Yeterlilik Kodu

TR0030217388

Yeterlilik Adı
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Terapi ve rehabilitasyon
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Amaçlar;

Çağdaş, yaşam boyu öğrenme prensibini benimsemiş, üretken ve özgün bakış açısına sahip, mesleki hak ve sorumluluğunu bilen ve uygulayan , mesleki otonomisine sahip çıkan, etik prensiplere bağlı, yetkin fizyoterapistler yetiştirmek; fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgün bilimsel araştırmalar yaparak bilime ve topluma katkıda bulunmak; ulusal ve uluslar arası platformlarda mesleğimizi, ülkemizi ve üniversitemizi temsil etmektir.

Hedefler;

Lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyinde en kaliteli eğitimi vererek mezunlarını tercih edilen, insanlığa hizmet eden, yaptığı bilimsel, sosyal ve kültürel faaliyetlerle kaynak gösterilen, mesleğini çağın ilerisine taşıyan dünya çapında öncü bir eğitim, öğretim ve araştırma merkezi olmaktır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili temel kavram ve terminolojiyi bilir ve bu bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır.
  • Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar.
  • Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir.
  • Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur.
  • Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar.
  • Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
  • Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir.
  • Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır.
  • Kendi alanının yanısıra, alan dışı konularda da kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.
  • Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sosyal ilişkileri yönlendirir, farklı normları eleştirel bakış açısıyla inceleyebilir.
  • Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında ilerlemeleri değerlendirerek içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
  • Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az 1 yabancı dil kullanarak takip eder ve bu gelişmeleri kendi toplumuna uyumlandırarak kullanır.
  • Sosyal güvenlik kurumunun kriter ve süreçleri doğrultusunda fizyoterapistin yetki ve görevlerini, hasta haklarını, temel sosyal ve yasal ilkelerini benimser.
  • Hayat boyu öğrenme prensibini benimser ve alanı ile ilgili yüksek lisans ve doktora eğitiminin önemini bilir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
  • Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
  • Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
  • Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
  • Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
  • Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF
  •  D: Devamsız,  G: Girmedi,  E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)`ye dönüştürülür.) VZ: Dersten çekilme.
  • Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO`sunun en az 2,00 olması gerekir. 
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK)

Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :

13.03.2020 / 30.09.2025

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma ŞartlarıBİLGİ Kuramsal, Olgusal Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili temel kavram ve terminolojiyi bilir ve bu bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Kendi alanının yanısıra, alan dışı konularda da kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında ilerlemeleri değerlendirerek içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az 1 yabancı dil kullanarak takip eder ve bu gelişmeleri kendi toplumuna uyumlandırarak kullanır. Hayat boyu öğrenme prensibini benimser ve alanı ile ilgili yüksek lisans ve doktora eğitiminin önemini bilir. BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili temel kavram ve terminolojiyi bilir ve bu bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur. Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili temel kavram ve terminolojiyi bilir ve bu bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur. Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sosyal ilişkileri yönlendirir, farklı normları eleştirel bakış açısıyla inceleyebilir. Sosyal güvenlik kurumunun kriter ve süreçleri doğrultusunda fizyoterapistin yetki ve görevlerini, hasta haklarını, temel sosyal ve yasal ilkelerini benimser. Öğrenme Yetkinliği Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili temel kavram ve terminolojiyi bilir ve bu bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Kendi alanının yanısıra, alan dışı konularda da kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında ilerlemeleri değerlendirerek içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az 1 yabancı dil kullanarak takip eder ve bu gelişmeleri kendi toplumuna uyumlandırarak kullanır. Hayat boyu öğrenme prensibini benimser ve alanı ile ilgili yüksek lisans ve doktora eğitiminin önemini bilir. İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur. Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Kendi alanının yanısıra, alan dışı konularda da kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sosyal ilişkileri yönlendirir, farklı normları eleştirel bakış açısıyla inceleyebilir. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında ilerlemeleri değerlendirerek içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az 1 yabancı dil kullanarak takip eder ve bu gelişmeleri kendi toplumuna uyumlandırarak kullanır. Sosyal güvenlik kurumunun kriter ve süreçleri doğrultusunda fizyoterapistin yetki ve görevlerini, hasta haklarını, temel sosyal ve yasal ilkelerini benimser. Alana Özgü Yetkinlik Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili temel kavram ve terminolojiyi bilir ve bu bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur. Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Kendi alanının yanısıra, alan dışı konularda da kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sosyal ilişkileri yönlendirir, farklı normları eleştirel bakış açısıyla inceleyebilir. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında ilerlemeleri değerlendirerek içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az 1 yabancı dil kullanarak takip eder ve bu gelişmeleri kendi toplumuna uyumlandırarak kullanır. Hayat boyu öğrenme prensibini benimser ve alanı ile ilgili yüksek lisans ve doktora eğitiminin önemini bilir. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için 8 yarıyıldaki tüm dersleri başararak, 240 AKTS`yi tamamlamış olmaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan öğrenciler devlet hastaneleri, üniversite hastaneleri, özel dal merkezleri, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, kaplıcalar ve spa merkezleri, bakım ve rehabilitasyon merkezleri, geriatri merkezleri, spor kulüpleri, ortez protez klinikleri, sağlıklı yaşam merkezleri, fabrikalar gibi pek çok kurum ve kuruluşta sağlığın korunması, geliştirilmesi ve tedavi amaçlı çalışabilirler. Ayrıca yüksek lisans ve doktora eğitimi alabilirler ve bu sayede üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030217388


Yeterlilik Adı
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Amaçlar;

Çağdaş, yaşam boyu öğrenme prensibini benimsemiş, üretken ve özgün bakış açısına sahip, mesleki hak ve sorumluluğunu bilen ve uygulayan , mesleki otonomisine sahip çıkan, etik prensiplere bağlı, yetkin fizyoterapistler yetiştirmek; fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgün bilimsel araştırmalar yaparak bilime ve topluma katkıda bulunmak; ulusal ve uluslar arası platformlarda mesleğimizi, ülkemizi ve üniversitemizi temsil etmektir.

Hedefler;

Lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyinde en kaliteli eğitimi vererek mezunlarını tercih edilen, insanlığa hizmet eden, yaptığı bilimsel, sosyal ve kültürel faaliyetlerle kaynak gösterilen, mesleğini çağın ilerisine taşıyan dünya çapında öncü bir eğitim, öğretim ve araştırma merkezi olmaktır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili temel kavram ve terminolojiyi bilir ve bu bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır.
  • Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar.
  • Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir.
  • Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur.
  • Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar.
  • Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
  • Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir.
  • Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır.
  • Kendi alanının yanısıra, alan dışı konularda da kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.
  • Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sosyal ilişkileri yönlendirir, farklı normları eleştirel bakış açısıyla inceleyebilir.
  • Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında ilerlemeleri değerlendirerek içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
  • Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az 1 yabancı dil kullanarak takip eder ve bu gelişmeleri kendi toplumuna uyumlandırarak kullanır.
  • Sosyal güvenlik kurumunun kriter ve süreçleri doğrultusunda fizyoterapistin yetki ve görevlerini, hasta haklarını, temel sosyal ve yasal ilkelerini benimser.
  • Hayat boyu öğrenme prensibini benimser ve alanı ile ilgili yüksek lisans ve doktora eğitiminin önemini bilir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
  • Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
  • Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
  • Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
  • Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
  • Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF
  •  D: Devamsız,  G: Girmedi,  E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)`ye dönüştürülür.) VZ: Dersten çekilme.
  • Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO`sunun en az 2,00 olması gerekir. 

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK)

Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :

13.03.2020 / 30.09.2025


Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
BİLGİ Kuramsal, Olgusal Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili temel kavram ve terminolojiyi bilir ve bu bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Kendi alanının yanısıra, alan dışı konularda da kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında ilerlemeleri değerlendirerek içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az 1 yabancı dil kullanarak takip eder ve bu gelişmeleri kendi toplumuna uyumlandırarak kullanır. Hayat boyu öğrenme prensibini benimser ve alanı ile ilgili yüksek lisans ve doktora eğitiminin önemini bilir. BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili temel kavram ve terminolojiyi bilir ve bu bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur. Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili temel kavram ve terminolojiyi bilir ve bu bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur. Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sosyal ilişkileri yönlendirir, farklı normları eleştirel bakış açısıyla inceleyebilir. Sosyal güvenlik kurumunun kriter ve süreçleri doğrultusunda fizyoterapistin yetki ve görevlerini, hasta haklarını, temel sosyal ve yasal ilkelerini benimser. Öğrenme Yetkinliği Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili temel kavram ve terminolojiyi bilir ve bu bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Kendi alanının yanısıra, alan dışı konularda da kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında ilerlemeleri değerlendirerek içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az 1 yabancı dil kullanarak takip eder ve bu gelişmeleri kendi toplumuna uyumlandırarak kullanır. Hayat boyu öğrenme prensibini benimser ve alanı ile ilgili yüksek lisans ve doktora eğitiminin önemini bilir. İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur. Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Kendi alanının yanısıra, alan dışı konularda da kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sosyal ilişkileri yönlendirir, farklı normları eleştirel bakış açısıyla inceleyebilir. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında ilerlemeleri değerlendirerek içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az 1 yabancı dil kullanarak takip eder ve bu gelişmeleri kendi toplumuna uyumlandırarak kullanır. Sosyal güvenlik kurumunun kriter ve süreçleri doğrultusunda fizyoterapistin yetki ve görevlerini, hasta haklarını, temel sosyal ve yasal ilkelerini benimser. Alana Özgü Yetkinlik Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili temel kavram ve terminolojiyi bilir ve bu bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur. Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. Kendi alanının yanısıra, alan dışı konularda da kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sosyal ilişkileri yönlendirir, farklı normları eleştirel bakış açısıyla inceleyebilir. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında ilerlemeleri değerlendirerek içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az 1 yabancı dil kullanarak takip eder ve bu gelişmeleri kendi toplumuna uyumlandırarak kullanır. Hayat boyu öğrenme prensibini benimser ve alanı ile ilgili yüksek lisans ve doktora eğitiminin önemini bilir. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için 8 yarıyıldaki tüm dersleri başararak, 240 AKTS`yi tamamlamış olmaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan öğrenciler devlet hastaneleri, üniversite hastaneleri, özel dal merkezleri, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, kaplıcalar ve spa merkezleri, bakım ve rehabilitasyon merkezleri, geriatri merkezleri, spor kulüpleri, ortez protez klinikleri, sağlıklı yaşam merkezleri, fabrikalar gibi pek çok kurum ve kuruluşta sağlığın korunması, geliştirilmesi ve tedavi amaçlı çalışabilirler. Ayrıca yüksek lisans ve doktora eğitimi alabilirler ve bu sayede üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030217388

Qualification Title
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON Undergraduate
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023
TQF Level 6
Thematic AreasTherapy and rehabilitation
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Knows the basic concepts and terminology related to the field of physiotherapy and rehabilitation and uses this knowledge in studies, research and applications. To make the necessary evaluation, definition and planning for physiotherapy and rehabilitation applications by using theoretical and practical concepts and principles in the field of physiotherapy and rehabilitation. Applies the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely within the framework of ethical principles; terminates or changes if necessary. Initiates initiatives to protect and promote community health and well-being. It contributes to the production of health strategies and policies appropriate to the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. Organize physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manage the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function; produce solutions to problems in accordance with information and evidence. Carries out professional and academic studies independently by using his / her know-how and works as a team member and takes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field. Records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project implementation. Adopts the principle of personal development, information literacy and lifelong learning in non-field subjects as well as in its own field; contributes to quality development, training and promotion programs in the field and exhibits professional behavior at international level. Directs social relations in the field of physiotherapy and rehabilitation, can examine different norms from a critical point of view. Contributes to the process of becoming an information society by evaluating the progress in the field of physiotherapy and rehabilitation. Follows the developments in the field of physiotherapy and rehabilitation by using at least one foreign language and uses these developments in accordance with their own society. Adopts the physiotherapists powers and duties, patient rights, basic social and legal principles in line with the criteria and processes of the social security institution. Adopts the principle of lifelong learning and knows the importance of master and doctorate education in the field.

Key Competencies-
Further Info

Measurement and Evaluation (1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year. (2) This grade is given by the instructor of the course. (3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate. (4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point. (5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades. (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Did not Attend the Course 2) G: Did not Attend the Exam 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 4) VZ: Withdrawn (7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. KNOWLEDGE Theoretical, Factual - Knows the basic concepts and terminology related to the field of physiotherapy and rehabilitation and uses this knowledge in studies, research and applications. - To make the necessary evaluation, definition and planning for physiotherapy and rehabilitation applications by using theoretical and practical concepts and principles in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Applies the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely within the framework of ethical principles; terminates or changes if necessary. - Organize physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manage the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function; produce solutions to problems in accordance with information and evidence. - Carries out professional and academic studies independently by using his / her know-how and works as a team member and takes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field. - Records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project implementation. - It adopts the principle of personal development, information literacy and lifelong learning in non-field subjects as well as in its own field; contributes to quality development, training and promotion programs in the field and exhibits professional behavior at international level. - Contributes to the process of becoming an information society by evaluating the progress in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Follows the developments in the field of physiotherapy and rehabilitation by using at least one foreign language and uses these developments in accordance with their own society. - Adopts the principle of lifelong learning and knows the importance of master and doctorate education in the field. SKILLS Cognitive, Practical - Knows the basic concepts and terminology related to the field of physiotherapy and rehabilitation and uses this knowledge in studies, research and applications. - To make the necessary evaluation, definition and planning for physiotherapy and rehabilitation applications by using theoretical and practical concepts and principles in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Applies the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely within the framework of ethical principles; terminates or changes if necessary. - Initiates initiatives to protect and promote community health and well-being. - Organize physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manage the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function; produce solutions to problems in accordance with information and evidence. - Records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project implementation. COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - Knows the basic concepts and terminology related to the field of physiotherapy and rehabilitation and uses this knowledge in studies, research and applications. - To make the necessary evaluation, definition and planning for physiotherapy and rehabilitation applications by using theoretical and practical concepts and principles in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Applies the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely within the framework of ethical principles; terminates or changes if necessary. - Initiates initiatives to protect and promote community health and well-being. - It contributes to the production of health strategies and policies appropriate to the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Organize physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manage the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function; produce solutions to problems in accordance with information and evidence. - Carries out professional and academic studies independently by using his / her know-how and works as a team member and takes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field. - Records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project implementation. - Directs social relations in the field of physiotherapy and rehabilitation, can examine different norms from a critical point of view. - Adopts the physiotherapists powers and duties, patient rights, basic social and legal principles in line with the criteria and processes of the social security institution. Learning Competence - Knows the basic concepts and terminology related to the field of physiotherapy and rehabilitation and uses this knowledge in studies, research and applications. - It contributes to the production of health strategies and policies appropriate to the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Organize physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manage the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function; produce solutions to problems in accordance with information and evidence. - Carries out professional and academic studies independently by using his / her know-how and works as a team member and takes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field. - Records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project implementation. - It adopts the principle of personal development, information literacy and lifelong learning in non-field subjects as well as in its own field; contributes to quality development, training and promotion programs in the field and exhibits professional behavior at international level. - Contributes to the process of becoming an information society by evaluating the progress in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Follows the developments in the field of physiotherapy and rehabilitation by using at least one foreign language and uses these developments in accordance with their own society. - Adopts the principle of lifelong learning and knows the importance of master and doctorate education in the field. Communication and Social Competence - Initiates initiatives to protect and promote community health and well-being. - It contributes to the production of health strategies and policies appropriate to the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Organize physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manage the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function; produce solutions to problems in accordance with information and evidence. - Carries out professional and academic studies independently by using his / her know-how and works as a team member and takes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field. - Records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project implementation. - It adopts the principle of personal development, information literacy and lifelong learning in non-field subjects as well as in its own field; contributes to quality development, training and promotion programs in the field and exhibits professional behavior at international level. - Directs social relations in the field of physiotherapy and rehabilitation, can examine different norms from a critical point of view. - Contributes to the process of becoming an information society by evaluating the progress in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Follows the developments in the field of physiotherapy and rehabilitation by using at least one foreign language and uses these developments in accordance with their own society. - Adopts the physiotherapists powers and duties, patient rights, basic social and legal principles in line with the criteria and processes of the social security institution. Field-based Competence - Knows the basic concepts and terminology related to the field of physiotherapy and rehabilitation and uses this knowledge in studies, research and applications. - To make the necessary evaluation, definition and planning for physiotherapy and rehabilitation applications by using theoretical and practical concepts and principles in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Applies the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely within the framework of ethical principles; terminates or changes if necessary. - Initiates initiatives to protect and promote community health and well-being. - It contributes to the production of health strategies and policies appropriate to the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Organize physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manage the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function; produce solutions to problems in accordance with information and evidence. - Records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project implementation. - It adopts the principle of personal development, information literacy and lifelong learning in non-field subjects as well as in its own field; contributes to quality development, training and promotion programs in the field and exhibits professional behavior at international level. - Directs social relations in the field of physiotherapy and rehabilitation, can examine different norms from a critical point of view. - Contributes to the process of becoming an information society by evaluating the progress in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Follows the developments in the field of physiotherapy and rehabilitation by using at least one foreign language and uses these developments in accordance with their own society. - Adopts the principle of lifelong learning and knows the importance of master and doctorate education in the field.

Quality Assurance-
Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.

Conditions for SuccessKNOWLEDGE Theoretical, Factual - Knows the basic concepts and terminology related to the field of physiotherapy and rehabilitation and uses this knowledge in studies, research and applications. - To make the necessary evaluation, definition and planning for physiotherapy and rehabilitation applications by using theoretical and practical concepts and principles in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Applies the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely within the framework of ethical principles; terminates or changes if necessary. - Organize physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manage the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function; produce solutions to problems in accordance with information and evidence. - Carries out professional and academic studies independently by using his / her know-how and works as a team member and takes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field. - Records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project implementation. - It adopts the principle of personal development, information literacy and lifelong learning in non-field subjects as well as in its own field; contributes to quality development, training and promotion programs in the field and exhibits professional behavior at international level. - Contributes to the process of becoming an information society by evaluating the progress in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Follows the developments in the field of physiotherapy and rehabilitation by using at least one foreign language and uses these developments in accordance with their own society. - Adopts the principle of lifelong learning and knows the importance of master and doctorate education in the field. SKILLS Cognitive, Practical - Knows the basic concepts and terminology related to the field of physiotherapy and rehabilitation and uses this knowledge in studies, research and applications. - To make the necessary evaluation, definition and planning for physiotherapy and rehabilitation applications by using theoretical and practical concepts and principles in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Applies the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely within the framework of ethical principles; terminates or changes if necessary. - Initiates initiatives to protect and promote community health and well-being. - Organize physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manage the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function; produce solutions to problems in accordance with information and evidence. - Records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project implementation. COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - Knows the basic concepts and terminology related to the field of physiotherapy and rehabilitation and uses this knowledge in studies, research and applications. - To make the necessary evaluation, definition and planning for physiotherapy and rehabilitation applications by using theoretical and practical concepts and principles in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Applies the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely within the framework of ethical principles; terminates or changes if necessary. - Initiates initiatives to protect and promote community health and well-being. - It contributes to the production of health strategies and policies appropriate to the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Organize physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manage the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function; produce solutions to problems in accordance with information and evidence. - Carries out professional and academic studies independently by using his / her know-how and works as a team member and takes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field. - Records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project implementation. - Directs social relations in the field of physiotherapy and rehabilitation, can examine different norms from a critical point of view. - Adopts the physiotherapists powers and duties, patient rights, basic social and legal principles in line with the criteria and processes of the social security institution. Learning Competence - Knows the basic concepts and terminology related to the field of physiotherapy and rehabilitation and uses this knowledge in studies, research and applications. - It contributes to the production of health strategies and policies appropriate to the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Organize physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manage the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function; produce solutions to problems in accordance with information and evidence. - Carries out professional and academic studies independently by using his / her know-how and works as a team member and takes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field. - Records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project implementation. - It adopts the principle of personal development, information literacy and lifelong learning in non-field subjects as well as in its own field; contributes to quality development, training and promotion programs in the field and exhibits professional behavior at international level. - Contributes to the process of becoming an information society by evaluating the progress in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Follows the developments in the field of physiotherapy and rehabilitation by using at least one foreign language and uses these developments in accordance with their own society. - Adopts the principle of lifelong learning and knows the importance of master and doctorate education in the field. Communication and Social Competence - Initiates initiatives to protect and promote community health and well-being. - It contributes to the production of health strategies and policies appropriate to the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Organize physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manage the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function; produce solutions to problems in accordance with information and evidence. - Carries out professional and academic studies independently by using his / her know-how and works as a team member and takes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field. - Records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project implementation. - It adopts the principle of personal development, information literacy and lifelong learning in non-field subjects as well as in its own field; contributes to quality development, training and promotion programs in the field and exhibits professional behavior at international level. - Directs social relations in the field of physiotherapy and rehabilitation, can examine different norms from a critical point of view. - Contributes to the process of becoming an information society by evaluating the progress in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Follows the developments in the field of physiotherapy and rehabilitation by using at least one foreign language and uses these developments in accordance with their own society. - Adopts the physiotherapists powers and duties, patient rights, basic social and legal principles in line with the criteria and processes of the social security institution. Field-based Competence - Knows the basic concepts and terminology related to the field of physiotherapy and rehabilitation and uses this knowledge in studies, research and applications. - To make the necessary evaluation, definition and planning for physiotherapy and rehabilitation applications by using theoretical and practical concepts and principles in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Applies the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely within the framework of ethical principles; terminates or changes if necessary. - Initiates initiatives to protect and promote community health and well-being. - It contributes to the production of health strategies and policies appropriate to the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Organize physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manage the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function; produce solutions to problems in accordance with information and evidence. - Records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project implementation. - It adopts the principle of personal development, information literacy and lifelong learning in non-field subjects as well as in its own field; contributes to quality development, training and promotion programs in the field and exhibits professional behavior at international level. - Directs social relations in the field of physiotherapy and rehabilitation, can examine different norms from a critical point of view. - Contributes to the process of becoming an information society by evaluating the progress in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Follows the developments in the field of physiotherapy and rehabilitation by using at least one foreign language and uses these developments in accordance with their own society. - Adopts the principle of lifelong learning and knows the importance of master and doctorate education in the field. In order to graduate, students succeed all courses in eight semesters need to be completed at least 240 ECTS
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can work to purpose of protection and development of the health and therapeutic in the state hospitals, university hospitals, special branch centers, special education and rehabilitation centers, spas and spa centers, care and rehabilitation centers, geriatric centers, fitness clubs, orthotics prosthetics clinic, health centers and factories. In addition, they can take master and doctoral education and therefore they can work as academics in universities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030217388


