Yeterlilik Kodu | TR0030017712 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Gastronomi ve Mutfak Sanatları Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstanbul Beykent Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.beykent.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Otel, restoranlar ve catering | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Bölümün temel hedefi yiyecek-içecek piyasasında aktif olarak çalışan, yiyecek-içecek sektöründeki kuruluşların ihtiyaç duyduğu donanıma sahip analitik düşünebilen, sorgulayan ve araştırıcı nitelikleri olan gastronom yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumu bünyesindeki uygulama mutfağında ya da gastronomi sektöründe ve iş yerlerinde staj olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | İstanbul Beykent Üniversitesi’nde uygulanan ölçme değerlendirme sistemi, üniversite web sayfasında da bulunan “T.C İstanbul Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi” ile belirlenmiştir: http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf Başarı Değerlendirmesinde Kullanılan Ölçme Faaliyetleri (1) Ölçme faaliyetleri, dönem içi ve dönem sonu ölçme faaliyetlerinden oluşmaktadır. (2) Sınavlar haricinde kalan değerlendirme faaliyetlerinin bir kısmı, grup çalışması olarak verilmektedir. Ölçme Faaliyeti Türleri (1) Sınavlar: Sınavlar yazılı, test veya sözlü olarak; yüz yüze ya da elektronik ortamlardan yürütülür. a) Kısa Sınav: Ünite sonu öğrenim kazanımlarını ölçmek için kullanılan kısa süreli ve dar kapsamlı sınavlardır. Bu sınavların yüz yüze uygulamalarında, uygulama programı ilan edilmez ve ders saatlerinde uygulanır. Elektronik ortamda yapılan sınavlar için en geç bir hafta önceden bir uygulama programı ve saat aralığı ilan edilir. b) Ara sınav: Dönem başından ilgili sınav gününe kadar işlenmiş konulara ilişkin öğrenim kazanımlarının ölçülmesi için uygulanır. c) Dönem Sonu Sınavı: Genel olarak dersin tüm öğrenim kazanımlarını kapsayacak nitelikte uygulanan bir sınavdır. Bir öğrencinin mutlak başarı puanı; o derse ait dönem içi notu ile dönem sonu puanının (bütünleme sınavına girmiş ise bütünleme sınavı puanının) belirli oranlarda katkısından oluşur. Dönem içi değerlendirmelerin mutlak başarı puanına katkısı; örgün öğretimde % 40’tan az, % 70’ten fazla olamaz, uzaktan öğretimde ise dönem içi değerlendirmeleri %20, dönem sonu değerlendirmeleri %80 üzerinden hesaplanır. Mutlak başarı notları öğrencilerin sıralama notunu gösterir. Sınıfın başarı düzeyi, puanların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak harfli başarı notlarının nasıl elde edileceği Senato tarafından belirlenir. Harfli başarı notu ve katsayıları ve diğer işaretler aşağıda gösterilmiştir: 2) Diğer harf notları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir. a) DZ notu; dersin devam şartları sağlanmadığında verilir. b) Muaf notu (M); muafiyet sınavları sonucunda kazanılmış kredilere verilir. Muaf notu; mezuniyet kredisine dâhil edilir, ağırlıklı genel not ortalaması hesabına katılmaz. c) Geçer notu (G); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarılması durumunda verilir. d) Kalır notu (K); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarısızlığı durumunda verilir. Başarı Notu Katsayısı: AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; * YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. * YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. * YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı: Turizm Akademisyenleri Derneği (Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) (TUADER) Başlangıç/Bitiş Tarihi : 1.01.2024/31.12.2026 Akreditasyon Kuruluş Adı: The Accreditation, Certification and Quality Assurance Institute (ACQUIN) Başlangıç/Bitiş Tarihi :10.03.2025-30.09.2031 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | İstanbul Beykent Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümüne öğrenci kabulü, Beykent Üniversitesi akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlama / sınavları başarma durumunda gerçekleşmektedir. Çerçevesini Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) oluşturduğu ilgili yönetmelikler doğrultusunda, bu programa öğrenci kabulü AYT olarak adlandırılan merkezi sınav sistemiyle SÖZ puan türüne göre yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yurtiçi veya yurtdışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu'nda mevcuttur. Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Beykent Üniversitesi ile işbirliği yapan üniversiteler arasında imzalanan ikili protokoller (ERASMUS, vb. gibi.) kapsamında yapılmaktadır. Öğrenciler ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda programa kayıt olabilirler. Programa kabul edilecek öğrencilerde dersleri takip edebilecek yeterlilikte dil bilme koşulu aranır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Öğrencilerin mezun olarak yeterlilik kazanabilmesi için kayıtlı olduğu bölüm veya programın öğretim planında staj dahil olmak üzere bütün çalışmalardan başarılı olmuş, dört yıllık lisans düzeyinde 240 AKTS kredilik dersi başarmış olmaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölüm mezunları yiyecek içeccek sektörünün çeşitli kollarında yer alabilir. Lisansüstü eğitim ile yükseköğretim kurumlarında; pedagojik formasyon ile Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaöğretim kurumlarında görev alabilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030017712
ISCO 08
ISCO 08
Bölümün temel hedefi yiyecek-içecek piyasasında aktif olarak çalışan, yiyecek-içecek sektöründeki kuruluşların ihtiyaç duyduğu donanıma sahip analitik düşünebilen, sorgulayan ve araştırıcı nitelikleri olan gastronom yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumu bünyesindeki uygulama mutfağında ya da gastronomi sektöründe ve iş yerlerinde staj olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Alanında işletme yönetimi, pazarlama ve maliyet yönetimi ile ilgili temel kavram ve ilkeleri bilir.
- Bir yiyecek içecek işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorileri ve uygulamalarını bilir ve uygular.
- Ulusal ve uluslararası mutfakları kültürleri ve coğrafyaları ile tanır, tekniklerini bilir ve uygular; yerel ve küresel gelişme ile değişimleri izler ve yorumlar.
- Yiyecek ve içeceklerin hazırlanma ve üretim teknikleri ile sunumunu ilgilendiren görsel, duyusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilir, değerlendirir ve karar verir.
- Alanıyla ilgili araç-gereç ve teknolojik ekipmanları bilir ve kullanır.
- Alanında gıda hijyeni, gıda güvenliği, gıda mevzuatı, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili standartlar ile temel ilkeleri bilir ve uygular.
- Gıda bilimi ve teknolojisi, temel beslenme ilkeleri ve besin değerleri konularında bilgi sahibidir ve bu kapsamda menüler oluşturur.
- En az bir yabancı dil kullanarak ulusal-uluslararası tüm platformlarda etkin iletişim kurar.
- Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim araç ve teknolojilerini bilir ve kullanır.
- Alanında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grubun bir parçası olarak sorumluluk alır ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili şekilde aktarır.
- Alanda yürütülen ve alanın gelişmesine katkı sağlayacak proje, etkinlik ve organizasyonları bilir, takip eder, yönetir veya görev alır.
- Alana ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir.
- Alanı ile sosyoloji, yerel ve küresel üretim-tüketim örüntüleri arasındaki ilişkileri bilir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Alanı ile ilgili mesleki yetkinlikler,
- Teknik okuduğunu anlama, yazma ve uygulama becerisi,
- Maliyet hesabı yapabilme,
- Alanı ile ilgili teknolojik gelişimleri takip edebilme,
- Temel seviyede bilgisayar kullanabilme,
- Grup çalışması yapabilme,
- Etkili iletişim kurma ve sosyal olma,
- Alanı ile ilgili güncel konuları takip etme ve öğrenmeyi sürekli kılma,
- Yurttaşlık bilincine sahip olma,
- Kültürel farklılıkların bilincinde olma,
- Girişimci olma.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
- Yabancı dili kullanabilme
İstanbul Beykent Üniversitesi’nde uygulanan ölçme değerlendirme sistemi, üniversite web sayfasında da bulunan “T.C İstanbul Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi” ile belirlenmiştir:
http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf
Başarı Değerlendirmesinde Kullanılan Ölçme Faaliyetleri
(1) Ölçme faaliyetleri, dönem içi ve dönem sonu ölçme faaliyetlerinden oluşmaktadır.
(2) Sınavlar haricinde kalan değerlendirme faaliyetlerinin bir kısmı, grup çalışması olarak verilmektedir.
Ölçme Faaliyeti Türleri
(1) Sınavlar: Sınavlar yazılı, test veya sözlü olarak; yüz yüze ya da elektronik ortamlardan yürütülür.
a) Kısa Sınav: Ünite sonu öğrenim kazanımlarını ölçmek için kullanılan kısa süreli ve dar kapsamlı sınavlardır. Bu sınavların yüz yüze uygulamalarında, uygulama programı ilan edilmez ve ders saatlerinde uygulanır. Elektronik ortamda yapılan sınavlar için en geç bir hafta önceden bir uygulama programı ve saat aralığı ilan edilir.
b) Ara sınav: Dönem başından ilgili sınav gününe kadar işlenmiş konulara ilişkin öğrenim kazanımlarının ölçülmesi için uygulanır.
c) Dönem Sonu Sınavı: Genel olarak dersin tüm öğrenim kazanımlarını kapsayacak nitelikte uygulanan bir sınavdır.
Bir öğrencinin mutlak başarı puanı; o derse ait dönem içi notu ile dönem sonu puanının (bütünleme sınavına girmiş ise bütünleme sınavı puanının) belirli oranlarda katkısından oluşur. Dönem içi değerlendirmelerin mutlak başarı puanına katkısı; örgün öğretimde % 40’tan az, % 70’ten fazla olamaz, uzaktan öğretimde ise dönem içi değerlendirmeleri %20, dönem sonu değerlendirmeleri %80 üzerinden hesaplanır. Mutlak başarı notları öğrencilerin sıralama notunu gösterir. Sınıfın başarı düzeyi, puanların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak harfli başarı notlarının nasıl elde edileceği Senato tarafından belirlenir. Harfli başarı notu ve katsayıları ve diğer işaretler aşağıda gösterilmiştir:
2) Diğer harf notları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir.
a) DZ notu; dersin devam şartları sağlanmadığında verilir.
b) Muaf notu (M); muafiyet sınavları sonucunda kazanılmış kredilere verilir. Muaf notu; mezuniyet kredisine dâhil edilir, ağırlıklı genel not ortalaması hesabına katılmaz.
c) Geçer notu (G); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarılması durumunda verilir.
d) Kalır notu (K); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarısızlığı durumunda verilir.
Başarı Notu Katsayısı:
AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0
Başarı Derecesi | Harf Notu | Dört Üzerinden Başarı Katsayısı |
---|---|---|
Pekiyi (90-100) | AA | 4,00 |
İyi-Pekiyi (85-89) | BA | 3,50 |
İyi (80-84) | BB | 3,00 |
Orta-İyi (75-79) | CB | 2,50 |
Orta (70-74) | CC | 2,00 |
Zayıf-Orta (60-69) | DC | 1,50 |
Zayıf (50-59) | DD | 1,00 |
Çok Zayıf (40-49) | FD | 0,50 |
Başarısız (00-39) | FF | 0 |
Devamsız (00) | DZ | 0 |
Muaf (--) | M | -- |
Geçer (--) | G | -- |
Yeterli (--) | Y | -- |
Kalır (--) | K | -- |
Süren Çalışma (--) | S | -- |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
* YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
* YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
* YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı: Turizm Akademisyenleri Derneği (Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) (TUADER)
Başlangıç/Bitiş Tarihi : 1.01.2024/31.12.2026
Akreditasyon Kuruluş Adı: The Accreditation, Certification and Quality Assurance Institute (ACQUIN)
Başlangıç/Bitiş Tarihi :10.03.2025-30.09.2031
İstanbul Beykent Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümüne öğrenci kabulü, Beykent Üniversitesi akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlama / sınavları başarma durumunda gerçekleşmektedir. Çerçevesini Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) oluşturduğu ilgili yönetmelikler doğrultusunda, bu programa öğrenci kabulü AYT olarak adlandırılan merkezi sınav sistemiyle SÖZ puan türüne göre yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yurtiçi veya yurtdışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu'nda mevcuttur. Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Beykent Üniversitesi ile işbirliği yapan üniversiteler arasında imzalanan ikili protokoller (ERASMUS, vb. gibi.) kapsamında yapılmaktadır. Öğrenciler ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda programa kayıt olabilirler. Programa kabul edilecek öğrencilerde dersleri takip edebilecek yeterlilikte dil bilme koşulu aranır.
Bölüm mezunları yiyecek içeccek sektörünün çeşitli kollarında yer alabilir. Lisansüstü eğitim ile yükseköğretim kurumlarında; pedagojik formasyon ile Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaöğretim kurumlarında görev alabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030017712 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor's Degree in Gastronomy and Culinary Arts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | İstanbul Beykent University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.beykent.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Hotel, restaurants and catering | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | The main goal of the department is to train gastronomes who are actively working in the food and beverage market, who have the equipment needed by organizations in the food and beverage sector, who can think analytically, and who have questioning and investigative qualities. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training are provided in the form of formal education. In addition, practical training is provided in the application kitchen within the higher education institution or as internships in the gastronomy sector and workplaces. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | He/she has the following key competencies at an advanced level: • Professional competencies related to his/her field, • Technical reading comprehension, writing and application skills, • Cost calculation, • Being able to follow technological developments related to his/her field, • Basic level computer usage, • Being able to do group work, • Effective communication and being social, • Following current issues related to his/her field and making learning continuous, • Having citizenship awareness, • Being aware of cultural differences, • Being an entrepreneur. He/she has the following key competencies at an intermediate level: Being able to use a foreign language | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | The measurement and evaluation system applied at Istanbul Beykent University is determined by the “T.C Istanbul Beykent University Measurement Activities and Examination Application Directive”, which is also available on the university website: http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf Measurement Activities Used in Achievement Assessment (1) Assessment activities consist of mid-term and end-of-term assessment activities. (2) Some of the assessment activities other than exams are given as group work. Types of Assessment Activities (1) Examinations: Examinations are conducted in written, test or oral form, face-to-face or via electronic media. a) Quiz: These are short-term and narrow-scope exams used to measure end-of-unit learning outcomes. In face-to-face applications of these exams, the application programme is not announced and is applied during class hours. For exams conducted electronically, an application programme and time interval are announced at least one week in advance. b) Mid-term exam: It is applied to measure the learning outcomes related to the subjects covered from the beginning of the semester until the relevant exam day. c) Final Examination: It is an exam that is generally applied to cover all learning outcomes of the course. A student's absolute success score; It consists of the contribution of the mid-term grade of that course and the end-of-term score (if he / she has taken the make-up exam, the make-up exam score) in certain proportions. The contribution of in-term evaluations to the absolute success score; In formal education, it cannot be less than 40% and more than 70%, in distance education, in-term evaluations are calculated over 20% and end-of-term evaluations over 80%. Absolute success grades show the ranking grade of the students. Considering the success level of the class, the statistical distribution of the scores and the class average, how the letter grades will be obtained is determined by the Senate. Letter grades and coefficients and other marks are shown below: 2) Other letter grades and their meanings are given below. a) DZ grade; It is given when the attendance conditions of the course are not met. b) Exempt grade (M); It is given to credits earned as a result of exemption exams. Exempt grade; It is included in the graduation credit, it is not included in the weighted grade point average calculation. c) Pass grade (G) is given for the courses that are not included in the weighted grade point average. d) Fail grade (K); It is given in case of failure of courses that are not included in the weighted grade point average. Success Grade Coefficient: AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; * YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. * “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. * “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues 1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Start/End Date: 1.01.2024/31.12.2026
Start/End Date:10.03.2025-30.09.2031 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Student admission to Istanbul Beykent University Gastronomy and Culinary Arts Department is possible upon completion of processes/passing exams determined by ÖSYM within the framework of academic and legal legislation of Beykent University. In accordance with the relevant regulations established by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is made according to the SÖZ score type with the central exam system called AYT. After students declare their program preferences in which they want to study, they are placed in the relevant programs by the Student Selection and Placement Center according to the score they receive from this exam. A student who has started their education in an equivalent program in Turkey or abroad can apply for horizontal transfer. The admission of students is examined and evaluated specifically before the beginning of the semester, considering the conditions of each student and the degree they apply for. More detailed information about admission to the university is available in the Institutional Introduction Catalogue. Admission of students to programs with a General Academic Exchange Protocol is made within the scope of bilateral protocols signed between Beykent University and cooperating universities (such as ERASMUS). Students can enroll in the program if the relevant academic unit approves. Students who will be accepted to the program are required to have sufficient language skills to follow the courses. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | In order for students to be eligible to graduate, they must have successfully completed all studies, including internships, in the curriculum of the department or program they are registered in, have completed 240 ECTS credits at the four-year undergraduate level, and have a Weighted General Grade Point Average of at least 2.00 out of 4.00. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the department can work in various branches of the food and beverage industry. With postgraduate education, they can work in higher education institutions; with pedagogical formation, they can work in secondary education institutions affiliated with the Ministry of National Education. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030017712
ISCO 08
ISCO 08
The main goal of the department is to train gastronomes who are actively working in the food and beverage market, who have the equipment needed by organizations in the food and beverage sector, who can think analytically, and who have questioning and investigative qualities.
Education and training are provided in the form of formal education. In addition, practical training is provided in the application kitchen within the higher education institution or as internships in the gastronomy sector and workplaces.
- Knows the basic concepts and principles of business management, marketing and cost management in his/her field.
- Knows and applies management theories and practices that will enable him/her to manage a food and beverage business effectively.
- Recognizes national and international cuisines with their cultures and geographies, knows and applies their techniques; monitors and interprets local and global developments and changes.
- Interprets, evaluates and decides on data related to visual, sensory and nutritional elements related to the preparation and production techniques and presentation of food and beverages.
- Knows and uses tools and technological equipment related to his/her field.
- Knows and applies standards and basic principles related to food hygiene, food safety, food legislation, occupational health and safety in his/her field.
- Has knowledge of food science and technology, basic nutrition principles and nutritional values and creates menus within this scope.
- Communicates effectively on all national and international platforms using at least one foreign language.
- Knows and uses the information and communication tools and technologies required by his/her field.
- Takes responsibility as an individual or as part of a group to solve problems encountered in the field and effectively conveys solution proposals in written and verbal form.
- Knows, follows, manages or takes part in projects, events and organizations carried out in the field that will contribute to the development of the field.
- Updates and develops his/her knowledge, skills and competencies with the awareness of lifelong learning and sustainability by having ethical values related to the field.
- Knows the relationships between his/her field and sociology, local and global production-consumption patterns.
He/she has the following key competencies at an advanced level:
• Professional competencies related to his/her field,
• Technical reading comprehension, writing and application skills,
• Cost calculation,
• Being able to follow technological developments related to his/her field,
• Basic level computer usage,
• Being able to do group work,
• Effective communication and being social,
• Following current issues related to his/her field and making learning continuous,
• Having citizenship awareness,
• Being aware of cultural differences,
• Being an entrepreneur.
He/she has the following key competencies at an intermediate level:
Being able to use a foreign language
The measurement and evaluation system applied at Istanbul Beykent University is determined by the “T.C Istanbul Beykent University Measurement Activities and Examination Application Directive”, which is also available on the university website:
http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf
Measurement Activities Used in Achievement Assessment
(1) Assessment activities consist of mid-term and end-of-term assessment activities.
(2) Some of the assessment activities other than exams are given as group work.
Types of Assessment Activities
(1) Examinations: Examinations are conducted in written, test or oral form, face-to-face or via electronic media.
a) Quiz: These are short-term and narrow-scope exams used to measure end-of-unit learning outcomes. In face-to-face applications of these exams, the application programme is not announced and is applied during class hours. For exams conducted electronically, an application programme and time interval are announced at least one week in advance.
b) Mid-term exam: It is applied to measure the learning outcomes related to the subjects covered from the beginning of the semester until the relevant exam day.
c) Final Examination: It is an exam that is generally applied to cover all learning outcomes of the course.
A student's absolute success score; It consists of the contribution of the mid-term grade of that course and the end-of-term score (if he / she has taken the make-up exam, the make-up exam score) in certain proportions. The contribution of in-term evaluations to the absolute success score; In formal education, it cannot be less than 40% and more than 70%, in distance education, in-term evaluations are calculated over 20% and end-of-term evaluations over 80%. Absolute success grades show the ranking grade of the students. Considering the success level of the class, the statistical distribution of the scores and the class average, how the letter grades will be obtained is determined by the Senate. Letter grades and coefficients and other marks are shown below:
2) Other letter grades and their meanings are given below.
a) DZ grade; It is given when the attendance conditions of the course are not met.
b) Exempt grade (M); It is given to credits earned as a result of exemption exams. Exempt grade; It is included in the graduation credit, it is not included in the weighted grade point average calculation.
c) Pass grade (G) is given for the courses that are not included in the weighted grade point average.
d) Fail grade (K); It is given in case of failure of courses that are not included in the weighted grade point average.
Success Grade Coefficient:
AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0
Success Level/Mark | Grade Score | Final Grade |
---|---|---|
Excellent (90-100) | AA | 4,00 |
Very Good (85-89) | BA | 3,50 |
Good (80-84) | BB | 3,00 |
Average-Good (75-79) | CB | 2,50 |
Average (70-74) | CC | 2,00 |
Poor-Averege (60-69) | DC | 1,50 |
Poor (50-59) | DD | 1,00 |
Very Poor (40-49) | FD | 0,50 |
Fail (00-39) | FF | 0 |
Absent (00) | DZ | 0 |
Ezempt (--) | M | -- |
Passing (--) | G | -- |
Sufficient (--) | Y | -- |
Failing (--) | K | -- |
Continuing Study (--) | S | -- |
In order to monitor the quality of higher education programs;
* YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
* “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
* “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
- Accreditation Organization Name: Tourism Academicians Association (Tourism Education Evaluation and Accreditation Board) (TUADER)
Start/End Date: 1.01.2024/31.12.2026
- Accreditation Organization Name: The Accreditation, Certification and Quality Assurance Institute (ACQUIN)
Start/End Date:10.03.2025-30.09.2031
Student admission to Istanbul Beykent University Gastronomy and Culinary Arts Department is possible upon completion of processes/passing exams determined by ÖSYM within the framework of academic and legal legislation of Beykent University. In accordance with the relevant regulations established by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is made according to the SÖZ score type with the central exam system called AYT. After students declare their program preferences in which they want to study, they are placed in the relevant programs by the Student Selection and Placement Center according to the score they receive from this exam. A student who has started their education in an equivalent program in Turkey or abroad can apply for horizontal transfer. The admission of students is examined and evaluated specifically before the beginning of the semester, considering the conditions of each student and the degree they apply for. More detailed information about admission to the university is available in the Institutional Introduction Catalogue. Admission of students to programs with a General Academic Exchange Protocol is made within the scope of bilateral protocols signed between Beykent University and cooperating universities (such as ERASMUS). Students can enroll in the program if the relevant academic unit approves. Students who will be accepted to the program are required to have sufficient language skills to follow the courses.
Graduates of the department can work in various branches of the food and beverage industry. With postgraduate education, they can work in higher education institutions; with pedagogical formation, they can work in secondary education institutions affiliated with the Ministry of National Education.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous
