Yeterlilik Kodu | TR0030011634 | |
Yeterlilik Adı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bezmialem Vakıf Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Topkapı Mahallesi Adnan Menderes Vatan Bulvarı No:113 34093 Fatih/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | http://bezmialem.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Terapi ve rehabilitasyon | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bölüm, sağlıklı veya engelli insan yaşamının aktif ve bağımsız olmasını sağlamak; yaşam kalitesini artırmak için bilimsel esaslara dayalı fiziksel, psikolojik, sosyal, çevresel ve toplumsal yaklaşımları içeren fizyoterapi ve rehabilitasyon çalışmalarını uygulayabilmek ve toplumun gelişimi ile üretkenliğinin artmasına katkıda bulunmak için geniş bir alanda hizmet verecek fizyoterapistler mezun etmeyi hedeflemektedir. Bölümümüz, fizyoterapistler ve hekimlerden oluşan güçlü kadrosuyla genç fizyoterapist adaylarına en güncel bilimsel bilgilerle donatmayı, klinik uygulamalarla öğrencileri Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının becerilerini kazandırmayı kendisine ilke edinmiştir. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün veya bazı dersler için uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler bölümümüzde, ortopedik, nörolojik, kardiyak, pulmoner, pediatri, el cerrahisi-romotoloji, kadın sağlığı- sporcu sağlığı fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitim ve araştırma ünitelerimizde eğitim ve araştırmalar devam etmektedir. Eğitim-öğretimin 4. yılında bulunan "Klinik Uygulama I ve Klinik Uygulama II" derslerinin pratik eğitimleri bölümümüz içindeki bu laboratuarlarda ve hastanemiz anabilim dallarının ilgili servis ve polikliniklerinde gerçekleştirilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar, ölçme ve değerlendirme “Sağlık Bilimleri Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi“ esas alınarak yürütülür. Öğrenciler, daha önce aldıkları sınavların ya da yaptıkları çalışmaların dışında bir final sınavına tabi tutulurlar. Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav yapılır. Öğrencilere ait başarı değerlendirmesinde dikkate alınacak olan kriterler (ara sınav, ödev, uygulama ve final sınavı vb.) ve bunlara ait oranlar, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayınlanan müfredat programlarında belirtilir. Final sınavları, Üniversite tarafından ilan edilen tarihlerde, belirtilen yer ve zamanda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu başarı notları; ara sınav, final sınavı notları ile dönem içerisinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim üyesi/görevlisi tarafından verilir. Bütünleme sınavı, final sınavına girme koşulunu sağladığı halde sınava girmeyen veya final sınavı sonunda başarısız (F) olan öğrenciler için düzenlenir. Not yükseltme ve başka bir nedenle bu sınava girilmez. | |
Kalite Güvencesi | • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 3.Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 4.Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 5.Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK) Başlangıç: 20.03.2023 / Bitiş: 30.09.2025 | |
Giriş Şartı | Programa kayıt yaptırabilmek için ÖSYM tarafından düzenlenen sınavlarda belirlenen taban puanı (MF-3) alarak başarılı olmak gerekir. Yurt içi veya dışında eşdeğer bir programda öğrenim gören bir öğrenci, üniversite tarafından kontenjan açıldığı takdirde yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrenci kabulü, başvuruda bulunan öğrencilerin başarı durumlarının değerlendirilmesi sonucu gerçekleşir. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler kayıt yaptırabilirler. Öğrencilerin programa kayıtlanabilmesi için İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir. Uluslararası öğrenciler, “ Yurtdışından veya Yabancı Uyruklu Öğrenci Başvuru, Kabul ve Kayıt Yönergesi “ çerçevesinde bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için öğrenciler 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek zorundadırlar. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezun olan öğrenciler devlet hastaneleri, üniversite hastaneleri, özel dal merkezleri, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, kaplıcalar ve spa merkezleri, bakım ve rehabilitasyon merkezleri, geriatri merkezleri, spor kulüpleri, ortez protez klinikleri, sağlıklı yaşam merkezleri, fabrikalar gibi pek çok kurum ve kuruluşta sağlığın korunması, geliştirilmesi ve tedavi amaçlı çalışabilirler. Ayrıca yüksek lisans ve doktora eğitimi alabilirler ve bu sayede üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği Bezmialem Vakıf Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Eğitim Öğretim ve Sınav Yönergesi Bezmialem Vakıf Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Ve Öğretim Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030011634
ISCO 08
ISCO 08
Bölüm, sağlıklı veya engelli insan yaşamının aktif ve bağımsız olmasını sağlamak; yaşam kalitesini artırmak için bilimsel esaslara dayalı fiziksel, psikolojik, sosyal, çevresel ve toplumsal yaklaşımları içeren fizyoterapi ve rehabilitasyon çalışmalarını uygulayabilmek ve toplumun gelişimi ile üretkenliğinin artmasına katkıda bulunmak için geniş bir alanda hizmet verecek fizyoterapistler mezun etmeyi hedeflemektedir. Bölümümüz, fizyoterapistler ve hekimlerden oluşan güçlü kadrosuyla genç fizyoterapist adaylarına en güncel bilimsel bilgilerle donatmayı, klinik uygulamalarla öğrencileri Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının becerilerini kazandırmayı kendisine ilke edinmiştir.
Öğrenme örgün veya bazı dersler için uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler bölümümüzde, ortopedik, nörolojik, kardiyak, pulmoner, pediatri, el cerrahisi-romotoloji, kadın sağlığı- sporcu sağlığı fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitim ve araştırma ünitelerimizde eğitim ve araştırmalar devam etmektedir. Eğitim-öğretimin 4. yılında bulunan "Klinik Uygulama I ve Klinik Uygulama II" derslerinin pratik eğitimleri bölümümüz içindeki bu laboratuarlarda ve hastanemiz anabilim dallarının ilgili servis ve polikliniklerinde gerçekleştirilmektedir.
- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ve alandışı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar.
- Edindiği ileri düzeydeki etkin ve hızlı bilgiye ulaşma becerilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir.
- Birey, aile ve toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun koruyucu/geliştirici fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarının üretilmesine katkıda bulunur.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
- Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve fizyoterapi ve rehabilitasyonla ilgili kişi, kurum ve farklı kültürlerle sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurarak işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin, doğru ve güvenli şekilde belgeleyerek, kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır.
- Yaşam boyu kişisel gelişimi, gelişime açık olmayı ve öğrenmeyi benimser; alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.
- İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak.
- Sağlıklı ve hasta bireyin fizyolojik yapısı, fonksiyonel kapasitesi ve fiziksel aktivite/egzersiz davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamak.
- Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve eğitim- uygulama-araştırma alanlarında mesleki etik kurallara uygun davranarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olmak.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Sınavlar, ölçme ve değerlendirme “Sağlık Bilimleri Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi“ esas alınarak yürütülür. Öğrenciler, daha önce aldıkları sınavların ya da yaptıkları çalışmaların dışında bir final sınavına tabi tutulurlar. Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav yapılır. Öğrencilere ait başarı değerlendirmesinde dikkate alınacak olan kriterler (ara sınav, ödev, uygulama ve final sınavı vb.) ve bunlara ait oranlar, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayınlanan müfredat programlarında belirtilir. Final sınavları, Üniversite tarafından ilan edilen tarihlerde, belirtilen yer ve zamanda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu başarı notları; ara sınav, final sınavı notları ile dönem içerisinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim üyesi/görevlisi tarafından verilir. Bütünleme sınavı, final sınavına girme koşulunu sağladığı halde sınava girmeyen veya final sınavı sonunda başarısız (F) olan öğrenciler için düzenlenir. Not yükseltme ve başka bir nedenle bu sınava girilmez.
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
3.Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
4.Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
5.Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK)
Başlangıç: 20.03.2023 / Bitiş: 30.09.2025
Programa kayıt yaptırabilmek için ÖSYM tarafından düzenlenen sınavlarda belirlenen taban puanı (MF-3) alarak başarılı olmak gerekir. Yurt içi veya dışında eşdeğer bir programda öğrenim gören bir öğrenci, üniversite tarafından kontenjan açıldığı takdirde yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrenci kabulü, başvuruda bulunan öğrencilerin başarı durumlarının değerlendirilmesi sonucu gerçekleşir. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler kayıt yaptırabilirler. Öğrencilerin programa kayıtlanabilmesi için İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir. Uluslararası öğrenciler, “ Yurtdışından veya Yabancı Uyruklu Öğrenci Başvuru, Kabul ve Kayıt Yönergesi “ çerçevesinde bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir.
Mezun olan öğrenciler devlet hastaneleri, üniversite hastaneleri, özel dal merkezleri, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, kaplıcalar ve spa merkezleri, bakım ve rehabilitasyon merkezleri, geriatri merkezleri, spor kulüpleri, ortez protez klinikleri, sağlıklı yaşam merkezleri, fabrikalar gibi pek çok kurum ve kuruluşta sağlığın korunması, geliştirilmesi ve tedavi amaçlı çalışabilirler. Ayrıca yüksek lisans ve doktora eğitimi alabilirler ve bu sayede üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilirler.
2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Bezmialem Vakıf Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Eğitim Öğretim ve Sınav Yönergesi
Bezmialem Vakıf Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Ve Öğretim Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030011634 | |
Qualification Title | Bachelor's degree of Physiotherapy and Rehabilitation | |
Awarding Body | Bezmialem Vakif University | |
Awarding Body Contact | Topkapı Mahallesi Adnan Menderes Vatan Bulvarı No:113 34093 Fatih/İstanbul | |
Awarding Body Url | http://bezmialem.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Therapy and rehabilitation | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The department aims to graduate physiotherapists who will serve in a wide range of fields in order to ensure that healthy or disabled people are active and independent; to apply physiotherapy and rehabilitation studies including physical, psychological, social, environmental and social approaches based on scientific principles to improve the quality of life and to contribute to the development and productivity of society. Our department, with its strong staff of physiotherapists and physicians, has adopted the principle of equipping young physiotherapist candidates with the most up-to-date scientific knowledge and equipping students with the skills of the field of Physiotherapy and Rehabilitation through clinical applications. | |
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal or distance education for some courses. In addition, education and research continue in our department, orthopedic, neurological, cardiac, pulmonary, pediatrics, hand surgery-rheumatology, women's health-athlete health physiotherapy and rehabilitation education and research units. Practical trainings of "Clinical Practice I and Clinical Practice II" courses in the 4th year of education are carried out in these laboratories in our department and in the relevant services and polyclinics of the departments of our hospital. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level. • Reading and writing competence • Multilingual competence • Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering • Digital competence • Personal, social, and learning to learn competence • Citizenship competence • Entrepreneurial competence • Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | Exams, measurement and evaluation are carried out on the basis of the "Faculty of Health Sciences Education and Examination Directive". Students are subjected to a final exam apart from the exams they have previously taken or the studies they have done. Each semester, students are given at least one midterm exam. The criteria to be taken into account in the success evaluation of the students (midterm, homework, practice and final exam, etc.) and their ratios are specified in the curriculum programs distributed to students at the beginning of the semester or published on the website. Final exams are held on the dates, place and time announced by the University. The final grades of the students are given by the lecturer / instructor responsible for the course according to the midterm and final exam grades, the studies they carried out during the semester and the attendance rules. The make-up exam is organized for students who do not take the final exam although they meet the conditions for taking the final exam or who fail (F) at the end of the final exam. This exam is not taken for grade improvement or any other reason. | |
Quality Assurance | YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions. • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • The "Higher Education Report of Foundation Institutions", which includes academic, administrative and financial data of higher education foundation institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education foundation institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": Design and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will offer to the students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these subjects. 2.The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council. 3. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these subjects. 4. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receives a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It implements regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. Our Department of Physiotherapy and Rehabilitation was entitled to be 'Fully Accredited' for 2 years by the Health Sciences Education Programs Accreditation Board (SABAK) on 20.03.2023. | |
Access Requirements | In order to enroll in the program, it is necessary to be successful by taking the base score (MF-3) determined in the exams organized by ÖSYM. A student studying in an equivalent program at home or abroad can apply for transfer if a quota is opened by the university. Student admission is realized as a result of the evaluation of the success status of the students who apply. Students from abroad can enroll within the scope of student exchange programs approved by the University and whose limits are determined by an agreement. Students are required to document their English Language Proficiency in order to enroll in the program. International students are admitted to this program within the framework of the "Directive on Application, Admission and Registration of Students from Abroad or Foreign Nationals" based on the results of internationally recognized exams such as SAT, ACT or secondary school graduation grades. | |
Conditions for Success | In order to successfully complete all of the courses available in the program (240 ECTS in total), students must achieve a GPA of at least 2.00 out of 4.00. In order for students to graduate, they must be successful in all courses in the curriculum with a grade of at least CC. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can work in many institutions and organizations such as state hospitals, university hospitals, private branch centers, special education and rehabilitation centers, spas and spa centers, care and rehabilitation centers, geriatric centers, sports clubs, orthotic prosthesis clinics, healthy living centers, factories for the protection, development and treatment of health. In addition, they can receive master's and doctoral education and thus work as academicians in universities. | |
Legal Basis | Higher Education Law No. 2547 Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation Bezmialem Vakıf University Faculty of Health Sciences Education and Examination Directive Bezmialem Vakif University Associate and Undergraduate Education and Training Regulations | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030011634
ISCO 08
ISCO 08
The department aims to graduate physiotherapists who will serve in a wide range of fields in order to ensure that healthy or disabled people are active and independent; to apply physiotherapy and rehabilitation studies including physical, psychological, social, environmental and social approaches based on scientific principles to improve the quality of life and to contribute to the development and productivity of society. Our department, with its strong staff of physiotherapists and physicians, has adopted the principle of equipping young physiotherapist candidates with the most up-to-date scientific knowledge and equipping students with the skills of the field of Physiotherapy and Rehabilitation through clinical applications.
Learning takes place in the form of formal or distance education for some courses. In addition, education and research continue in our department, orthopedic, neurological, cardiac, pulmonary, pediatrics, hand surgery-rheumatology, women's health-athlete health physiotherapy and rehabilitation education and research units. Practical trainings of "Clinical Practice I and Clinical Practice II" courses in the 4th year of education are carried out in these laboratories in our department and in the relevant services and polyclinics of the departments of our hospital.
- Makes the necessary evaluation, identification and planning for physiotherapy and rehabilitation applications by using theoretical and practical concepts and principles related to the field of Physiotherapy and Rehabilitation and out of the field.
- Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely within the framework of ethical principles by using the advanced level of effective and fast information access skills acquired; terminates or changes when necessary.
- Takes initiatives to protect individual, family and community health; contributes to the production of preventive / developmental physiotherapy and rehabilitation programs suitable for the changing and diversifying needs of society in the field of physiotherapy and rehabilitation.
- Organizes physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manages the necessary business processes for the continuity and development of quality and organization function; produces solutions to problems in line with knowledge and evidence.
- Carries out professional and academic studies independently by using the knowledge he/she has and communicates effectively with people, institutions and different cultures related to physiotherapy and rehabilitation verbally and in writing, works as a team member in cooperation and assumes responsibility.
- Document professional activities and practices in the field of physiotherapy and rehabilitation in an effective, accurate and safe manner, keep records and prepare reports for quality service and research; participate in all stages of research and project applications.
- Adopts lifelong personal development, openness to development and learning; contributes to education and promotion programs related to the field and exhibits professional behavior at the international level.
- To follow the information in the field and communicate with colleagues by using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
- To understand the physiological structure, functional capacity and physical activity / exercise behaviors of healthy and sick individuals; to understand the relationship between the individual's health and physical and social environment.
- To be a role model for colleagues and an example to the society with his/her professional identity by acting in accordance with the laws, regulations, legislation and professional ethical rules in the fields of education, practice and research related to his/her duties, rights and responsibilities as an individual.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
• Reading and writing competence
• Multilingual competence
• Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
• Digital competence
• Personal, social, and learning to learn competence
• Citizenship competence
• Entrepreneurial competence
• Cultural awareness and expression competence
Exams, measurement and evaluation are carried out on the basis of the "Faculty of Health Sciences Education and Examination Directive". Students are subjected to a final exam apart from the exams they have previously taken or the studies they have done. Each semester, students are given at least one midterm exam. The criteria to be taken into account in the success evaluation of the students (midterm, homework, practice and final exam, etc.) and their ratios are specified in the curriculum programs distributed to students at the beginning of the semester or published on the website. Final exams are held on the dates, place and time announced by the University. The final grades of the students are given by the lecturer / instructor responsible for the course according to the midterm and final exam grades, the studies they carried out during the semester and the attendance rules. The make-up exam is organized for students who do not take the final exam although they meet the conditions for taking the final exam or who fail (F) at the end of the final exam. This exam is not taken for grade improvement or any other reason.
YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• The "Higher Education Report of Foundation Institutions", which includes academic, administrative and financial data of higher education foundation institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education foundation institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
Design and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will offer to the students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these subjects.
2.The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.
3. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these subjects.
4. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receives a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions;
Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It implements regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
Our Department of Physiotherapy and Rehabilitation was entitled to be 'Fully Accredited' for 2 years by the Health Sciences Education Programs Accreditation Board (SABAK) on 20.03.2023.
In order to enroll in the program, it is necessary to be successful by taking the base score (MF-3) determined in the exams organized by ÖSYM. A student studying in an equivalent program at home or abroad can apply for transfer if a quota is opened by the university. Student admission is realized as a result of the evaluation of the success status of the students who apply. Students from abroad can enroll within the scope of student exchange programs approved by the University and whose limits are determined by an agreement. Students are required to document their English Language Proficiency in order to enroll in the program. International students are admitted to this program within the framework of the "Directive on Application, Admission and Registration of Students from Abroad or Foreign Nationals" based on the results of internationally recognized exams such as SAT, ACT or secondary school graduation grades.
Graduates can work in many institutions and organizations such as state hospitals, university hospitals, private branch centers, special education and rehabilitation centers, spas and spa centers, care and rehabilitation centers, geriatric centers, sports clubs, orthotic prosthesis clinics, healthy living centers, factories for the protection, development and treatment of health. In addition, they can receive master's and doctoral education and thus work as academicians in universities.
Higher Education Law No. 2547
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
Bezmialem Vakıf University Faculty of Health Sciences Education and Examination Directive
Bezmialem Vakif University Associate and Undergraduate Education and Training Regulations
The qualification is valid at all times.