Yeterlilik Kodu

TR0030008984

Yeterlilik Adı
Fen Bilgisi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumKütahya Dumlupınar Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiDPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya
Sorumlu Kurum URLhttp://www.dpu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olabilme.
  • Fen bilimleri eğitimi alanıyla ilgili problemleri belirleyebilme ve bunların çözümüne yönelik öneriler geliştirebilme.
  • Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilme.
  • Fen bilimleri eğitimi alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip edebilme ve Fen bilimleri eğitimine yönelik bakış açısını geliştirebilme.Fen bilimleri eğitimi ile ilgili alanlarda nicel ve nitel araştırmalar yapabilme.Bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olabilme.
  • Fen eğitimi ile ilgili disiplinler arası bilgi transferini kavrayabilme, analiz ve sentez yapabilme, elde ettiği bilgileri kullanarak yeni bilgilere ulaşabilme.
  • Fen eğitiminde yaptıkları araştırmaları, alanındaki ulusal ve uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü veya görsel olarak sunabilme.
  • Fen eğitimi ile ilgili eğitsel sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak hayata geçirilebilir önerilerde bulunabilme.Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilmek ve uygulayabilme.
  • Fen eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilme.
  • Fen eğitimindeki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri kullanarak yaşadığı toplumun bilim okur-yazarı olma sürecine katkıda bulunabilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programdaki dersler için vize ve final sınavları yapılmaktadır.

Ayrıca öğrencilerin bilimsel açıdan gelişebilmesi için ders kapsamında ödev, proje ve sunum çalışmaları da yapılabilmektedir.

Öğrenci başarısı üniversitenin lisansüstü eğitim-öğretim yönetmeliği hükümlerine göre değerlendirilmektedir.

Dört yarıyıl sonunda, öğretim öğretim planında yer alan kredili derslerinin ve seminer dersinin başarıyla tamamlanması ve bu süre içerisinde genel not ortalamasının en az 2,50 olması, azami süreler içerisinde ise tez çalışmasında başarılı olunması ve tez savunmasına girilmesi gerekmektedir.

Bu aşamaları başarıyla tamamlayan öğrencilere Fen Eğitimi alanında yüksek lisans diploması verilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

1) Fen Bilgisi Öğretmenliği mezunları ile Fen-Edebiyat Fakültelerinin Fizik, Kimya ve Biyoloji bölümlerinden mezun olup öğretmenlik formasyonuna sahip olanlar programa başvurabilir.2) ALES Türü-Puanı: SAY-55 Ales Oranı:%50, Lisans Genel Not Ortalaması Oranı:%10, Yabancı Dil Puanının Ortalaması:%10, Bilim-Mülakat Sınavının Oranı (en az 50 puan alınmalı):%30 alınarak Başarı Puanı hesaplanır. Başarı Puanı, en az 55 olmalıdır.

Başarma ŞartlarıDört yarıyıl sonunda, öğretim öğretim planında yer alan kredili derslerinin ve seminer dersinin başarıyla tamamlanması ve bu süre içerisinde genel not ortalamasının en az 2,50 olması, azami süreler içerisinde ise tez çalışmasında başarılı olunması ve tez savunmasına girilmesi gerekmektedir. Bu aşamaları başarıyla tamamlayan öğrencilere Fen Eğitimi alanında yüksek lisans diploması verilir.Fen Bilgisi Öğretmenliği Tezli yüksek lisans programı toplam 21 krediden ve 120 AKTS’den az olmamak koşuluyla seminer dâhil en az sekiz ders ve uzmanlık alan dersi ile tez çalışmasından oluşur. Mezun olabilmek için, programdaki dersleri, seminer ve uzmanlık alan dersini başarıyla geçmesi, tezini başarıyla tamamlaması ve tezi kabul edilen öğrencinin, çalışmasını jüri önünde sözlü olarak başarılı bir şekilde sunması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olan öğrenci, Fen Bilgisi Eğitimi alanında ya da bu alandan öğrenci alan diğer bilim dallarında doktoraya başvuru yapabilir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030008984


Yeterlilik Adı
Fen Bilgisi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
DPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olabilme.
  • Fen bilimleri eğitimi alanıyla ilgili problemleri belirleyebilme ve bunların çözümüne yönelik öneriler geliştirebilme.
  • Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilme.
  • Fen bilimleri eğitimi alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip edebilme ve Fen bilimleri eğitimine yönelik bakış açısını geliştirebilme.Fen bilimleri eğitimi ile ilgili alanlarda nicel ve nitel araştırmalar yapabilme.Bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olabilme.
  • Fen eğitimi ile ilgili disiplinler arası bilgi transferini kavrayabilme, analiz ve sentez yapabilme, elde ettiği bilgileri kullanarak yeni bilgilere ulaşabilme.
  • Fen eğitiminde yaptıkları araştırmaları, alanındaki ulusal ve uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü veya görsel olarak sunabilme.
  • Fen eğitimi ile ilgili eğitsel sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak hayata geçirilebilir önerilerde bulunabilme.Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilmek ve uygulayabilme.
  • Fen eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilme.
  • Fen eğitimindeki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri kullanarak yaşadığı toplumun bilim okur-yazarı olma sürecine katkıda bulunabilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programdaki dersler için vize ve final sınavları yapılmaktadır.

Ayrıca öğrencilerin bilimsel açıdan gelişebilmesi için ders kapsamında ödev, proje ve sunum çalışmaları da yapılabilmektedir.

Öğrenci başarısı üniversitenin lisansüstü eğitim-öğretim yönetmeliği hükümlerine göre değerlendirilmektedir.

Dört yarıyıl sonunda, öğretim öğretim planında yer alan kredili derslerinin ve seminer dersinin başarıyla tamamlanması ve bu süre içerisinde genel not ortalamasının en az 2,50 olması, azami süreler içerisinde ise tez çalışmasında başarılı olunması ve tez savunmasına girilmesi gerekmektedir.

Bu aşamaları başarıyla tamamlayan öğrencilere Fen Eğitimi alanında yüksek lisans diploması verilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

1) Fen Bilgisi Öğretmenliği mezunları ile Fen-Edebiyat Fakültelerinin Fizik, Kimya ve Biyoloji bölümlerinden mezun olup öğretmenlik formasyonuna sahip olanlar programa başvurabilir.2) ALES Türü-Puanı: SAY-55 Ales Oranı:%50, Lisans Genel Not Ortalaması Oranı:%10, Yabancı Dil Puanının Ortalaması:%10, Bilim-Mülakat Sınavının Oranı (en az 50 puan alınmalı):%30 alınarak Başarı Puanı hesaplanır. Başarı Puanı, en az 55 olmalıdır.


Başarma Şartları
Dört yarıyıl sonunda, öğretim öğretim planında yer alan kredili derslerinin ve seminer dersinin başarıyla tamamlanması ve bu süre içerisinde genel not ortalamasının en az 2,50 olması, azami süreler içerisinde ise tez çalışmasında başarılı olunması ve tez savunmasına girilmesi gerekmektedir. Bu aşamaları başarıyla tamamlayan öğrencilere Fen Eğitimi alanında yüksek lisans diploması verilir.Fen Bilgisi Öğretmenliği Tezli yüksek lisans programı toplam 21 krediden ve 120 AKTS’den az olmamak koşuluyla seminer dâhil en az sekiz ders ve uzmanlık alan dersi ile tez çalışmasından oluşur. Mezun olabilmek için, programdaki dersleri, seminer ve uzmanlık alan dersini başarıyla geçmesi, tezini başarıyla tamamlaması ve tezi kabul edilen öğrencinin, çalışmasını jüri önünde sözlü olarak başarılı bir şekilde sunması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olan öğrenci, Fen Bilgisi Eğitimi alanında ya da bu alandan öğrenci alan diğer bilim dallarında doktoraya başvuru yapabilir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030008984

Qualification Title
Awarding BodyKütahya Dumlupınar University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.dpu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Having basic knowledge and skills in terms of subject and pedagogical field knowledge.
  • Being able to identify problems in science education and to develop suggestions for solving them.
  • Applying scientific research methods and techniques as a process.Being able to closely follow the domestic and foreign studies carried out in the field of science education and to develop the perspective of science education.
  • Being able to conduct quantitative and qualitative researches in the field of science education.
  • Being able to have scientific and professional ethical values.
  • Being able to comprehend the transfer of knowledge among the disciplines related to science education, being able to analyze and synthesize, to reach new information by using the obtained information.
  • Being able to present the researches they have done in science education in written, oral or visual form in national and international platforms.Being able to make imaginable suggestions by using strategic decision-making processes in the solution of educational problems related to science education.
  • To know and apply contemporary teaching methods and techniques and measurement and evaluation methods.
  • Being able to follow current developments in science education.
  • Being able to contribute to the process of being a science literate writer of the society in which he lives by using scientific, technological, social or cultural advances in science education.
Key Competencies-
Further Info
  • There are midterm and final exams for the courses in the program.
  • In addition, homework, project and presentation work can be done within the scope of the course so that students can develop from the scientific standpoint.
  • Student achievement is assessed according to the provisions of the universitys postgraduate education and training regulations.
  • At the end of four semesters, successful completion of the courses and seminar courses included in the curriculum of the curriculum and the average grade point average must be at least 2.50 within this period and within the maximum period, thesis defense must be done successfully.
  • Students who successfully complete these steps are awarded a masters degree in Science Education.
Quality Assurance-
Access Requirements

1) Graduates of Physics, Chemistry and Biology who have teaching formation and graduates of Science Teacher Education can apply for the program.2) ALES Type-Score: SAY-55 Ales Ratio: 50%, License Grade Point Average: 10%, Average of Foreign Language Score: 10%, Science-Interview Score (at least 50 points should be taken) The score is calculated. The Achievement Point must be at least 55.

Conditions for SuccessAt the end of four semesters, successful completion of the courses and seminar courses included in the curriculum of the curriculum and the average grade point average must be at least 2.50 within this period and within the maximum period, thesis defense must be done successfully. Students who successfully complete these steps are awarded a masters degree in Science Education.Science Teacher Education Thesis program consists of a total of 21 credits and not less than 120 ECTS, at least eight courses including seminars and specialization courses and thesis studies. In order to be able to graduate, it is necessary to successfully pass the courses in the program, seminars and specialties, to successfully complete the thesis and to successfully present the work of the accepted thesis in front of the jury verbally.
Progression Paths (Relationship Type)

The student who graduated from the program can apply to the doctor in the field of Science Education or other science departments receiving students from this area.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030008984


Qualification Title

Awarding Body
Kütahya Dumlupınar University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Having basic knowledge and skills in terms of subject and pedagogical field knowledge.
  • Being able to identify problems in science education and to develop suggestions for solving them.
  • Applying scientific research methods and techniques as a process.Being able to closely follow the domestic and foreign studies carried out in the field of science education and to develop the perspective of science education.
  • Being able to conduct quantitative and qualitative researches in the field of science education.
  • Being able to have scientific and professional ethical values.
  • Being able to comprehend the transfer of knowledge among the disciplines related to science education, being able to analyze and synthesize, to reach new information by using the obtained information.
  • Being able to present the researches they have done in science education in written, oral or visual form in national and international platforms.Being able to make imaginable suggestions by using strategic decision-making processes in the solution of educational problems related to science education.
  • To know and apply contemporary teaching methods and techniques and measurement and evaluation methods.
  • Being able to follow current developments in science education.
  • Being able to contribute to the process of being a science literate writer of the society in which he lives by using scientific, technological, social or cultural advances in science education.

Key Competencies
-

Further Info
  • There are midterm and final exams for the courses in the program.
  • In addition, homework, project and presentation work can be done within the scope of the course so that students can develop from the scientific standpoint.
  • Student achievement is assessed according to the provisions of the universitys postgraduate education and training regulations.
  • At the end of four semesters, successful completion of the courses and seminar courses included in the curriculum of the curriculum and the average grade point average must be at least 2.50 within this period and within the maximum period, thesis defense must be done successfully.
  • Students who successfully complete these steps are awarded a masters degree in Science Education.

Quality Assurance
-

Access Requirements

1) Graduates of Physics, Chemistry and Biology who have teaching formation and graduates of Science Teacher Education can apply for the program.2) ALES Type-Score: SAY-55 Ales Ratio: 50%, License Grade Point Average: 10%, Average of Foreign Language Score: 10%, Science-Interview Score (at least 50 points should be taken) The score is calculated. The Achievement Point must be at least 55.


Conditions for Success
At the end of four semesters, successful completion of the courses and seminar courses included in the curriculum of the curriculum and the average grade point average must be at least 2.50 within this period and within the maximum period, thesis defense must be done successfully. Students who successfully complete these steps are awarded a masters degree in Science Education.Science Teacher Education Thesis program consists of a total of 21 credits and not less than 120 ECTS, at least eight courses including seminars and specialization courses and thesis studies. In order to be able to graduate, it is necessary to successfully pass the courses in the program, seminars and specialties, to successfully complete the thesis and to successfully present the work of the accepted thesis in front of the jury verbally.

Progression Paths (Relationship Type)

The student who graduated from the program can apply to the doctor in the field of Science Education or other science departments receiving students from this area.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address