Yeterlilik Kodu

TR0030033560

Yeterlilik Adı
Fransız Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÜniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://iuc.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Dil öğrenme
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Amaç: Alanda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, bilimsel çerçevede sorgulayabilecek ve eleştirel yaklaşımla değerlendirebilecek; kuramları tartışarak gerektiğinde, var olan çerçeveye katkılarda bulunabilecek araştırmacılar yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde, ulusal ve uluslararası öğretim programlarının (müfredat) değerlendirilmesi ve bu programlar bağlamında, kuram ve uygulama boyutlarında eleştirel bakış getirmektir.
  • Dilbilim kuramları hakkında bilgi sahibi olmak; dillerin yapılarının betimlenmesine yönelik örnekçelerin kuram ve uygulama boyutlarında yabancı dil öğretiminde etkinliğini sorgulayıp bilimsel boyutta değerlendirmektir.
  • Edimbilim kuramları hakkında bilgi sahibi olmak; dillerin edimsel boyutunun betimlenmesine yönelik örnekçelerin, kuram ve uygulama boyutlarında yabancı dil öğretiminde etkinliğini sorgulayıp değerlendirmektir.
  • Yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde yöntem kitaplarının hazırlanmasında başvurulan alanlara ilişkin çalışmalar ve tarihsel süreçle ilgili bilgi sahibi olmak; sesbilimsel, sözlükbilimsel ve sözdizimsel dilbilim örnekçelerinin öğretim kitaplarındaki yerlerini öğrenmek, incelemek ve değerlendirmektir.
  • Avrupa Konseyi Eğitim Birimlerinin oluşturduğu eğitim siyasalarını değerlendirecek inceleme örnekçelerini öğrenmek; bu bağlamda, üye ülkelerin eğitim siyasa ve dizgelerini karşılaştırmalı olarak incelemek ve Türkiye'deki yabancı dil öğretim siyasaları ile karşılaştırmaktır.
  • Avrupa yabancı dil öğretim siyasaları ve ulusal yabancı dil öğretim siyasalarını karşılaştırmak; bu bağlamda Avrupa Diller İçin Ortak Başvuru Metni'nde tanımlanan beceriler açısından okul programlarını değerlendirmek, ders içeriklerini geliştirmek ve betimleyicilerini oluşturmaktır.
  • Yapısal dilbilim(ler)in, dillerin (sessel, sözcüksel, sözdizimsel) yapılarını nasıl betimlediği konusunda kuram ve uygulama boyutunda beceri kazanmaktır.
  • Dillerin eylem içinde işleyişlerinin nasıl betimlendiği konusunda kuram ve uygulama boyutlarında değerlendirmeler yapabilmektir.
  • Türkiye'de yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde dilbilimsel örnekçelerin etkinliğini ölçebilecek yetiyi kazanmak; kullanılan araçların (ders materyali) kuramsal dayanaklarını değerlendirmek, eleştirmek ve bunlarla ilgili uygulamalar yapabilmektir.
  • Avrupa eğitim dizgeleri hakkında bilgi sahibi olmak; Avrupa Konseyi'nin eğitim siyasalarıyla, üye ülkelerin eğitim programlarını karşılaştırmak; programların öğrenci değiştirim ilkeleriyle uyumunu değerlendirmek; yabancı dil öğretimi konusunda Avrupa Dilleri İçin Ortak Başvuru Metni, Dil Portfolyosu, vb. konularda araştırmalar yapmaktır.
  • Alanda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, bilimsel çerçevede sorgulayabilecek ve eleştirel yaklaşımla değerlendirebilecek; kuramları tartışarak gerektiğinde, var olan çerçeveye katkılarda bulunabilecek araştırmacılar yetiştirmektir.
  • Ulusal ve uluslararası gelişmeleri yakından takip ederek programın niteliğini arttırmak ve bu artışı sürekli kılmaktır.
  • Uluslararası akademik ve bilimsel çalışmalara katılımı ve bu bağlamda da, ortak proje sayısını arttırmaktır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Minimum 21 kredi (60 AKTS) ve Seminer dersini tamamlamak. 2. Minimum 65/100 (ya da 2.6/4) ortalama elde etmek. 3. Tez savunmasında başarılı olmaktır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

1. Lisans mezunu olmak. 2. ALES sınavına girmiş ve yeterli puan almış olmak. 3. ÜDS/KPDS veya YÖK tarafından eşdeğerkiği kabul edilmişYabancı Dil sınavlarından birine girmiş ve yeterli puanı almış olmak. 4. Anabilim Dalı tarafından yapılan mülakata girmek. Minimum kabul puanları ve ağırlıkları İstanbul Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ve Senatonun belirlediği koşullar çerçevesinde saptanmaktadır.

Başarma Şartları1. Minimum 21 kredi (60 AKTS) ve Seminer dersini tamamlamak. 2. Minimum 65/100 (ya da 2.6/4) ortalama elde etmek. 3. Tez savunmasında başarılı olmaktır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Araştırmacı ve öğretim görevlisi olarak çalışabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030033560


Yeterlilik Adı
Fransız Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Amaç: Alanda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, bilimsel çerçevede sorgulayabilecek ve eleştirel yaklaşımla değerlendirebilecek; kuramları tartışarak gerektiğinde, var olan çerçeveye katkılarda bulunabilecek araştırmacılar yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde, ulusal ve uluslararası öğretim programlarının (müfredat) değerlendirilmesi ve bu programlar bağlamında, kuram ve uygulama boyutlarında eleştirel bakış getirmektir.
  • Dilbilim kuramları hakkında bilgi sahibi olmak; dillerin yapılarının betimlenmesine yönelik örnekçelerin kuram ve uygulama boyutlarında yabancı dil öğretiminde etkinliğini sorgulayıp bilimsel boyutta değerlendirmektir.
  • Edimbilim kuramları hakkında bilgi sahibi olmak; dillerin edimsel boyutunun betimlenmesine yönelik örnekçelerin, kuram ve uygulama boyutlarında yabancı dil öğretiminde etkinliğini sorgulayıp değerlendirmektir.
  • Yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde yöntem kitaplarının hazırlanmasında başvurulan alanlara ilişkin çalışmalar ve tarihsel süreçle ilgili bilgi sahibi olmak; sesbilimsel, sözlükbilimsel ve sözdizimsel dilbilim örnekçelerinin öğretim kitaplarındaki yerlerini öğrenmek, incelemek ve değerlendirmektir.
  • Avrupa Konseyi Eğitim Birimlerinin oluşturduğu eğitim siyasalarını değerlendirecek inceleme örnekçelerini öğrenmek; bu bağlamda, üye ülkelerin eğitim siyasa ve dizgelerini karşılaştırmalı olarak incelemek ve Türkiye'deki yabancı dil öğretim siyasaları ile karşılaştırmaktır.
  • Avrupa yabancı dil öğretim siyasaları ve ulusal yabancı dil öğretim siyasalarını karşılaştırmak; bu bağlamda Avrupa Diller İçin Ortak Başvuru Metni'nde tanımlanan beceriler açısından okul programlarını değerlendirmek, ders içeriklerini geliştirmek ve betimleyicilerini oluşturmaktır.
  • Yapısal dilbilim(ler)in, dillerin (sessel, sözcüksel, sözdizimsel) yapılarını nasıl betimlediği konusunda kuram ve uygulama boyutunda beceri kazanmaktır.
  • Dillerin eylem içinde işleyişlerinin nasıl betimlendiği konusunda kuram ve uygulama boyutlarında değerlendirmeler yapabilmektir.
  • Türkiye'de yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde dilbilimsel örnekçelerin etkinliğini ölçebilecek yetiyi kazanmak; kullanılan araçların (ders materyali) kuramsal dayanaklarını değerlendirmek, eleştirmek ve bunlarla ilgili uygulamalar yapabilmektir.
  • Avrupa eğitim dizgeleri hakkında bilgi sahibi olmak; Avrupa Konseyi'nin eğitim siyasalarıyla, üye ülkelerin eğitim programlarını karşılaştırmak; programların öğrenci değiştirim ilkeleriyle uyumunu değerlendirmek; yabancı dil öğretimi konusunda Avrupa Dilleri İçin Ortak Başvuru Metni, Dil Portfolyosu, vb. konularda araştırmalar yapmaktır.
  • Alanda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, bilimsel çerçevede sorgulayabilecek ve eleştirel yaklaşımla değerlendirebilecek; kuramları tartışarak gerektiğinde, var olan çerçeveye katkılarda bulunabilecek araştırmacılar yetiştirmektir.
  • Ulusal ve uluslararası gelişmeleri yakından takip ederek programın niteliğini arttırmak ve bu artışı sürekli kılmaktır.
  • Uluslararası akademik ve bilimsel çalışmalara katılımı ve bu bağlamda da, ortak proje sayısını arttırmaktır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Minimum 21 kredi (60 AKTS) ve Seminer dersini tamamlamak. 2. Minimum 65/100 (ya da 2.6/4) ortalama elde etmek. 3. Tez savunmasında başarılı olmaktır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

1. Lisans mezunu olmak. 2. ALES sınavına girmiş ve yeterli puan almış olmak. 3. ÜDS/KPDS veya YÖK tarafından eşdeğerkiği kabul edilmişYabancı Dil sınavlarından birine girmiş ve yeterli puanı almış olmak. 4. Anabilim Dalı tarafından yapılan mülakata girmek. Minimum kabul puanları ve ağırlıkları İstanbul Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ve Senatonun belirlediği koşullar çerçevesinde saptanmaktadır.


Başarma Şartları
1. Minimum 21 kredi (60 AKTS) ve Seminer dersini tamamlamak. 2. Minimum 65/100 (ya da 2.6/4) ortalama elde etmek. 3. Tez savunmasında başarılı olmaktır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Araştırmacı ve öğretim görevlisi olarak çalışabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030033560

Qualification Title
Awarding BodyIstanbul University - Cerrahpaşa
Awarding Body ContactIstanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://iuc.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasLanguage acquisition
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030033560


Qualification Title

Awarding Body
Istanbul University - Cerrahpaşa

Awarding Body Contact
Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address