Qualification Title
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON Undergraduate

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Knows the basic concepts and terminology related to the field of physiotherapy and rehabilitation and uses this knowledge in studies, research and applications. To make the necessary evaluation, definition and planning for physiotherapy and rehabilitation applications by using theoretical and practical concepts and principles in the field of physiotherapy and rehabilitation. Applies the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely within the framework of ethical principles; terminates or changes if necessary. Initiates initiatives to protect and promote community health and well-being. It contributes to the production of health strategies and policies appropriate to the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. Organize physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manage the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function; produce solutions to problems in accordance with information and evidence. Carries out professional and academic studies independently by using his / her know-how and works as a team member and takes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field. Records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project implementation. Adopts the principle of personal development, information literacy and lifelong learning in non-field subjects as well as in its own field; contributes to quality development, training and promotion programs in the field and exhibits professional behavior at international level. Directs social relations in the field of physiotherapy and rehabilitation, can examine different norms from a critical point of view. Contributes to the process of becoming an information society by evaluating the progress in the field of physiotherapy and rehabilitation. Follows the developments in the field of physiotherapy and rehabilitation by using at least one foreign language and uses these developments in accordance with their own society. Adopts the physiotherapists powers and duties, patient rights, basic social and legal principles in line with the criteria and processes of the social security institution. Adopts the principle of lifelong learning and knows the importance of master and doctorate education in the field.


Key Competencies
-

Further Info

Measurement and Evaluation (1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year. (2) This grade is given by the instructor of the course. (3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate. (4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point. (5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades. (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Did not Attend the Course 2) G: Did not Attend the Exam 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 4) VZ: Withdrawn (7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. KNOWLEDGE Theoretical, Factual - Knows the basic concepts and terminology related to the field of physiotherapy and rehabilitation and uses this knowledge in studies, research and applications. - To make the necessary evaluation, definition and planning for physiotherapy and rehabilitation applications by using theoretical and practical concepts and principles in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Applies the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely within the framework of ethical principles; terminates or changes if necessary. - Organize physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manage the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function; produce solutions to problems in accordance with information and evidence. - Carries out professional and academic studies independently by using his / her know-how and works as a team member and takes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field. - Records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project implementation. - It adopts the principle of personal development, information literacy and lifelong learning in non-field subjects as well as in its own field; contributes to quality development, training and promotion programs in the field and exhibits professional behavior at international level. - Contributes to the process of becoming an information society by evaluating the progress in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Follows the developments in the field of physiotherapy and rehabilitation by using at least one foreign language and uses these developments in accordance with their own society. - Adopts the principle of lifelong learning and knows the importance of master and doctorate education in the field. SKILLS Cognitive, Practical - Knows the basic concepts and terminology related to the field of physiotherapy and rehabilitation and uses this knowledge in studies, research and applications. - To make the necessary evaluation, definition and planning for physiotherapy and rehabilitation applications by using theoretical and practical concepts and principles in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Applies the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely within the framework of ethical principles; terminates or changes if necessary. - Initiates initiatives to protect and promote community health and well-being. - Organize physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manage the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function; produce solutions to problems in accordance with information and evidence. - Records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project implementation. COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - Knows the basic concepts and terminology related to the field of physiotherapy and rehabilitation and uses this knowledge in studies, research and applications. - To make the necessary evaluation, definition and planning for physiotherapy and rehabilitation applications by using theoretical and practical concepts and principles in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Applies the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely within the framework of ethical principles; terminates or changes if necessary. - Initiates initiatives to protect and promote community health and well-being. - It contributes to the production of health strategies and policies appropriate to the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Organize physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manage the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function; produce solutions to problems in accordance with information and evidence. - Carries out professional and academic studies independently by using his / her know-how and works as a team member and takes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field. - Records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project implementation. - Directs social relations in the field of physiotherapy and rehabilitation, can examine different norms from a critical point of view. - Adopts the physiotherapists powers and duties, patient rights, basic social and legal principles in line with the criteria and processes of the social security institution. Learning Competence - Knows the basic concepts and terminology related to the field of physiotherapy and rehabilitation and uses this knowledge in studies, research and applications. - It contributes to the production of health strategies and policies appropriate to the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Organize physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manage the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function; produce solutions to problems in accordance with information and evidence. - Carries out professional and academic studies independently by using his / her know-how and works as a team member and takes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field. - Records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project implementation. - It adopts the principle of personal development, information literacy and lifelong learning in non-field subjects as well as in its own field; contributes to quality development, training and promotion programs in the field and exhibits professional behavior at international level. - Contributes to the process of becoming an information society by evaluating the progress in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Follows the developments in the field of physiotherapy and rehabilitation by using at least one foreign language and uses these developments in accordance with their own society. - Adopts the principle of lifelong learning and knows the importance of master and doctorate education in the field. Communication and Social Competence - Initiates initiatives to protect and promote community health and well-being. - It contributes to the production of health strategies and policies appropriate to the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Organize physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manage the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function; produce solutions to problems in accordance with information and evidence. - Carries out professional and academic studies independently by using his / her know-how and works as a team member and takes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field. - Records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project implementation. - It adopts the principle of personal development, information literacy and lifelong learning in non-field subjects as well as in its own field; contributes to quality development, training and promotion programs in the field and exhibits professional behavior at international level. - Directs social relations in the field of physiotherapy and rehabilitation, can examine different norms from a critical point of view. - Contributes to the process of becoming an information society by evaluating the progress in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Follows the developments in the field of physiotherapy and rehabilitation by using at least one foreign language and uses these developments in accordance with their own society. - Adopts the physiotherapists powers and duties, patient rights, basic social and legal principles in line with the criteria and processes of the social security institution. Field-based Competence - Knows the basic concepts and terminology related to the field of physiotherapy and rehabilitation and uses this knowledge in studies, research and applications. - To make the necessary evaluation, definition and planning for physiotherapy and rehabilitation applications by using theoretical and practical concepts and principles in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Applies the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely within the framework of ethical principles; terminates or changes if necessary. - Initiates initiatives to protect and promote community health and well-being. - It contributes to the production of health strategies and policies appropriate to the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Organize physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manage the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function; produce solutions to problems in accordance with information and evidence. - Records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project implementation. - It adopts the principle of personal development, information literacy and lifelong learning in non-field subjects as well as in its own field; contributes to quality development, training and promotion programs in the field and exhibits professional behavior at international level. - Directs social relations in the field of physiotherapy and rehabilitation, can examine different norms from a critical point of view. - Contributes to the process of becoming an information society by evaluating the progress in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Follows the developments in the field of physiotherapy and rehabilitation by using at least one foreign language and uses these developments in accordance with their own society. - Adopts the principle of lifelong learning and knows the importance of master and doctorate education in the field.


Quality Assurance
-

Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.


Conditions for Success
KNOWLEDGE Theoretical, Factual - Knows the basic concepts and terminology related to the field of physiotherapy and rehabilitation and uses this knowledge in studies, research and applications. - To make the necessary evaluation, definition and planning for physiotherapy and rehabilitation applications by using theoretical and practical concepts and principles in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Applies the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely within the framework of ethical principles; terminates or changes if necessary. - Organize physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manage the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function; produce solutions to problems in accordance with information and evidence. - Carries out professional and academic studies independently by using his / her know-how and works as a team member and takes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field. - Records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project implementation. - It adopts the principle of personal development, information literacy and lifelong learning in non-field subjects as well as in its own field; contributes to quality development, training and promotion programs in the field and exhibits professional behavior at international level. - Contributes to the process of becoming an information society by evaluating the progress in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Follows the developments in the field of physiotherapy and rehabilitation by using at least one foreign language and uses these developments in accordance with their own society. - Adopts the principle of lifelong learning and knows the importance of master and doctorate education in the field. SKILLS Cognitive, Practical - Knows the basic concepts and terminology related to the field of physiotherapy and rehabilitation and uses this knowledge in studies, research and applications. - To make the necessary evaluation, definition and planning for physiotherapy and rehabilitation applications by using theoretical and practical concepts and principles in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Applies the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely within the framework of ethical principles; terminates or changes if necessary. - Initiates initiatives to protect and promote community health and well-being. - Organize physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manage the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function; produce solutions to problems in accordance with information and evidence. - Records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project implementation. COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - Knows the basic concepts and terminology related to the field of physiotherapy and rehabilitation and uses this knowledge in studies, research and applications. - To make the necessary evaluation, definition and planning for physiotherapy and rehabilitation applications by using theoretical and practical concepts and principles in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Applies the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely within the framework of ethical principles; terminates or changes if necessary. - Initiates initiatives to protect and promote community health and well-being. - It contributes to the production of health strategies and policies appropriate to the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Organize physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manage the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function; produce solutions to problems in accordance with information and evidence. - Carries out professional and academic studies independently by using his / her know-how and works as a team member and takes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field. - Records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project implementation. - Directs social relations in the field of physiotherapy and rehabilitation, can examine different norms from a critical point of view. - Adopts the physiotherapists powers and duties, patient rights, basic social and legal principles in line with the criteria and processes of the social security institution. Learning Competence - Knows the basic concepts and terminology related to the field of physiotherapy and rehabilitation and uses this knowledge in studies, research and applications. - It contributes to the production of health strategies and policies appropriate to the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Organize physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manage the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function; produce solutions to problems in accordance with information and evidence. - Carries out professional and academic studies independently by using his / her know-how and works as a team member and takes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field. - Records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project implementation. - It adopts the principle of personal development, information literacy and lifelong learning in non-field subjects as well as in its own field; contributes to quality development, training and promotion programs in the field and exhibits professional behavior at international level. - Contributes to the process of becoming an information society by evaluating the progress in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Follows the developments in the field of physiotherapy and rehabilitation by using at least one foreign language and uses these developments in accordance with their own society. - Adopts the principle of lifelong learning and knows the importance of master and doctorate education in the field. Communication and Social Competence - Initiates initiatives to protect and promote community health and well-being. - It contributes to the production of health strategies and policies appropriate to the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Organize physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manage the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function; produce solutions to problems in accordance with information and evidence. - Carries out professional and academic studies independently by using his / her know-how and works as a team member and takes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field. - Records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project implementation. - It adopts the principle of personal development, information literacy and lifelong learning in non-field subjects as well as in its own field; contributes to quality development, training and promotion programs in the field and exhibits professional behavior at international level. - Directs social relations in the field of physiotherapy and rehabilitation, can examine different norms from a critical point of view. - Contributes to the process of becoming an information society by evaluating the progress in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Follows the developments in the field of physiotherapy and rehabilitation by using at least one foreign language and uses these developments in accordance with their own society. - Adopts the physiotherapists powers and duties, patient rights, basic social and legal principles in line with the criteria and processes of the social security institution. Field-based Competence - Knows the basic concepts and terminology related to the field of physiotherapy and rehabilitation and uses this knowledge in studies, research and applications. - To make the necessary evaluation, definition and planning for physiotherapy and rehabilitation applications by using theoretical and practical concepts and principles in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Applies the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely within the framework of ethical principles; terminates or changes if necessary. - Initiates initiatives to protect and promote community health and well-being. - It contributes to the production of health strategies and policies appropriate to the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Organize physiotherapy and rehabilitation services effectively and adequately, manage the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function; produce solutions to problems in accordance with information and evidence. - Records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all stages of research and project implementation. - It adopts the principle of personal development, information literacy and lifelong learning in non-field subjects as well as in its own field; contributes to quality development, training and promotion programs in the field and exhibits professional behavior at international level. - Directs social relations in the field of physiotherapy and rehabilitation, can examine different norms from a critical point of view. - Contributes to the process of becoming an information society by evaluating the progress in the field of physiotherapy and rehabilitation. - Follows the developments in the field of physiotherapy and rehabilitation by using at least one foreign language and uses these developments in accordance with their own society. - Adopts the principle of lifelong learning and knows the importance of master and doctorate education in the field. In order to graduate, students succeed all courses in eight semesters need to be completed at least 240 ECTS

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can work to purpose of protection and development of the health and therapeutic in the state hospitals, university hospitals, special branch centers, special education and rehabilitation centers, spas and spa centers, care and rehabilitation centers, geriatric centers, fitness clubs, orthotics prosthetics clinic, health centers and factories. In addition, they can take master and doctoral education and therefore they can work as academics in universities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode