Yeterlilik Kodu | TR0030044914 | |
Yeterlilik Adı | Fen Bilgisi Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kastamonu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | https://www.kastamonu.edu.tr/images/dokumanlar/idaribirimler/ogrenciisleri/OnemliBilgiveBelgeler/KU_LisansustuEgitimOgretimUsulveEsaslari.pdf | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Yüksek lisans programı: Bir eğitim-öğretim dönemi iki yarıyıl 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dâhil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere, toplam en az 120 AKTS kredisini tamamlamak gereklidir. Tezli yüksek lisans yapan öğrencinin; tez aşamasına geçebilmesi için ağırlıklı genel not ortalaması 2,50’den az olamaz. Ortalama şartını sağlayıncaya kadar tekrar veya yeni ders almakla yükümlüdür. Mezuniyet için ağırlıklı genel not ortalaması 2,50’den az olamaz. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Fen bilgisi eğitimi yüksek lisans/doktora programından mezun olan öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarında fen bilimleri öğretmeni, özel ve devlet üniversitelerinin ilgili anabilim dallarında ise araştırma görevlisi, öğretim görevlisi ya da Dr. Öğretim üyesi olarak çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030044914
ISCO 08
ISCO 08
- Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini gerçek öğretim ve araştırma ortamlarında kullanır.
- Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır.
- Fen ve Teknoloji Eğitimi alanında güncel literatüre göre oluşturulmuş kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
- Karşılaştığı problemlerin çözümünde, araştırmalarında ve karar vermesi gerektiği durumlarda yaratıcı ve eleştirel düşünür, sorun çözme ve karar verme gibi becerilere sahip olur.
- Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre ilişkisini bilir ve bu bilgileri mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
- Araştırmalarını etik zeminde sürdürür.
- Alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir eğitim probleminin çözümü için uygulayabilir.
- Alanında ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde alanıyla ilgili bilimsel makaleler yayınlayabilir.
- Öğretme ve öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve fen ve teknoloji ile ilgili konu alanlarının özelliklerini dikkate alarak günlük yaşamla ilişkili bir şekilde planlar.
- Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri öğrenme ortamında kullanır.
- Fizik, kimya, biyoloji ve matematik bilgilerini hem teorik hem de uygulamalı olarak Fen ve Teknoloji Eğitiminde kullanmak için öğrenme ortamını bilgi teknolojilerini de kullanarak hazırlar.
- Fizik, kimya ve biyoloji alanlarında öğrencilere yönelik uygun laboratuar deneyleri ve etkinlikleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek becerilere sahip olur.
- Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur.
- Alan araştırmalarında bireysel ve veya bir takım üyesi olarak çalışmalar yürütür.
https://www.kastamonu.edu.tr/images/dokumanlar/idaribirimler/ogrenciisleri/OnemliBilgiveBelgeler/KU_LisansustuEgitimOgretimUsulveEsaslari.pdf
- Yüksek lisans programı: Fen Bilgisi Öğretmenliği veya Ortaöğretim Fizik Öğretmenliği, Kimya Öğretmenliği, Biyoloji Öğretmenliği Ana Bilim Dalı mezunu olanlar başvuru yapabilir.
- Başvuru yapabilmek için ALES’ten sayısal puan türünde en az 55 (elli beş) puan alınmalıdır.
Fen bilgisi eğitimi yüksek lisans/doktora programından mezun olan öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarında fen bilimleri öğretmeni, özel ve devlet üniversitelerinin ilgili anabilim dallarında ise araştırma görevlisi, öğretim görevlisi ya da Dr. Öğretim üyesi olarak çalışabilmektedirler.
-
Qualification Code | TR0030044914 | |
Qualification Title | Fen Bilgisi Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Awarding Body | Kastamonu University | |
Awarding Body Contact | Kastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Awarding Body Url | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini gerçek öğretim ve araştırma ortamlarında kullanır., Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır., Fen ve Teknoloji Eğitimi alanında güncel literatüre göre oluşturulmuş kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. , Karşılaştığı problemlerin çözümünde, araştırmalarında ve karar vermesi gerektiği durumlarda yaratıcı ve eleştirel düşünür, sorun çözme ve karar verme gibi becerilere sahip olur. Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre ilişkisini bilir ve bu bilgileri mesleki ve günlük yaşamında kullanır., Araştırmalarını etik zeminde sürdürür. Alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir eğitim probleminin çözümü için uygulayabilir. Alanında ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde alanıyla ilgili bilimsel makaleler yayınlayabilir., Öğretme ve öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve fen ve teknoloji ile ilgili konu alanlarının özelliklerini dikkate alarak günlük yaşamla ilişkili bir şekilde planlar. Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri öğrenme ortamında kullanır. , Fizik, kimya, biyoloji ve matematik bilgilerini hem teorik hem de uygulamalı olarak Fen ve Teknoloji Eğitiminde kullanmak için öğrenme ortamını bilgi teknolojilerini de kullanarak hazırlar. Fizik, kimya ve biyoloji alanlarında öğrencilere yönelik uygun laboratuar deneyleri ve etkinlikleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek becerilere sahip olur., Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur. Alan araştırmalarında bireysel ve veya bir takım üyesi olarak çalışmalar yürütür. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | https://www.kastamonu.edu.tr/images/dokumanlar/idaribirimler/ogrenciisleri/OnemliBilgiveBelgeler/KU_LisansustuEgitimOgretimUsulveEsaslari.pdf | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Yüksek lisans programı: Fen Bilgisi Öğretmenliği veya Ortaöğretim Fizik Öğretmenliği, Kimya Öğretmenliği, Biyoloji Öğretmenliği Ana Bilim Dalı mezunu olanlar başvuru yapabilir. Başvuru yapabilmek için ALES’ten sayısal puan türünde en az 55 (elli beş) puan alınmalıdır. | |
Conditions for Success | Yüksek lisans programı: Bir eğitim-öğretim dönemi iki yarıyıl 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dâhil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere, toplam en az 120 AKTS kredisini tamamlamak gereklidir. Tezli yüksek lisans yapan öğrencinin; tez aşamasına geçebilmesi için ağırlıklı genel not ortalaması 2,50’den az olamaz. Ortalama şartını sağlayıncaya kadar tekrar veya yeni ders almakla yükümlüdür. Mezuniyet için ağırlıklı genel not ortalaması 2,50’den az olamaz. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Fen bilgisi eğitimi yüksek lisans/doktora programından mezun olan öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarında fen bilimleri öğretmeni, özel ve devlet üniversitelerinin ilgili anabilim dallarında ise araştırma görevlisi, öğretim görevlisi ya da Dr. Öğretim üyesi olarak çalışabilmektedirler. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030044914
ISCO 08
ISCO 08
Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini gerçek öğretim ve araştırma ortamlarında kullanır., Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır., Fen ve Teknoloji Eğitimi alanında güncel literatüre göre oluşturulmuş kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. , Karşılaştığı problemlerin çözümünde, araştırmalarında ve karar vermesi gerektiği durumlarda yaratıcı ve eleştirel düşünür, sorun çözme ve karar verme gibi becerilere sahip olur. Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre ilişkisini bilir ve bu bilgileri mesleki ve günlük yaşamında kullanır., Araştırmalarını etik zeminde sürdürür. Alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir eğitim probleminin çözümü için uygulayabilir. Alanında ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde alanıyla ilgili bilimsel makaleler yayınlayabilir., Öğretme ve öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve fen ve teknoloji ile ilgili konu alanlarının özelliklerini dikkate alarak günlük yaşamla ilişkili bir şekilde planlar. Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri öğrenme ortamında kullanır. , Fizik, kimya, biyoloji ve matematik bilgilerini hem teorik hem de uygulamalı olarak Fen ve Teknoloji Eğitiminde kullanmak için öğrenme ortamını bilgi teknolojilerini de kullanarak hazırlar. Fizik, kimya ve biyoloji alanlarında öğrencilere yönelik uygun laboratuar deneyleri ve etkinlikleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek becerilere sahip olur., Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur. Alan araştırmalarında bireysel ve veya bir takım üyesi olarak çalışmalar yürütür.
https://www.kastamonu.edu.tr/images/dokumanlar/idaribirimler/ogrenciisleri/OnemliBilgiveBelgeler/KU_LisansustuEgitimOgretimUsulveEsaslari.pdf
Yüksek lisans programı: Fen Bilgisi Öğretmenliği veya Ortaöğretim Fizik Öğretmenliği, Kimya Öğretmenliği, Biyoloji Öğretmenliği Ana Bilim Dalı mezunu olanlar başvuru yapabilir. Başvuru yapabilmek için ALES’ten sayısal puan türünde en az 55 (elli beş) puan alınmalıdır.
Fen bilgisi eğitimi yüksek lisans/doktora programından mezun olan öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarında fen bilimleri öğretmeni, özel ve devlet üniversitelerinin ilgili anabilim dallarında ise araştırma görevlisi, öğretim görevlisi ya da Dr. Öğretim üyesi olarak çalışabilmektedirler.
-