Yeterlilik Kodu | TR0030013207 | |
Yeterlilik Adı | Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Giresun Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Giresun Üniversitesi Rektörlük Gaziler Mahallesi, Prof. Ahmet Taner Kışlalı Cd, 28200 Merkez/Giresun | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.giresun.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Giresun Üniversitesi Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine uygun olarak “Ders Öğretim Planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve ÖSYM’nin uyguladığı merkezi sınavın ilgili alanından yeterli puanı almış olmak. | |
Başarma Şartları | Öğrenciler orta öğrenimlerini başarı ile tamamlamış olmalıdır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Fen Bilgisi Öğretmenliği anabilim dalından mezun olanlar, kamu ve özel eğitim kurumların ortaokul kademesinde (5-8) fen bilimleri dersi verebilen bireylerdir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030013207
- Öğretim sürecinde, öğretim programı doğrultusunda öğrenme ortamlarını düzenleyebilir.
- Öğretim sürecinde, öğretim programını destekleyen materyal ve kaynakları kullanabilir.
- Öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini geliştirebilir.
- Öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirebilir.
- Öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirebilir.
- Öğrencilerin bilimsel ve teknolojik kavramları doğru ve etkin kullanmalarını sağlayabilir.
- Öğrencilere, bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplum ve çevre arasındaki etkileşime ilişkin anlayış kazandırabilir.
- Özel gereksinimli ve özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alan uygulamalar yapabilir.
- Alanında deney tasarlayabilir ve uygulayabilir.
- Uygulanan ölçme aracından elde edilen verileri değerlendirebilir.
- Gelişim ve öğrenme ile ilgili kavram ve ilkeleri uygulayabilir.
- Okulun kültür ve öğrenme merkezi haline dönüştürülmesinde toplumla iş birliği yapabilir.
- Fen öğretimine ilişkin bireysel ve mesleki gelişimini sağlayabilir.
- Bilişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve iletişim için yararlanabilir.
- Mesleği ile ilgili fen ve teknolojideki yenilikleri takip edebilir.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Giresun Üniversitesi Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine uygun olarak “Ders Öğretim Planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve ÖSYM’nin uyguladığı merkezi sınavın ilgili alanından yeterli puanı almış olmak.
Fen Bilgisi Öğretmenliği anabilim dalından mezun olanlar, kamu ve özel eğitim kurumların ortaokul kademesinde (5-8) fen bilimleri dersi verebilen bireylerdir.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030013207 | |
Qualification Title | Teacher Training in Sciences Lisans | |
Awarding Body | Giresun University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.giresun.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | For each course, the format of assessment and evaluation is defined in detail in “Course Teaching Plan”. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students are admitted on the basis of their scores from the university entrance exam conducted nationally by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM). | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030013207
- Designs the learning environments in accordance with the program in the process of teaching.
- Uses the materials and resources that support the education program in the process of teaching.
- Has highly developed scientific process skills.
- Has highly developed critical thinking skills.
- Has highly developed problem solving skills.
- Uses scientific and technological concepts accurately and effectively.
- Can promote students' understandings about the scientific and technological progress and about the interaction between environment and society.
- Makes applications that can take into consideration the special needs of some students.
- Designs and conducts experiments in their specific subject area.
- Evaluates the data that are obtained from the measurement instruments administered.
- Applies the principles and concepts related with development and learning.
- Collaborates with the society in transforming the school into a cultural and learning centre.
- Maintains both personal and professional development in science education.
- Utilizes the Information and Computer Technologies for communication and professional development.
- Follows the developments in science and technology related with their professions.
For each course, the format of assessment and evaluation is defined in detail in “Course Teaching Plan”.
Students are admitted on the basis of their scores from the university entrance exam conducted nationally by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM).
The document is valid continuously.