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yaşlılara ve engelli yetişkinlere bakım
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
  • Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
  • Engelli bakım ve rehabilitasyon alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek.
  • Engellilerin rehabilitasyonu ile ilgili temel kavramlarını bilmek.
  • Engellilerin eğitim ve yaşam kalitesinin artırılmasına katkı sağlayabilecek uygun rol modeli geliştirebilmek.
  • Analitik düşünebilmek.
  • Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri almak.
  • Takım çalışması yapabilmek.
  • Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.
  • Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
  • Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Engellilerin bilişsel, duyuşsal, psiko motor gelişimine uygun etkinlikler hazırlamak.
  • Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak.
  • Türkiye’de ve dünyada mesleki hizmet içi etkinliklere katılmak, teknolojik gelişmeleri izlemek, bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak.
  • Geliştirici etkinlikleri planlamak ve uygulamak.
  • Toplum, aile ve engelli ilişkisini tanımak, aile katılımlı etkinlikler düzenlemek.
  • Engellilere yönelik uygun bakım ve rehabilitasyon etkinlikleri planlamak ve uygulamak.
  • Engellilere yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak.
  • Engellilerin beslenme ve rehabilitasyon programlarını takip etmek.
  • Engellilerin Eğitsel gereksinimlerinin belirlenmesine destek olmak.
  • Engelli ve Ailelerinin sağlığını korumaya yönelik tedbirler almak.
  • Engelli hakları ile ilgili uygulamaları takip etmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler tüm derslerden bir ara sınav ve birde yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yılsonu sınavının katkısı ise %60’dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl/yılsonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Notlar 4’ lük sistemle ifade edilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC notu alıp ilgili dönemde 2’nin üzerinde not ortalaması sağlayan adaylar ilgili dersi başarmış sayılırlar.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

ÖSYM sınavı ve sınavsız geçiş.

Başarma ŞartlarıPrograma kayıt yaptırabilmek için orta öğretim mezunu olmak gerekmektedir. Meslek lisesi mezunlarının sınavsız geçiş yapabilmeleri için Yüksek Öğrenim Kurumu'nun belirlediği ortaöğretim programından mezun olmaları gerekmektedir. Belirtilen programlar dışında kalan öğrenciler programa OSYM sınavı ile yerleştirilebilirler.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olanlar, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığında, Belediyelerde, Hastanelerde, Sivil Toplum Kuruluşlarında ve Özel Kurumlarda bulunan engelliye yönelik hizmet alanlarında çalışabilir. Huzurevlerinde, rehabilitasyon merkezlerinde, engelli için gündüz merkezlerinde, hospicelerde, sağlık birimlerindeki engelliye yönelik uygulamalarda, evde bakım hizmetlerinde uzman gözetiminde çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030015808


Yeterlilik Adı
Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon Önlisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ordu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Cumhuriyet Yerleşkesi Cumhuriyet Mahallesi, 52200 Altınordu/Ordu

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
  • Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
  • Engelli bakım ve rehabilitasyon alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek.
  • Engellilerin rehabilitasyonu ile ilgili temel kavramlarını bilmek.
  • Engellilerin eğitim ve yaşam kalitesinin artırılmasına katkı sağlayabilecek uygun rol modeli geliştirebilmek.
  • Analitik düşünebilmek.
  • Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri almak.
  • Takım çalışması yapabilmek.
  • Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.
  • Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
  • Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Engellilerin bilişsel, duyuşsal, psiko motor gelişimine uygun etkinlikler hazırlamak.
  • Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak.
  • Türkiye’de ve dünyada mesleki hizmet içi etkinliklere katılmak, teknolojik gelişmeleri izlemek, bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak.
  • Geliştirici etkinlikleri planlamak ve uygulamak.
  • Toplum, aile ve engelli ilişkisini tanımak, aile katılımlı etkinlikler düzenlemek.
  • Engellilere yönelik uygun bakım ve rehabilitasyon etkinlikleri planlamak ve uygulamak.
  • Engellilere yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak.
  • Engellilerin beslenme ve rehabilitasyon programlarını takip etmek.
  • Engellilerin Eğitsel gereksinimlerinin belirlenmesine destek olmak.
  • Engelli ve Ailelerinin sağlığını korumaya yönelik tedbirler almak.
  • Engelli hakları ile ilgili uygulamaları takip etmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler tüm derslerden bir ara sınav ve birde yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yılsonu sınavının katkısı ise %60’dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl/yılsonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Notlar 4’ lük sistemle ifade edilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC notu alıp ilgili dönemde 2’nin üzerinde not ortalaması sağlayan adaylar ilgili dersi başarmış sayılırlar.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

ÖSYM sınavı ve sınavsız geçiş.


Başarma Şartları
Programa kayıt yaptırabilmek için orta öğretim mezunu olmak gerekmektedir. Meslek lisesi mezunlarının sınavsız geçiş yapabilmeleri için Yüksek Öğrenim Kurumu'nun belirlediği ortaöğretim programından mezun olmaları gerekmektedir. Belirtilen programlar dışında kalan öğrenciler programa OSYM sınavı ile yerleştirilebilirler.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olanlar, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığında, Belediyelerde, Hastanelerde, Sivil Toplum Kuruluşlarında ve Özel Kurumlarda bulunan engelliye yönelik hizmet alanlarında çalışabilir. Huzurevlerinde, rehabilitasyon merkezlerinde, engelli için gündüz merkezlerinde, hospicelerde, sağlık birimlerindeki engelliye yönelik uygulamalarda, evde bakım hizmetlerinde uzman gözetiminde çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030015808

Qualification Title
Disabled Care and Rehabilitation Associate Degree Diploma
Awarding BodyOrdu University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.odu.edu.tr/
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasCare of the elderly and disabled adults
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Using the basic level knowledge and skills in the field, interpret and evaluate data, identify problems, to analyze, to have the ability to develop evidence-based solutions.
  • Having adequate infrastructure required by the field issues, to gain theoretical and practical knowledge in these areas.
  • Fulfill the requirements of the professional in the field of care and rehabilitation of the disabled.
  • To know the basic concepts of rehabilitation of the disabled.
  • Can contribute to improving the quality of life in disabled people education and to develop appropriate role model.
  • Analytical thinking.
  • Take the necessary measures for health and safety in the workplace.
  • Team be able to work.
  • Working environment, equipment, materials, use of documents, preparing and maintaining.
  • Applications related to the field of unforeseen and take responsibility as a team member to solve complex problems.
  • To follow developments in science and technology and to gain awareness of continuous self-renewal.
  • Persons with disabilities cognitive, affective, psycho-motor development to prepare appropriate activities.
  • To follow developments in science and technology and to gain awareness of continuous self-renewal.
  • Related to the field data collection, implementation and results of the stages of social, scientific, cultural and ethical values to have.
  • Participate in the activities of professional service in Turkey and around the world, to monitor technological developments, knowledge, experience and skills to practice.
  • Developers to plan and implement activities Society, to recognize the relationship between the family and the disabilities, the family attended organize events.
  • Disabled to plan and implement appropriate maintenance and rehabilitation activities.
  • To plan and implement activities for the disabled.
  • Nutrition and rehabilitation programs for persons with disabilities to follow.
  • To support the educational needs of persons with disabilities to determine.
  • To take measures to protect children's health.
  • To keep track of children's rights and child protection-related applications.
Key Competencies-
Further Info

Students in all courses are subject to a mid-term and final exam at one. 40% contribution to the success quiz grades, final exam, the contribution is 60%. All exams are graded out of 100. Semester / final exam are required to obtain at least 50 points. Notes 4 per cent is expressed in the system. AA, BA, BB, CB and CC one that the students are considered successful. DC to take note that in the period of more than 2 candidates on grade point average are considered as successfull

Quality Assurance-
Access Requirements

OSYM exam and pass without examination

Conditions for SuccessIn order to register the program must be a graduate of secondary education. Without an examination of vocational high school graduates make the transition to graduate from high school should be determined by the Higher Education Authority. OSYM program, students can be placed outside the examination specified programs.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the program can work at the Ministry of Family and Social Policies, municipalities, hospitals, Civil Society Organizations and private institutions operate in the service areas for the elderly. Nursing homes, rehabilitation centers, day centers for the elderly, hospicelerde, health units in applications for elderly, home care services can work under the supervision of an expert.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030015808


Qualification Title
Disabled Care and Rehabilitation Associate Degree Diploma

Awarding Body
Ordu University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Using the basic level knowledge and skills in the field, interpret and evaluate data, identify problems, to analyze, to have the ability to develop evidence-based solutions.
  • Having adequate infrastructure required by the field issues, to gain theoretical and practical knowledge in these areas.
  • Fulfill the requirements of the professional in the field of care and rehabilitation of the disabled.
  • To know the basic concepts of rehabilitation of the disabled.
  • Can contribute to improving the quality of life in disabled people education and to develop appropriate role model.
  • Analytical thinking.
  • Take the necessary measures for health and safety in the workplace.
  • Team be able to work.
  • Working environment, equipment, materials, use of documents, preparing and maintaining.
  • Applications related to the field of unforeseen and take responsibility as a team member to solve complex problems.
  • To follow developments in science and technology and to gain awareness of continuous self-renewal.
  • Persons with disabilities cognitive, affective, psycho-motor development to prepare appropriate activities.
  • To follow developments in science and technology and to gain awareness of continuous self-renewal.
  • Related to the field data collection, implementation and results of the stages of social, scientific, cultural and ethical values to have.
  • Participate in the activities of professional service in Turkey and around the world, to monitor technological developments, knowledge, experience and skills to practice.
  • Developers to plan and implement activities Society, to recognize the relationship between the family and the disabilities, the family attended organize events.
  • Disabled to plan and implement appropriate maintenance and rehabilitation activities.
  • To plan and implement activities for the disabled.
  • Nutrition and rehabilitation programs for persons with disabilities to follow.
  • To support the educational needs of persons with disabilities to determine.
  • To take measures to protect children's health.
  • To keep track of children's rights and child protection-related applications.

Key Competencies
-

Further Info

Students in all courses are subject to a mid-term and final exam at one. 40% contribution to the success quiz grades, final exam, the contribution is 60%. All exams are graded out of 100. Semester / final exam are required to obtain at least 50 points. Notes 4 per cent is expressed in the system. AA, BA, BB, CB and CC one that the students are considered successful. DC to take note that in the period of more than 2 candidates on grade point average are considered as successfull


Quality Assurance
-

Access Requirements

OSYM exam and pass without examination


Conditions for Success
In order to register the program must be a graduate of secondary education. Without an examination of vocational high school graduates make the transition to graduate from high school should be determined by the Higher Education Authority. OSYM program, students can be placed outside the examination specified programs.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the program can work at the Ministry of Family and Social Policies, municipalities, hospitals, Civil Society Organizations and private institutions operate in the service areas for the elderly. Nursing homes, rehabilitation centers, day centers for the elderly, hospicelerde, health units in applications for elderly, home care services can work under the supervision of an expert.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address