Yeterlilik Kodu

TR0030033328

Yeterlilik Adı
Fransızca Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÜniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://iuc.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Amaçlar : Fransız dili eğitim ve öğretiminde, alandaki gelişmeleri yakından takip ederek niteliği arttırmak ve niteliğin sürekliliğini sağlamak, Hedef: misyonda ve vizyonda öngörülen amaçları gerçekleştiren eğitim programlarını oluşturmak

Fransızca olarak eğitim sağlamaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğretimine ilişkin yöntemler konusunda, temel, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak ve bu bilgiye katkıda bulunacak referans disiplinlerin programa katabileceği kuramsal ve uygulamalı kazanımları izleyebilecek bilgiyle donanmak
  • Yabancı Dil Olarak Fransızca yöntem kitaplarını çokaçılı ve eleştirel bir anlayışla irdeleyebilmek
  • Yabancı Dil Olarak Fransızca öğretimine ilişkin verilerin toparlanması, yorumlanması, işlenmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilmek
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak
  • Alanı ile ilgili bilimsel yaklaşım ve yöntemleri tartışır
  • Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. -Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir.
  • Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğretiminde, Yaşam Boyu Öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek ve bu bilgiyi sınıf ortamlarında etkin biçimde kullanabilmek ve kullandırabilmek
  • Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğretimiyle ilgili olarak toplumsal sorumluluk bilinci içerisinde, sınıfiçi ve sınıfdışı sosyal proje ve etkinlikler düzenleyebilmek; bunları uygulayabilmek
  • Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğretimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek
  • Uluslararası ölçütler çerçevesinde belirlenmiş ve dil düzeyleri göz önünde bulundurularak Fransızcanın sesbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel, edimbilimsel yapılarına ilişkin gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriyle donanmış olmak
  • Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğretiminde öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi-beceri, yöntem ve teknikler çerçevesinde güncel gelişmeleri takip etmek
  • Düzeyler konusunda ulusal makamlarca da onaylanan hedeflere bağlı olarak Fransız edebiyatı ve Fransız kültürü hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgilerin Fransızca öğretimine aktarılması becerisine sahip olmak
  • Yabancı Dil Olarak Fransızca öğretimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, sınıf bağlamında uygulayabilme, yorumlayabilme ve ders verdiği sınıfın koşullarına uygun etkin çözüm önerileri geliştirebilmek
  • Eğitim alanında edinmiş olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak ve uluslararası ölçütleri göz önünde bulundurarak etkin öğretim planlamaları yapabilmek ve bunları bağımsız olarak yürütebilmek
  • Yabancı Dil Olarak etkin Fransızca öğretimi için gerekli bilgisayar kullanım becerilerine sahip olmak, öğretim teknolojilerini tanımak ve bu bilgi ile becerileri yaşama geçirebilmek
  • Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğretiminde gerekli olan öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini planlayabilmek
  • Bilgi ve becerileri güncelleyebilmek için paydaş kurumlarla etkin iletişim kurabilecek beceriye sahip olmak (paydaş kurumlar: M.E.B., Fransız Enstitüleri, Üniversiteler, Avrupa Birliği Programları vb. )
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek
  • Öğrencilerin gelişimsel ve eğitimsel ihtiyaçlarına uygun öğretim yöntemi seçer, eğitim programı ve materyal geliştirir.
  • Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
  • Mezunlar, ilk ve ortaöğretim kurumlarında Fransızca öğretmenliği yapabilecek bilgi ve deneyimi kazanmaktadırlar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Lise mezunu ve yeterli LYS-YGS Fransızca Yabancı Dil puanına sahip olmak

Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İç (Fakültenin öğretmen yetiştirimi programına destek veren bölümler ile ülkemizdeki diğer Yabancı Dil Olarak Fransızca Eğitimi Fakülteleri) ve dış (MEB, MEB'na bağlı okullar, okul öncesi temel-ortaöğretim okulları, uluslararası antlaşmalı [ERASMUS vd.] olduğumuz yurtdışı eğitim kurumları) paydaşlar ile görüş alışverişi proje, seminer, anket ve karşılıklı görüşmeler yoluyla gerçekleştirilecektir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030033328


Yeterlilik Adı
Fransızca Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Amaçlar : Fransız dili eğitim ve öğretiminde, alandaki gelişmeleri yakından takip ederek niteliği arttırmak ve niteliğin sürekliliğini sağlamak, Hedef: misyonda ve vizyonda öngörülen amaçları gerçekleştiren eğitim programlarını oluşturmak

Fransızca olarak eğitim sağlamaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğretimine ilişkin yöntemler konusunda, temel, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak ve bu bilgiye katkıda bulunacak referans disiplinlerin programa katabileceği kuramsal ve uygulamalı kazanımları izleyebilecek bilgiyle donanmak
  • Yabancı Dil Olarak Fransızca yöntem kitaplarını çokaçılı ve eleştirel bir anlayışla irdeleyebilmek
  • Yabancı Dil Olarak Fransızca öğretimine ilişkin verilerin toparlanması, yorumlanması, işlenmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilmek
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak
  • Alanı ile ilgili bilimsel yaklaşım ve yöntemleri tartışır
  • Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. -Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir.
  • Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğretiminde, Yaşam Boyu Öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek ve bu bilgiyi sınıf ortamlarında etkin biçimde kullanabilmek ve kullandırabilmek
  • Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğretimiyle ilgili olarak toplumsal sorumluluk bilinci içerisinde, sınıfiçi ve sınıfdışı sosyal proje ve etkinlikler düzenleyebilmek; bunları uygulayabilmek
  • Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğretimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek
  • Uluslararası ölçütler çerçevesinde belirlenmiş ve dil düzeyleri göz önünde bulundurularak Fransızcanın sesbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel, edimbilimsel yapılarına ilişkin gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriyle donanmış olmak
  • Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğretiminde öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi-beceri, yöntem ve teknikler çerçevesinde güncel gelişmeleri takip etmek
  • Düzeyler konusunda ulusal makamlarca da onaylanan hedeflere bağlı olarak Fransız edebiyatı ve Fransız kültürü hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgilerin Fransızca öğretimine aktarılması becerisine sahip olmak
  • Yabancı Dil Olarak Fransızca öğretimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, sınıf bağlamında uygulayabilme, yorumlayabilme ve ders verdiği sınıfın koşullarına uygun etkin çözüm önerileri geliştirebilmek
  • Eğitim alanında edinmiş olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak ve uluslararası ölçütleri göz önünde bulundurarak etkin öğretim planlamaları yapabilmek ve bunları bağımsız olarak yürütebilmek
  • Yabancı Dil Olarak etkin Fransızca öğretimi için gerekli bilgisayar kullanım becerilerine sahip olmak, öğretim teknolojilerini tanımak ve bu bilgi ile becerileri yaşama geçirebilmek
  • Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğretiminde gerekli olan öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini planlayabilmek
  • Bilgi ve becerileri güncelleyebilmek için paydaş kurumlarla etkin iletişim kurabilecek beceriye sahip olmak (paydaş kurumlar: M.E.B., Fransız Enstitüleri, Üniversiteler, Avrupa Birliği Programları vb. )
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek
  • Öğrencilerin gelişimsel ve eğitimsel ihtiyaçlarına uygun öğretim yöntemi seçer, eğitim programı ve materyal geliştirir.
  • Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
  • Mezunlar, ilk ve ortaöğretim kurumlarında Fransızca öğretmenliği yapabilecek bilgi ve deneyimi kazanmaktadırlar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Lise mezunu ve yeterli LYS-YGS Fransızca Yabancı Dil puanına sahip olmak


Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İç (Fakültenin öğretmen yetiştirimi programına destek veren bölümler ile ülkemizdeki diğer Yabancı Dil Olarak Fransızca Eğitimi Fakülteleri) ve dış (MEB, MEB'na bağlı okullar, okul öncesi temel-ortaöğretim okulları, uluslararası antlaşmalı [ERASMUS vd.] olduğumuz yurtdışı eğitim kurumları) paydaşlar ile görüş alışverişi proje, seminer, anket ve karşılıklı görüşmeler yoluyla gerçekleştirilecektir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030033328

Qualification Title
Awarding BodyIstanbul University - Cerrahpaşa
Awarding Body ContactIstanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://iuc.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030033328


Qualification Title

Awarding Body
Istanbul University - Cerrahpaşa

Awarding Body Contact
Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address