Yeterlilik Kodu

TR0030005187

Yeterlilik Adı
Felsefe Lisans Diploması
Sorumlu KurumMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla
Sorumlu Kurum URLhttp://www.mu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan) Felsefe ve Etik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Felsefe Bölümü, temel felsefi disiplinler çerçevesinde genel formasyona sahip, eleştirel düşünebilen, Fikir hayatımıza katkılarda bulunacak; ön kabullerden uzak, farklı kültürel değerlere ve yaşama biçimlerine saygılı bireyler yetiştirmeyi görev edinmiştir. Bu çerçevede yetiştireceği üstün nitelikli elemanlar ve yapacağı nitelikli bilimsel araştırmalar ile ulusal ve uluslararası düzeyde tüm insanlığın ortak kültürel mirası olan düşünceye katkı sağlayacak bir bölüm olma görüsü ile hareket etmektedir. Hedefimiz, lisans düzeyinde genel felsefi formasyona sahip, her türlü inanç, düşünce ve yaşama biçimlerine saygılı eleştirel düşünebilen nitelikli bireyler yetiştirmek; bu amaçla eğitim-öğretimin kalitesini artırmak; ulusal düzeyde toplumun düşünce dünyasına hitap edebilecek çalışmalar yapmak; bu çalışmaların uluslararası düzeyde kabul görmesini sağlamaktır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bir felsefi tartışmada farklı görüşlerin hepsine eşit yaklaşılması gerektiğinin hakikatin peşinde olanlar açısından önemini tanımlayabilir; bunu gerek felsefi tartışmalara ve gerekse sosyal yaşamın diğer her alanındaki tartışmalara uygular; bu yaklaşımda örtük olarak bulunan mantıksal sonuçları gösterebilir.
  • Felsefede “nelik sorusunun” nasıl bir cevap talep ettiğini bilir ve zorunlu koşullar ile yeter koşullar arasındaki farkı açıklayabilir.
  • Geçerlilik, tutarlılık, çelişki gibi temel mantık kavramlarını tanımlayabilir ve bu kavramların felsefi metinlerin analizindeki önemini açıklayabilir.
  • İyi ve kötü akıl yürütmeleri hem biçimsel anlamda hem de içeriksel (ikna edici olup olmama bakımından) birbirinden ayırt edebilir.
  • Bir düşünürün veya filozofun görüşlerini mantıksal bir yapıda temsil edebilir.
  • Felsefedeki temel teknik terimleri tanımlayabilir ve bu terimlere dair felsefi problemleri açıklayabilir.
  • Felsefi metinlerde anlam bakımından net ifade bakımından kesin cümleler kurmanın önemini açıklayabilir ve bunu kendi hazırladığı metinlerde uygulayabilir.
  • Felsefede bir görüş veya düşünceyi mantıksal bir dizge çerçevesinde ifade etmenin önemi açıklayabilir ve bunu uygulayabilir.
  • Felsefe tarihindeki önemli dönemlerin [ilkçağ, ortaçağ (Hıristiyan/İslam), modern, çağdaş (17-20. yy) ve günümüz] belirgin özelliklerini sıralayabilir ve bu dönemleri sahip oldukları özellikler bakımından karşılaştırabilir.
  • Felsefenin pratik problemler açısından önemini özellikle etik ve siyasal yaşamdaki sorunlara dair çözüm önerileri geliştirmede felsefi yaklaşımların yaratabileceği farklılıkları göstermek sureti ile açıklayabilir.
  • Felsefe tarihinde belirgin bir şekilde öne çıkan filozofların (Platon, Aristoteles, Aquinas, Farabi, İbn-i Sina, Descartes, Hume, Kant gibi) görüşlerini anlaşılır bir şekilde ifade edebilir ve bu düşünürlerin felsefe tarihindeki önemini açıklayabilir.
  • Felsefe ve doğa bilimleri, felsefe ve sosyal bilimler, felsefe ve beşeri bilimleri konuları, kullandıkları yöntemler ve genel yaklaşımları açısından karşılaştırabilir.
  • Bir yabancı dili, lisans için Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanabilir; sözlü ve yazılı iletişim kurar.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenci notlarının değerlendirilmesinde ve derecelendirmesinde 2 değerlendirme yöntemi Kullanılmaktadır: 1-Mutlak Değerlendirme Sistemi2-Bağıl Değerlendirme SistemiBağıl Değerlendirme Sistemi «Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği» hükümlerine göre, 29 Ağustos 2012 tarih ve 465/11 Sayılı Senato Kararı ile yürürlüğe girmiştir.

