Yeterlilik Kodu | TR0030033560 | |
Yeterlilik Adı | Fransız Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Dil öğrenme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Amaç: Alanda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, bilimsel çerçevede sorgulayabilecek ve eleştirel yaklaşımla değerlendirebilecek; kuramları tartışarak gerektiğinde, var olan çerçeveye katkılarda bulunabilecek araştırmacılar yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1. Minimum 21 kredi (60 AKTS) ve Seminer dersini tamamlamak. 2. Minimum 65/100 (ya da 2.6/4) ortalama elde etmek. 3. Tez savunmasında başarılı olmaktır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | 1. Lisans mezunu olmak. 2. ALES sınavına girmiş ve yeterli puan almış olmak. 3. ÜDS/KPDS veya YÖK tarafından eşdeğerkiği kabul edilmişYabancı Dil sınavlarından birine girmiş ve yeterli puanı almış olmak. 4. Anabilim Dalı tarafından yapılan mülakata girmek. Minimum kabul puanları ve ağırlıkları İstanbul Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ve Senatonun belirlediği koşullar çerçevesinde saptanmaktadır. | |
Başarma Şartları | 1. Minimum 21 kredi (60 AKTS) ve Seminer dersini tamamlamak. 2. Minimum 65/100 (ya da 2.6/4) ortalama elde etmek. 3. Tez savunmasında başarılı olmaktır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Araştırmacı ve öğretim görevlisi olarak çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033560
Amaç: Alanda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, bilimsel çerçevede sorgulayabilecek ve eleştirel yaklaşımla değerlendirebilecek; kuramları tartışarak gerektiğinde, var olan çerçeveye katkılarda bulunabilecek araştırmacılar yetiştirmektir.
- Yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde, ulusal ve uluslararası öğretim programlarının (müfredat) değerlendirilmesi ve bu programlar bağlamında, kuram ve uygulama boyutlarında eleştirel bakış getirmektir.
- Dilbilim kuramları hakkında bilgi sahibi olmak; dillerin yapılarının betimlenmesine yönelik örnekçelerin kuram ve uygulama boyutlarında yabancı dil öğretiminde etkinliğini sorgulayıp bilimsel boyutta değerlendirmektir.
- Edimbilim kuramları hakkında bilgi sahibi olmak; dillerin edimsel boyutunun betimlenmesine yönelik örnekçelerin, kuram ve uygulama boyutlarında yabancı dil öğretiminde etkinliğini sorgulayıp değerlendirmektir.
- Yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde yöntem kitaplarının hazırlanmasında başvurulan alanlara ilişkin çalışmalar ve tarihsel süreçle ilgili bilgi sahibi olmak; sesbilimsel, sözlükbilimsel ve sözdizimsel dilbilim örnekçelerinin öğretim kitaplarındaki yerlerini öğrenmek, incelemek ve değerlendirmektir.
- Avrupa Konseyi Eğitim Birimlerinin oluşturduğu eğitim siyasalarını değerlendirecek inceleme örnekçelerini öğrenmek; bu bağlamda, üye ülkelerin eğitim siyasa ve dizgelerini karşılaştırmalı olarak incelemek ve Türkiye'deki yabancı dil öğretim siyasaları ile karşılaştırmaktır.
- Avrupa yabancı dil öğretim siyasaları ve ulusal yabancı dil öğretim siyasalarını karşılaştırmak; bu bağlamda Avrupa Diller İçin Ortak Başvuru Metni'nde tanımlanan beceriler açısından okul programlarını değerlendirmek, ders içeriklerini geliştirmek ve betimleyicilerini oluşturmaktır.
- Yapısal dilbilim(ler)in, dillerin (sessel, sözcüksel, sözdizimsel) yapılarını nasıl betimlediği konusunda kuram ve uygulama boyutunda beceri kazanmaktır.
- Dillerin eylem içinde işleyişlerinin nasıl betimlendiği konusunda kuram ve uygulama boyutlarında değerlendirmeler yapabilmektir.
- Türkiye'de yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde dilbilimsel örnekçelerin etkinliğini ölçebilecek yetiyi kazanmak; kullanılan araçların (ders materyali) kuramsal dayanaklarını değerlendirmek, eleştirmek ve bunlarla ilgili uygulamalar yapabilmektir.
- Avrupa eğitim dizgeleri hakkında bilgi sahibi olmak; Avrupa Konseyi'nin eğitim siyasalarıyla, üye ülkelerin eğitim programlarını karşılaştırmak; programların öğrenci değiştirim ilkeleriyle uyumunu değerlendirmek; yabancı dil öğretimi konusunda Avrupa Dilleri İçin Ortak Başvuru Metni, Dil Portfolyosu, vb. konularda araştırmalar yapmaktır.
- Alanda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, bilimsel çerçevede sorgulayabilecek ve eleştirel yaklaşımla değerlendirebilecek; kuramları tartışarak gerektiğinde, var olan çerçeveye katkılarda bulunabilecek araştırmacılar yetiştirmektir.
- Ulusal ve uluslararası gelişmeleri yakından takip ederek programın niteliğini arttırmak ve bu artışı sürekli kılmaktır.
- Uluslararası akademik ve bilimsel çalışmalara katılımı ve bu bağlamda da, ortak proje sayısını arttırmaktır.
1. Minimum 21 kredi (60 AKTS) ve Seminer dersini tamamlamak. 2. Minimum 65/100 (ya da 2.6/4) ortalama elde etmek. 3. Tez savunmasında başarılı olmaktır.
1. Lisans mezunu olmak. 2. ALES sınavına girmiş ve yeterli puan almış olmak. 3. ÜDS/KPDS veya YÖK tarafından eşdeğerkiği kabul edilmişYabancı Dil sınavlarından birine girmiş ve yeterli puanı almış olmak. 4. Anabilim Dalı tarafından yapılan mülakata girmek. Minimum kabul puanları ve ağırlıkları İstanbul Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ve Senatonun belirlediği koşullar çerçevesinde saptanmaktadır.
Araştırmacı ve öğretim görevlisi olarak çalışabilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033560 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Language acquisition | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |