Yeterlilik Kodu | TR0030222122 | |
Yeterlilik Adı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Başkent Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.baskent.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Temel programlar ve yeterlilikler | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Lisans programı 2024 yılından itibaren geçerli olmak üzere Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK)’inden 5 yıllık tam akreditasyon almıştır. Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 20.03.2024 / 30.09.2029 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında lisans derecesi almak için öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, F1 ve F2 notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030222122
ISCO 08
ISCO 08
- Eğitim programının amacı aşağıdaki gibidir: Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında bilimsel bir bakış açısı ve mesleki etik prensipler doğrultusunda,sağlıklı kişilerin fiziksel sağlıklarını korumak ve geliştirmek, yanında doğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle bozukluk, aktivite kısıtlanması ve katılım sorunları olan kişilerin işlevselliklerini ve aktivitelerini en üst düzeye çıkararak toplumsal katılımlarını sağlamak için gerekli bilgilerle değerlendirme, problem çözme ve klinik karar verme becerisine sahip, eleştirel, yorumlayıcı ve açıklayıcı bir bakış açısı ile bilimsel çalışmalar yapabilen, yaşam boyu öğrenme ve etkin disiplinler arası çalışma prensibi doğrultusunda alanda bilgi üretebilen, otonomisi olan fizyoterapistleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
- Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj, klinik uygulama veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilişkili temel tıp bilimleri kavram ve prensiplerini ile klinik problemleri bilir; akıl yürütme ve problem çözme süreçleri doğrultusunda analiz ederek, gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama ve planlamayı biyopsikososyal bakış açısı ve etkin iletişim becerileri ile yapar; rehber, protokol, talimat gibi yöntemler ve klinik karar verme kullanarak belirli aralıklarla kontrol ederek gerektiğinde yeniden düzenler; yakın ve uzak dönem hedefleri belirleyerek, hasta ve yakınlarının bilgilendirmesini sağlar.
- İleri düzey, güncel bilgi ve beceri kazanımlarını kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik ilkeler, hasta gizliliği, mesleki otonomi ve mevzuatlar doğrultusunda sistematik ve güvenli bir şekilde uygular, yaptığı tüm fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındalığını kazanır.
- Toplum sağlığının korunmasında, sağlıklı yaşam için bireylerin yönlendirilmesinde, toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun ulusal ve uluslararası sağlık politikalarının oluşturulmasında katkıda bulunur, iş güvenliği kapsamında hizmet alan ve çalışan güvenliğinin geliştirilme süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
- Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile fizyoterapist kimliğini ve bilincini koruyarak disiplinler arası iletişim ve iş birliği çerçevesinde ekip anlayışına sahip olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili bilimsel araştırmaları planlar, yürütme, raporlama, arşivleme, sunma ve geliştirme sürecinde araştırma ve bununla ilgili istatistiksel kavramları etik kuralları çerçevesinde tanımlar ve tüm aşamalarına katılır.
- Kişisel gelişim, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alan ve alan dışı eğitim ve mesleki tanıtım programlarına katkı verir, mesleğini ulusal ve uluslararası düzeyde de temsil eder.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:
- Okuma yazma yetkinliği
- Sağlık okur-yazarlık yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Proje planlama, yürütme yetkinliği
- Sağlık bilimlerinde multidisipliner ve interdisipliner çalışma becerisi
- Öğrencinin derslerdeki başarısı, dönem içi notları ile dönem sonu sınav notunun birlikte değerlendirilmesi ile belirlenir. Dönem içi notları, kısa sınav, ara sınav notu ve derse bağlı olarak ödevlere, uygulamalara, pratik çalışmalara verilen notlardan oluşur.
- Programdan mezun olabilmek için, toplam not ortalaması en az 2.00 olması gerekir. Bir dersin notu harf notlarından birisi ile belirlenir.
- Harf notları ve ilgili katsayıları aşağıdaki gibidir;
- Başarı Notu, Katsayı, Puan: A 4,0 95-100; A- 3,7 90-94; B+ 3,3 85-89; B 3,0 80-84; B- 2,7 75-79; C+ 2,3 70-74; C 2,0 65-69; C- 1,7 60-64; D+ 1,3 55-59; D 1 50-54; F1 0 0-49; F2 0 -
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Lisans programı 2024 yılından itibaren geçerli olmak üzere Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK)’inden 5 yıllık tam akreditasyon almıştır.
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 20.03.2024 / 30.09.2029
- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Programına giriş için Türk ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eşdeğer bir eğitim almış olmak ve YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda sayısal alanda yeterli puan almış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumları bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
- Türk ve yabancı öğrenciler için Başkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü lisans genel kabul şartları programa başvurmak ve kayıt olmak.
- Bu programdan mezun olan fizyoterapistler sağlık profesyonelleri olarak kariyerlerini sürdürebilirler.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına devam edebilirler.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030222122 | |
Qualification Title | Physiotherapy and Rehabilitation Undergraduate Diploma | |
Awarding Body | Başkent University | |
Awarding Body Contact | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.baskent.edu.tr/en/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Basic programmes and qualifications | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level:
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | In order to follow-up the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training and other activities in higher education institutions. • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. The bachelor’s degree program has received 5-year full accreditation from the Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK), valid as of 2024. Accreditation Start/End Date: 20.03.2024 / 30.09.2029 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | Students must have completed all the courses in the program and must not have an F1 or F2 grade for graduation. In this program, the student must provide a minimum of 240 ECTS credits and a minimum Grade Point average (GPA) of at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law Number 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law Number 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030222122
ISCO 08
ISCO 08
- The aim of the education program is below: This program is a scientific approach to the field of physical therapy and rehabilitation, and in accordance with the principles of professional ethics, maintain and improve the physical health of healthy people, for any reason, next to the congenital or acquired disorder, activity limitation and participation in the activities of people who have problems and to maximize the functionality of social participation the necessary information to ensure that evaluation, have the ability to problem-solving and clinical decision-making, critical, interpretive and explanatory capable of scientific studies with a view, in accordance with the principle of lifelong learning and effective interdisciplinary field that can produce knowledge, autonomy, which aims to educate physiotherapists.
- Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Practical training is provided as internship, clinical practice or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions, health institutions and workplaces.
- Students know basic medical science concepts and principles and clinical problems related to physiotherapy and rehabilitation; analyze in line with reasoning and problem-solving processes, and make the necessary measurement, evaluation, identification, and planning with a biopsychosocial perspective and effective communication skills. They use methods such as guidelines, protocols, instructions, and clinical decision-making, checking periodically and rearranging when necessary and determining treatment goals, and informing patients and their relatives.
- Students apply for physiotherapy and rehabilitation programs systematically and confidentially by using advanced level and upto-date knowledge and skill earnings in line with ethical principles, patient privacy, occupational autonomy, and legislation. They gain knowledge about the legal consequences of all physiotherapy and rehabilitation applications.
- Students contribute to creating national and international health policies according to changing and diversifying needs of the community in the physiotherapy and rehabilitation scope and orienting people for healthy life and protection of public health. They also administrate developing processes that work and receive in occupational safety area; solves problems in line with knowledge and evidence.
- Students conduct professional and academic studies independently by using his/her knowledge, and works as a team in the framework of interdisciplinary communication and cooperation with other professional groups who work in this field, preserving the identity and consciousness of physiotherapist and taking responsibility.
- Students plan scientific research about physiotherapy and rehabilitation, define research and statistical concepts of related research within the framework of ethical rules in the process of execution, reporting, archiving, presentation, and development, and attend all stages of this research.
- Students adopt personal development, information literacy, and lifelong learning. They contribute to quality improvement, education in different disciplines, and professional promotion programs. They represent their profession at national and international level.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level:
- Reading and writing competence
- Health literacy competence
- Multilingual competence
- Digital competence
- Personal, social, and learning to learn competence
- Entrepreneurial competence
- Civic competence
- Cultural awareness and expression competence
- Project planning and execution competence
- Ability to work multidisciplinary and interdisciplinary in health sciences
- The student's success in courses is determined by evaluating both the semester grades and final exam grades. Midterm grades consist of quizzes, midterm exam grades, and grades given for assignments, applications, and practical work depending on the course.
- In order to graduate from the program, the total GPA must be at least 2.00. The grade of a course is determined by one of the letter grades.
- Letter grades and their relevant coefficients are as follows,
- Success Grade, Coefficient, Score: A 4.0 95-100; A- 3.7 90-94; B+ 3.3 85- 89; B 3.0 80-84; B- 2.7 75-79; C+ 2.3 70-74; C 2.0 65-69; C- 1.7 60-64; D+ 1.3 55-59; D1 50-54; F1 0 0-49; F2 0 -.
In order to follow-up the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training and other activities in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
The bachelor’s degree program has received 5-year full accreditation from the Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK), valid as of 2024. Accreditation Start/End Date: 20.03.2024 / 30.09.2029
- To access the Physiotherapy and Rehabilitation Undergraduate Program, it is necessary to have completed Turkish secondary education or received an equivalent education abroad and to have received sufficient points in the mathematics and science field as a result of the central exam conducted by the Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
- As a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates are placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions
- Başkent University Faculty of Health Sciences, Department of Physiotherapy and Rehabilitation undergraduate general admission requirements for Turkish and foreign students are to apply and register for the program.
- Physiotherapists who graduate from this program can continue their careers as health professionals.
- Physiotherapists who have a bachelor's degree can continue their master's degree programs.
- Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions where they study. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and, if successful, receive two separate undergraduate diplomas.
1. Higher Education Law Number 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law Number 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
Qualification is continuous