Üniversitemizde 2011-2012 eğitim öğretim yılı sonuna kadar Mutlak Değerlendirme Sistemi kullanılmakta iken 2012-2013 eğitim öğretim yılından itibaren Bağıl Değerlendirme Sistemine geçilmiştir. Bu nedenle Bağıl Değerlendirme: Öğrencilerin yarıyıl içi çalışmaları (laboratuvar, kısa sınav, ödev, vb.) ile ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı katkı paylarına göre, hesaplanan ağırlıklı ortalamasını, sınıftaki o dersin diğer öğrencilerin puanlarını dikkate alarak başarı düzeyini belirleyen bir sistemdir. Bölümümüz öğrencilerin ders başarısını daha sağlıklı bir şekilde ölçebilmek için 1 vize, 1 final ve 1 bütünleme uygulamasına gitmiştir. Yine ilgili derslerde öğretim elemanlarının isteği doğrultusunda ödevler de not değerlendirme sisteminde kullanılabilmektedir.

Sınavlarla ilgili tüm bu işlemler üniversitemizin web sayfasında ve fakülte binamızın muhtelif yerlerine yerleştirilmiş olan bilgilendirme panolarından öğrencilere duyurusu yapılmaktadır.Üniversitemizde derslere devam zorunludur. Teorik derslere devam zorunluluğu % 70’dir. Bir dersten senato tarafından belirlenen haklı ve geçerli nedenlerle olsa bile belirlenen devam koşulunu yerine getirmeyen öğrenciler, o dersin dönem sonu sınavına giremezler ancak bütünleme sınavına girebilirler. Öğrencinin başarısı dönem içi notları ile dönem sonu sınav notunun birlikte değerlendirilmesi ile belirlenmektedir.

Dönem içi notları, en az biri ara sınav notu olmak üzere; ödevlere verilen notlardan oluşmaktadır. Dönem içi değerlendirmeleri (vize, ödev, seminer, proje) başarı notuna katkısı % 40, dönem sonu sınavı değerlendirmelerini (final) başarı notuna katkısı oranı % 60’tır. Son değerlendirme, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi de göz önüne alınarak, dersi veren öğretim elemanınca belirlenmektedir.

Haklı ve geçerli nedenlerle ara sınav ve dönem sonu sınavlarına giremeyen öğrenciler, mazeretlerinin bitimini izleyen 7 iş günü içerisinde mazeretlerini yazılı olarak dekanlığa bildirmek zorundadırlar. Mazeretleri ilgili yönetim kurulunca haklı ve geçerli bulunan öğrenciler, sınav haklarını yine yönetim kurullarınca belirlenen tarihte kullanırlar. Raporlu olunan süre içinde girilen sınavlar geçersiz sayılır. Yarıyıl sonu sınavlarında mazeret kabul edilmez.

Programda Yeterlik için, Program Yeterliklerini asgari düzeyde gerçekleştirmek, Programda mevcut olan Kayıt yaptırılan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin (Z/S) tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak gerekmektedir.Kayıt yaptırılan Seçmeli Dersler başarılmak zorundadır. Müfredat yenileme/değişikliği nedeniyle Dersin Kaldırılması veya Dersin açılmaması durumlarında Bölüm Kurulu Kararıyla değişiklik yapılabilir.

Kalite Güvencesi
  • Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Giriş Şartı

Programa ÖSYM tarafından yapılan YKS (önceki yıllarda LYS) sınavında EA (önceki yıllarda TM-3) puanı ve tercih sıralarına göre girişe hak kazanan öğrenciler kabul edilir. Programa giriş hakkı kazanan öğrenciler Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) ve ÖSYM tarafından belirlenen ilkeler uyarınca istenen belgelerle her yıl belirlenen ve ilan edilen tarihlerde Edebiyat fakültemiz bünyesindeki Öğrenci İşleri Kayıt Bürosuna kayıtlarını yaptırırlar.

Başarma ŞartlarıProgramda Yeterlik için, Program Yeterliklerini asgari düzeyde gerçekleştirmek, Programda mevcut olan Kayıt yaptırılan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin (Z/S) tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak gerekmektedir.Kayıt yaptırılan Seçmeli Dersler başarılmak zorundadır. Müfredat yenileme/değişikliği nedeniyle Dersin Kaldırılması veya Dersin açılmaması durumlarında Bölüm Kurulu Kararıyla değişiklik yapılabilir.Programın normal süresi 4 yıldır. Öğrencilerin Lisans programından mezun olabilmeleri için 134 (240 AKTS) Kredi saat Dersi başarması ve Genel Not Ortalamasının 2,0 veya üzerinde olması gerekmektedir.3. Yarıyıl itibariyle Kümülatif Not Ortalaması 3.00 veya üzerinde olan öğrenciler 3. yarıyıldan itibaren sonraki/üst yarıyıllardan bir yarıyılda alabilecekleri azami kredi miktarını aşmamak kaydıyla ders/dersler alarak 3.5 yılda Programı tamamlayabilirler. Ancak Diploma 4. yıl (8. Yarıyıl) sonunda verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölüm mezunları Pedagojik Formasyon Sertifikası alarak kamu ve özel kuruluşlarda öğretmenlik yapabilirler.Üniversitelerde öğretim elamanı/görevlisi olabilirler.Ayrıca az da olsa çeşitli Kamu kuruluşlarında (Sağlık Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Mili Eğitim Bakanlığı, Sosyal Hizmetler vb.), özel eğitim kurumlarında, Endüstri kuruluşlarında istihdam imkanı da vardır.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030005187


Yeterlilik Adı
Felsefe Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Felsefe Bölümü, temel felsefi disiplinler çerçevesinde genel formasyona sahip, eleştirel düşünebilen, Fikir hayatımıza katkılarda bulunacak; ön kabullerden uzak, farklı kültürel değerlere ve yaşama biçimlerine saygılı bireyler yetiştirmeyi görev edinmiştir. Bu çerçevede yetiştireceği üstün nitelikli elemanlar ve yapacağı nitelikli bilimsel araştırmalar ile ulusal ve uluslararası düzeyde tüm insanlığın ortak kültürel mirası olan düşünceye katkı sağlayacak bir bölüm olma görüsü ile hareket etmektedir. Hedefimiz, lisans düzeyinde genel felsefi formasyona sahip, her türlü inanç, düşünce ve yaşama biçimlerine saygılı eleştirel düşünebilen nitelikli bireyler yetiştirmek; bu amaçla eğitim-öğretimin kalitesini artırmak; ulusal düzeyde toplumun düşünce dünyasına hitap edebilecek çalışmalar yapmak; bu çalışmaların uluslararası düzeyde kabul görmesini sağlamaktır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bir felsefi tartışmada farklı görüşlerin hepsine eşit yaklaşılması gerektiğinin hakikatin peşinde olanlar açısından önemini tanımlayabilir; bunu gerek felsefi tartışmalara ve gerekse sosyal yaşamın diğer her alanındaki tartışmalara uygular; bu yaklaşımda örtük olarak bulunan mantıksal sonuçları gösterebilir.
  • Felsefede “nelik sorusunun” nasıl bir cevap talep ettiğini bilir ve zorunlu koşullar ile yeter koşullar arasındaki farkı açıklayabilir.
  • Geçerlilik, tutarlılık, çelişki gibi temel mantık kavramlarını tanımlayabilir ve bu kavramların felsefi metinlerin analizindeki önemini açıklayabilir.
  • İyi ve kötü akıl yürütmeleri hem biçimsel anlamda hem de içeriksel (ikna edici olup olmama bakımından) birbirinden ayırt edebilir.
  • Bir düşünürün veya filozofun görüşlerini mantıksal bir yapıda temsil edebilir.
  • Felsefedeki temel teknik terimleri tanımlayabilir ve bu terimlere dair felsefi problemleri açıklayabilir.
  • Felsefi metinlerde anlam bakımından net ifade bakımından kesin cümleler kurmanın önemini açıklayabilir ve bunu kendi hazırladığı metinlerde uygulayabilir.
  • Felsefede bir görüş veya düşünceyi mantıksal bir dizge çerçevesinde ifade etmenin önemi açıklayabilir ve bunu uygulayabilir.
  • Felsefe tarihindeki önemli dönemlerin [ilkçağ, ortaçağ (Hıristiyan/İslam), modern, çağdaş (17-20. yy) ve günümüz] belirgin özelliklerini sıralayabilir ve bu dönemleri sahip oldukları özellikler bakımından karşılaştırabilir.
  • Felsefenin pratik problemler açısından önemini özellikle etik ve siyasal yaşamdaki sorunlara dair çözüm önerileri geliştirmede felsefi yaklaşımların yaratabileceği farklılıkları göstermek sureti ile açıklayabilir.
  • Felsefe tarihinde belirgin bir şekilde öne çıkan filozofların (Platon, Aristoteles, Aquinas, Farabi, İbn-i Sina, Descartes, Hume, Kant gibi) görüşlerini anlaşılır bir şekilde ifade edebilir ve bu düşünürlerin felsefe tarihindeki önemini açıklayabilir.
  • Felsefe ve doğa bilimleri, felsefe ve sosyal bilimler, felsefe ve beşeri bilimleri konuları, kullandıkları yöntemler ve genel yaklaşımları açısından karşılaştırabilir.
  • Bir yabancı dili, lisans için Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanabilir; sözlü ve yazılı iletişim kurar.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenci notlarının değerlendirilmesinde ve derecelendirmesinde 2 değerlendirme yöntemi Kullanılmaktadır: 1-Mutlak Değerlendirme Sistemi2-Bağıl Değerlendirme SistemiBağıl Değerlendirme Sistemi «Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği» hükümlerine göre, 29 Ağustos 2012 tarih ve 465/11 Sayılı Senato Kararı ile yürürlüğe girmiştir.

Üniversitemizde 2011-2012 eğitim öğretim yılı sonuna kadar Mutlak Değerlendirme Sistemi kullanılmakta iken 2012-2013 eğitim öğretim yılından itibaren Bağıl Değerlendirme Sistemine geçilmiştir. Bu nedenle Bağıl Değerlendirme: Öğrencilerin yarıyıl içi çalışmaları (laboratuvar, kısa sınav, ödev, vb.) ile ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı katkı paylarına göre, hesaplanan ağırlıklı ortalamasını, sınıftaki o dersin diğer öğrencilerin puanlarını dikkate alarak başarı düzeyini belirleyen bir sistemdir. Bölümümüz öğrencilerin ders başarısını daha sağlıklı bir şekilde ölçebilmek için 1 vize, 1 final ve 1 bütünleme uygulamasına gitmiştir. Yine ilgili derslerde öğretim elemanlarının isteği doğrultusunda ödevler de not değerlendirme sisteminde kullanılabilmektedir.

Sınavlarla ilgili tüm bu işlemler üniversitemizin web sayfasında ve fakülte binamızın muhtelif yerlerine yerleştirilmiş olan bilgilendirme panolarından öğrencilere duyurusu yapılmaktadır.Üniversitemizde derslere devam zorunludur. Teorik derslere devam zorunluluğu % 70’dir. Bir dersten senato tarafından belirlenen haklı ve geçerli nedenlerle olsa bile belirlenen devam koşulunu yerine getirmeyen öğrenciler, o dersin dönem sonu sınavına giremezler ancak bütünleme sınavına girebilirler. Öğrencinin başarısı dönem içi notları ile dönem sonu sınav notunun birlikte değerlendirilmesi ile belirlenmektedir.

Dönem içi notları, en az biri ara sınav notu olmak üzere; ödevlere verilen notlardan oluşmaktadır. Dönem içi değerlendirmeleri (vize, ödev, seminer, proje) başarı notuna katkısı % 40, dönem sonu sınavı değerlendirmelerini (final) başarı notuna katkısı oranı % 60’tır. Son değerlendirme, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi de göz önüne alınarak, dersi veren öğretim elemanınca belirlenmektedir.

Haklı ve geçerli nedenlerle ara sınav ve dönem sonu sınavlarına giremeyen öğrenciler, mazeretlerinin bitimini izleyen 7 iş günü içerisinde mazeretlerini yazılı olarak dekanlığa bildirmek zorundadırlar. Mazeretleri ilgili yönetim kurulunca haklı ve geçerli bulunan öğrenciler, sınav haklarını yine yönetim kurullarınca belirlenen tarihte kullanırlar. Raporlu olunan süre içinde girilen sınavlar geçersiz sayılır. Yarıyıl sonu sınavlarında mazeret kabul edilmez.

Programda Yeterlik için, Program Yeterliklerini asgari düzeyde gerçekleştirmek, Programda mevcut olan Kayıt yaptırılan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin (Z/S) tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak gerekmektedir.Kayıt yaptırılan Seçmeli Dersler başarılmak zorundadır. Müfredat yenileme/değişikliği nedeniyle Dersin Kaldırılması veya Dersin açılmaması durumlarında Bölüm Kurulu Kararıyla değişiklik yapılabilir.


Kalite Güvencesi
  • Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)


Giriş Şartı

Programa ÖSYM tarafından yapılan YKS (önceki yıllarda LYS) sınavında EA (önceki yıllarda TM-3) puanı ve tercih sıralarına göre girişe hak kazanan öğrenciler kabul edilir. Programa giriş hakkı kazanan öğrenciler Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) ve ÖSYM tarafından belirlenen ilkeler uyarınca istenen belgelerle her yıl belirlenen ve ilan edilen tarihlerde Edebiyat fakültemiz bünyesindeki Öğrenci İşleri Kayıt Bürosuna kayıtlarını yaptırırlar.


Başarma Şartları
Programda Yeterlik için, Program Yeterliklerini asgari düzeyde gerçekleştirmek, Programda mevcut olan Kayıt yaptırılan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin (Z/S) tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak gerekmektedir.Kayıt yaptırılan Seçmeli Dersler başarılmak zorundadır. Müfredat yenileme/değişikliği nedeniyle Dersin Kaldırılması veya Dersin açılmaması durumlarında Bölüm Kurulu Kararıyla değişiklik yapılabilir.Programın normal süresi 4 yıldır. Öğrencilerin Lisans programından mezun olabilmeleri için 134 (240 AKTS) Kredi saat Dersi başarması ve Genel Not Ortalamasının 2,0 veya üzerinde olması gerekmektedir.3. Yarıyıl itibariyle Kümülatif Not Ortalaması 3.00 veya üzerinde olan öğrenciler 3. yarıyıldan itibaren sonraki/üst yarıyıllardan bir yarıyılda alabilecekleri azami kredi miktarını aşmamak kaydıyla ders/dersler alarak 3.5 yılda Programı tamamlayabilirler. Ancak Diploma 4. yıl (8. Yarıyıl) sonunda verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölüm mezunları Pedagojik Formasyon Sertifikası alarak kamu ve özel kuruluşlarda öğretmenlik yapabilirler.Üniversitelerde öğretim elamanı/görevlisi olabilirler.Ayrıca az da olsa çeşitli Kamu kuruluşlarında (Sağlık Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Mili Eğitim Bakanlığı, Sosyal Hizmetler vb.), özel eğitim kurumlarında, Endüstri kuruluşlarında istihdam imkanı da vardır.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030005187

Qualification Title
Philosophy License
Awarding BodyMugla Sıtkı Koçman University
Awarding Body ContactMuğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla
Awarding Body Urlhttp://www.mu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023
TQF Level 6
Thematic AreasPhilosophy and ethics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info

In the Philosophy Program at least one midterm exam for each course and a final exam. Assessment quizzes and homework done also.Success midterm grade, the effect of short-term exams and assignments, 40% of the final exam is 60%. In this evaluation, the course instructor, the course, the students mid-term and final exams taken and grades received scores take into account the results of the statistical framework of the principles outlined in the directive is converted to 4-letter system. Students cumulative GPA is created notes (WGPA) two consecutive periods less than 2.00 can not take those lessons to the next period. AA, BA, BB, CB and CC grade, that course is considered successful. A student from the DC and DD, depending on the students graduation is considered AGNOsuna. AGNOsu grade student achievement threshold (2.00) is defined as successful on these courses. December semesters / years, however, WGPA evaluated by calculating the coefficients of these grades. The student who failed a grade of FF, the course is offered in the first semester / year, and continue taking the exam must fulfill the requirements. The grade is appreciated by MM and DD lectures, WGPA participate in the calculation of the assessment.Proficiency in the program to perform the minimum level of proficiency in the program, which is available in the program taken, (a total of 240 ECTS) courses (C / S) of 4.00 and successfully complete all required to have a GPA of at least 2.00.Taken, Elective Courses to be achieved. The curriculum renewal / change of course due to the Abolition of the decision of the Divisional Board or in case of opening of the course are subject to change.

Quality Assurance-
Access Requirements

As a result of the two-step (YGS and LYS) TM-3 test which is conducted by OSYM, students are accepted to the program. For details: www. osym.gov.tr; Muğla Sıtkı Koçman University Undergraduate and Graduate Education Regulations Item 6.Approximatly 80 students are accepted to the Program each year.

Conditions for SuccessProficiency in the program to perform the minimum level of proficiency in the program, which is available in the program taken, (a total of 240 ECTS) courses (C / S) of 4.00 and successfully complete all required to have a GPA of at least 2.00.Taken, Elective Courses to be achieved. The curriculum renewal / change of course due to the Abolition of the decision of the Divisional Board or in case of opening of the course are subject to change.The normal duration of the program is 4 years. 134 (240 ECTS) credits are required to graduate from a degree program and GPA 2.0 or above must be to achieve.After third semester with cumulative GPA of 2.5 or above at Semester 3 From the next semester / top semesters in one semester can complete the program can receive a maximum of 3.5 years but not to exceed the amount of credit. But the Diploma 4 year (8th semester) given at the end.
Progression Paths (Relationship Type)

Taking Pedagogical Formation Certificate the graduates from our department may teach in public and private organizations.Instructor in universities / officer may be.Also slightly various public institutions (Ministry of Health, Ministry of Justice, Ministry of National Education, Social Services, etc.)., Private educational institutions, industrial organizations are also employment opportunities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030005187


Qualification Title
Philosophy License

Awarding Body
Mugla Sıtkı Koçman University

Awarding Body Contact
Muğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info

In the Philosophy Program at least one midterm exam for each course and a final exam. Assessment quizzes and homework done also.Success midterm grade, the effect of short-term exams and assignments, 40% of the final exam is 60%. In this evaluation, the course instructor, the course, the students mid-term and final exams taken and grades received scores take into account the results of the statistical framework of the principles outlined in the directive is converted to 4-letter system. Students cumulative GPA is created notes (WGPA) two consecutive periods less than 2.00 can not take those lessons to the next period. AA, BA, BB, CB and CC grade, that course is considered successful. A student from the DC and DD, depending on the students graduation is considered AGNOsuna. AGNOsu grade student achievement threshold (2.00) is defined as successful on these courses. December semesters / years, however, WGPA evaluated by calculating the coefficients of these grades. The student who failed a grade of FF, the course is offered in the first semester / year, and continue taking the exam must fulfill the requirements. The grade is appreciated by MM and DD lectures, WGPA participate in the calculation of the assessment.Proficiency in the program to perform the minimum level of proficiency in the program, which is available in the program taken, (a total of 240 ECTS) courses (C / S) of 4.00 and successfully complete all required to have a GPA of at least 2.00.Taken, Elective Courses to be achieved. The curriculum renewal / change of course due to the Abolition of the decision of the Divisional Board or in case of opening of the course are subject to change.


Quality Assurance
-

Access Requirements

As a result of the two-step (YGS and LYS) TM-3 test which is conducted by OSYM, students are accepted to the program. For details: www. osym.gov.tr; Muğla Sıtkı Koçman University Undergraduate and Graduate Education Regulations Item 6.Approximatly 80 students are accepted to the Program each year.


Conditions for Success
Proficiency in the program to perform the minimum level of proficiency in the program, which is available in the program taken, (a total of 240 ECTS) courses (C / S) of 4.00 and successfully complete all required to have a GPA of at least 2.00.Taken, Elective Courses to be achieved. The curriculum renewal / change of course due to the Abolition of the decision of the Divisional Board or in case of opening of the course are subject to change.The normal duration of the program is 4 years. 134 (240 ECTS) credits are required to graduate from a degree program and GPA 2.0 or above must be to achieve.After third semester with cumulative GPA of 2.5 or above at Semester 3 From the next semester / top semesters in one semester can complete the program can receive a maximum of 3.5 years but not to exceed the amount of credit. But the Diploma 4 year (8th semester) given at the end.

Progression Paths (Relationship Type)

Taking Pedagogical Formation Certificate the graduates from our department may teach in public and private organizations.Instructor in universities / officer may be.Also slightly various public institutions (Ministry of Health, Ministry of Justice, Ministry of National Education, Social Services, etc.)., Private educational institutions, industrial organizations are also employment opportunities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode