Yeterlilik Kodu | TR0030022109 | |
Yeterlilik Adı | Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bursa Uludağ Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Görükle Kampusu 16059 Nilüfer/BURSA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.uludag.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Evrensel, milli, manevi, insanı ve etik değerlere bağlı; yenilikçi, girişimci, alanında uzman, sorgulayıcı ve çözümleyici, çevre, ülke ve dünya sorunlarına duyarlı, bilim ve teknoloji okuryazarı fen bilgisi öğretmenleri ve alan uzmanları yetiştirmektir. Küresel ölçekte, fen bilimleri eğitimi alanında eğitim-öğretim ve araştırma yapabilen öğretmen ve akademisyenler yetiştiren, ulusal ve uluslararası düzeyde tercih edilen bir eğitim programı olmaktır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da MEB’e bağlı kurumlarda uygulama öğrencilerinin öğretmenlik becerilerini ve mesleki performanslarını geliştirmek için yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1.Alana Özgü Yetkinlik 2.Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 3.İletişim ve Sosyal Yetkinlik 4.Öğrenme Yetkinliği 5.Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 6. Dijital yetkinlik 7. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 8. Vatandaşlık yetkinliği 9. Girişimcilik yetkinliği 10. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için, kuramsal derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin en az %80`ine devam etmek zorundadırlar. Öğrenciler, her ders için en az bir ara sınav, bir ödev veya bir etkinlik yapma ve yarı yıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav katkı payı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı payı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Ayrıca, yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan almak şartı bulunmaktadır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notlarını alan öğrenciler başarılı olarak kabul edilmektedir. Öğrencinin DC veya DD notlarının başarılı sayılabilmesi için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2,0 olması gerekir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) 16.04.2022 / 16.04.2025 | |
Giriş Şartı | Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından sayısal puan türünde yeterli puanı almış olması gerekir. Ayrıca, öğretmenlik programlarına yerleşme sırasında, yerleştirme puan türünde başarı sırası 300 bininci sırada olan adayın yerleştirme puanının altında yerleştirme puanına sahip adaylar okul birincisi olsalar dahi programa yerleştirilemez koşulu bulunmaktadır. | |
Başarma Şartları | Fen Bilgisi Öğretmenliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Fen bilgisi eğitimi programı mezunları Fen Bilgisi Öğretmeni olarak görev yapabilirler. Program mezunları özellikle Milli Eğitim Bakanlığına (MEB) bağlı okullarda ve özel okullarda çalışabilme hakkına sahiptir. Program mezunları istenilen akademik yeterlikleri sağladıkları takdirde yüksek öğretim kurumlarında akademik personel olarak istihdam edilirler. Bazı mezunlar eğitim sektörüyle ilgili olmayan özel sektörlerde çalışma fırsatı bulmaktadırlar. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030022109
ISCO:08
ISCO:08
Evrensel, milli, manevi, insanı ve etik değerlere bağlı; yenilikçi, girişimci, alanında uzman, sorgulayıcı ve çözümleyici, çevre, ülke ve dünya sorunlarına duyarlı, bilim ve teknoloji okuryazarı fen bilgisi öğretmenleri ve alan uzmanları yetiştirmektir. Küresel ölçekte, fen bilimleri eğitimi alanında eğitim-öğretim ve araştırma yapabilen öğretmen ve akademisyenler yetiştiren, ulusal ve uluslararası düzeyde tercih edilen bir eğitim programı olmaktır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da MEB’e bağlı kurumlarda uygulama öğrencilerinin öğretmenlik becerilerini ve mesleki performanslarını geliştirmek için yapılır.
- Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili terimler arasındaki ilişkiyi kavrar.
- Fen Bilgisi ve Teknoloji ile ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırlarıyla güvenirlik ve geçerliliklerin değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olur.
- Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
- Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak Fen Bilgisi ve Teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında kuramsal ve olgusal bilgilere sahip olur.
- Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar.
- Fen eğitimindeki konuların özelliklerine göre kazanımları da dikkate alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular.
- Fen eğitiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir.
- Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
- Biyoloji, Fizik, Kimya, Teknoloji ve Fen Eğitimi konularında, edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, gelişmeleri izler ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır.
- Fen eğitimi ile ilgili alanlarda projeler yapar, konulara ilişkin düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm yollarını, nicel ve nitel verilerle destekler.
- Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki gelişmeleri ve meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir.
- Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştirir.
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır.
- Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir.
- Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir.
- Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1.Alana Özgü Yetkinlik
2.Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
3.İletişim ve Sosyal Yetkinlik
4.Öğrenme Yetkinliği
5.Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
6. Dijital yetkinlik
7. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
8. Vatandaşlık yetkinliği
9. Girişimcilik yetkinliği
10. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için, kuramsal derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin en az %80`ine devam etmek zorundadırlar. Öğrenciler, her ders için en az bir ara sınav, bir ödev veya bir etkinlik yapma ve yarı yıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav katkı payı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı payı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Ayrıca, yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan almak şartı bulunmaktadır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notlarını alan öğrenciler başarılı olarak kabul edilmektedir. Öğrencinin DC veya DD notlarının başarılı sayılabilmesi için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2,0 olması gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
16.04.2022 / 16.04.2025
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından sayısal puan türünde yeterli puanı almış olması gerekir. Ayrıca, öğretmenlik programlarına yerleşme sırasında, yerleştirme puan türünde başarı sırası 300 bininci sırada olan adayın yerleştirme puanının altında yerleştirme puanına sahip adaylar okul birincisi olsalar dahi programa yerleştirilemez koşulu bulunmaktadır.
Fen bilgisi eğitimi programı mezunları Fen Bilgisi Öğretmeni olarak görev yapabilirler. Program mezunları özellikle Milli Eğitim Bakanlığına (MEB) bağlı okullarda ve özel okullarda çalışabilme hakkına sahiptir. Program mezunları istenilen akademik yeterlikleri sağladıkları takdirde yüksek öğretim kurumlarında akademik personel olarak istihdam edilirler. Bazı mezunlar eğitim sektörüyle ilgili olmayan özel sektörlerde çalışma fırsatı bulmaktadırlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030022109 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Science Teaching | |
Awarding Body | Bursa Uludağ University | |
Awarding Body Contact | Görükle Campus 16059 Nilüfer/BURSA | |
Awarding Body Url | https://www.uludag.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | To train science teachers and field experts who are committed to universal, national, spiritual, human and ethical values; innovative, entrepreneurial, expert in their field, inquisitive and analytical, sensitive to environmental, national and world problems, science and technology literate. To be a nationally and internationally preferred education program that educates teachers and academicians who can conduct education and research in the field of science education on a global scale. | |
Learning Environments | Learning takes place through formal, open or distance education. In addition, practical trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in institutions affiliated to the Ministry of National Education to improve the teaching skills and professional performance of practice students. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level. 1. Field Specific Competence 2. Ability to Work Independently and Take Responsibility 3.Communication and Social Competence 4.Learning Competence 5.Mathematical competence and competence in science, technology and engineering 6. Digital competence 7. Personal, social and learning to learn competence 8. Citizenship competence 9. Entrepreneurial competence 10. Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | In order for each student to register for the courses at the beginning of the semester and to take the final exam, they must attend at least 70% of the theoretical courses and at least 80% of the applied courses. Students are subjected to at least one midterm exam, one homework or one activity and a final exam for each course. The contribution share of the midterm exam is 40% and the contribution share of the final exam is 60%. All exams are evaluated out of 100 points. In addition, there is a requirement to get at least 50 points from the final exam. Students who receive one of the letter grades AA, BA, BB, CB and CC from a course are considered successful in that course. Students who receive DC and DD grades are considered successful. In order for the student to be considered successful with DC or DD grades, the general weighted grade point average (GPA) must be at least 2.0. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by the CoHE are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - The “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Name of Accreditation Body; Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD) Akreditasyon Başlangıç/ Bitiş Tarihi; 16.04.2022/ 16.04.2025 | |
Access Requirements | Candidates must have a high school or equivalent school diploma and must have enough points in the numerical score type from the University Student Selection Examination. In addition, during placement in teaching programs, candidates with a placement score below the placement score of the candidate whose success rank is 300 thousandth in the placement score type cannot be placed in the program even if they are the first in the school. | |
Conditions for Success | In order to obtain a bachelor's degree in the field of Science Teaching, students must successfully complete all of the compulsory and elective courses (equivalent to 240 ECTS in total) and have a GPA of at least 2.0 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the science education program can work as science teachers. Graduates of the program have the right to work especially in schools affiliated to the Ministry of National Education (MoNE) and private schools. Graduates of the program are employed as academic staff in higher education institutions if they provide the required academic qualifications. Some graduates have the opportunity to work in private sectors not related to the education sector. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030022109
ISCO:08
ISCO:08
To train science teachers and field experts who are committed to universal, national, spiritual, human and ethical values; innovative, entrepreneurial, expert in their field, inquisitive and analytical, sensitive to environmental, national and world problems, science and technology literate. To be a nationally and internationally preferred education program that educates teachers and academicians who can conduct education and research in the field of science education on a global scale.
Learning takes place through formal, open or distance education. In addition, practical trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in institutions affiliated to the Ministry of National Education to improve the teaching skills and professional performance of practice students.
- Understands the relationship between terms related to the fields of Biology, Physics, Chemistry and Mathematics.
- Have knowledge about the nature, source, limits, reliability and validity of information related to Science and Technology.
- Knows and applies the curricula and measurement and evaluation methods used in the field.
- Have theoretical and factual knowledge about the learning characteristics and difficulties related to Science and Technology depending on the developmental levels of students.
- Examines the events and phenomena related to the field with scientific methods and techniques and interprets the data.
- Selects and applies appropriate teaching methods according to the characteristics of the subjects in science education, taking into account the achievements.
- Designs and develops teaching materials according to the subjects to be covered in science education and the needs of students.
- Evaluates student achievements in multiple ways using different methods.
- Evaluates the knowledge acquired in Biology, Physics, Chemistry, Technology and Science Education with a critical approach, determines the needs, tries to maintain lifelong learning, follows the developments and uses technology effectively in accessing current information.
- Carries out projects in the fields related to science education, supports his/her ideas and solutions to problems with quantitative and qualitative data.
- Establishes oral and written communication; improves communication skills with colleagues and developments in the field of information and communication technologies using at least one foreign language.
- Develops professional responsibility and ethical awareness.
- Recognizes the Turkish National Education system, teaching profession and the field of educational sciences in all aspects.
- Knows different learning approaches in line with the developmental characteristics of students.
- Plans, conducts and evaluates a specific lesson with the knowledge and skills acquired in the program.
- Knows the guidance duties of the teacher and comprehends the ways of student recognition.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
1. Field Specific Competence
2. Ability to Work Independently and Take Responsibility
3.Communication and Social Competence
4.Learning Competence
5.Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
6. Digital competence
7. Personal, social and learning to learn competence
8. Citizenship competence
9. Entrepreneurial competence
10. Cultural awareness and expression competence
In order for each student to register for the courses at the beginning of the semester and to take the final exam, they must attend at least 70% of the theoretical courses and at least 80% of the applied courses. Students are subjected to at least one midterm exam, one homework or one activity and a final exam for each course. The contribution share of the midterm exam is 40% and the contribution share of the final exam is 60%. All exams are evaluated out of 100 points. In addition, there is a requirement to get at least 50 points from the final exam. Students who receive one of the letter grades AA, BA, BB, CB and CC from a course are considered successful in that course. Students who receive DC and DD grades are considered successful. In order for the student to be considered successful with DC or DD grades, the general weighted grade point average (GPA) must be at least 2.0.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by the CoHE are published every year.
The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- The “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Name of Accreditation Body; Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD)
Akreditasyon Başlangıç/ Bitiş Tarihi; 16.04.2022/ 16.04.2025
Candidates must have a high school or equivalent school diploma and must have enough points in the numerical score type from the University Student Selection Examination. In addition, during placement in teaching programs, candidates with a placement score below the placement score of the candidate whose success rank is 300 thousandth in the placement score type cannot be placed in the program even if they are the first in the school.
Graduates of the science education program can work as science teachers. Graduates of the program have the right to work especially in schools affiliated to the Ministry of National Education (MoNE) and private schools. Graduates of the program are employed as academic staff in higher education institutions if they provide the required academic qualifications. Some graduates have the opportunity to work in private sectors not related to the education sector.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.