Yeterlilik Kodu | TR0030033357 | |
Yeterlilik Adı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Terapi ve rehabilitasyon | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Amaçlar
| |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için akademik yıl sonunda yapılması gereken veya programın tamamlanmasını müteakip özel bir dönem sonu sınavı veya final sınav dönemi yoktur. Bununla birlikte, her yarıyıl sonunda dönemin hemen bitişini müteakip dönem sonu sınavları vardır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı : Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK) Başlangıç: 19/03/2021 Bitiş: 30/09/2026 | |
Giriş Şartı | YKS - AYT sınavı SAY puan türünde öğrenci kabul edilmektedir. Ayrıca DGS ve YGS ile koşulları sağlayan öğrenciler ve YÖS sınavı ile de yabancı öğrenciler kabul edilir. | |
Başarma Şartları | 8 yarıyıldaki tüm dersleri başararak 240 AKTS, 211 krediyi tamamlamış olmalı ve mezuniyet AGNO'su en az 2.00 olmalıdır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölümümüz mezunları devlet ve özel hastanelerin ilgili departmanlarında, Sağlık Bakanlığı'na bağlı özel klinikler ve dal merkezlerinde, aile sağlık merkezleri ve sağlıklı hayat merkezlerinde, huzur evlerinde, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, spor kulüplerinde, evde bakım merkezlerinde ve kaplıca merkezlerinde çalışmaktadırlar. Ayrıca bölümümüz mezunları yüksek lisans ve doktora eğitimlerini tamamlayarak üniversitelerde öğretim üyesi ve öğretim görevlisi olarak görev yapmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030033357
ISCO 08
ISCO 08
Amaçlar
- Eğitimi boyunca elde ettiği temel bilgi ve klinik becerisini kanıta dayalı uygulamalar ve etik prensipler doğrultusunda uygulayan,
- Alanındaki bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip edebilen,
- Sağlık hizmetlerinin tüm basamaklarında aktif rol alan,
- Topluma ve bilime faydalı çıktıları olan projelerde yer alabilecek nitelikte fizyoterapistler yetiştirmektir.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir, güncel teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, uygun değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını seçer ve uygular.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını bireysel olarak ve grup içerisinde etkin bir şekilde yapar.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında gerekli güncel araçları seçer, kullanır, geliştirir ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
- Yaşam boyu karşılaştığı yeni durum ve olaylara uyum gösterebilme, yeni bilgiler öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme ve kaliteye önem verme prensiplerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili yapacağı bilimsel çalışma ve klinik uygulamalarda verileri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama, raporlama ve arşivleme becerilerini kazanır ve alan dışı aldığı derslerden edindiği bilgilerin katkısıyla tüm aşamalarda farklı disiplinlerle işbirliği yapar.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, fizyoterapistin yetkileri, sorumlulukları, hasta hakları, temel sosyal ve yasal ilkeleri göz önünde bulundurarak davranır.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki mevcut değerlendirme ve tedavi yöntemlerini mesleki etik ve sorumluluk bilinci ile kanıta dayalı prensipler ışığında kullanabilme tutumunu geliştirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için akademik yıl sonunda yapılması gereken veya programın tamamlanmasını müteakip özel bir dönem sonu sınavı veya final sınav dönemi yoktur. Bununla birlikte, her yarıyıl sonunda dönemin hemen bitişini müteakip dönem sonu sınavları vardır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı : Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK)
Başlangıç: 19/03/2021 Bitiş: 30/09/2026
YKS - AYT sınavı SAY puan türünde öğrenci kabul edilmektedir. Ayrıca DGS ve YGS ile koşulları sağlayan öğrenciler ve YÖS sınavı ile de yabancı öğrenciler kabul edilir.
Bölümümüz mezunları devlet ve özel hastanelerin ilgili departmanlarında, Sağlık Bakanlığı'na bağlı özel klinikler ve dal merkezlerinde, aile sağlık merkezleri ve sağlıklı hayat merkezlerinde, huzur evlerinde, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, spor kulüplerinde, evde bakım merkezlerinde ve kaplıca merkezlerinde çalışmaktadırlar. Ayrıca bölümümüz mezunları yüksek lisans ve doktora eğitimlerini tamamlayarak üniversitelerde öğretim üyesi ve öğretim görevlisi olarak görev yapmaktadır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033357 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Therapy and rehabilitation | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Objectives
| |
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the key competencies listed below.
| |
Further Info | There is no special end-of-semester exam or final exam period at the end of the academic year or following the completion of the program in order to obtain the degree/complete the program. However, there are final exams at the end of each semester immediately following the end of the semester. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accreditation Body Name : Health Sciences Education Programs Evaluation and Accreditation Association (SABAK) | |
Access Requirements | Students currently enrolled with YKS - AYT exam SAY score. In addition, the students who desire admission to the department should pass the DGS or YGS. Foreign students are admitted by YÖS exam. | |
Conditions for Success | All courses are managed in 8 semesters to be completed 240 ECTS and 211 credits, and also AGNO should be at least 2.00 for graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates work in the relevant departments of state and private hospitals, private clinics and branch centers affiliated to the Ministry of Health, family health centers and wellness centers, retirement homes, special education and rehabilitation centers, sports clubs, home care centers and spa centers. In addition, the graduates of our department complete their master's and doctorate education and work as lecturers and lecturers at universities. | |
Legal Basis | 1. The Law on Higher Education No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. The Law On Higher Education Law Number: 2547 (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid permanently. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030033357
ISCO 08
ISCO 08
Objectives
- To graduate physiotherapists who can apply the basic knowledge and clinical skills gained during their education in line with evidence-based practices and ethical principles,
- To graduate physiotherapists who can follow scientific and technological innovations in the field,
- To graduate physiotherapists who can take an active role in all stages of health services,
- To graduate physiotherapists who can take part in projects that have beneficial outcomes for society and science.
Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
- Has sufficient, reliable, up-to-date theoretical and applied knowledge in the field of physiotherapy and rehabilitation.
- Using knowledge and skills in the field of physiotherapy and rehabilitation, identifies problems, defines, interprets, selects and applies appropriate evaluation and treatment approaches.
- Performs physiotherapy and rehabilitation practices individually and in a group effectively.
- Selects, uses and develops the necessary up-to-date tools in the field of physiotherapy and rehabilitation and uses information technologies effectively.
- Communicate effectively both verbally and in writing in Turkish.
- Follows the developments in the field of physiotherapy and rehabilitation by using at least one foreign language.
- Uses information resources effectively by adopting the principles of adapting to new situations and events encountered throughout life, learning new information, developing new ideas and attaching importance to quality.
- Gains the skills of collecting and analyzing data, interpreting, reporting and archiving the results in scientific studies and clinical practices related to the field of physiotherapy and rehabilitation, and cooperates with different disciplines at all stages with the contribution of the knowledge gained from the courses taken outside the field.
- Acts by considering the universal and social effects of the practices in the field of physiotherapy and rehabilitation, the powers and responsibilities of the physiotherapist, patient rights, and basic social and legal principles.
- Develops the attitude of using the current evaluation and treatment methods in the field of physiotherapy and rehabilitation in the light of evidence-based principles with professional ethics and responsibility awareness.
Has advanced level of the key competencies listed below.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expressive competence
There is no special end-of-semester exam or final exam period at the end of the academic year or following the completion of the program in order to obtain the degree/complete the program. However, there are final exams at the end of each semester immediately following the end of the semester.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Accreditation Body Name : Health Sciences Education Programs Evaluation and Accreditation Association (SABAK)
Students currently enrolled with YKS - AYT exam SAY score. In addition, the students who desire admission to the department should pass the DGS or YGS. Foreign students are admitted by YÖS exam.
Our graduates work in the relevant departments of state and private hospitals, private clinics and branch centers affiliated to the Ministry of Health, family health centers and wellness centers, retirement homes, special education and rehabilitation centers, sports clubs, home care centers and spa centers. In addition, the graduates of our department complete their master's and doctorate education and work as lecturers and lecturers at universities.
1. The Law on Higher Education No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. The Law On Higher Education Law Number: 2547 (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid permanently.