Yeterlilik Kodu

TR0030006419

Yeterlilik Adı
Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumSinop Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKorucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP
Sorumlu Kurum URLhttp://www.sinop.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğretimi, öğretim programına ve ilgili kazanımlara uygun biçimde planlar.
  • Öğrenme ortamlarını öğretim programı doğrultusunda etkili biçimde düzenler.
  • Öğretim programını destekleyen uygun araç-gereçleri seçer, materyal ve kaynakları geliştirerek kullanır.
  • Öğrencilerde yaşadığı çevreyi tanıma ve inceleme merakı uyandırır.
  • Öğrencilerin bilimsel inceleme ve araştırma sürecine dair becerilerini, gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını da dikkate alarak geliştirir.
  • Öğrencilerin eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını da dikkate alarak geliştirir.
  • Öğrencilerin bilimsel ve teknolojik kavramları yerinde, doğru ve etkin kullanabilmelerini sağlar.
  • Öğrencilere bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplum ve çevre arasındaki dinamik, çok yönlü etkileşime ilişkin anlayış kazandırır.
  • Öğretimi özel gereksinimli ve özel eğitim gerektiren öğrencileri de dikkate alarak planlar ve uygulama geliştirir.
  • Alanına ilişkin ve öğrencilerin gereksinimlerine uygun öğretim materyallerini geliştirir, deney tasarlar ve uygular.
  • Öğrencilerin başarı ve performans durumlarını uygun süreçlerle değerlendirir, gelişimlerini izler ve geri bildirimde bulunur.
  • Öğrencilerin gelişim özelliklerine ve yeteneklerine uygun öğretim yöntem ve tekniklerinden yararlanır, öğrenme ile ilgili kavram ve ilkeleri uygular.
  • Öğrencilerin çevre bilinci ve fen ve teknoloji okuryazarlığı gibi yeterliklerinin gelişimini sağlayabilmek için aileler, sivil toplum kuruluşları ve soysal çevrelerle ilişki kurar ve iş birliği yapar.
  • Okulun bir kültür ve öğrenme merkezi haline getirilebilmesi için gerekli adımları atar ve toplumsal iş birliğini sağlar.
  • Mesleki yeterliklerini belirler ve öz-değerlendirme yapar.
  • Mesleki gelişimini izler ve ilgili araçlar, süreçler yoluyla gelişim sağlar.
  • Konu alanı ve mesleği ile ilgili güncel ve teknik sözlü, yazılı ifade becerisi sergiler.
  • Konu alanı ve mesleği ile ilgili kuramsal ve teknolojik yenilikleri takip eder.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirmeler Sinop Üniversitesi Eğitim, Öğretim ve Sınav Yönetmeliğindeki koşullara bağlı olarak yapılmaktadır.Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Giriş Şartı

(Türk Öğrenciler) Türkiye’deki herhangi bir yükseköğretim kurumunda ön lisans ve lisans programlarında öğrenim görebilmek için, öğrencilerin, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi(ÖSYM) tarafından yapılan ulusal öğrenci seçme sınavına girmeleri zorunludur. Uluslararası öğrenci başvuru, kayıt ve kabul işlemleri “Sinop Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Başvuru ve Kayıt Kabul Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) 8 dönemlik derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.00 olan öğrenciler Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans diploması almaya hak kazanır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Fen Bilgisi Öğretmenliği programı mezunları Fen Bilgisi Öğretmeni unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına Fen Bilgisi Öğretmeni olarak atanmaktadırlar. Ayrıca mezunlarımız dershanelerde, eğitim materyalleri tasarım ve pazarlama, yayın kuruluşları gibi sektörlerde, yayın evlerinde, eğitsel materyal geliştiren işyerlerinde görev alabilmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030006419


Yeterlilik Adı
Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Sinop Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğretimi, öğretim programına ve ilgili kazanımlara uygun biçimde planlar.
  • Öğrenme ortamlarını öğretim programı doğrultusunda etkili biçimde düzenler.
  • Öğretim programını destekleyen uygun araç-gereçleri seçer, materyal ve kaynakları geliştirerek kullanır.
  • Öğrencilerde yaşadığı çevreyi tanıma ve inceleme merakı uyandırır.
  • Öğrencilerin bilimsel inceleme ve araştırma sürecine dair becerilerini, gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını da dikkate alarak geliştirir.
  • Öğrencilerin eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını da dikkate alarak geliştirir.
  • Öğrencilerin bilimsel ve teknolojik kavramları yerinde, doğru ve etkin kullanabilmelerini sağlar.
  • Öğrencilere bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplum ve çevre arasındaki dinamik, çok yönlü etkileşime ilişkin anlayış kazandırır.
  • Öğretimi özel gereksinimli ve özel eğitim gerektiren öğrencileri de dikkate alarak planlar ve uygulama geliştirir.
  • Alanına ilişkin ve öğrencilerin gereksinimlerine uygun öğretim materyallerini geliştirir, deney tasarlar ve uygular.
  • Öğrencilerin başarı ve performans durumlarını uygun süreçlerle değerlendirir, gelişimlerini izler ve geri bildirimde bulunur.
  • Öğrencilerin gelişim özelliklerine ve yeteneklerine uygun öğretim yöntem ve tekniklerinden yararlanır, öğrenme ile ilgili kavram ve ilkeleri uygular.
  • Öğrencilerin çevre bilinci ve fen ve teknoloji okuryazarlığı gibi yeterliklerinin gelişimini sağlayabilmek için aileler, sivil toplum kuruluşları ve soysal çevrelerle ilişki kurar ve iş birliği yapar.
  • Okulun bir kültür ve öğrenme merkezi haline getirilebilmesi için gerekli adımları atar ve toplumsal iş birliğini sağlar.
  • Mesleki yeterliklerini belirler ve öz-değerlendirme yapar.
  • Mesleki gelişimini izler ve ilgili araçlar, süreçler yoluyla gelişim sağlar.
  • Konu alanı ve mesleği ile ilgili güncel ve teknik sözlü, yazılı ifade becerisi sergiler.
  • Konu alanı ve mesleği ile ilgili kuramsal ve teknolojik yenilikleri takip eder.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirmeler Sinop Üniversitesi Eğitim, Öğretim ve Sınav Yönetmeliğindeki koşullara bağlı olarak yapılmaktadır.Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)


Giriş Şartı

(Türk Öğrenciler) Türkiye’deki herhangi bir yükseköğretim kurumunda ön lisans ve lisans programlarında öğrenim görebilmek için, öğrencilerin, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi(ÖSYM) tarafından yapılan ulusal öğrenci seçme sınavına girmeleri zorunludur. Uluslararası öğrenci başvuru, kayıt ve kabul işlemleri “Sinop Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Başvuru ve Kayıt Kabul Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) 8 dönemlik derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.00 olan öğrenciler Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans diploması almaya hak kazanır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Fen Bilgisi Öğretmenliği programı mezunları Fen Bilgisi Öğretmeni unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına Fen Bilgisi Öğretmeni olarak atanmaktadırlar. Ayrıca mezunlarımız dershanelerde, eğitim materyalleri tasarım ve pazarlama, yayın kuruluşları gibi sektörlerde, yayın evlerinde, eğitsel materyal geliştiren işyerlerinde görev alabilmektedir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030006419

Qualification Title
Fen bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması
Awarding BodySinop University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlwww.sinop.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023
TQF Level 6
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Plan instruction in accordance with the education program and related objectives.
  • Design learning environment effectively according to the education program.
  • Choose, develop and use appropriate materials that support the education program.
  • Arouse the curiosity of students about examination and recognition of the environment.
  • Develop the scientific research process skills of students’ by considering their individual differences and developmental properties.
  • Develop the critical thinking and problem solving skills of students’ by considering their individual differences and developmental properties.
  • Have students to use the scientific and technological concepts correctly, appropriately and efficiently.
  • Have students to develop an understanding about the dynamic and sophisticated interactions between scientific-technological developments and society-environment.
  • Plan the instruction and develop practices by considering students with special needs who require special education.
  • Develop appropriate educational materials and design, perform experiments for students which are related with the subject matter.
  • Evaluate the success and performances of students in appropriate processes, monitor their developments and provide feedback.
  • Use methods and techniques of instruction which are suitable for developmental properties and abilities of students, apply the concepts and principles of learning.
  • Interact and collaborate with families, non-governmental organizations and social environments in order to develop environmental consciousness and scientific literacy competences of students.
  • Make the required attempts and provide societal collaboration in order to make school a cultural and learning center.
  • Determine his/her professional competences and perform self-evaluation.
  • Monitor his/her professional development and develop himself/herself by the help of related resources, processes.
  • Have and develop the contemporary and technical verbal and written expression ability related with his/her subject matter and profession.
  • Follow the theoretical and technological innovations related with his/her subject matter and profession.
Key Competencies-
Further Info

Sinop Universty Education Regulations determine the grade of student.To complete a 240 ECTS program of study successfully and hold at least 2.00 CGPA out of 4.00 is required for graduation.

Quality Assurance-
Access Requirements

(Turkish Students) In order to be admitted into an associate (2-year, short cycle) or undergraduate program (4-year, first cycle) at a higher education institution in Turkey, students must pass the university entrance exam administered by Student Selection and Placement Centre (ÖSYM). International Student Application, Admission and Registration process is carried out in accordance with Sinop University Directive for International Student Application, Admission and Registration .

Conditions for SuccessTo complete a 240 ECTS program of study successfully and hold at least 2.00 CGPA out of 4.00 is required for graduation.Students who successfully completed their 240 ECTS program of study and hold a CGPA of at least 2.00 out of 4.00 are entitled to graduate.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the program can work at state or private schools affiliated with the Ministry of National Education. They can also work at private training centers, companies that develop and market educational materials, publishing companies, and universities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030006419


Qualification Title
Fen bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması

Awarding Body
Sinop University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Plan instruction in accordance with the education program and related objectives.
  • Design learning environment effectively according to the education program.
  • Choose, develop and use appropriate materials that support the education program.
  • Arouse the curiosity of students about examination and recognition of the environment.
  • Develop the scientific research process skills of students’ by considering their individual differences and developmental properties.
  • Develop the critical thinking and problem solving skills of students’ by considering their individual differences and developmental properties.
  • Have students to use the scientific and technological concepts correctly, appropriately and efficiently.
  • Have students to develop an understanding about the dynamic and sophisticated interactions between scientific-technological developments and society-environment.
  • Plan the instruction and develop practices by considering students with special needs who require special education.
  • Develop appropriate educational materials and design, perform experiments for students which are related with the subject matter.
  • Evaluate the success and performances of students in appropriate processes, monitor their developments and provide feedback.
  • Use methods and techniques of instruction which are suitable for developmental properties and abilities of students, apply the concepts and principles of learning.
  • Interact and collaborate with families, non-governmental organizations and social environments in order to develop environmental consciousness and scientific literacy competences of students.
  • Make the required attempts and provide societal collaboration in order to make school a cultural and learning center.
  • Determine his/her professional competences and perform self-evaluation.
  • Monitor his/her professional development and develop himself/herself by the help of related resources, processes.
  • Have and develop the contemporary and technical verbal and written expression ability related with his/her subject matter and profession.
  • Follow the theoretical and technological innovations related with his/her subject matter and profession.

Key Competencies
-

Further Info

Sinop Universty Education Regulations determine the grade of student.To complete a 240 ECTS program of study successfully and hold at least 2.00 CGPA out of 4.00 is required for graduation.


Quality Assurance
-

Access Requirements

(Turkish Students) In order to be admitted into an associate (2-year, short cycle) or undergraduate program (4-year, first cycle) at a higher education institution in Turkey, students must pass the university entrance exam administered by Student Selection and Placement Centre (ÖSYM). International Student Application, Admission and Registration process is carried out in accordance with Sinop University Directive for International Student Application, Admission and Registration .


Conditions for Success
To complete a 240 ECTS program of study successfully and hold at least 2.00 CGPA out of 4.00 is required for graduation.Students who successfully completed their 240 ECTS program of study and hold a CGPA of at least 2.00 out of 4.00 are entitled to graduate.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the program can work at state or private schools affiliated with the Ministry of National Education. They can also work at private training centers, companies that develop and market educational materials, publishing companies, and universities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode