Yeterlilik Kodu | TR0030028621 | |
Yeterlilik Adı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Dokuz Eylül Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Alsancak, No: 144 35210, Cumhuriyet Blv, 35220 Konak | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.deu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Terapi ve rehabilitasyon | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Dünya standartlarında fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitim içeriği ile uyumlu olmayı hedefleyen programımızın amacı; yaşadığı toplumun sağlık problemlerine duyarlı, etik değerlere bağlı, hür ve bilimsel düşünceye değer veren, iletişim becerisi yüksek, ekip çalışmasını benimsemiş, yaşam boyu öğrenmeyi hedef edinen, araştırmacı, kanıta dayalı fizyoterapiyi klinik karar verme sürecinde kullanabilen, hareket ve fonksiyonun korunması ve geliştirilmesi amacıyla uygun fizyoterapi değerlendirmesini yapan, fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili klinik tanıyı belirleyerek kişiye özgü tedavi programını planlayan ve uygulayabilen, toplum sağlığını geliştirmede fizyoterapi ve rehabilitasyonun her alanına özgü bilgi, beceri ve yeteneğe sahip fizyoterapistler yetiştirmektir. Eğitim programı teorik dersler ve teorik bilgilerin klinik çalışmalarla desteklendiği uygulamalı derslerden oluşmaktadır. İkinci ve üçüncü sınıf klinik yaz stajlarına ek olarak son sınıf klinik uygulama dersi kapsamında Yüksekokulumuzun tedavi hizmetini yürüttüğü anabilim dalları ve anlaşmalı dış merkezlerde eğitim uygulamalı olarak sürdürülmektedir. Program içerisinde yer alan bazı dersler, öğrencilere araştırma, raporlama ve topluluk karşısında sunum yapma becerisi kazandıracak şekilde düzenlenmiştir. Programda ortak zorunlu, zorunlu ve seçmeli dersler dahil toplam 240 AKTS'lik ders yer almaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler teorik derslerin %70, uygulamalı derslerde %80nine devam etmek zorundadır. Derslerde öğrencinin değerlendirmesi arasınav/arasınavlar ve final sınavı, ödev ve projelerdeki başarısı ile yapılır. Derslerden başarılı sayılabilmesi için öğrencinin arasınav ve final sınavlarına katılıp ortalama 60/100 geçer notu alması gereklidir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 20.03.2023 / 30.09.2028 | |
Giriş Şartı | Programa kayıt ve kabul için lise diploması ve merkezi olarak yapılan üniversite yerleştirme sınavında programa giriş için belirlenen taban puanı almış olmak. | |
Başarma Şartları | Eğitim programındaki tüm dersleri ve 240 AKTS'yi başarıyla tamamlayan ve kümülatif ortalaması (CGPA) 100 üzerinden en az 60 olan ve başarısız notu bulunmayan öğrencilere Lisans Derecesi verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Fizyoterapi ve ilgili alanlardaki yüksek lisans programlarına devam edebilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030028621
ISCO 08
ISCO 08
Dünya standartlarında fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitim içeriği ile uyumlu olmayı hedefleyen programımızın amacı; yaşadığı toplumun sağlık problemlerine duyarlı, etik değerlere bağlı, hür ve bilimsel düşünceye değer veren, iletişim becerisi yüksek, ekip çalışmasını benimsemiş, yaşam boyu öğrenmeyi hedef edinen, araştırmacı, kanıta dayalı fizyoterapiyi klinik karar verme sürecinde kullanabilen, hareket ve fonksiyonun korunması ve geliştirilmesi amacıyla uygun fizyoterapi değerlendirmesini yapan, fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili klinik tanıyı belirleyerek kişiye özgü tedavi programını planlayan ve uygulayabilen, toplum sağlığını geliştirmede fizyoterapi ve rehabilitasyonun her alanına özgü bilgi, beceri ve yeteneğe sahip fizyoterapistler yetiştirmektir. Eğitim programı teorik dersler ve teorik bilgilerin klinik çalışmalarla desteklendiği uygulamalı derslerden oluşmaktadır. İkinci ve üçüncü sınıf klinik yaz stajlarına ek olarak son sınıf klinik uygulama dersi kapsamında Yüksekokulumuzun tedavi hizmetini yürüttüğü anabilim dalları ve anlaşmalı dış merkezlerde eğitim uygulamalı olarak sürdürülmektedir. Program içerisinde yer alan bazı dersler, öğrencilere araştırma, raporlama ve topluluk karşısında sunum yapma becerisi kazandıracak şekilde düzenlenmiştir. Programda ortak zorunlu, zorunlu ve seçmeli dersler dahil toplam 240 AKTS'lik ders yer almaktadır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Etkili iletişim becerisine sahiptir.
- Mesleki görev ve sorumluluklarını hukuksal boyutta tanımlar.
- Mesleğini evrensel etik prensipler çerçevesinde uygular.
- Temel tıp ve klinik bilimler ile ilgili teorik bilgiyi ana hatları ile açıklar ve bunları fizyoterapi ile ilişkilendirir.
- Fizyoterapi değerlendirme ve tedavi yöntemleri ile ilgili kuramsal bilgiyi ilişkilendirerek yorumlar.
- Fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerini uygular ve klinik fizyoterapi tanısını koyar.
- Bireye özgü fizyoterapi programını planlar.
- Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini uygular.
- Meslekle ilgili yaşam boyu öğrenme becerisine sahiptir.
- Değerlendirme ve tedavi verilerinin kaydını tutar ve arşivler
- Mesleki gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin kullanabilir.
- Mesleği ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konularını bilir ve uygular.
- Bilimsel bir araştırmayı planlar, yürütür ve sunar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrenciler teorik derslerin %70, uygulamalı derslerde %80nine devam etmek zorundadır. Derslerde öğrencinin değerlendirmesi arasınav/arasınavlar ve final sınavı, ödev ve projelerdeki başarısı ile yapılır. Derslerden başarılı sayılabilmesi için öğrencinin arasınav ve final sınavlarına katılıp ortalama 60/100 geçer notu alması gereklidir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK)
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :
20.03.2023 / 30.09.2028
Programa kayıt ve kabul için lise diploması ve merkezi olarak yapılan üniversite yerleştirme sınavında programa giriş için belirlenen taban puanı almış olmak.
Fizyoterapi ve ilgili alanlardaki yüksek lisans programlarına devam edebilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030028621 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Dokuz Eylül University | |
Awarding Body Contact | Alsancak, No: 144 35210, Cumhuriyet Blv, 35220 Konak | |
Awarding Body Url | https://www.deu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Therapy and rehabilitation | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030028621
