Yeterlilik Kodu | TR0030035782 | |
Yeterlilik Adı | Fizik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Necmettin Erbakan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.erbakan.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Fizik Eğitimi alanında Tezli Yüksek lisans programına öğrenim görmek üzere başvuruda bulunacak olan adayların; bu alanda Lisans (4 yıllık) öğrenimi veren bir yüksek öğretim kurumundan mezun olması (İlanda varsa özel şartları taşıması), en az SAY 65 ALES (Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı) puanına sahip olması, yapılacak yazılı bilimsel sınavından başarılı olması gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için lisansüstü ders programından en az 8 ders (1 tanesi zorunlu) ile seminerin alınması ve başarılı bir şekilde bu derslerin tamamlanması gerekmektedir. (Programlarında öngörülen tüm derslerden en az 70 notu ile başarılı olmak gerekmektedir.) Ders aşamasından sonra danışman öğretim üyesi nezaretinde belirlenecek bir konuda tez çalışması yapılarak teslim edilmeli, tez atanacak jüri önünde sözlü olarak başarılı bir şekilde savunulmalıdır. Tezin ve seminer dersinin yerel kredisi bulunmamakta, bu ders “Başarılı/Başarısız” olarak değerlendirilmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | - | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030035782
- Fizik ile ilgili teori, kanun, prensip, hipotez ve kavramları bilir ve uygular.
- Fizik ile ilgili teori, kanun, prensip, hipotez ve kavramların diğer disiplinler ile ilişkisini kurar.
- Tüm eğitim uygulamalarında Türk Milli Eğitiminin amaç ve ilkelerini temel alır.
- Ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin gelişim, öğrenme biçimi ve stilleri ile öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir.
- Fizik eğitimi ile ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir ve fizik öğretiminde kullanılmaya uygun bilgi teknolojilerini, etkili ders araç gereçlerini tanır.
- Bilim tarihinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları fizik ve fizik eğitimi alanına etkileri açısından değerlendirir.
- Ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin gelişim; öğrenme biçim ve stilleri ile öğrenme güçlüklerini dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanarak öğretim sürecini planlar ve fizik öğrenmeyi teşvik edici öğrenme ortamı oluşturur, ilgili konuya ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
- Bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
- Etkili ve doğru iletişim becerisine sahiptir.
- Fizik programındaki temel kavram ve konuları gerçek hayattaki durumlarla ilişkilendirerek farklı disiplinlere uyarlar.
- Fizik ile ilgili laboratuar kullanım becerisine sahiptir.
- Fizik ile ilgili laboratuar uygulamalarını doğru ve etkili kullanır.
- Fizik ile ilgili farklı kaynaklardan elde edilen bilginin güvenirliğini analiz eder ve karmaşık bilgileri açık ve anlaşılır olarak ifade eder.
- Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder ve öğretim sürecine katar.
- Birey olarak ve alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
- Temel Bilimler hakkında genel bilgi , kavram ve ilkeleri öğrenme.
- Fizik ve Fen alanında öğrenilen bilgi ve becerileri günlük hayatta kullanabilme.
- Temel Bilimler alanında öğrenilen bilgi ve kavramlar üzerine derinlemesine yorum yapabilme.
- Öğrenilen kavramlar arası ilişkileri kurabilme ve bu kavramlar üzerine tartışma yapabilme.
- Fizik ve fen alanlarındaki teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve gelişmelerden en doğru bir şekilde yararlanma becerisine sahip olma.
- Bilimsel kavramlar üzerine felsefe yapabilme.
- Öğrenilen bilgi, kavram ve ilkeler ışığında yeni bilimsel araştırmalar yapabilme.
- Bilimsel araştırma beceri kazanımlarına sahip olma.
Fizik Eğitimi alanında Tezli Yüksek lisans programına öğrenim görmek üzere başvuruda bulunacak olan adayların; bu alanda Lisans (4 yıllık) öğrenimi veren bir yüksek öğretim kurumundan mezun olması (İlanda varsa özel şartları taşıması), en az SAY 65 ALES (Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı) puanına sahip olması, yapılacak yazılı bilimsel sınavından başarılı olması gerekmektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030035782 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Necmettin Erbakan University | |
Awarding Body Contact | Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA | |
Awarding Body Url | www.erbakan.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |