Yeterlilik Kodu | TR0030217303 | |
Yeterlilik Adı | Fransızca Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Gazi Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gazi.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme
Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. | |
Başarma Şartları | Mesleki ve sosyal yaşantısında Fransız dilini etkili bir biçimde kullanabilir, Fransızcayla ilgili bilgi kaynaklarını herhangi bir iletişim durumunda kullanabilmelerini sağlamak amacıyla dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini geliştirebilir, Fransız dilinin öğretimi/öğrenimiyle ilgili bilgilere ulaşma yollarını etkin bir biçimde kullanarak alan dili öğrenme ortamının gerektirdiği öğretim programları, yöntem, teknik ve stratejileri seçebilme, geliştirebilir ve kullanabilir, Alanı ile ilgili ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olabilir, Dilbilim, Yöntembilim ve Yazınbilim alanlarında edindiği bilgi ve becerileri öğrenme ortamına uyarlayabilir, aktarabilir ve kullanabilir, Fransızcanın dilbilgisel özelliklerini tanıyabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilmenin yanı sıra anadil ve kültürü ile hedef kültür hakkında bilgiye sahip olur ve kültürler arası iletişim kurabilir, Alanı ile ilgili mesleki bilgi ve becerilerini geliştirecek proje, sunum ve etkinlikler hazırlayabilir ve bunları ilerideki mesleki yaşamlarında uygulayabilir, Fransızcayı öğretme/öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilgisayar, internet, ders materyallerini vs. etkili olarak kullanabilir, Fransızcanın öğretiminde öğrenenlerin dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak uygun materyal, araç-gereçleri seçebilir, geliştirebilir ve kullanabilir, Öğrenenlerin yaş, cinsiyet, dil düzeyi vs. özelliklerini ve bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurarak uygun öğrenme ortamları hazırlayabilir ve sınıf yönetimi konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazandırabilir, Alanında edindiği bilgi ve becerileri analiz-sentez yaparak eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilir ve değerlendirebilir, Yaşam boyu öğrenme (LLP) konusunda olumlu bir tutum benimseyerek alanında çeşitli etkinlikler geliştirebilir, düzenleyebilir ve bu etkinliklere katılabilmenin yanı sıra uluslararası öğrenci hareketliliğine açık olur, Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası gelişmeleri izleyebilir ve duyarlı olduğunu gösterebilir, Fransızcayı Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metninde belirtilen düzeylerden en az B2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir, Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur, yaşadığı sosyal çevreye yönelik projeler üretebilir ve var olanlara katılabilir , Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleriyle tanır, ulusal ve evrensel değerlere duyarlı olur, Öğrencinin, alması gereken dersleri başarı ile tamamlamış ve böylece 4,00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalamasını sağlamış olması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030217303
- Mesleki ve sosyal yaşantısında Fransız dilini etkili bir biçimde kullanabilir.
- Fransızcayla ilgili bilgi kaynaklarını herhangi bir iletişim durumunda kullanabilmelerini sağlamak amacıyla dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini geliştirebilir,
- Fransız dilinin öğretimi/öğrenimiyle ilgili bilgilere ulaşma yollarını etkin bir biçimde kullanarak alan dili öğrenme ortamının gerektirdiği öğretim programları, yöntem, teknik ve stratejileri seçebilme, geliştirebilir ve kullanabilir,
- Alanı ile ilgili ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olabilir,
- Dilbilim, Yöntembilim ve Yazınbilim alanlarında edindiği bilgi ve becerileri öğrenme ortamına uyarlayabilir, aktarabilir ve kullanabilir,
- Fransızcanın dilbilgisel özelliklerini tanıyabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilmenin yanı sıra anadil ve kültürü ile hedef kültür hakkında bilgiye sahip olur ve kültürler arası iletişim kurabilir,
- Alanı ile ilgili mesleki bilgi ve becerilerini geliştirecek proje, sunum ve etkinlikler hazırlayabilir ve bunları ilerideki mesleki yaşamlarında uygulayabilir,
- Fransızcayı öğretme/öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilgisayar, internet, ders materyallerini vs. etkili olarak kullanabilir,
- Fransızcanın öğretiminde öğrenenlerin dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak uygun materyal, araç-gereçleri seçebilir, geliştirebilir ve kullanabilir,
- Öğrenenlerin yaş, cinsiyet, dil düzeyi gibi özelliklerini ve bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurarak uygun öğrenme ortamları hazırlayabilir ve sınıf yönetimi konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazandırabilir,
- Alanında edindiği bilgi ve becerileri analiz-sentez yaparak eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilir ve değerlendirebilir ,
- Yaşam boyu öğrenme (LLP) konusunda olumlu bir tutum benimseyerek alanında çeşitli etkinlikler geliştirebilir, düzenleyebilir ve bu etkinliklere katılabilmenin yanı sıra uluslararası öğrenci hareketliliğine açık olur,
- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası gelişmeleri izleyebilir ve duyarlı olduğunu gösterebilir,
- Fransızcayı Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metninde belirtilen düzeylerden en az B2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
- Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur, yaşadığı sosyal çevreye yönelik projeler üretebilir ve var olanlara katılabilir ,
- Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleriyle tanır, ulusal ve evrensel değerlere duyarlı olur.
