Yeterlilik Kodu

TR0030006169

Yeterlilik Adı
Fen Bilgisi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumKırşehir Ahi Evran Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBağbaşı, Şht. Sahir Kurutluoğlu Cd. No: 100, 40100 Kırşehir Merkez/Kırşehir
Sorumlu Kurum URLhttps://oidb.ahievran.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • P1 Alanıyla ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • P2 Bilimsel, analitik ve eleştirel düşünme becerileri kazanır.P3 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme becerisi kazanır.
  • P4 Bilimsel bir araştırmayı tasarlayarak yönetebilme; veri toplama, verileri analiz edebilme ve yorumlayabilme becerisi kazanır.
  • P5 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisi kazanır.
  • P6 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanabilir.
  • P7 Bilimsel bir konuda ilgili literatüre nasıl ulaşacağını bilir.
  • P8 Fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkisini bilir, mesleki ve günlük yaşamında uygular.
  • P9 Fen öğretimine yönelik son yıllarda yapılan çalışmaları takip eder.
  • P10 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik alan bilgisine sahip olur.
  • P11 Fen okur-yazar birey özelliklerini bilir ve çevresindekilere anlatır.
  • P12 Fen öğretiminde (kimya, fizik ve biyolojideki) kavram öğretimi, kavram yanılgıları ve kavramsal değişim süreçlerine yönelik beceri kazanır.
  • P13 Model-teori-kavram ilişkisini bilir, fen derslerinde kullanılabilecek modelleri üretir ve modellerin kullanım alanlarını ve sınırlılıklarını tespit eder.
  • P14 Geleneksel ve alternatif değerlendirme tekniklerinin tanır karşılaştırır; sınırlılıkları ve avantajlarının farkına varır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ders dönemini başarıyla tamamlayan ve tez sınavında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla, Yüksek Lisans tezinin ciltlenmiş bir adet kopyasını, tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde beş adet CD ile word ve pdf formatında tez yazım kılavuzuna göre ilgili enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan öğrenciye yüksek lisans diploması verilir.

Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.

Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.

Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.

Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.

Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.

Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.

Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.

Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.

Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Yüksek lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ve YÖK tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurt içi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.

Başarma ŞartlarıMesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. Tezli yüksek lisans programı, 120 AKTS olmak koşuluyla en az 10 adet ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. Öğrenciler ders dönemlerinde en az 60 AKTS dersten başarılı olmak zorundadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi kurumlarda öğretmenlik ve çeşitli üniversitelerde akademisyen olarak görev yapmaktadır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030006169


Yeterlilik Adı
Fen Bilgisi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bağbaşı, Şht. Sahir Kurutluoğlu Cd. No: 100, 40100 Kırşehir Merkez/Kırşehir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • P1 Alanıyla ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • P2 Bilimsel, analitik ve eleştirel düşünme becerileri kazanır.P3 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme becerisi kazanır.
  • P4 Bilimsel bir araştırmayı tasarlayarak yönetebilme; veri toplama, verileri analiz edebilme ve yorumlayabilme becerisi kazanır.
  • P5 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisi kazanır.
  • P6 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanabilir.
  • P7 Bilimsel bir konuda ilgili literatüre nasıl ulaşacağını bilir.
  • P8 Fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkisini bilir, mesleki ve günlük yaşamında uygular.
  • P9 Fen öğretimine yönelik son yıllarda yapılan çalışmaları takip eder.
  • P10 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik alan bilgisine sahip olur.
  • P11 Fen okur-yazar birey özelliklerini bilir ve çevresindekilere anlatır.
  • P12 Fen öğretiminde (kimya, fizik ve biyolojideki) kavram öğretimi, kavram yanılgıları ve kavramsal değişim süreçlerine yönelik beceri kazanır.
  • P13 Model-teori-kavram ilişkisini bilir, fen derslerinde kullanılabilecek modelleri üretir ve modellerin kullanım alanlarını ve sınırlılıklarını tespit eder.
  • P14 Geleneksel ve alternatif değerlendirme tekniklerinin tanır karşılaştırır; sınırlılıkları ve avantajlarının farkına varır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ders dönemini başarıyla tamamlayan ve tez sınavında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla, Yüksek Lisans tezinin ciltlenmiş bir adet kopyasını, tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde beş adet CD ile word ve pdf formatında tez yazım kılavuzuna göre ilgili enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan öğrenciye yüksek lisans diploması verilir.

Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.

Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.

Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.

Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.

Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.

Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.

Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.

Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.

Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Yüksek lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ve YÖK tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurt içi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.


Başarma Şartları
Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. Tezli yüksek lisans programı, 120 AKTS olmak koşuluyla en az 10 adet ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. Öğrenciler ders dönemlerinde en az 60 AKTS dersten başarılı olmak zorundadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi kurumlarda öğretmenlik ve çeşitli üniversitelerde akademisyen olarak görev yapmaktadır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030006169

Qualification Title
Master Diploma with Thesis in Science Education
Awarding BodyKırşehir Ahi Evran University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://oidb.ahievran.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments

It critically examines the social relations in the professional and professional environment and the norms that guide those relations, takes action and leads them to develop them and change them when necessary. It conveys the developments in the field and its own works in a systematic way in writing, verbally and visually to the groups in and out of the field. It actively participates or leads in team work related to the field. It critically evaluates the information about Alain and directs learning. Based on his / her undergraduate qualifications, he / she has a theoretical and practical knowledge at the level of expertise in the field of educational informatics, develops and deepens this knowledge. Discusses the interaction between the disciplines related to the lanai. He uses and deepens the theoretical and practical knowledge at the expert level. Functionally integrates the information in the field with information from different disciplines and creates new information. It evaluates the latest developments in the direction of national values ??and country facts. It supervises the stages of collecting, interpreting and announcing the data related to Alain on the basis of social, scientific and ethical values ??and teaching these values.Thesis graduate program consists of at least 10 courses, 120 seminars, one seminar, other learning activities and thesis work. Students have to be successful at least 60 ECTS derters during the semester.

Description

P1 To be have foreign language about study field. P2 To gain scientific, analytical and critical thinking skills. P3 To gain using skills of scientific research methods and techniques. P4 Both manage and design a scientific research; to gain collecting, analysing and interpreting the datas. P5 To gain skills of using information and communication techniques. P6 To have pedagogical knowledge about teaching profession and content, using measurement and evaluating methods with contemporary teaching methods and techniques. P7 To know how to reach literature about a scientific subject.P8 To know relation between Science-Technology-Society-Environment, and appy this professional and daily life. P9 To follow of studies about science education. P10 To gain about pedagogical content knowledge. P11 To know how to be a scientific literacy person and teach this area. P12 To gain skills about concept learning, misconception and conceptual changing process. P13 To know about the relation between model-theory-concept, to produce the models which can use in science lessons and detect of using models and their limitations. P14 To know and compare of traditional and alternative evaluation techniques; realise pros and cons.

Key Competencies-
Further Info

One copy of the masters thesis is delivered to the relevant institute in accordance with the thesis writing guide in five words and pdf format within one month from the date of entrance to the thesis examination. a suitable degree student diploma is awarded. It critically examines the social relations in the professional and professional environment and the norms that guide those relations, takes action and leads them to develop them and change them when necessary. It conveys the developments in the field and its own works in a systematic way in writing, verbally and visually to the groups in and out of the field. It actively participates or leads in team work related to the field. It critically evaluates the information about Alain and directs learning. Based on his / her undergraduate qualifications, he / she has a theoretical and practical knowledge at the level of expertise in the field of educational informatics, develops and deepens this knowledge. Discusses the interaction between the disciplines related to the lanai. He uses and deepens the theoretical and practical knowledge at the expert level. Functionally integrates the information in the field with information from different disciplines and creates new information. It evaluates the latest developments in the direction of national values ??and country facts. It supervises the stages of collecting, interpreting and announcing the data related to Alain on the basis of social, scientific and ethical values ??and teaching these values.

Quality Assurance-
Access Requirements

The student who wants to enroll in the masters program has to complete the examinations and / or have completed the courses determined by the university within the academic and legal regulations and determined by CoHE. A student who is studying in the equivalent program at home or abroad can apply for a transfer. Acceptance of students is examined at the beginning of the semester, taking into consideration the conditions of each student and the degree to which he / she has applied.

Conditions for SuccessIt critically examines the social relations in the professional and professional environment and the norms that guide those relations, takes action and leads them to develop them and change them when necessary. It conveys the developments in the field and its own works in a systematic way in writing, verbally and visually to the groups in and out of the field. It actively participates or leads in team work related to the field. It critically evaluates the information about Alain and directs learning. Based on his / her undergraduate qualifications, he / she has a theoretical and practical knowledge at the level of expertise in the field of educational informatics, develops and deepens this knowledge. Discusses the interaction between the disciplines related to the lanai. He uses and deepens the theoretical and practical knowledge at the expert level. Functionally integrates the information in the field with information from different disciplines and creates new information. It evaluates the latest developments in the direction of national values ??and country facts. It supervises the stages of collecting, interpreting and announcing the data related to Alain on the basis of social, scientific and ethical values ??and teaching these values.Thesis graduate program consists of at least 10 courses, 120 seminars, one seminar, other learning activities and thesis work. Students have to be successful at least 60 ECTS derters during the semester.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates are teaching at public institutions under the Ministry of National Education and serving as academicians at various universities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030006169


Qualification Title
Master Diploma with Thesis in Science Education

Awarding Body
Kırşehir Ahi Evran University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments

It critically examines the social relations in the professional and professional environment and the norms that guide those relations, takes action and leads them to develop them and change them when necessary. It conveys the developments in the field and its own works in a systematic way in writing, verbally and visually to the groups in and out of the field. It actively participates or leads in team work related to the field. It critically evaluates the information about Alain and directs learning. Based on his / her undergraduate qualifications, he / she has a theoretical and practical knowledge at the level of expertise in the field of educational informatics, develops and deepens this knowledge. Discusses the interaction between the disciplines related to the lanai. He uses and deepens the theoretical and practical knowledge at the expert level. Functionally integrates the information in the field with information from different disciplines and creates new information. It evaluates the latest developments in the direction of national values ??and country facts. It supervises the stages of collecting, interpreting and announcing the data related to Alain on the basis of social, scientific and ethical values ??and teaching these values.Thesis graduate program consists of at least 10 courses, 120 seminars, one seminar, other learning activities and thesis work. Students have to be successful at least 60 ECTS derters during the semester.


Description

P1 To be have foreign language about study field. P2 To gain scientific, analytical and critical thinking skills. P3 To gain using skills of scientific research methods and techniques. P4 Both manage and design a scientific research; to gain collecting, analysing and interpreting the datas. P5 To gain skills of using information and communication techniques. P6 To have pedagogical knowledge about teaching profession and content, using measurement and evaluating methods with contemporary teaching methods and techniques. P7 To know how to reach literature about a scientific subject.P8 To know relation between Science-Technology-Society-Environment, and appy this professional and daily life. P9 To follow of studies about science education. P10 To gain about pedagogical content knowledge. P11 To know how to be a scientific literacy person and teach this area. P12 To gain skills about concept learning, misconception and conceptual changing process. P13 To know about the relation between model-theory-concept, to produce the models which can use in science lessons and detect of using models and their limitations. P14 To know and compare of traditional and alternative evaluation techniques; realise pros and cons.


Key Competencies
-

Further Info

One copy of the masters thesis is delivered to the relevant institute in accordance with the thesis writing guide in five words and pdf format within one month from the date of entrance to the thesis examination. a suitable degree student diploma is awarded. It critically examines the social relations in the professional and professional environment and the norms that guide those relations, takes action and leads them to develop them and change them when necessary. It conveys the developments in the field and its own works in a systematic way in writing, verbally and visually to the groups in and out of the field. It actively participates or leads in team work related to the field. It critically evaluates the information about Alain and directs learning. Based on his / her undergraduate qualifications, he / she has a theoretical and practical knowledge at the level of expertise in the field of educational informatics, develops and deepens this knowledge. Discusses the interaction between the disciplines related to the lanai. He uses and deepens the theoretical and practical knowledge at the expert level. Functionally integrates the information in the field with information from different disciplines and creates new information. It evaluates the latest developments in the direction of national values ??and country facts. It supervises the stages of collecting, interpreting and announcing the data related to Alain on the basis of social, scientific and ethical values ??and teaching these values.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The student who wants to enroll in the masters program has to complete the examinations and / or have completed the courses determined by the university within the academic and legal regulations and determined by CoHE. A student who is studying in the equivalent program at home or abroad can apply for a transfer. Acceptance of students is examined at the beginning of the semester, taking into consideration the conditions of each student and the degree to which he / she has applied.


Conditions for Success
It critically examines the social relations in the professional and professional environment and the norms that guide those relations, takes action and leads them to develop them and change them when necessary. It conveys the developments in the field and its own works in a systematic way in writing, verbally and visually to the groups in and out of the field. It actively participates or leads in team work related to the field. It critically evaluates the information about Alain and directs learning. Based on his / her undergraduate qualifications, he / she has a theoretical and practical knowledge at the level of expertise in the field of educational informatics, develops and deepens this knowledge. Discusses the interaction between the disciplines related to the lanai. He uses and deepens the theoretical and practical knowledge at the expert level. Functionally integrates the information in the field with information from different disciplines and creates new information. It evaluates the latest developments in the direction of national values ??and country facts. It supervises the stages of collecting, interpreting and announcing the data related to Alain on the basis of social, scientific and ethical values ??and teaching these values.Thesis graduate program consists of at least 10 courses, 120 seminars, one seminar, other learning activities and thesis work. Students have to be successful at least 60 ECTS derters during the semester.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates are teaching at public institutions under the Ministry of National Education and serving as academicians at various universities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address