Yeterlilik Kodu

TR0030014462

Yeterlilik Adı
Fransızca Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumOndokuzMayıs Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKörfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun
Sorumlu Kurum URLhttps://www.omu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çağdaş dil öğretimi kuram ve uygulamaları çerçevesinde temel bilgi edinme yöntemlerini kullanmak ve Fransızca öğretimine uygun planlama yapmak.
  • Alan dili öğrenme ortamının gerektirdiği öğretim programları, yöntem, teknik ve stratejileri seçmek, bilgiye ulaşma ve bilgi üretiminde uyarlamak.
  • Fransızca öğretiminde Dilbilim, Yazınbilim, Yöntembilimsel alanlarında edindiği bilgileri Fransızca temel dil becerilerini ve iletişim yeterliklerini geliştirebilmek için kullanmak.
  • Dil öğretiminde, becerilerin geliştirilmesine yönelik olarak, Fransızca öğretim sürecine uygun araç, gereç ve materyali seçmek, geliştirebilmek ve uyarlamak.
  • Fransızcayı doğru ve anlaşılır bir şekilde kullanmalarını sağlayabilmek için, öğrencilerin dinleme-izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek.
  • Bilgiye ulaşım yollarını etkin bir şekilde kullanım becerisini edinmek, edindiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yorumlamak ve değerlendirmek.
  • Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanmak.
  • Dil öğrenimin niteliğini artırmak için günümüz bilişim ve iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve internet kaynaklarını kullanmak Fransızcayı Avrupa Dil Ortak Çerçeve programına göre C1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgi ve becerileri meslektaşlarıyla iletişim kurma yetisini kazanmak LLP yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirerek, gerek kurumsal gerekse paydaşlarla hizmet içi eğitim-öğretim etkinlikleri geliştirmek.
  • Bir kültür ürünü hakkında bilgilerini geliştirmek ve olan dili içinde oluştuğu kültürünün özellikleriyle tanımak, Fransız kültürü Erasmus programı değişim hareketliliğinden yararlanarak farklı sistemleri, kültürleri tanıma ve yaşama bilinci geliştirmek.
  • Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazandırmak.
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Derslere devam durumu, dersin öğretim elemanınca yapılan yoklamalarla tespit edilir. Öğrencilerin; bir dersin yarıyıl/yıl sonu veya staj sonu sınavına girebilmeleri için teorik derslerin en az % 70’ine, ders uygulamaları, staj, atölye ve laboratuvarların % 80’ine devamları zorunludur. Dersin değerlendirmesi, dersin özelliğine göre sorumlu öğretim elemanının belirleyeceği en az biri sınav olmak üzere, uygulama, laboratuar, proje, ödev, arazi çalışması, öğrenci ürün dosyası (portfolyo) gibi yöntemlerden biri/birkaçı kullanılarak yapılabilir. Sınavlar o yarıyılın ilk ve son üç haftası dışında kalan süre içinde tamamlanır Üniversitede ders geçme sisteminin uygulandığı birimlerde, bir dersin başarı puanı dönem içi değerlendirme puanının % 40’ı ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınavından alınan puanın % 60’ının toplamıdır.Hesaplama sonucu çıkan buçuklu sayı, tam sayıya yükseltilir. Bir dersten başarılı sayılabilmek için; yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınav puanının en az 50, başarı puanının en az 60 olması zorunludur.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir. Kayıt olan öğrenciler seviye tespit sınavı sonucuna göre hazırlık sınıfına veya lisans eğitimine başlar

Başarma ŞartlarıFransızca öğretmenliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve kayıtlı olduğu programın 14 üncü maddede belirtilen yükümlülüklerini yerine getiren, ders geçme sisteminde GANO’su 2,00; sınıf geçme sisteminde GANO’su 2,91 veya daha yüksek olan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Anabilim Dalımızdan mezun olan öğrenciler başta özel ve resmi ortaöğretim kurumlarında fransızca Öğretmeni olmak üzere ithalat-ihracat firmalarında, sanayi kuruluşlarında, halkla ilişkiler alanında, tercüme bürolarında, turizm işletmelerinde, medya ve diğer ticari kuruluşlarda iş bulabilmektedirler

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030014462


Yeterlilik Adı
Fransızca Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
OndokuzMayıs Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çağdaş dil öğretimi kuram ve uygulamaları çerçevesinde temel bilgi edinme yöntemlerini kullanmak ve Fransızca öğretimine uygun planlama yapmak.
  • Alan dili öğrenme ortamının gerektirdiği öğretim programları, yöntem, teknik ve stratejileri seçmek, bilgiye ulaşma ve bilgi üretiminde uyarlamak.
  • Fransızca öğretiminde Dilbilim, Yazınbilim, Yöntembilimsel alanlarında edindiği bilgileri Fransızca temel dil becerilerini ve iletişim yeterliklerini geliştirebilmek için kullanmak.
  • Dil öğretiminde, becerilerin geliştirilmesine yönelik olarak, Fransızca öğretim sürecine uygun araç, gereç ve materyali seçmek, geliştirebilmek ve uyarlamak.
  • Fransızcayı doğru ve anlaşılır bir şekilde kullanmalarını sağlayabilmek için, öğrencilerin dinleme-izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek.
  • Bilgiye ulaşım yollarını etkin bir şekilde kullanım becerisini edinmek, edindiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yorumlamak ve değerlendirmek.
  • Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanmak.
  • Dil öğrenimin niteliğini artırmak için günümüz bilişim ve iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve internet kaynaklarını kullanmak Fransızcayı Avrupa Dil Ortak Çerçeve programına göre C1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgi ve becerileri meslektaşlarıyla iletişim kurma yetisini kazanmak LLP yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirerek, gerek kurumsal gerekse paydaşlarla hizmet içi eğitim-öğretim etkinlikleri geliştirmek.
  • Bir kültür ürünü hakkında bilgilerini geliştirmek ve olan dili içinde oluştuğu kültürünün özellikleriyle tanımak, Fransız kültürü Erasmus programı değişim hareketliliğinden yararlanarak farklı sistemleri, kültürleri tanıma ve yaşama bilinci geliştirmek.
  • Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazandırmak.
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek.
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Derslere devam durumu, dersin öğretim elemanınca yapılan yoklamalarla tespit edilir. Öğrencilerin; bir dersin yarıyıl/yıl sonu veya staj sonu sınavına girebilmeleri için teorik derslerin en az % 70’ine, ders uygulamaları, staj, atölye ve laboratuvarların % 80’ine devamları zorunludur. Dersin değerlendirmesi, dersin özelliğine göre sorumlu öğretim elemanının belirleyeceği en az biri sınav olmak üzere, uygulama, laboratuar, proje, ödev, arazi çalışması, öğrenci ürün dosyası (portfolyo) gibi yöntemlerden biri/birkaçı kullanılarak yapılabilir. Sınavlar o yarıyılın ilk ve son üç haftası dışında kalan süre içinde tamamlanır Üniversitede ders geçme sisteminin uygulandığı birimlerde, bir dersin başarı puanı dönem içi değerlendirme puanının % 40’ı ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınavından alınan puanın % 60’ının toplamıdır.Hesaplama sonucu çıkan buçuklu sayı, tam sayıya yükseltilir. Bir dersten başarılı sayılabilmek için; yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınav puanının en az 50, başarı puanının en az 60 olması zorunludur.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir. Kayıt olan öğrenciler seviye tespit sınavı sonucuna göre hazırlık sınıfına veya lisans eğitimine başlar


Başarma Şartları
Fransızca öğretmenliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve kayıtlı olduğu programın 14 üncü maddede belirtilen yükümlülüklerini yerine getiren, ders geçme sisteminde GANO’su 2,00; sınıf geçme sisteminde GANO’su 2,91 veya daha yüksek olan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Anabilim Dalımızdan mezun olan öğrenciler başta özel ve resmi ortaöğretim kurumlarında fransızca Öğretmeni olmak üzere ithalat-ihracat firmalarında, sanayi kuruluşlarında, halkla ilişkiler alanında, tercüme bürolarında, turizm işletmelerinde, medya ve diğer ticari kuruluşlarda iş bulabilmektedirler


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030014462

Qualification Title
Fransızca Öğretmenliği Lisans Diploması
Awarding BodyOndokuz Mayıs University
Awarding Body ContactOndokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun
Awarding Body Urlhttps://www.omu.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Planning French language instruction properly, considering the contemporary language learning theories and practices.
  • Choosing curriculums, methods, techniques and strategies that the field requires and using them to reach and produce information.
  • Using the information acquired in the fields of Linguistics, Poetics and Methodology to develop basic French language skills and communication competence.
  • Choosing adopting or developing the suitable language teaching aids, resources and materials that designed teaching environment and the context require Improving students listening/monitoring, speaking, reading and writing skills to help them use language appropriately and comprehensibly.
  • Acquiring the skill to use the method for getting at the information effectively, interpreting and evaluating the acquired info in an analitic and critical way.
  • Selecting and using proper assessment tools and methods, including performance based assessment tools, measuring students’ achievements according to program objectives.
  • Using Information and Communication Technologies, relevant computer software and Internet resources to enhance the quality of language instruction.
  • Acquiring the ability to use French at the level of C1 in accordance with the Common European Framework and to communicate with the coworkers about the field.
  • Setting, personal and professional goals relevant to French language teaching, pursuing opportunities for development, utilizing research methods and techniques directed to Professional development.
  • With positive attitudes towards lifelong learning (LLP) Improving the information about a culture product and learning the language with the culture it took shape and taking advantage of the Erasmus student Exchange program, thus getting familiar with the different systems and cultures.
  • To equip student teachers with necessary skills to prepare appropriate learning environments for their prospective students considering their individual learning differences and to manage classes effectively to identify all aspects of teaching profession and educational sciences and Turkish national education system and school management.
  • To grasp the characteristics of students ' development and to grasp the use of different approaches to learning in the classroom.
  • To have knowledge and skills to do lesson planning, to use different measuring techniques.
  • To grasp the tasks of the teacher's guidance and the ways of how to recognize students
Key Competencies-
Further Info

The students have to enroll at the beginning of each semester, and attend 70 % of theoretical lessons and 80 % of the practices to take part in the end-term exam.

Quality Assurance-
Access Requirements

The candidates have to own a high school or equivalent degree and pass the student selection examination with a sufficient score. The students enrolled start with preparation class or graduate study according to the results of a placement examination

Conditions for SuccessTo obtain a bachelor degree the students have to accomplish all the compulsory and elective courses (total 240 ECTS points) of the programme and their weighted grade-point average must be at least 2.0 on the basis of 4.00 system.
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates find employment primarily in public and private schools, national and international business, in the field of public relations, translation offices, tourism and media.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030014462


Qualification Title
Fransızca Öğretmenliği Lisans Diploması

Awarding Body
Ondokuz Mayıs University

Awarding Body Contact
Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Planning French language instruction properly, considering the contemporary language learning theories and practices.
  • Choosing curriculums, methods, techniques and strategies that the field requires and using them to reach and produce information.
  • Using the information acquired in the fields of Linguistics, Poetics and Methodology to develop basic French language skills and communication competence.
  • Choosing adopting or developing the suitable language teaching aids, resources and materials that designed teaching environment and the context require Improving students listening/monitoring, speaking, reading and writing skills to help them use language appropriately and comprehensibly.
  • Acquiring the skill to use the method for getting at the information effectively, interpreting and evaluating the acquired info in an analitic and critical way.
  • Selecting and using proper assessment tools and methods, including performance based assessment tools, measuring students’ achievements according to program objectives.
  • Using Information and Communication Technologies, relevant computer software and Internet resources to enhance the quality of language instruction.
  • Acquiring the ability to use French at the level of C1 in accordance with the Common European Framework and to communicate with the coworkers about the field.
  • Setting, personal and professional goals relevant to French language teaching, pursuing opportunities for development, utilizing research methods and techniques directed to Professional development.
  • With positive attitudes towards lifelong learning (LLP) Improving the information about a culture product and learning the language with the culture it took shape and taking advantage of the Erasmus student Exchange program, thus getting familiar with the different systems and cultures.
  • To equip student teachers with necessary skills to prepare appropriate learning environments for their prospective students considering their individual learning differences and to manage classes effectively to identify all aspects of teaching profession and educational sciences and Turkish national education system and school management.
  • To grasp the characteristics of students ' development and to grasp the use of different approaches to learning in the classroom.
  • To have knowledge and skills to do lesson planning, to use different measuring techniques.
  • To grasp the tasks of the teacher's guidance and the ways of how to recognize students

Key Competencies
-

Further Info

The students have to enroll at the beginning of each semester, and attend 70 % of theoretical lessons and 80 % of the practices to take part in the end-term exam.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The candidates have to own a high school or equivalent degree and pass the student selection examination with a sufficient score. The students enrolled start with preparation class or graduate study according to the results of a placement examination


Conditions for Success
To obtain a bachelor degree the students have to accomplish all the compulsory and elective courses (total 240 ECTS points) of the programme and their weighted grade-point average must be at least 2.0 on the basis of 4.00 system.

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates find employment primarily in public and private schools, national and international business, in the field of public relations, translation offices, tourism and media.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address