Yeterlilik Kodu | TR0030218000 | |
Yeterlilik Adı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.acibadem.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Terapi ve rehabilitasyon | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü'nün eğitimi Türkçe'dir. Temel Sağlık Bilimleri, teorik bilgiler ile desteklenen yoğun pratik uygulamayı içeren bölümümüzün amaçları;
| |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Tam burs imkanı mevcuttur. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 19.03.2021/30.09.2026 | |
Giriş Şartı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümüne giriş için Türk ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eşdeğer bir eğitim almış olmak ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonucu elde edilen sayısal (SAY) puan türü yeterliliğine uygun olmak gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü’nde öğrencinin mezun olabilmesi için programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, FG, NA ve U notuna sahip olmaması gerekir. Öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Öğrencinin mezun olabilmesi için programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, FG, NA ve U notuna sahip olmaması gerekir. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programında öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olan öğrenciler Sağlık Bakanlığına bağlı kuruluşlarda ve hastanelerde, SGK ve diğer kamu kuruluşlarına bağlı sağlık birimlerinde, özel eğitim ve dal merkezlerinde, spor kulüplerinde, özel hastanelerde ve huzur evlerinde, ayrıca fizyoterapi eğitimi veren kamu ve özel üniversitelerde çalışabilmektedir. Ayrıca isterlerse üniversitelerin fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümlerinde öğretim elemanı olarak çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030218000
ISCO 08
ISCO 08
Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü'nün eğitimi Türkçe'dir. Temel Sağlık Bilimleri, teorik bilgiler ile desteklenen yoğun pratik uygulamayı içeren bölümümüzün amaçları;
- Temel teorik bilgiler ışığında hastaya uygulanacak farklı tedavi tekniklerini iyi bir değerlendirme altyapısının yardımı ile etik biçimde uygulayan,
- Yeni uygulamalara açık, mesleğinde gelişmeleri takip eden ve multidisipliner ekip çalışmasına önem veren,
- Ulusal Platformlarda mezunları tercih edilen sağlık profesyonellerini yetiştirmektir.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Tam burs imkanı mevcuttur.
- Temel tıp bilimleri ve klinik bilimler ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kullanabilme becerisini geliştirir.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyona ait ölçme ve değerlendirme metotlarını kullanarak, hasta üzerinde gereken analizleri yapabilecek temel kuramsal ve uygulamalı meslek bilgisini kazanır.
- Değerlendirme ile ilgili kazanılan bilgileri hasta tedavisi ile ilişkilendirir.
- Elde ettiği bilgileri ise etkin ve güvenli bir şekilde belgeler.
- Fizyoterapi/rehabilitasyonda ve bunu destekleyen alanlarda kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, uygulama sürecinde şartlara göre klinik analiz yaparak, bunları eleştirel bir yaklaşımla bütünleştirir, problem çözme ve karar alma için kullanır.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları ile ilgili çağdaş yöntemleri ve araçları seçip, yorumlama, kullanma ve geliştirme becerisini kazanır.
- Birey ve toplum sağlığına yönelik konularda yeterli bilgiye sahip olup koruyucu/geliştirici fizyoterapi programları oluşturur.
- Bireysel ve ekip olarak etkin biçimde çalışabilme becerisine ve mesleğini evrensel etik prensipler çerçevesinde uygulama bilincine sahip olur.
- Hayat boyu öğrenme prensibini benimser.
- Araştırma yapma, bilim ve teknolojik gelişmeleri takip etme, yorumlama ve yeni fikirler geliştirme becerisi kazanır.
- Mesleki görev, uygulama ve sorumluluklarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini ve hukuksal sonuçlarını kavrar.
- Kalite yönetimi, çevre ve kültürel değerlerin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilinçli hareket eder.
- Meslektaşları, hastaları ve toplum ile etkin iletişim (sözlü ve yazılı) kurma becerisine sahip olur.
- Mesleki gelişmeleri takip edebilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
- Alanında bilgiye ulaşmak, yaygınlaştırmak için güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini en az “Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde” bilgisayar yazılımını etkin biçimde kullanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Öğrencilerin değerlendirilmesi için ara sınav, quiz, pratik, proje, rapor, ve final vb çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Mezuniyet için programda genel not ortalamasının 4 üzerinden en az 2 olması beklenir. Dersler tabloda gösterildiği şekilde puanlanır ve harflendirilir.
- AA 90-100 Pekiyi 4.00 BA 85-89 İyi-Pekiyi 3.50 BB 80-84 İyi 3.00 CB 70-79 Orta -İyi 2.50 CC 60-69 Orta 2.00 DC 55-59 Orta - Zayıf 1.50 DD 50-54 Zayıf - Başarılı 1.00 FF 0-49 Zayıf - Başarısız 0.00 FG Yarıyıl/Yılsonu Sınavına Girmedi Başarısız 0.00 NA Devamsız Başarısız 0.00 T - Transfer | S - Seçmeli Kredisiz Derste Başarılı | U - Seçmeli Kredisiz Derste Başarısız | W - Dersten Çekilme.
- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü’nde öğrencinin mezun olabilmesi için programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, FG, NA ve U notuna sahip olmaması gerekir. Öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK)
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :
19.03.2021/30.09.2026
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümüne giriş için Türk ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eşdeğer bir eğitim almış olmak ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonucu elde edilen sayısal (SAY) puan türü yeterliliğine uygun olmak gerekmektedir.
Bu programdan mezun olan öğrenciler Sağlık Bakanlığına bağlı kuruluşlarda ve hastanelerde, SGK ve diğer kamu kuruluşlarına bağlı sağlık birimlerinde, özel eğitim ve dal merkezlerinde, spor kulüplerinde, özel hastanelerde ve huzur evlerinde, ayrıca fizyoterapi eğitimi veren kamu ve özel üniversitelerde çalışabilmektedir. Ayrıca isterlerse üniversitelerin fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümlerinde öğretim elemanı olarak çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030218000 | |
Qualification Title | Physiotherapy and Rehabilitation Undergraduate Diploma | |
Awarding Body | Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar University | |
Awarding Body Contact | Acıbadem Mehmet Ali Aydinlar University | |
Awarding Body Url | http://www.acibadem.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Therapy and rehabilitation | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Education of the Faculty of Health Sciences, Department of Physiotherapy and Rehabilitation is Turkish. The objectives of our department, which includes basic health sciences, intensive practical application supported by theoretical knowledge;
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Has the following key competences at an advanced level.
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions. • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. Health Sciences Education Programs Evaluation and Accreditation Association (SABAK) Accreditation Start/End Date: 19.03.2021/30.09.2026 | |
Access Requirements | In order to enter the Department of Physiotherapy and Rehabilitation, it is necessary to have completed Turkish secondary education or received an equivalent education abroad and to be in compliance with the numerical (SAY) score type proficiency obtained as a result of the Higher Education Institutions Examination (YKS) conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). | |
Conditions for Success | In order to graduate from the Department of Physiotherapy and Rehabilitation, the student must have passed all the courses in the program and not have FF, FG, NA or U grades. The student must obtain a minimum of 240 ECTS credits and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. In order to graduate, the student must have passed all the courses in the program and not have FF, FG, NA or U grades. In the Physiotherapy and Rehabilitation Program, the student must obtain a minimum of 240 ECTS credits and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from this program can work in Health Ministry affiliated institutions and hospitals, health units affiliated to SGK and other public institutions, special education and branch centers, sports clubs, private hospitals and nursing homes, as well as public and private universities providing physiotherapy education. They can also serve as a faculty member in the physiotherapy and Rehabilitation Department of the universities if they wish and found appropriate | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030218000
ISCO 08
ISCO 08
Education of the Faculty of Health Sciences, Department of Physiotherapy and Rehabilitation is Turkish. The objectives of our department, which includes basic health sciences, intensive practical application supported by theoretical knowledge;
- Ethically applies different treatment techniques to be applied to the patient in the light of basic theoretical knowledge with the help of a good evaluation infrastructure,
- Open to new applications, following developments in the profession and giving importance to multidisciplinary team work,
- To train health professionals whose graduates are preferred in National Platforms.
- Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. Full scholarship is available.
- It develops the ability to use theoretical and applied information about basic medical sciences and clinical sciences in the field of physiotherapy and rehabilitation.
- Gains the basic theoretical and practical professional knowledge to make the necessary analysis on the patient by using the measurement and evaluation methods of physiotherapy and rehabilitation.
- Associates the information gained about evaluation with patient treatment.
- It documents the obtained information effectively and securely.
- By using theoretical and applied knowledge in physiotherapy/rehabilitation and the fields that support it, by performing clinical analysis according to the conditions in the application process, integrating them with a critical approach, using them for problem solving and decision making.
- Gains the ability to select, interpret, use and develop contemporary methods and tools related to physiotherapy and rehabilitation applications.
- He/she has sufficient knowledge on individual and public health issues and creates preventive / improving physiotherapy programs.
- Have the ability to work effectively individually and as a team and have the awareness of applying their profession within the framework of universal ethical principles.
- It adopts the principle of lifelong learning.
- Gains the ability to research, follow scientific and technological developments, interpret and develop new ideas.
- Understands the universal and social effects and legal consequences of professional duties, practices and responsibilities.
- It acts consciously on quality management, protection of environmental and cultural values, occupational health and safety.
- Have the ability to communicate effectively (verbally and in writing) with colleagues, patients and society.
- Uses English at least at the European Language Portfolio B1 General Level in order to follow professional developments.
- Uses up-to-date information and communication technologies effectively, at least at the Advanced Level of European Computer Driving License in order to reach and disseminate knowledge in the field.
Has the following key competences at an advanced level.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
- Various measurement and evaluation methods are used for evaluation of students such as mid-term exam, quiz, practical, project, report, and final. The overall grade point average in the program for graduation is expected to be at least 2 out of 4. The courses are scored and lettered as shown in the table.
- AA 90-100 Outstanding 4.00 BA 85-89 Good-Outstanding 3.50 BB 80-84 good 3.00 CB 70-79 Average-Good 2.50 CC 60-69 Average 2.00 DC 55-59 Average-Poor 1.50 DD 50-54 Poor-Successful 1.00 FF 0-49 Poor-Fail 0.00 Failed FG semester/year-end exam 0.00 Na absent-fail 0.00 T - Transfer | S-Successful In Elective Non-Credit Course / U-Unsuccessful In Elective Non-Credit Course / W-Withdrawal From Course.
- In the Department of Physiotherapy and Rehabilitation, the student must have achieved all his / her courses in the program and not have FF, FG, NA and U grades in order to graduate. The student must provide a minimum of 240 ECTS credits and the overall grade point average must be at least 2.00 out of 4.00.
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
Health Sciences Education Programs Evaluation and Accreditation Association (SABAK)
Accreditation Start/End Date:
19.03.2021/30.09.2026
In order to enter the Department of Physiotherapy and Rehabilitation, it is necessary to have completed Turkish secondary education or received an equivalent education abroad and to be in compliance with the numerical (SAY) score type proficiency obtained as a result of the Higher Education Institutions Examination (YKS) conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).
Students who graduate from this program can work in Health Ministry affiliated institutions and hospitals, health units affiliated to SGK and other public institutions, special education and branch centers, sports clubs, private hospitals and nursing homes, as well as public and private universities providing physiotherapy education. They can also serve as a faculty member in the physiotherapy and Rehabilitation Department of the universities if they wish and found appropriate
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
Qualification is continuous