Yeterlilik Kodu | TR0030034241 | |
Yeterlilik Adı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sanko Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İncili Pınar, Gazi Muhtar Paşa Blv. No:36, 27090 Şehitkamil/Gaziantep | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.sanko.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Terapi ve rehabilitasyon | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | SANKO Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans programının amacı; sağlığın ve sağlık bilincinin arttırılması, hastalıkların önlenmesi, tedavisi ve rehabilitasyonu, sağlıklı yaşam tarzının benimsetilmesi ve yaşam kalitesinin arttırılmasına öncülük eden fizyoterapistler yetiştirmektir. Bu amaçlar doğrultusunda; alana özgü bilgi, beceri ve klinik karar verme yetisine sahip; toplum yararını gözeten; teknolojik ve güncel kanıta dayalı gelişmeleri takip eden; araştırıcı, sorgulayıcı, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyen mezunlar vermek; Fizyoterapi ve Rehabilitasyon biliminin gelişimine katkı sağlayacak, bireysel ve disiplinler arası çalışmayı ilke edinmiş fizyoterapistler yetiştirerek lisansüstü eğitim için temel oluşturmaktır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. Bu program tam burslu olarak da sunulmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilerin eğitim ve öğretim süreçlerince başarılarını ölçme ve değerlendirme yöntemleri; “SANKO Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” ve “SANKO Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Ölçme-Değerlendirme Yönergesi” ile “SANKO Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Uygulama Yönergesi” esas alınarak yapılır. Ayrıca her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Bilgi Paketi”nde ayrıntılı bir şekilde açıklanmaktadır. Mesleki Uygulama dersleri içeriğinde değerlendirme sistemi detaylıca yer almaktadır. Uygulamanın değerlendirilmesinde dönem içi değerlendirme için “Uygulama Değerlendirme Formu” kullanılmaktadır. Bununla birlikte öğrencilerimiz güz ve bahar dönemleri sonlarında, her ders için ilgili öğretim elemanını değerlendirebilmektedir. Bu değerlendirmeler “Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS)” üzerinden “Öğretim Elemanı Değerlendirme Formu” vasıtasıyla yapılmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK) | |
Giriş Şartı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümüne öğrenci kabulü; lise ve dengi meslek okullarından mezun olmuş, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yüksek Öğretim Kurumları Sınavında (YKS) sayısal puan türüne göre veya YÖK tarafından muadili onaylanmış, uluslararası sınavlara giren öğrenciler arasından tercih ve başarı sıralamalarına göre yerleştirilmeyi hak kazananlardan yapılmaktadır. | |
Başarma Şartları | Öğrenciler, “Kazanılan Derece Gereklilikleri ve Kurallar” koşullarını sağladıklarında mezun olurlar ve “lisans diploması” almaya hak kazanırlar. Bu diploma ile birlikte “Fizyoterapist” ünvanı alırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü lisans mezunları; Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nörolojik Rehabilitasyon, Ortopedik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Sporcu Rehabilitasyonu gibi mesleğe özgü bilim alanlarının yanı sıra Anatomi, Fizyoloji gibi temel bilim alanlarında lisansüstü programlara (yüksek lisans ve/veya doktora) başvurabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | YETERLİLİK SÜRESİ GEÇERLİDİR | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030034241
ISCO:08
ISCO:08
SANKO Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans programının amacı; sağlığın ve sağlık bilincinin arttırılması, hastalıkların önlenmesi, tedavisi ve rehabilitasyonu, sağlıklı yaşam tarzının benimsetilmesi ve yaşam kalitesinin arttırılmasına öncülük eden fizyoterapistler yetiştirmektir.
Bu amaçlar doğrultusunda; alana özgü bilgi, beceri ve klinik karar verme yetisine sahip; toplum yararını gözeten; teknolojik ve güncel kanıta dayalı gelişmeleri takip eden; araştırıcı, sorgulayıcı, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyen mezunlar vermek; Fizyoterapi ve Rehabilitasyon biliminin gelişimine katkı sağlayacak, bireysel ve disiplinler arası çalışmayı ilke edinmiş fizyoterapistler yetiştirerek lisansüstü eğitim için temel oluşturmaktır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
Bu program tam burslu olarak da sunulmaktadır.
- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili mesleki yeterli altyapıya sahip olur, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri kullanabilme becerisi kazanır.
- Sahip olduğu bilgileri kullanarak, sağlığı etkileyen faktörleri belirler, tanımlar ve problem çözme becerisi kazanır; uygun kanıta dayalı yöntemler ve yeni teknikler ile tedavi ve egzersiz programı planlar ve uygular.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve ajanları seçer ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi kazanır.
- Sağlık bilimlerinde kaliteli hizmet ve araştırma için bireysel ve multidisipliner araştırma tasarlar, kayıt tutar, rapor hazırlar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.Bilgiye erişebilmek için kanıta dayalı veri tabanları ve bilgi kaynaklarını kullanarak literatür araştırması yapar.
- Disiplinler arası ve bireysel çalışmalarda otonomi, etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerisi, mesleki uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerine dair farkındalık kazanır.
- Yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını ulusal ve uluslararası düzeyde sergiler.
- Mesleki araştırmalar ve uygulamalarda deontoloji ve etik bilince sahip olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrencilerin eğitim ve öğretim süreçlerince başarılarını ölçme ve değerlendirme yöntemleri; “SANKO Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” ve “SANKO Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Ölçme-Değerlendirme Yönergesi” ile “SANKO Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Uygulama Yönergesi” esas alınarak yapılır. Ayrıca her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Bilgi Paketi”nde ayrıntılı bir şekilde açıklanmaktadır. Mesleki Uygulama dersleri içeriğinde değerlendirme sistemi detaylıca yer almaktadır. Uygulamanın değerlendirilmesinde dönem içi değerlendirme için “Uygulama Değerlendirme Formu” kullanılmaktadır.
Bununla birlikte öğrencilerimiz güz ve bahar dönemleri sonlarında, her ders için ilgili öğretim elemanını değerlendirebilmektedir. Bu değerlendirmeler “Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS)” üzerinden “Öğretim Elemanı Değerlendirme Formu” vasıtasıyla yapılmaktadır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK)
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümüne öğrenci kabulü; lise ve dengi meslek okullarından mezun olmuş, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yüksek Öğretim Kurumları Sınavında (YKS) sayısal puan türüne göre veya YÖK tarafından muadili onaylanmış, uluslararası sınavlara giren öğrenciler arasından tercih ve başarı sıralamalarına göre yerleştirilmeyi hak kazananlardan yapılmaktadır.
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü lisans mezunları; Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nörolojik Rehabilitasyon, Ortopedik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Sporcu Rehabilitasyonu gibi mesleğe özgü bilim alanlarının yanı sıra Anatomi, Fizyoloji gibi temel bilim alanlarında lisansüstü programlara (yüksek lisans ve/veya doktora) başvurabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
YETERLİLİK SÜRESİ GEÇERLİDİR
Qualification Code | TR0030034241 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | SANKO University | |
Awarding Body Contact | İncilipınar mah. Gazi Muhtar Paşa bulv. No: 36 Şehitkamil/ Gaziantep | |
Awarding Body Url | https://www.sanko.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Therapy and rehabilitation | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address | |
QrCode |