Yeterlilik Kodu | TR0030219365 | |
Yeterlilik Adı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Terapi ve rehabilitasyon | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
DEĞERLENDİRME Puan Harf notu Katsayı Katsayı
- Ayrıca, çizelgedeki harf notlarının dışında kalan değerlendirmeler için aşağıdaki harfler kullanılır:
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Lisans düzeyi yeterliklerine dayalı olarak fizyoterapi alanında güncel bilgilere sahiptir, bu bilgileri geliştirmek ve derinleştirmek için literatür tarar, bilimsel gelişmeleri izler, bilgiyi toplar, analiz eder ve eleştirir. Alanıyla ilgili edindiği bilgiyi kullanarak uygun değerlendirme yöntemini belirler, fizyoterapi yaklaşımını planlar ve sistematik olarak uygular. Edindiği teorik ve pratik bilgiyi uygun ölçme, değerlendirme ve tedavi yöntemlerini klinik ve akademik çalışmalarda kullanır Bilimsel araştırmalar için hipotez kurar, çalışmanın gerçekleştirilmesi için uygun araştırma yöntemlerini belirler. Bilimsel araştırma ve projeleri planlar, projelerde görev alır. Bilimsel araştırmalarda çıkan sonuçları yorumlar, yeni bilgiler oluşturur, bu bilgileri geliştirir ve raporlar, bilimsel toplantılarda sunar ve yayımlar. Etik, deontolojik ve yasal çerçeveleri gözeterek fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını profesyonelce ve bağımsız olarak gerçekleştirir. Sağlık alanında hizmet alan ve veren diğer bireylerle multidisipliner ve interdisipliner işbirliği sağlar. Klinik deneyim ile akademik bilgiyi birleştiren, öğrenim ihtiyaç ve hedeflerini tanımlayan, fizyoterapi alanında üreten, planlayan ve uygulayan hayat boyu öğrenmeyi hedeflemiş akademisyen fizyoterapistler yetiştirir. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, elde edilen sonuçları, ulusal ve uluslararası sağlık politikalarını şekillendirmede kullanır ve politikaların içinde yer alır. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon tezli yüksek lisans programı, 21 krediden az olmamak şartıyla en az 7 ders, br seminer dersi, uzmanlık alanı dersi ve tez çalışmasından oluşur. Ders döneminde Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik dersini almak zorunludur. Her yarıyılda en az 30 AKTS kredisi almak koşuluyla mezuniyet için toplamda 120 AKTS kredisini tamamlamak gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219365
Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyonun özelleşmiş alanlarındaki klinik ve akademik çalışmalarında uzmanlık düzeyinde derinleştirdiği ve geliştirdiği yeterlilikleri kullanabilir ve ileri düzeyde mesleki uygulama ve araştırma yapabilir.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilişkili temel tıp bilimleri kavram ve prensiplerini ile klinik problemleri bilir; akıl yürütme ve problem çözme süreçleri doğrultusunda analiz ederek, gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama ve planlamayı biyopsikososyal bakış açısı ve etkin iletişim becerileri ile yapar.
- İleri düzey, güncel bilgi ve beceri kazanımlarını kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik ilkeler, hasta gizliliği, mesleki otonomi ve mevzuatlar doğrultusunda sistematik ve güvenli bir şekilde uygular.
- Yaptığı tüm fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındalığını kazanır.
- Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
- Yaptığı çalışmaları etik kurallar çerçevesinde tanımlar ve çalışmanın tüm aşamalarına katılır.
- Toplum sağlığının korunmasında, sağlıklı yaşam için bireylerin yönlendirilmesinde, toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun ulusal ve uluslararası sağlık politikalarının oluşturulmasında katkıda bulunur.
- En az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Başarı notu, ara sınav notunun %40’ı ve genel sınav notunun %60’ı alınarak hesaplanır.
- Bir dersin başarılı sayılabilmesi için hem genel sınav notunun hem de başarı notunun 100 tam not üzerinden en az 65 olması gerekir.
- Seminer dersi, uzmanlık alanı, yeterlik dersi, tez çalışması ve bitirme projesi geçer (G) veya kalır (K) olarak değerlendirilir.
- Öğrenci başarısız olduğu bir dersin yerine başka br ders alabilir. Notlar Başarı notu değerlendİrme sonucuna göre öğrenciye aşağıdaki harf notlarından birisi verilir:
DEĞERLENDİRME
Puan Harf notu Katsayı Katsayı
- 90-100 AA 4.00 4.00
- 80-89 BA 3.50 3.50
- 70-79 BB 3.00 3.00
- 65-69 CB 2.50
- Ayrıca, çizelgedeki harf notlarının dışında kalan değerlendirmeler için aşağıdaki harfler kullanılır:
- G: (Geçer) Kredisiz br derste, dersin gereklerini yerine getirerek başarılı olan öğrenciye verilir
- K: (Kalır) Kredisiz br derste, dersin gereklerini yerine getirmeyerek başarısız olan öğrenciye verilir
- F1: Devam zorunluluğunu yerine getirmeyen öğrenciye verilir, öğrencinin sınava/sınavlara girme hakkı yoktur.
- F2: Sınava girmeyen öğrenciye verilir.
- F3: Sınava giren ancak başarısız olan öğrenciye verilir.
- Lisans düzeyi yeterliklerine dayalı olarak fizyoterapi alanında güncel bilgilere sahiptir, bu bilgileri geliştirmek ve derinleştirmek için literatür tarar, bilimsel gelişmeleri izler, bilgiyi toplar, analiz eder ve eleştirir.
- Alanıyla ilgili edindiği bilgiyi kullanarak uygun değerlendirme yöntemini belirler, fizyoterapi yaklaşımını planlar ve sistematik olarak uygular.
- Edindiği teorik ve pratik bilgiyi uygun ölçme, değerlendirme ve tedavi yöntemlerini klinik ve akademik çalışmalarda kullanır
- Bilimsel araştırmalar için hipotez kurar, çalışmanın gerçekleştirilmesi için uygun araştırma yöntemlerini belirler.
- Bilimsel araştırma ve projeleri planlar, projelerde görev alır.
- Bilimsel araştırmalarda çıkan sonuçları yorumlar, yeni bilgiler oluşturur, bu bilgileri geliştirir ve raporlar, bilimsel toplantılarda sunar ve yayımlar.
- Etik, deontolojik ve yasal çerçeveleri gözeterek fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını profesyonelce ve bağımsız olarak gerçekleştirir.
- Sağlık alanında hizmet alan ve veren diğer bireylerle multidisipliner ve interdisipliner işbirliği sağlar.
- Klinik deneyim ile akademik bilgiyi birleştiren, öğrenim ihtiyaç ve hedeflerini tanımlayan, fizyoterapi alanında üreten, planlayan ve uygulayan hayat boyu öğrenmeyi hedeflemiş akademisyen fizyoterapistler yetiştirir.
- Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, elde edilen sonuçları, ulusal ve uluslararası sağlık politikalarını şekillendirmede kullanır ve politikaların içinde yer alır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında lisans diplomasına sahip olmak.
- ALES (SAY)puan türü ile Lisansüstü Eğitim Enstitüsü kurulu tarafından belirlenen ve Karabük Üniversitesi Senatosu tarafından onaylanan ALES ve Yabancı Dil taban puanlarına sahip olmak.
- Karabük Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Lisansüstü Eğitim Enstitüsü başvuru koşullarını sağlamak.
- Yataklı Tedavi Merkezleri (Üniversite, Devlet ve Sigorta Hasteneleri vb...)
- Rehabilitasyon Merkezleri
- Birinci Basamak Sağlık Hizmetleri
- Endüstri Alanları
- Okullar
- Spor Klüpleri
- Huzur Evleri
- Mesleki Rehabilitasyon Merkezleri
- Kaplıca Merkezleri
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219365 | |
Qualification Title | Yüksek Lisans - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Masters Degree | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Therapy and rehabilitation | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Can define anatomy and physiology knowledge of body systems Knows clinical problems, concepts and principles associated with basic medical sciences associated with physiotherapy and rehabilitation; by analyzing in line with problem solving and reasoning processes, assesses, evaluates, describes and organizes according to necessity with biopsychosocial perspective and effective communicating skills Applicates physiotherapy and rehabilitation program systematically and confidentially by using advanced level and up-to-date knowledge and skill earnings in line with ethical principles, patient privacy, occupational autonomy and legislations; gains knowledge about legal consequences of all physiotherapy and rehabilitation applications. Plans research, takes part in projects, interprets the results of studies by choosing appropriate statistical methods, writes report and presents or publishes in scientific meetings. Defines researches within the framework of ethical rules and participates in all stages of the research. Contributes to creating national and international health policies according to changing and diversifying needs of community in the physiotherapy and rehabilitation scope and orienting peoples for healthy life and protection of public health Communicates effectively in oral and written international professional and academic studies using at least one foreign language | |
Key Competencies | - | |
Further Info | (1) The success grade is calculated by taking 40% of the midterm exam grade and 60% of the general exam grade. (2) In order for a course to be considered successful, both the general exam grade and the passing grade must be 100. Must be at least 65 over. (3) Seminar course, specialization, proficiency course, thesis and graduation project pass (G) or fail (F) evaluated as. (4) The student can take another course instead of a failed course. Notes According to the success grade evaluation result, the student is given one of the following letter grades: EVALUATION Score Letter grade Coefficient Coefficient 90-100 AA 4.00 4.00 80-89 BA 3.50 3.50 70-79 BB 3.00 3.00 65-69 CB 2.50 - In addition, the following letters are used for evaluations other than the letter grades in the chart: G: (Pass) Awarded to a student who is successful in a non-credit course by fulfilling the course requirements. K: (Fail) Given to a student who fails to meet the requirements of the course in a non-credit course F1: Given to the student who does not fulfill the attendance requirement, the students right to take the exam/exams there is none. F2: Given to students who do not take the exam. F3: Given to students who took the exam but failed. 1. Has up-to-date information in the field of physiotherapy based on undergraduate level competencies, searches the literature to develop and deepen this information, monitors scientific developments, collects information, analyzes and critiques. 2. Determines the appropriate evaluation method, plans and systematically applies the physiotherapy approach by using the knowledge acquired in the field. 3. Uses the acquired theoretical and practical knowledge, appropriate measurement, evaluation and treatment methods in clinical and academic studies. 4. Establishes hypotheses for scientific research, determines appropriate research methods for the realization of the study. 5. Plans scientific research and projects, takes part in projects. 6. Interprets the results of scientific research, creates new information, develops and reports this information, presents and publishes it in scientific meetings. 7. Performs physiotherapy and rehabilitation practices professionally and independently, taking into account ethical, deontological and legal frameworks. 8. Provides multidisciplinary and interdisciplinary cooperation with other individuals who receive and provide services in the field of health. 9. It trains academic physiotherapists who combine clinical experience and academic knowledge, define learning needs and goals, produce, plan and apply in the field of physiotherapy, aiming for lifelong learning. 10. Develops strategy, policy and implementation plans in the field of physiotherapy and rehabilitation, uses the results to shape national and international health policies and takes part in policies. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages. | |
Conditions for Success | 1. Has up-to-date information in the field of physiotherapy based on undergraduate level competencies, searches the literature to develop and deepen this information, monitors scientific developments, collects information, analyzes and critiques. 2. Determines the appropriate evaluation method, plans and systematically applies the physiotherapy approach by using the knowledge acquired in the field. 3. Uses the acquired theoretical and practical knowledge, appropriate measurement, evaluation and treatment methods in clinical and academic studies. 4. Establishes hypotheses for scientific research, determines appropriate research methods for the realization of the study. 5. Plans scientific research and projects, takes part in projects. 6. Interprets the results of scientific research, creates new information, develops and reports this information, presents and publishes it in scientific meetings. 7. Performs physiotherapy and rehabilitation practices professionally and independently, taking into account ethical, deontological and legal frameworks. 8. Provides multidisciplinary and interdisciplinary cooperation with other individuals who receive and provide services in the field of health. 9. It trains academic physiotherapists who combine clinical experience and academic knowledge, define learning needs and goals, produce, plan and apply in the field of physiotherapy, aiming for lifelong learning. 10. Develops strategy, policy and implementation plans in the field of physiotherapy and rehabilitation, uses the results to shape national and international health policies and takes part in policies. Physiotherapy and Rehabilitation masters program with thesis consists of at least 7 courses, not less than 21 credits, a seminar course, a specialization course and a thesis. It is obligatory to take the Scientific Research Methods and Ethics course during the semester. A total of 120 ECTS credits must be completed for graduation, provided that at least 30 ECTS credits are taken each semester. | |
Progression Paths (Relationship Type) | This degree is an academically oriented degree and enables the graduate to exercise his/her profession in or a related field of study and/or in research. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219365
Can define anatomy and physiology knowledge of body systems Knows clinical problems, concepts and principles associated with basic medical sciences associated with physiotherapy and rehabilitation; by analyzing in line with problem solving and reasoning processes, assesses, evaluates, describes and organizes according to necessity with biopsychosocial perspective and effective communicating skills Applicates physiotherapy and rehabilitation program systematically and confidentially by using advanced level and up-to-date knowledge and skill earnings in line with ethical principles, patient privacy, occupational autonomy and legislations; gains knowledge about legal consequences of all physiotherapy and rehabilitation applications. Plans research, takes part in projects, interprets the results of studies by choosing appropriate statistical methods, writes report and presents or publishes in scientific meetings. Defines researches within the framework of ethical rules and participates in all stages of the research. Contributes to creating national and international health policies according to changing and diversifying needs of community in the physiotherapy and rehabilitation scope and orienting peoples for healthy life and protection of public health Communicates effectively in oral and written international professional and academic studies using at least one foreign language
(1) The success grade is calculated by taking 40% of the midterm exam grade and 60% of the general exam grade. (2) In order for a course to be considered successful, both the general exam grade and the passing grade must be 100. Must be at least 65 over. (3) Seminar course, specialization, proficiency course, thesis and graduation project pass (G) or fail (F) evaluated as. (4) The student can take another course instead of a failed course. Notes According to the success grade evaluation result, the student is given one of the following letter grades: EVALUATION Score Letter grade Coefficient Coefficient 90-100 AA 4.00 4.00 80-89 BA 3.50 3.50 70-79 BB 3.00 3.00 65-69 CB 2.50 - In addition, the following letters are used for evaluations other than the letter grades in the chart: G: (Pass) Awarded to a student who is successful in a non-credit course by fulfilling the course requirements. K: (Fail) Given to a student who fails to meet the requirements of the course in a non-credit course F1: Given to the student who does not fulfill the attendance requirement, the students right to take the exam/exams there is none. F2: Given to students who do not take the exam. F3: Given to students who took the exam but failed. 1. Has up-to-date information in the field of physiotherapy based on undergraduate level competencies, searches the literature to develop and deepen this information, monitors scientific developments, collects information, analyzes and critiques. 2. Determines the appropriate evaluation method, plans and systematically applies the physiotherapy approach by using the knowledge acquired in the field. 3. Uses the acquired theoretical and practical knowledge, appropriate measurement, evaluation and treatment methods in clinical and academic studies. 4. Establishes hypotheses for scientific research, determines appropriate research methods for the realization of the study. 5. Plans scientific research and projects, takes part in projects. 6. Interprets the results of scientific research, creates new information, develops and reports this information, presents and publishes it in scientific meetings. 7. Performs physiotherapy and rehabilitation practices professionally and independently, taking into account ethical, deontological and legal frameworks. 8. Provides multidisciplinary and interdisciplinary cooperation with other individuals who receive and provide services in the field of health. 9. It trains academic physiotherapists who combine clinical experience and academic knowledge, define learning needs and goals, produce, plan and apply in the field of physiotherapy, aiming for lifelong learning. 10. Develops strategy, policy and implementation plans in the field of physiotherapy and rehabilitation, uses the results to shape national and international health policies and takes part in policies.
For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages.
This degree is an academically oriented degree and enables the graduate to exercise his/her profession in or a related field of study and/or in research.
Qualification is continuous