Ölçme ve Değerlendirme
- Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
- Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
- Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
- Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
- Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
- Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF
- D: Devamsız, G: Girmedi, E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) VZ: Dersten çekilme.
- Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO`sunun en az 2,00 olması gerekir.
- Mesleki ve sosyal yaşantısında Fransız dilini etkili bir biçimde kullanabilir,
- Fransızcayla ilgili bilgi kaynaklarını herhangi bir iletişim durumunda kullanabilmelerini sağlamak amacıyla dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini geliştirebilir,
- Fransız dilinin öğretimi/öğrenimiyle ilgili bilgilere ulaşma yollarını etkin bir biçimde kullanarak alan dili öğrenme ortamının gerektirdiği öğretim programları, yöntem, teknik ve stratejileri seçebilme, geliştirebilir ve kullanabilir,
- Alanı ile ilgili ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olabilir,
- Dilbilim, Yöntembilim ve Yazınbilim alanlarında edindiği bilgi ve becerileri öğrenme ortamına uyarlayabilir, aktarabilir ve kullanabilir,
- Fransızcanın dilbilgisel özelliklerini tanıyabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilmenin yanı sıra anadil ve kültürü ile hedef kültür hakkında bilgiye sahip olur ve kültürler arası iletişim kurabilir,
- Alanı ile ilgili mesleki bilgi ve becerilerini geliştirecek proje, sunum ve etkinlikler hazırlayabilir ve bunları ilerideki mesleki yaşamlarında uygulayabilir,
- Fransızcayı öğretme/öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilgisayar, internet, ders materyallerini vs. etkili olarak kullanabilir,
- Fransızcanın öğretiminde öğrenenlerin dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak uygun materyal, araç-gereçleri seçebilir, geliştirebilir ve kullanabilir,
- Öğrenenlerin yaş, cinsiyet, dil düzeyi vs. özelliklerini ve bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurarak uygun öğrenme ortamları hazırlayabilir ve sınıf yönetimi konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazandırabilir,
- Alanında edindiği bilgi ve becerileri analiz-sentez yaparak eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilir ve değerlendirebilir,
- Yaşam boyu öğrenme (LLP) konusunda olumlu bir tutum benimseyerek alanında çeşitli etkinlikler geliştirebilir, düzenleyebilir ve bu etkinliklere katılabilmenin yanı sıra uluslararası öğrenci hareketliliğine açık olur,
- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası gelişmeleri izleyebilir ve duyarlı olduğunu gösterebilir,
- Fransızcayı Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metninde belirtilen düzeylerden en az B2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
- Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur, yaşadığı sosyal çevreye yönelik projeler üretebilir ve var olanlara katılabilir.
- Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleriyle tanır, ulusal ve evrensel değerlere duyarlı olur.
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
- Bölümümüzden mezun olan öğrenciler, devlet okullarının yanında özel okullarda da Fransızca öğretmeni olarak çalışabildikleri gibi; tüm devlet kuruluşlarının Fransızca ile ilgili birimlerinde (Dışişleri Bakanlığı, Kültür Bakanlığı, TRT Fransızca Servisi, İçişleri Bakanlığı, Başbakanlık, Başbakanlık Arşivi Genel Müdürlüğü, Türk Silahlı Kuvvetleri, Vakıflar Genel Müdürlüğü vb.) yazılı ve sözlü çevirmen veya uzman olarak çalışabilirler.
- Buna ek olarak mezunlarımız; turizm sektöründe (örn: Havayolu ulaşım şirketleri, otel zincirleri, vb.), ithalat-ihracat ve müteahhitlik hizmetleri veren özel şirket ve holdinglerin bünyesinde, çeviri hizmetleri veren özel şirketlerde, Türkiyede akredite yabancı diplomatik misyonlarda, Basın-Yayın ve Enformasyon Müdürlüğü ile çeşitli özel yayın kanallarında mütercim-tercüman ve/veya uzman olarak çalışabilirler.
- Mezunlarımız, üniversitelerde çeşitli akademik kadrolarda görev alabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030217303 | |
Qualification Title | FRANSIZCA ÖĞRETMENLİĞİ Undergraduate | |
Awarding Body | Gazi University | |
Awarding Body Contact | Gazi University | |
Awarding Body Url | http://www.gazi.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To use the French language effectively in professional and social life Improve their listening, reading, speaking and writing skills in order to enable them to use French information resources in any communication situation To be able to choose, develop and use the teaching programs, methods, techniques and strategies required by the language learning environment by using the means of reaching information about the teaching / learning of the French language effectively To have measurement and evaluation knowledge related to his field Adapt, transfer and use the knowledge and skills acquired in the fields of Linguistics, Methodology and Literature to the learning environment, To be able to recognize, analyze and apply the grammatical features of French, as well as have knowledge about the native language and culture and the target culture and can establish intercultural communication Prepare projects, presentations and activities that will improve professional knowledge and skills related to the field and apply them in their future professional lives In the process of teaching / learning French, can use effectively, information and communication technologies, computer, internet, course materials, etc. Selecting, developing and using appropriate materials, tools and equipment for the development of language skills of learners in teaching French Taking into account the characteristics of learners such as age, gender, language level and individual differences, they can prepare appropriate learning environments and gain the necessary knowledge and skills in classroom management, Can critically interpret and evaluate the knowledge and skills acquired in the field by analyzing-synthesizing, Developing, organizing and participating in various activities in the field by adopting a positive attitude towards lifelong learning (LLP), as well as being open to international student mobility, Follow the national and international developments in the field and show that they are sensitive, Follows the information in the field and communicates with colleagues by using French at the levels specified in the European Common Application for Languages at least B2 Have a sense of social responsibility, can produce projects for the social environment in which they live and participate in existing ones Recognizes the Turkish National Education system and the teaching profession in all aspects, be sensitive to national and universal values | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Measurement and Evaluation (1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year. (2) This grade is given by the instructor of the course. (3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate. (4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point. (5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades. (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Did not Attend the Course 2) G: Did not Attend the Exam 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 4) VZ: Withdrawn (7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. - Using French efficiently in social and professional context. - Devlopping reading, listening, speaking and writing skills in French in order to be able to profit from French sources and to be able to communicate. - By effectively using the means of reaching information about the teaching / learning of the French language, selecting, developping and using curricula, methods, techniques and strategies required by the field language learning environment, - Having knowledge on measurement and evaluation related to the field, - Adapting, transferring and using necessary skills on linguistics, methodology and literature - Knowledge on French grammar, analysing and implementation skills; knowledge on his/her mother tongue and the target language-culture; intercultural skills - Capability to prepare projects, presentations and activities developing professional knowledge and skills and their application on the field - Efficient use of information and communication technologies in teaching and learning French, such as computer, Internet, digital course material - Choosing, developing and using appropriate course material for improvement of language skills of students - Capacity of preparing an appropriate learning environment by considering age, sex, language level and individual differences of the students, and acquisition of knowledge and skills on classroom management - Evaluation and interpretation of professional knowledge and skills by critical thinking - Adopting a positive attitude on LLP, and ability to prepare and organise international activities; mobility skills - Awareness on national and international developments on the field - Ability to use French at least on level B2 as stated on Common European Framework for Reference for Languages; communication skills with his/her colleagues - Awareness on social responsibilities, capability of preparing / contributing to social projects - Wide knowledge on Turkish education system; sensibility on national and universal values | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme. | |
Conditions for Success | - Using French efficiently in social and professional context. - Devlopping reading, listening, speaking and writing skills in French in order to be able to profit from French sources and to be able to communicate. - By effectively using the means of reaching information about the teaching / learning of the French language, selecting, developping and using curricula, methods, techniques and strategies required by the field language learning environment, - Having knowledge on measurement and evaluation related to the field, - Adapting, transferring and using necessary skills on linguistics, methodology and literature - Knowledge on French grammar, analysing and implementation skills; knowledge on his/her mother tongue and the target language-culture; intercultural skills - Capability to prepare projects, presentations and activities developing professional knowledge and skills and their application on the field - Efficient use of information and communication technologies in teaching and learning French, such as computer, Internet, digital course material - Choosing, developing and using appropriate course material for improvement of language skills of students - Capacity of preparing an appropriate learning environment by considering age, sex, language level and individual differences of the students, and acquisition of knowledge and skills on classroom management - Evaluation and interpretation of professional knowledge and skills by critical thinking - Adopting a positive attitude on LLP, and ability to prepare and organise international activities; mobility skills - Awareness on national and international developments on the field - Ability to use French at least on level B2 as stated on Common European Framework for Reference for Languages; communication skills with his/her colleagues - Awareness on social responsibilities, capability of preparing / contributing to social projects - Wide knowledge on Turkish education system; sensibility on national and universal values A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | There are regularly employed students graduated from our section working in various sectors and İnstitutions like state and private schools, TRT (Radio and Television Supreme Council) French Broadcast Service, Directorate General (DG) of Prime Ministry National Archives, Ministry of Foreign Affairs, Ministry of Arts and Culture, Prime Ministry, Turkish Armed Forces, Turkish Prime Ministrys General Directorate of Foundations, Embassies. Students can be also employed as translators and experts in these fields. Airline transportation companies, private companies, the tourism sector, private companies providing import-export services, hotel chains, the Publications and Information Directorate are the other fields to be employed. In addition, they can take part in various universities as academics. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030217303
To use the French language effectively in professional and social life Improve their listening, reading, speaking and writing skills in order to enable them to use French information resources in any communication situation To be able to choose, develop and use the teaching programs, methods, techniques and strategies required by the language learning environment by using the means of reaching information about the teaching / learning of the French language effectively To have measurement and evaluation knowledge related to his field Adapt, transfer and use the knowledge and skills acquired in the fields of Linguistics, Methodology and Literature to the learning environment, To be able to recognize, analyze and apply the grammatical features of French, as well as have knowledge about the native language and culture and the target culture and can establish intercultural communication Prepare projects, presentations and activities that will improve professional knowledge and skills related to the field and apply them in their future professional lives In the process of teaching / learning French, can use effectively, information and communication technologies, computer, internet, course materials, etc. Selecting, developing and using appropriate materials, tools and equipment for the development of language skills of learners in teaching French Taking into account the characteristics of learners such as age, gender, language level and individual differences, they can prepare appropriate learning environments and gain the necessary knowledge and skills in classroom management, Can critically interpret and evaluate the knowledge and skills acquired in the field by analyzing-synthesizing, Developing, organizing and participating in various activities in the field by adopting a positive attitude towards lifelong learning (LLP), as well as being open to international student mobility, Follow the national and international developments in the field and show that they are sensitive, Follows the information in the field and communicates with colleagues by using French at the levels specified in the European Common Application for Languages at least B2 Have a sense of social responsibility, can produce projects for the social environment in which they live and participate in existing ones Recognizes the Turkish National Education system and the teaching profession in all aspects, be sensitive to national and universal values
Measurement and Evaluation (1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year. (2) This grade is given by the instructor of the course. (3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate. (4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point. (5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades. (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Did not Attend the Course 2) G: Did not Attend the Exam 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 4) VZ: Withdrawn (7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. - Using French efficiently in social and professional context. - Devlopping reading, listening, speaking and writing skills in French in order to be able to profit from French sources and to be able to communicate. - By effectively using the means of reaching information about the teaching / learning of the French language, selecting, developping and using curricula, methods, techniques and strategies required by the field language learning environment, - Having knowledge on measurement and evaluation related to the field, - Adapting, transferring and using necessary skills on linguistics, methodology and literature - Knowledge on French grammar, analysing and implementation skills; knowledge on his/her mother tongue and the target language-culture; intercultural skills - Capability to prepare projects, presentations and activities developing professional knowledge and skills and their application on the field - Efficient use of information and communication technologies in teaching and learning French, such as computer, Internet, digital course material - Choosing, developing and using appropriate course material for improvement of language skills of students - Capacity of preparing an appropriate learning environment by considering age, sex, language level and individual differences of the students, and acquisition of knowledge and skills on classroom management - Evaluation and interpretation of professional knowledge and skills by critical thinking - Adopting a positive attitude on LLP, and ability to prepare and organise international activities; mobility skills - Awareness on national and international developments on the field - Ability to use French at least on level B2 as stated on Common European Framework for Reference for Languages; communication skills with his/her colleagues - Awareness on social responsibilities, capability of preparing / contributing to social projects - Wide knowledge on Turkish education system; sensibility on national and universal values
General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.
There are regularly employed students graduated from our section working in various sectors and İnstitutions like state and private schools, TRT (Radio and Television Supreme Council) French Broadcast Service, Directorate General (DG) of Prime Ministry National Archives, Ministry of Foreign Affairs, Ministry of Arts and Culture, Prime Ministry, Turkish Armed Forces, Turkish Prime Ministrys General Directorate of Foundations, Embassies. Students can be also employed as translators and experts in these fields. Airline transportation companies, private companies, the tourism sector, private companies providing import-export services, hotel chains, the Publications and Information Directorate are the other fields to be employed. In addition, they can take part in various universities as academics.
Qualification is continuous