Yeterlilik Kodu

TR0030015018

Yeterlilik Adı
Fizik Lisans Diploması
Sorumlu KurumEge Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEge Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR
Sorumlu Kurum URLhttp://ege.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Fizik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir program olup, belirli bir öğrenme alanına yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Öğrencilerin dört yıl boyunca almak zorunda olduğu dersler zorunlu alan, üniversite seçmeli, fakülte seçmeli ve bölüm seçmeli olmak üzere dört kısımdan oluşmakta olup bu dersler uygulama ve laboratuvarlar ile desteklenmektedir.
Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Buna ek olarak kurum bünyesindeki laboratuvarlarda uygulamalı eğitim yapılmaktadır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Fizik kavram ve bilgilerini matematik , fen ve mühendislik problemlerine uygulayabilir.
  • Fizik problemlerini tanıyabilir, çözebilir ve yorumlayabilir.
  • Kaynak tarama, sunum yapabilir, bir deney düzeneği hazırlayabilir, uygulayabilir ve ilgili sonuçları yorumlayabilir.
  • Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilir.
  • Mesleki sorumluluk bilinci ile birlikte öğretmenlik ve araştırmacılık vasıflarına sahip olabilir.
  • Bilim ve teknolojinin gelişimi için önemli olan Fizik temel biliminin önemini kavrayarak yenilikleri takip edip, kendini geliştirebilir.
  • Fizik uygulamaları için gerekli modern araçları kullanabilir, çağdaş teknikleri ve yöntemleri uygulayabilir.
  • Bireysel çalışma becerisini kullanarak fikirlerini iletişim ortamlarına taşıyabilir.
  • Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olarak bu anlayışı her türlü ortamda savunabilir.
  • Bağımsız davranarak inisiyatif alabilir ve kullanabilir.
  • Fiziğin hem ulusal hem de uluslararası alanlardaki gelişmelerini yakından izleyebilir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı: Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Başlangıç: 25.02.2023 / Bitiş: 30.09.2026

Giriş Şartı
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
Başarma Şartları Ege Üniversitesi “Ölçme ve Değerlendirme Esasları Yönergesine” göre yapılır. Yabancı dil hazırlık sınıfına kabul edilen öğrencilerin yabancı dil yeterlikleri, eğitim-öğretim yılı başlamadan önce Yabancı Diller Bölümü tarafından yapılacak yeterlik sınavı ile belirlenir. Yeterlik sınavı veya hazırlık sınıfından başarılı olan öğrenciler Eğitim-Öğretim Programda mevcut olan toplam 240 AKTS ders kredisini tamamlamış ve 4.00 üzerinden 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Yükseköğretim kurumlarında öğretmenlik pedagojik formasyonu derslerini almak ve başarmak koşuluyla öğretmen olarak çalışabilen mezunlar, fiziğin çeşitli mühendislik dallarının temelini oluşturması nedeniyle endüstrinin çeşitli alanlarında araştırma ve geliştirme laboratuvarlarında da yararlı hizmetler verebilmektedirler. Maden Tetkik Arama Enstitüsü, Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumu, Devlet Su İşleri, Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu, Atom Enerjisi Kurumu, Özel Kuruluşların Kalibrasyon Merkezleri, Tıp Fakültesi Hastaneleri ve Özel Hastanelerin Onkoloji Merkezleri, Nükleer Tıp Merkezleri, Fizik Tedavi Merkezleri ile kamu ve benzeri özel sektör kuruluşlarında araştırıcı, planlamacı ve sağlık fizikçisi olarak çalışabilmektedirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030015018


Yeterlilik Adı
Fizik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ege Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir program olup, belirli bir öğrenme alanına yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Öğrencilerin dört yıl boyunca almak zorunda olduğu dersler zorunlu alan, üniversite seçmeli, fakülte seçmeli ve bölüm seçmeli olmak üzere dört kısımdan oluşmakta olup bu dersler uygulama ve laboratuvarlar ile desteklenmektedir.

Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Buna ek olarak kurum bünyesindeki laboratuvarlarda uygulamalı eğitim yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Fizik kavram ve bilgilerini matematik , fen ve mühendislik problemlerine uygulayabilir.
  • Fizik problemlerini tanıyabilir, çözebilir ve yorumlayabilir.
  • Kaynak tarama, sunum yapabilir, bir deney düzeneği hazırlayabilir, uygulayabilir ve ilgili sonuçları yorumlayabilir.
  • Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilir.
  • Mesleki sorumluluk bilinci ile birlikte öğretmenlik ve araştırmacılık vasıflarına sahip olabilir.
  • Bilim ve teknolojinin gelişimi için önemli olan Fizik temel biliminin önemini kavrayarak yenilikleri takip edip, kendini geliştirebilir.
  • Fizik uygulamaları için gerekli modern araçları kullanabilir, çağdaş teknikleri ve yöntemleri uygulayabilir.
  • Bireysel çalışma becerisini kullanarak fikirlerini iletişim ortamlarına taşıyabilir.
  • Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olarak bu anlayışı her türlü ortamda savunabilir.
  • Bağımsız davranarak inisiyatif alabilir ve kullanabilir.
  • Fiziğin hem ulusal hem de uluslararası alanlardaki gelişmelerini yakından izleyebilir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı: Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Başlangıç: 25.02.2023 / Bitiş: 30.09.2026


Giriş Şartı
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Ege Üniversitesi “Ölçme ve Değerlendirme Esasları Yönergesine” göre yapılır. Yabancı dil hazırlık sınıfına kabul edilen öğrencilerin yabancı dil yeterlikleri, eğitim-öğretim yılı başlamadan önce Yabancı Diller Bölümü tarafından yapılacak yeterlik sınavı ile belirlenir. Yeterlik sınavı veya hazırlık sınıfından başarılı olan öğrenciler Eğitim-Öğretim Programda mevcut olan toplam 240 AKTS ders kredisini tamamlamış ve 4.00 üzerinden 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Yükseköğretim kurumlarında öğretmenlik pedagojik formasyonu derslerini almak ve başarmak koşuluyla öğretmen olarak çalışabilen mezunlar, fiziğin çeşitli mühendislik dallarının temelini oluşturması nedeniyle endüstrinin çeşitli alanlarında araştırma ve geliştirme laboratuvarlarında da yararlı hizmetler verebilmektedirler. Maden Tetkik Arama Enstitüsü, Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumu, Devlet Su İşleri, Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu, Atom Enerjisi Kurumu, Özel Kuruluşların Kalibrasyon Merkezleri, Tıp Fakültesi Hastaneleri ve Özel Hastanelerin Onkoloji Merkezleri, Nükleer Tıp Merkezleri, Fizik Tedavi Merkezleri ile kamu ve benzeri özel sektör kuruluşlarında araştırıcı, planlamacı ve sağlık fizikçisi olarak çalışabilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030015018

Qualification Title
Bachelor of Science in Physics
Awarding BodyEGE UNIVERSITY
Awarding Body ContactEge University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr
Awarding Body Urlhttp://ege.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasPhysics
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • It is an eight-semester program based on secondary education qualifications and is a higher education program that provides education in a specific field of learning. The courses that students have to take for four years consist of four parts: compulsory field, university elective, faculty elective and department elective, and these courses are supported by practice and laboratories.
Learning Environments
  • The learning process takes place in the form of formal education. In addition, applied training is provided in laboratories within the institution.
Description
  • Can apply physics concepts and knowledge to mathematics, science and engineering problems.
  • Can recognize, solve and interpret physics problems.
  • Can make a literature review, make a presentation, prepare an experimental setup, apply it and interpret the relevant results.
  • Can do intra/interdisciplinary group work.
  • May have teaching and researcher qualifications along with awareness of professional responsibility.
  • Can follow innovations and improve himself by understanding the importance of the basic science of Physics, which is important for the development of science and technology.
  • Can use modern tools required for physics applications and apply contemporary techniques and methods.
  • Can convey his ideas to communication environments by using his individual working skills.
  • Having an understanding of scientific and professional ethics, he can defend this understanding in any environment.
  • Can take and use initiative by acting independently.
  • Can closely follow developments in physics both nationally and internationally.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info
  • Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
  • Different methods such as homework, projects, practice, midterm exams, and final exams are used in measurement and evaluation.
  • Letter and/or number-based grading systems are used to evaluate student success.
Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Accreditation Body Name: Association for Curriculum Evaluation and Accreditation of the Faculties of Science, Literature, Language and History-Geography (FEDEK)

Access Requirements
  • Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
Conditions for Success It is carried out in accordance with Ege Üniversitesi “Ölçme ve Değerlendirme Esasları Yönergesi”. The foreign language proficiency of students accepted to the foreign language preparatory class is determined by a proficiency exam to be held by the Foreign Languages Department before the start of the academic year. Students who are successful in the qualifying exam or the preparatory class must have completed a total of 240 ECTS course credits in the Education Program and have a GPA of 2.00 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Higher education institutions can work as a teacher, teacher formation program, provided by graduates to achieve, because of physics underpin various branches of engineering research and development laboratories in various fields of industry, might provide useful services. Mineral Research and Exploration Institute of Machinery and Chemical Industry Corporation, the State Hydraulic Works, Turkey Scientific and Technical Research Council, Atomic Energy Authority, Private Entities Calibration Centers, Hospitals and Private Hospitals School of Medicine Oncology Center, Nuclear Medicine Center, Physical Therapy Centers and public and Similar private sector researchers, planners and health can work as a physicist.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1.Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transferof

1.2. Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030015018


Qualification Title
Bachelor of Science in Physics

Awarding Body
EGE UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • It is an eight-semester program based on secondary education qualifications and is a higher education program that provides education in a specific field of learning. The courses that students have to take for four years consist of four parts: compulsory field, university elective, faculty elective and department elective, and these courses are supported by practice and laboratories.

Learning Environments
  • The learning process takes place in the form of formal education. In addition, applied training is provided in laboratories within the institution.

Description
  • Can apply physics concepts and knowledge to mathematics, science and engineering problems.
  • Can recognize, solve and interpret physics problems.
  • Can make a literature review, make a presentation, prepare an experimental setup, apply it and interpret the relevant results.
  • Can do intra/interdisciplinary group work.
  • May have teaching and researcher qualifications along with awareness of professional responsibility.
  • Can follow innovations and improve himself by understanding the importance of the basic science of Physics, which is important for the development of science and technology.
  • Can use modern tools required for physics applications and apply contemporary techniques and methods.
  • Can convey his ideas to communication environments by using his individual working skills.
  • Having an understanding of scientific and professional ethics, he can defend this understanding in any environment.
  • Can take and use initiative by acting independently.
  • Can closely follow developments in physics both nationally and internationally.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info
  • Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
  • Different methods such as homework, projects, practice, midterm exams, and final exams are used in measurement and evaluation.
  • Letter and/or number-based grading systems are used to evaluate student success.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Accreditation Body Name: Association for Curriculum Evaluation and Accreditation of the Faculties of Science, Literature, Language and History-Geography (FEDEK)


Access Requirements
  • Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.

Conditions for Success
It is carried out in accordance with Ege Üniversitesi “Ölçme ve Değerlendirme Esasları Yönergesi”. The foreign language proficiency of students accepted to the foreign language preparatory class is determined by a proficiency exam to be held by the Foreign Languages Department before the start of the academic year. Students who are successful in the qualifying exam or the preparatory class must have completed a total of 240 ECTS course credits in the Education Program and have a GPA of 2.00 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Higher education institutions can work as a teacher, teacher formation program, provided by graduates to achieve, because of physics underpin various branches of engineering research and development laboratories in various fields of industry, might provide useful services. Mineral Research and Exploration Institute of Machinery and Chemical Industry Corporation, the State Hydraulic Works, Turkey Scientific and Technical Research Council, Atomic Energy Authority, Private Entities Calibration Centers, Hospitals and Private Hospitals School of Medicine Oncology Center, Nuclear Medicine Center, Physical Therapy Centers and public and Similar private sector researchers, planners and health can work as a physicist.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1.Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transferof

1.2. Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode