Yeterlilik Kodu

TR0030008991

Yeterlilik Adı
Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumKütahya Dumlupınar Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiDPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya
Sorumlu Kurum URLhttp://www.dpu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Fen ve teknoloji eğitimi alanında güncel literatüre göre oluşturulmuş kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
  • Fen ve teknoloji eğitimindeki gelişmeleri takip eder ve bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
  • Fen ve teknoloji eğitimi uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır ve bu doğrultuda gerekli düzenlemeleri yapar.
  • Eğitim tarihinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir.
  • Tüm eğitim uygulamalarında Türk milli eğitiminin amaç ve ilkelerini temel alır.
  • Öğretme ve öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve fenle ilgili konu alanlarının özelliklerini dikkate alarak günlük yaşamla ilişkili bir şekilde planlar.
  • Fizik, kimya, biyoloji ve matematik bilgilerini hem teorik hem de uygulamalı olarak fen bilgisi eğitiminde kullanmak için öğrenme ortamını bilgi teknolojilerini de kullanarak hazırlar. Fizik, kimya, biyoloji ve matematik bilgilerini hem teorik hem de uygulamalı olarak fen bilgisi eğitiminde kullanmak için öğrenme ortamını bilgi teknolojilerini de kullanarak hazırlar.
  • Eğitim uygulamaları için gerekli performans ölçme ve değerlendirme tekniklerini de kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
  • Fen bilgisi eğitimi alanında verileri belirler, rapor eder.
  • Fen eğitimine dayalı etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.
  • Fen bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar.
  • Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak (anadil, yabancı dil, tarih vb)
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Değerlendirme Sistemi tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır.

Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Dumlupınar Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.

Öğrencilerin programı başarılı bir şekilde tamamlayabilmesi için en az 240 AKTS kredisi alması ve Genel Not ortalamasının 4.00 üzerinden 2.00 olması gerekir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Lise diplomasıUlusal düzeyde Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavları vasıtasıyla yerleştirme.

Başarma ŞartlarıÖğrencilerin programı başarılı bir şekilde tamamlayabilmesi için en az 240 AKTS kredisi alması ve Genel Not ortalamasının 4.00 üzerinden 2.00 olması gerekir. Programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarında Fen ve Teknoloji öğretmeni veya yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, Fen Bilgisi Eğitimi anabilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden, diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak, yükseköğretim kurumlarında öğretim üzerinde veya ilköğretim okullarında öğretmen olarak görev yapmaktadır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030008991


Yeterlilik Adı
Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
DPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Fen ve teknoloji eğitimi alanında güncel literatüre göre oluşturulmuş kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
  • Fen ve teknoloji eğitimindeki gelişmeleri takip eder ve bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
  • Fen ve teknoloji eğitimi uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır ve bu doğrultuda gerekli düzenlemeleri yapar.
  • Eğitim tarihinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir.
  • Tüm eğitim uygulamalarında Türk milli eğitiminin amaç ve ilkelerini temel alır.
  • Öğretme ve öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve fenle ilgili konu alanlarının özelliklerini dikkate alarak günlük yaşamla ilişkili bir şekilde planlar.
  • Fizik, kimya, biyoloji ve matematik bilgilerini hem teorik hem de uygulamalı olarak fen bilgisi eğitiminde kullanmak için öğrenme ortamını bilgi teknolojilerini de kullanarak hazırlar. Fizik, kimya, biyoloji ve matematik bilgilerini hem teorik hem de uygulamalı olarak fen bilgisi eğitiminde kullanmak için öğrenme ortamını bilgi teknolojilerini de kullanarak hazırlar.
  • Eğitim uygulamaları için gerekli performans ölçme ve değerlendirme tekniklerini de kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
  • Fen bilgisi eğitimi alanında verileri belirler, rapor eder.
  • Fen eğitimine dayalı etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.
  • Fen bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar.
  • Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak (anadil, yabancı dil, tarih vb)

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Değerlendirme Sistemi tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır.

Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Dumlupınar Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.

Öğrencilerin programı başarılı bir şekilde tamamlayabilmesi için en az 240 AKTS kredisi alması ve Genel Not ortalamasının 4.00 üzerinden 2.00 olması gerekir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Lise diplomasıUlusal düzeyde Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavları vasıtasıyla yerleştirme.


Başarma Şartları
Öğrencilerin programı başarılı bir şekilde tamamlayabilmesi için en az 240 AKTS kredisi alması ve Genel Not ortalamasının 4.00 üzerinden 2.00 olması gerekir. Programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarında Fen ve Teknoloji öğretmeni veya yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, Fen Bilgisi Eğitimi anabilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden, diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak, yükseköğretim kurumlarında öğretim üzerinde veya ilköğretim okullarında öğretmen olarak görev yapmaktadır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030008991

Qualification Title
Awarding BodyKütahya Dumlupınar University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.dpu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Have the theoretical and practical knowledge generated according to the current literature in the field of science and technology education. Follow developments in science and technology education, and evaluate them in a various way by using scientific methods and techniques.
  • Recognize national and international cultural elements that may affect science and technology education applications and make the necessary arrangements accordingly Evaluate prominent figures in the history of education, events and phenomena in terms of effects of training applications.
  • Take into consideration the Turkish National Education goals and principles in all teaching practices.
  • Plan teaching and learning process, developmental characteristics of students, individual differences and properties of the subject areas of science relevant to daily life Prepare the learning environment by using information technologies in order to use physics, chemistry, biology and mathematics information both theoretical and practical in science education.
  • Use appropriate methods and ofFollow development of the students by using performance measurement and evaluation techniques which is necessary for educational applications.
  • Determine and report the the data in the field of science education.
  • Develop appropriate learning materials to create effective teaching and learning processes based on science education.
  • Analyse and design a process according to a defined target in the field of science education.
  • Having enough level of general culture (Mother language, foreign languages, history etc)
Key Competencies-
Further Info
  • For every course, assessment and evaluation methods are defined in the course syllabus by the responsible academic personnel.
  • Dumlupınar University Undergraduate Academic and Examination legislation is applied regarding the examinations and assigned grade points for every course.
  • Students who has completed the programme courses with minimum 240 ECTS and at least 2.00/4.00 Cumulative Grade Point Average (CGPA) deserved to receive the Bachelor’s Degree (BA) in Science Education.
Quality Assurance-
Access Requirements

High School Diploma Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations.

Conditions for SuccessStudents who has completed the programme courses with minimum 240 ECTS and at least 2.00/4.00 Cumulative Grade Point Average (CGPA) deserved to receive the Bachelor’s Degree (BA) in Science Education.The primary goal of the Department of Science Education is to train teachers who have positive attitudes towards science, science teaching and learning. Graduates are expected to represent knowledge skills and competencies to work in their field. To succesfully complete all courses available in program, obtaining at least 2.0 weighed GPA of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates are employed either as private or public elementary schools science and technology teachers or managers. However, the students are working as teachers in higher education institutions or in primary education schools by making graduate and doctoral degrees in other branches of science, accepting students from the department of Science Education or from this area.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030008991


Qualification Title

Awarding Body
Kütahya Dumlupınar University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Have the theoretical and practical knowledge generated according to the current literature in the field of science and technology education. Follow developments in science and technology education, and evaluate them in a various way by using scientific methods and techniques.
  • Recognize national and international cultural elements that may affect science and technology education applications and make the necessary arrangements accordingly Evaluate prominent figures in the history of education, events and phenomena in terms of effects of training applications.
  • Take into consideration the Turkish National Education goals and principles in all teaching practices.
  • Plan teaching and learning process, developmental characteristics of students, individual differences and properties of the subject areas of science relevant to daily life Prepare the learning environment by using information technologies in order to use physics, chemistry, biology and mathematics information both theoretical and practical in science education.
  • Use appropriate methods and ofFollow development of the students by using performance measurement and evaluation techniques which is necessary for educational applications.
  • Determine and report the the data in the field of science education.
  • Develop appropriate learning materials to create effective teaching and learning processes based on science education.
  • Analyse and design a process according to a defined target in the field of science education.
  • Having enough level of general culture (Mother language, foreign languages, history etc)

Key Competencies
-

Further Info
  • For every course, assessment and evaluation methods are defined in the course syllabus by the responsible academic personnel.
  • Dumlupınar University Undergraduate Academic and Examination legislation is applied regarding the examinations and assigned grade points for every course.
  • Students who has completed the programme courses with minimum 240 ECTS and at least 2.00/4.00 Cumulative Grade Point Average (CGPA) deserved to receive the Bachelor’s Degree (BA) in Science Education.

Quality Assurance
-

Access Requirements

High School Diploma Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examinations.


Conditions for Success
Students who has completed the programme courses with minimum 240 ECTS and at least 2.00/4.00 Cumulative Grade Point Average (CGPA) deserved to receive the Bachelor’s Degree (BA) in Science Education.The primary goal of the Department of Science Education is to train teachers who have positive attitudes towards science, science teaching and learning. Graduates are expected to represent knowledge skills and competencies to work in their field. To succesfully complete all courses available in program, obtaining at least 2.0 weighed GPA of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates are employed either as private or public elementary schools science and technology teachers or managers. However, the students are working as teachers in higher education institutions or in primary education schools by making graduate and doctoral degrees in other branches of science, accepting students from the department of Science Education or from this area.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address