Yeterlilik Kodu | TR0030007596 | |
Yeterlilik Adı | Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Necmettin Erbakan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.erbakan.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı kuruluşundan bu yana insani ve ahlaki değerlere sahip, düşünen, araştıran, inceleyen, yaratıcı, fen ve teknoloji okuryazarı, çağdaş eğitim öğretim tekniklerini kullanabilen fen ve teknoloji öğretmenleri yetiştirmek amacıyla eğitim vermektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Mezunlar, devlet ya da özel eğitim kurumlarında fen ve teknoloji öğretmeni ünvanı ile çalışabilmektedir. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak da istihdam edilebilmektedirler. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Lisans "Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans programının amacı; Fen Bilgisi ve Teknoloji alanında eğitim, öğretim ve araştırma yapabilecek düzeyde alanında temel bilgi ve becerilere sahip, alanıyla ilgili gelişmeleri yakından takip eden, sorgulayıcı, problem çözmede bilimsel süreç becerilerini ve teknolojiyi etkili kullanabilen, çevre bilincine ve etkili iletişim kurma becerilerine sahip fen bilgisi öğretmenlerini yetiştirmektir." | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Necmettin Erbakan Üniversitesi “Önlisans-Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” nin ilgili maddeleri uygulanmaktadır. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulmaktadırlar Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Başarı notu, genel sınav/bütünleme sınavından sonra, ara sınav/sınavlar ile çoklu değerlendirme ölçütlerinin %50’si ve genel/bütünleme sınav notunun %50’sinin toplamı alınıp dersin öğretim elemanı tarafından harf notu verilerek belirlenir. Ara sınavlar ile varsa çoklu değerlendirme ölçütlerinin not ortalamasına etki oranı Senato tarafından belirlenen kriterler kapsamında ders yürütücüsü tarafından belirlenir.” Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. AA, BA, BB ve CB harf notlarının puan aralıkları dersin öğretim elemanı tarafından sınıfın genel durumu göz önünde bulundurularak aşağı çekilebilir. Geçme notu olan CC karşılığı 60 puanın altında olamaz. Geçme notunun belirlenmesinde Senato genel sınav için alt sınır belirleyebilir. Dönem/yıl ağırlıklı not ortalaması 2,50 olan öğrenci DC olan dersleri de başarmış sayılır. Aksi takdirde bu dersleri tekrar eder. DD, FD ve FF notları başarısız not karşılığıdır, bu notların puan aralıkları değiştirilemez. F notu devamsızlık veya uygulamadan başarısız olması nedeniyle genel sınava girme hakkı bulunmayan öğrenciye verilir. M (Muaf) notu programdan kaldırılan ve yerine yeni bir ders konulmayan herhangi bir derse verilen nottur. Öğrenme- öğretme süreçlerinin değerlendirilmesinde, Sınavlar ve ders başarı notları, Mezuniyet koşulları ile ilgili olarak “Önlisans-Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” nin ilgili maddeleri uygulanmaktadır. | |
Kalite Güvencesi |
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) | |
Giriş Şartı | Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana Bilim Dalına, Lise ve dengi okul diplomasına sahip olan ve Öğrenci Seçme & Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yüksek Öğretime Giriş (YGS) başarılı olan ve Lisans Yerleştirme Sınavının (LYS) MF-2 puan türünden yeterli puanı alan adaylar öğrenci olarak kabul edilir. | |
Başarma Şartları | Öğrencilerin programı başarılı bir şekilde tamamlayabilmesi için en az 240 AKTS kredisi alması ve Genel Not ortalamasının 4.00 üzerinden 2.00 olması gerekir.Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ alanında lisans diploması almaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar, devlet ya da özel eğitim kurumlarında fen ve teknoloji öğretmeni ünvanı ile çalışabilmektedir. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak da istihdam edilebilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030007596
ISCO:08
ISCO:08
Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı kuruluşundan bu yana insani ve ahlaki değerlere sahip, düşünen, araştıran, inceleyen, yaratıcı, fen ve teknoloji okuryazarı, çağdaş eğitim öğretim tekniklerini kullanabilen fen ve teknoloji öğretmenleri yetiştirmek amacıyla eğitim vermektedir.
Mezunlar, devlet ya da özel eğitim kurumlarında fen ve teknoloji öğretmeni ünvanı ile çalışabilmektedir. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak da istihdam edilebilmektedirler.
- Fen kavramlarını keşfeder.
- Laboratuar kullanma becerileri kazanır.
- Bilimsel süreç becerilerini kavrar.
- Bilimin doğasını fark eder.
- Çevre bilinci kazanır.
- Fen teknoloji toplum ve çevre ilişkisini kavrar.
- Fene karşı olumlu tutum kazanır.
- Teknolojik araçları etkili şekilde kullanır.
- Alanıyla ilgili öğretim süreçlerini planlar ve etkili bir şekilde yürütür.
- Sınıf içi uygulamalarda öğrencilerin gelişim ve öğrenme özelliklerini dikkate alır ve onlara rehberlik eder.
- Türk Eğitim Sistemi ve okula ilişkin temel ilkeleri bilir.
- Ölçme ve değerlendirme sürecinde uygun yöntem ve yaklaşımları kullanır.
Lisans "Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans programının amacı; Fen Bilgisi ve Teknoloji alanında eğitim, öğretim ve araştırma yapabilecek düzeyde alanında temel bilgi ve becerilere sahip, alanıyla ilgili gelişmeleri yakından takip eden, sorgulayıcı, problem çözmede bilimsel süreç becerilerini ve teknolojiyi etkili kullanabilen, çevre bilincine ve etkili iletişim kurma becerilerine sahip fen bilgisi öğretmenlerini yetiştirmektir."
Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Necmettin Erbakan Üniversitesi “Önlisans-Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” nin ilgili maddeleri uygulanmaktadır. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulmaktadırlar Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Başarı notu, genel sınav/bütünleme sınavından sonra, ara sınav/sınavlar ile çoklu değerlendirme ölçütlerinin %50’si ve genel/bütünleme sınav notunun %50’sinin toplamı alınıp dersin öğretim elemanı tarafından harf notu verilerek belirlenir. Ara sınavlar ile varsa çoklu değerlendirme ölçütlerinin not ortalamasına etki oranı Senato tarafından belirlenen kriterler kapsamında ders yürütücüsü tarafından belirlenir.” Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. AA, BA, BB ve CB harf notlarının puan aralıkları dersin öğretim elemanı tarafından sınıfın genel durumu göz önünde bulundurularak aşağı çekilebilir. Geçme notu olan CC karşılığı 60 puanın altında olamaz. Geçme notunun belirlenmesinde Senato genel sınav için alt sınır belirleyebilir. Dönem/yıl ağırlıklı not ortalaması 2,50 olan öğrenci DC olan dersleri de başarmış sayılır. Aksi takdirde bu dersleri tekrar eder. DD, FD ve FF notları başarısız not karşılığıdır, bu notların puan aralıkları değiştirilemez. F notu devamsızlık veya uygulamadan başarısız olması nedeniyle genel sınava girme hakkı bulunmayan öğrenciye verilir. M (Muaf) notu programdan kaldırılan ve yerine yeni bir ders konulmayan herhangi bir derse verilen nottur. Öğrenme- öğretme süreçlerinin değerlendirilmesinde, Sınavlar ve ders başarı notları, Mezuniyet koşulları ile ilgili olarak “Önlisans-Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” nin ilgili maddeleri uygulanmaktadır.
- Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana Bilim Dalına, Lise ve dengi okul diplomasına sahip olan ve Öğrenci Seçme & Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yüksek Öğretime Giriş (YGS) başarılı olan ve Lisans Yerleştirme Sınavının (LYS) MF-2 puan türünden yeterli puanı alan adaylar öğrenci olarak kabul edilir.
Mezunlar, devlet ya da özel eğitim kurumlarında fen ve teknoloji öğretmeni ünvanı ile çalışabilmektedir. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak da istihdam edilebilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030007596 | |
Qualification Title | Bachelor of Science in Science Education | |
Awarding Body | Necmettin Erbakan University | |
Awarding Body Contact | Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA | |
Awarding Body Url | www.erbakan.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | There are one midterm and one final exam in every term for each lesson. Each exam’s contribution of succeed point is the weighted average of midterm exam (%40) and final exam (%60). Top point for every exam is 100. Students who have AA, BA, BB, CB, CC letter marks are counted as successful. DC and DD letter marks are conditioned successful marks. Students who have these two marks must have at least 2.00 grade point average to succeed the education process.Students who has completed the programme courses with minimum 240 ECTS and at least 2.00/4.00 Cumulative Grade Point Average (CGPA) deserved to receive the Bachelor’s Degree (BA) in Science Education. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The candidates who have a diploma from a high school or its equivalents, have successful degree from Higher Education Examination (YGS) conducted by Higher Education Council of the Turkish Republic (ÖSYM) and get sufficient point from MF-2 (Mathematics-Science) of Undergraduate Placement Examination (LYS) are accepted as students. | |
Conditions for Success | Students who has completed the programme courses with minimum 240 ECTS and at least 2.00/4.00 Cumulative Grade Point Average (CGPA) deserved to receive the Bachelor’s Degree (BA) in Science Education.The students who successfully complete the courses present in the program (total 240 ECTS) and achieve at least 2.00 Grade Point Average(GPA) out of 4.00 have a right to obtain license degree in Elementary Science Teacher. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates are able to work in state or special educational schools/institutions/foundations as a science teacher. Furthermore, they are able to work in universites as an academic staff. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030007596
ISCO:08
ISCO:08
- Explores the science concepts Acquires to skills related with the use of laboratory.
- Comprehends the science process skills Realizes the nature of science Acquires the environmental consciousness.
- Comprehends to relationship with Science-Society-Technology.
- Acquires the optimistic attitude to science Uses the technological tools effectively.
- Processes related to the field of teaching goals and objektives Takes into account the characteritics of the students in the classroom.
- Know the basic principsles of the.
- Turkish education system and school.
- Uses appropriate methods and approaches to measurement and evaluation process
There are one midterm and one final exam in every term for each lesson. Each exam’s contribution of succeed point is the weighted average of midterm exam (%40) and final exam (%60). Top point for every exam is 100. Students who have AA, BA, BB, CB, CC letter marks are counted as successful. DC and DD letter marks are conditioned successful marks. Students who have these two marks must have at least 2.00 grade point average to succeed the education process.Students who has completed the programme courses with minimum 240 ECTS and at least 2.00/4.00 Cumulative Grade Point Average (CGPA) deserved to receive the Bachelor’s Degree (BA) in Science Education.
The candidates who have a diploma from a high school or its equivalents, have successful degree from Higher Education Examination (YGS) conducted by Higher Education Council of the Turkish Republic (ÖSYM) and get sufficient point from MF-2 (Mathematics-Science) of Undergraduate Placement Examination (LYS) are accepted as students.
Graduates are able to work in state or special educational schools/institutions/foundations as a science teacher. Furthermore, they are able to work in universites as an academic staff.
Qualification is continuous