Yeterlilik Kodu

TR0030042992

Yeterlilik Adı
Gastronomi ve Mutfak Sanatları Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Nişantaşı Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMaslak Mahalesi, Taşyoncası Sokak, No: 1V ve No:1Y Sarıyer-İSTANBUL - Bina Kodu : 34481742
Sorumlu Kurum URLhttp://www.nisantasi.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Gıda işleme
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Üretim faktörlerinin ülkeler üzerinde mobil olması, uluslararası turizm faaliyetlerinin hız kazanması ve ticari ilişkiler; bireylerin farklı zamanlar itibariyle farklı ülkelerde; hatta farklı ülkelerin farklı bölgelerinde olmalarını beraberinde getirmektedir. Ancak nerede olursa olsun bireyin temel fizyolojik ihtiyacı olan gıda ihtiyacını karşılaması gerekmektedir. Bireyler, farklı yerlerde bulunduklarında kendi yemek kültürlerine ait ürünleri talep edebilecekleri gibi, gittikleri bölgenin kültürünü yansıtan gıda ürünlerini de talep edebileceklerdir. Bu doğrultuda restoranların veya otellerin çeşitli yörelere, bölgelere veya ülkelere ait kültürleri yansıtan mutfak ve tasarımları gerçekleştirecek uzmanlara büyük gereksinimleri bulunmaktadır. Ayrıca yiyecek ve içeceklerin yapılmasının yanı sıra buradaki en önemli aşama ürünlerin sunuluş biçimidir. Gastronomi uzmanı kişinin yiyecek ve içecekleri iyi yaparak, iyi sunması; çalıştığı işletmenin sürdürülebilir müşteri sahibi olmasına da büyük katkı sağlayacaktır. Gastronomi ve Mutfak Sanatları (Tezli / Tezsiz) Yüksek Lisans programı, Gastronomi Anabilim Dalı’na bağlı olarak kurulmuş olup, ulusal ve uluslararası mutfakların uygulamalı olarak ele alındığı bir lisansüstü programıdır. Tüketici davranışlarındaki sürekli değişim, yeni tatlara olan talebin artması, belli yiyecek gruplarına yönelik sürdürülebilir talebin oluşması, tüketicilerin sağlıklı beslenme konusunda daha bilinçli hareket etmesi ve gıda teknolojisi alanındaki gelişmeler gastronomi alanında da sürekli değişim ve gelişimleri zorunlu kılmaktadır. Sektörün sürdürülebilir başarı için belirli aralıklarla kendini yenilemesi, yeni teknikler geliştirip uygulaması ve ihtiyaca cevap verebilecek yeni ürünler geliştirmesi kritik öneme sahiptir. Bu bilgiler ışığında yenilik odaklı yiyecek ve içecek üretim ve tasarımına yönelik planlanan dersler planlanarak bu amaca hizmet edebilecek profesyoneller yetiştirilmektedir. Tezli yüksek lisans programında öğrenci, tez danışmanı gözetiminde bilimsel araştırma yaparak tez yazmakta ve jüri önünde tezini savunmaktadır. Tezsiz yüksek lisans programında ise öğrenci, danışmanı gözetiminde dönem projesi hazırlamakta ve danışmanına sunmaktadır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.Gastronomi laboratuvarı olarak 5 adet sınıf kullanılmaktadır. Lab.01 112,84 metrekare, lab.02 – lab.03 154,57 metrekare, lab.04 113,01 metrekare ve lab.05 75.63 metrekarelik kullanım alanına sahiptir. Lab.01 pastacılık eğitimi verilecek şekilde özelleştirilmiştir ve 15 öğrenci kapasitesine sahiptir. Lab.02-lab.03 aşçılık uygulamaları için özelleştirilmiş olup 24 kişilik kapasiteye sahiptir. Lab.04 aşçılık için geliştirilmiş ve 16 kişilik kapasiteye sahiptir. Lab.05 aşçılık uygulamaları için geliştirilmiş olup kapasitesi 12 kişidir. Lab.05 aynı zamanda pastane sınıfını desteklemek amaçlı ve üniversitemizde verilen protokol yemekleri için üretim alanı olarakta kullanılmaktadır. Aynı anda tüm sınıflarda ders işlenecek şekilde kesme tahtaları, gastronomlar, tencere, tava ve diğer tüm araç ve gereçler fazlası ile donatılmıştır. Bunun yanı sıra Üniversitemizin Amfi ve çeşitli kapasitelerde sınfılarıda teorik dersler verilebilmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  •  
  • Gastronomi ve mutfak sanatları alanında geniş bir teorik bilgiye sahip olmak.
  •  
  • Yaratıcı ve yenilikçi yemek tarifleri ve sunumlar oluşturabilmek.
  •  
  • Mutfak becerilerini geliştirerek çeşitli teknikleri uygulayabilmek.
  •  
  • Farklı mutfak kültürlerini anlamak ve uluslararası lezzetleri sentezleyebilmek.
  •  
  • Yiyeceklerin bileşenlerini ve kalite standartlarını değerlendirebilmek.
  •  
  • Menü planlaması ve mutfak operasyonlarını yönetme becerisini kazanmak.
  •  
  • Hijyen, gıda güvenliği ve kalite kontrol prensiplerini uygulamak.
  •  
  • Yiyeceklerin görsel sunumunu ve estetik değerini değerlendirebilmek.
  •  
  • Gıda trendlerini takip etmek ve yenilikçi mutfak uygulamalarını uygulamak.
  •  
  • Mutfakta verimlilik, zaman yönetimi ve ekip çalışması becerilerini geliştirmek.
  •  
  • İşletme yönetimi prensiplerini mutfak operasyonlarında kullanmak.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yüksek lisans/Doktora programındaki dersler için genel olarak bir ara sınav ve bir de final sınavı yapılmaktadır. Sınavlarda yazılı sınav dışında ayrıca dönem projesi, araştırma, makale yazma, sunum gibi yöntemler de uygulanabilir. Her dersin ölçme ve değerlendirme ölçütleri için Müfredat’ta (aşağıda) yer alan ders ismini tıklayabilirsiniz. İlgili yönetmelik ve yönergeleri inceleyebilirsiniz. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği h ps://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/lisansustu-egi m-ve-ogrem-yonetmeligi-1119485741.pdf

Kalite Güvencesi
  • Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)

Giriş Şartı

Adayların Anasanat Dalı Başkanlığının önerisi Enstitü Kurulu onayı ile değerlendirme kriterleri her dönem başında belirlenir. Adayların yazılı/sözlü bilim sınavına girmesi veya portfolyo sunması istenebilir. Kriterlere uyan ve sınavlardan başarılı bulunan öğrenciler akademik takvimde sunulan tarihler arasında kesin kayıt işlemlerini tamamlamalıdır. Adaylar, Anasanat Dalı Başkanlığının önerisi üzerine Enstitü Kurulu tarafından uygun bulunan ve YÖK tarafından denkliği kabul edilen bir lisans diplomasına sahip olmalıdır. Yabancı Dil ve ALES puanları, ÖSYM tarafından belirlenen geçerli tarihlerde alınmış olmalıdır. Programın kayıt şartı her dönem başında belirlenir ve ilan edilir. İlgili mevzuatı ayrıca inceleyebilirsiniz. Lisansüstü Programlarına Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesi https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/yabanci-uyruklu-ogrenci-adaylarinin-lisansustu-programlara-basvuru-ve-kabul-yonergesi 51916405.pdf Yabancı Uyruklu öğrenciler için lütfen ilgili web sayfasını inceleyiniz. https://international.nisantasi.edu.tr/sayfa/prospective-students-673674

Başarma ŞartlarıGastronomi ve Mutfak Sanatları tezli yüksek lisans programına kabul edilen öğrencilerin yüksek lisans eğitimlerini tamamlayarak mezun olabilmeleri için ilk iki yarıyılda toplam 21 kredilik 7 adet dersi başarıyla geçmeleri gerekir. Buna ilave olarak, program öğrencilerinin ikinci yarıyılda bir seminer dersi ile üçüncü ve dördüncü yarıyılda yüksek lisans tez çalışmasından başarılı olmaları gerekmektedir. Programı tamamlamak için minimum süre 4 yarıyıl, maksimum süre ise 6 yarıyıldır. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği h ps://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/lisansustu-egi m-ve-ogrem-yonetmeligi-1119485741.pdf Nişantaşı Üniversitesi Diploma, Diploma Eki Ve Diğer Belgelerin Düzenlenmesine İlişkin Yönerge h ps://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-diploma-diploma-eki-ve-diger-belgelerin-duzenlenmesine-iliskin-yonerge 511959282.pdf
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun öğrencilerimiz öğrenim sürelerini başarıyla tamamladıktan sonra başta yiyecek içecek işletmeleri ve otel işletmelerinin mutfakları olmanın yanı sıra kendi sanatlarıyla isim yaparak kendi işletmelerini yönetebilecek bilgi ve beceri donanımına sahip olacaklardır. Ayrıca mezunlarımız bilim insanı  ünvanıyla akademisyen olarak iş hayatlarını sürdürebilmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030042992


Yeterlilik Adı
Gastronomi ve Mutfak Sanatları Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Nişantaşı Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Maslak Mahalesi, Taşyoncası Sokak, No: 1V ve No:1Y Sarıyer-İSTANBUL - Bina Kodu : 34481742

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Üretim faktörlerinin ülkeler üzerinde mobil olması, uluslararası turizm faaliyetlerinin hız kazanması ve ticari ilişkiler; bireylerin farklı zamanlar itibariyle farklı ülkelerde; hatta farklı ülkelerin farklı bölgelerinde olmalarını beraberinde getirmektedir. Ancak nerede olursa olsun bireyin temel fizyolojik ihtiyacı olan gıda ihtiyacını karşılaması gerekmektedir. Bireyler, farklı yerlerde bulunduklarında kendi yemek kültürlerine ait ürünleri talep edebilecekleri gibi, gittikleri bölgenin kültürünü yansıtan gıda ürünlerini de talep edebileceklerdir. Bu doğrultuda restoranların veya otellerin çeşitli yörelere, bölgelere veya ülkelere ait kültürleri yansıtan mutfak ve tasarımları gerçekleştirecek uzmanlara büyük gereksinimleri bulunmaktadır. Ayrıca yiyecek ve içeceklerin yapılmasının yanı sıra buradaki en önemli aşama ürünlerin sunuluş biçimidir. Gastronomi uzmanı kişinin yiyecek ve içecekleri iyi yaparak, iyi sunması; çalıştığı işletmenin sürdürülebilir müşteri sahibi olmasına da büyük katkı sağlayacaktır. Gastronomi ve Mutfak Sanatları (Tezli / Tezsiz) Yüksek Lisans programı, Gastronomi Anabilim Dalı’na bağlı olarak kurulmuş olup, ulusal ve uluslararası mutfakların uygulamalı olarak ele alındığı bir lisansüstü programıdır. Tüketici davranışlarındaki sürekli değişim, yeni tatlara olan talebin artması, belli yiyecek gruplarına yönelik sürdürülebilir talebin oluşması, tüketicilerin sağlıklı beslenme konusunda daha bilinçli hareket etmesi ve gıda teknolojisi alanındaki gelişmeler gastronomi alanında da sürekli değişim ve gelişimleri zorunlu kılmaktadır. Sektörün sürdürülebilir başarı için belirli aralıklarla kendini yenilemesi, yeni teknikler geliştirip uygulaması ve ihtiyaca cevap verebilecek yeni ürünler geliştirmesi kritik öneme sahiptir. Bu bilgiler ışığında yenilik odaklı yiyecek ve içecek üretim ve tasarımına yönelik planlanan dersler planlanarak bu amaca hizmet edebilecek profesyoneller yetiştirilmektedir. Tezli yüksek lisans programında öğrenci, tez danışmanı gözetiminde bilimsel araştırma yaparak tez yazmakta ve jüri önünde tezini savunmaktadır. Tezsiz yüksek lisans programında ise öğrenci, danışmanı gözetiminde dönem projesi hazırlamakta ve danışmanına sunmaktadır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.Gastronomi laboratuvarı olarak 5 adet sınıf kullanılmaktadır. Lab.01 112,84 metrekare, lab.02 – lab.03 154,57 metrekare, lab.04 113,01 metrekare ve lab.05 75.63 metrekarelik kullanım alanına sahiptir. Lab.01 pastacılık eğitimi verilecek şekilde özelleştirilmiştir ve 15 öğrenci kapasitesine sahiptir. Lab.02-lab.03 aşçılık uygulamaları için özelleştirilmiş olup 24 kişilik kapasiteye sahiptir. Lab.04 aşçılık için geliştirilmiş ve 16 kişilik kapasiteye sahiptir. Lab.05 aşçılık uygulamaları için geliştirilmiş olup kapasitesi 12 kişidir. Lab.05 aynı zamanda pastane sınıfını desteklemek amaçlı ve üniversitemizde verilen protokol yemekleri için üretim alanı olarakta kullanılmaktadır. Aynı anda tüm sınıflarda ders işlenecek şekilde kesme tahtaları, gastronomlar, tencere, tava ve diğer tüm araç ve gereçler fazlası ile donatılmıştır. Bunun yanı sıra Üniversitemizin Amfi ve çeşitli kapasitelerde sınfılarıda teorik dersler verilebilmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  •  
  • Gastronomi ve mutfak sanatları alanında geniş bir teorik bilgiye sahip olmak.
  •  
  • Yaratıcı ve yenilikçi yemek tarifleri ve sunumlar oluşturabilmek.
  •  
  • Mutfak becerilerini geliştirerek çeşitli teknikleri uygulayabilmek.
  •  
  • Farklı mutfak kültürlerini anlamak ve uluslararası lezzetleri sentezleyebilmek.
  •  
  • Yiyeceklerin bileşenlerini ve kalite standartlarını değerlendirebilmek.
  •  
  • Menü planlaması ve mutfak operasyonlarını yönetme becerisini kazanmak.
  •  
  • Hijyen, gıda güvenliği ve kalite kontrol prensiplerini uygulamak.
  •  
  • Yiyeceklerin görsel sunumunu ve estetik değerini değerlendirebilmek.
  •  
  • Gıda trendlerini takip etmek ve yenilikçi mutfak uygulamalarını uygulamak.
  •  
  • Mutfakta verimlilik, zaman yönetimi ve ekip çalışması becerilerini geliştirmek.
  •  
  • İşletme yönetimi prensiplerini mutfak operasyonlarında kullanmak.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yüksek lisans/Doktora programındaki dersler için genel olarak bir ara sınav ve bir de final sınavı yapılmaktadır. Sınavlarda yazılı sınav dışında ayrıca dönem projesi, araştırma, makale yazma, sunum gibi yöntemler de uygulanabilir. Her dersin ölçme ve değerlendirme ölçütleri için Müfredat’ta (aşağıda) yer alan ders ismini tıklayabilirsiniz. İlgili yönetmelik ve yönergeleri inceleyebilirsiniz. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği h ps://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/lisansustu-egi m-ve-ogrem-yonetmeligi-1119485741.pdf


Kalite Güvencesi
  • Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)


Giriş Şartı

Adayların Anasanat Dalı Başkanlığının önerisi Enstitü Kurulu onayı ile değerlendirme kriterleri her dönem başında belirlenir. Adayların yazılı/sözlü bilim sınavına girmesi veya portfolyo sunması istenebilir. Kriterlere uyan ve sınavlardan başarılı bulunan öğrenciler akademik takvimde sunulan tarihler arasında kesin kayıt işlemlerini tamamlamalıdır. Adaylar, Anasanat Dalı Başkanlığının önerisi üzerine Enstitü Kurulu tarafından uygun bulunan ve YÖK tarafından denkliği kabul edilen bir lisans diplomasına sahip olmalıdır. Yabancı Dil ve ALES puanları, ÖSYM tarafından belirlenen geçerli tarihlerde alınmış olmalıdır. Programın kayıt şartı her dönem başında belirlenir ve ilan edilir. İlgili mevzuatı ayrıca inceleyebilirsiniz. Lisansüstü Programlarına Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesi https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/yabanci-uyruklu-ogrenci-adaylarinin-lisansustu-programlara-basvuru-ve-kabul-yonergesi 51916405.pdf Yabancı Uyruklu öğrenciler için lütfen ilgili web sayfasını inceleyiniz. https://international.nisantasi.edu.tr/sayfa/prospective-students-673674


Başarma Şartları
Gastronomi ve Mutfak Sanatları tezli yüksek lisans programına kabul edilen öğrencilerin yüksek lisans eğitimlerini tamamlayarak mezun olabilmeleri için ilk iki yarıyılda toplam 21 kredilik 7 adet dersi başarıyla geçmeleri gerekir. Buna ilave olarak, program öğrencilerinin ikinci yarıyılda bir seminer dersi ile üçüncü ve dördüncü yarıyılda yüksek lisans tez çalışmasından başarılı olmaları gerekmektedir. Programı tamamlamak için minimum süre 4 yarıyıl, maksimum süre ise 6 yarıyıldır. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği h ps://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/lisansustu-egi m-ve-ogrem-yonetmeligi-1119485741.pdf Nişantaşı Üniversitesi Diploma, Diploma Eki Ve Diğer Belgelerin Düzenlenmesine İlişkin Yönerge h ps://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-diploma-diploma-eki-ve-diger-belgelerin-duzenlenmesine-iliskin-yonerge 511959282.pdf

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun öğrencilerimiz öğrenim sürelerini başarıyla tamamladıktan sonra başta yiyecek içecek işletmeleri ve otel işletmelerinin mutfakları olmanın yanı sıra kendi sanatlarıyla isim yaparak kendi işletmelerini yönetebilecek bilgi ve beceri donanımına sahip olacaklardır. Ayrıca mezunlarımız bilim insanı  ünvanıyla akademisyen olarak iş hayatlarını sürdürebilmektedir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030042992

Qualification Title
Master of Arts Degree in Gastronomy and Culinary Arts with Thesis
Awarding BodyISTANBUL NISANTASI UNIVERSITY RECTORATE
Awarding Body ContactMaslak District, Tasyoncasi Street, No: 1V and No: 1Y Sariyer-ISTANBUL - Building Code: 34481742
Awarding Body Urlhttp://www.nisantasi.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasFood processing
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

The mobility of production factors across countries, the acceleration of international tourism activities, and commercial relations result in individuals being in different countries, or even in different regions of different countries, at different times. However, regardless of location, individuals must meet their basic physiological need for food. When in different locations, individuals may demand products from their own food culture, as well as food products that reflect the culture of the region they are visiting.

In this regard, restaurants and hotels have significant requirements for specialists who can implement cuisines and designs that reflect cultures from various localities, regions, or countries. Additionally, beyond the preparation of food and beverages, the most critical stage is the presentation of products. A gastronomy expert who prepares and presents food and beverages well will greatly contribute to the sustainable customer base of the establishment where they work.

The Master of Arts in Gastronomy and Culinary Arts (With/Without Thesis) program has been established under the Department of Gastronomy and is a graduate program that addresses national and international cuisines through practical application. Continuous changes in consumer behavior, increased demand for new tastes, sustainable demand for certain food groups, more conscious consumer behavior regarding healthy nutrition, and developments in food technology necessitate continuous change and development in the field of gastronomy.

It is critically important for the sector to renew itself periodically for sustainable success, develop and apply new techniques, and develop new products that can meet needs. In light of this information, courses planned for innovation-focused food and beverage production and design are structured to train professionals who can serve this purpose.

In the thesis-based master's program, students conduct scientific research under the supervision of a thesis advisor, write a thesis, and defend it before a jury. In the non-thesis master's program, students prepare a term project under the supervision of an advisor and present it to their advisor.

Learning Environments

Five classrooms are utilized as gastronomy laboratories. Lab.01 has a usable area of 112.84 square meters, Lab.02 and Lab.03 have 154.57 square meters, Lab.04 has 113.01 square meters, and Lab.05 has 75.63 square meters. Lab.01 has been specialized for pastry education and has a capacity of 15 students. Lab.02 and Lab.03 have been customized for culinary applications with a capacity of 24 people. Lab.04 has been developed for culinary arts with a capacity of 16 people. Lab.05 has been developed for culinary applications with a capacity of 12 people. Lab.05 is also used to support the pastry class and serves as a production area for protocol meals provided at our university. All classrooms are fully equipped with cutting boards, gastronomes, pots, pans, and all other necessary tools and equipment to conduct classes simultaneously in all laboratories. Additionally, theoretical courses can be delivered in our University's Amphitheater and classrooms of various capacities

Description
  • Possess comprehensive theoretical knowledge in the field of gastronomy and culinary arts.
  • Create innovative and creative recipes and presentations.
  • Apply various techniques through enhanced culinary skills.
  • Comprehend different culinary cultures and synthesize international flavors.
  • Evaluate food components and quality standards.
  • Acquire proficiency in menu planning and kitchen operations management.
  • Implement principles of hygiene, food safety, and quality control.
  • Assess the visual presentation and aesthetic value of food.
  • Monitor food trends and implement innovative culinary practices.
  • Develop skills in kitchen efficiency, time management, and teamwork.
  • Utilize business management principles in kitchen operations.
  • Possess knowledge about food sustainability and environmentally friendly practices.
  • Acquire the ability to conduct research related to gastronomy and culinary arts and contribute to academic studies.
  • Establish effective communication in the kitchen through enhanced communication skills.
  • Possess professional ethics and a sense of responsibility
Key Competencies

Possesses the following key competencies at an advanced superior level:

  • Reading and writing competency
  • Multilingual competency
  • Mathematical competency and competency in science, technology, and engineering
  • Digital competency
  • Personal, social, and learning to learn competency
  • Citizenship competency
  • Entrepreneurial competency
  • Cultural awareness and expression competency
Further Info

For courses in master's/doctoral programs, generally one midterm examination and one final examination are administered. In addition to written examinations, methods such as term projects, research, article writing, and presentations may also be implemented.

You can click on the course name in the Curriculum (below) for the measurement and evaluation criteria for each course.

You may review the relevant regulations and directives.

Graduate Education and Training Regulations https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/lisansustu-egitim-ve-ogrem-yonetmeligi-1119485741.pdf

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs:

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, instruction, and other activities conducted in higher education institutions.

'University Monitoring and Evaluation Reports' for higher education institutions are published annually within the framework of criteria determined by YÖK. Reports containing quantitative and qualitative assessments of higher education institutions prepared according to these reports are also shared with the public by YÖK.

A 'Foundation Higher Education Institutions Report' containing academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative assessments of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided according to the 'Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs':

  1. Formation and Approval of Educational Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.
  2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is conducted according to the education, instruction, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters.
  3. Certification: Students registered in undergraduate programs receive an undergraduate diploma upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
  4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the 'Institutional Internal Evaluation Reports' for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the 'Institutional Feedback Report' it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions given by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK indicate that quality assurance of program qualifications has been provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding qualifications determined in accordance with its legislation.

Communication Research Association (İLAD)

Access Requirements

The evaluation criteria for candidates are determined at the beginning of each term upon the recommendation of the Department Head and approval of the Institute Board. Candidates may be required to take a written/oral science examination or submit a portfolio. Students who meet the criteria and pass the examinations must complete their final registration procedures between the dates presented in the academic calendar.

Candidates must possess a bachelor's degree that is recommended by the Department Head, approved by the Institute Board, and recognized as equivalent by the Council of Higher Education (YÖK). Foreign Language and ALES (Academic Personnel and Graduate Education Entrance Examination) scores must have been obtained on valid dates determined by ÖSYM (Student Selection and Placement Center). The registration requirements for the program are determined and announced at the beginning of each term.

You may also review the relevant legislation:

Directive on Admission of International Students to Graduate Programs: https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/yabanci-uyruklu-ogrenci-adaylarinin-lisansustu-programlara-basvuru-ve-kabul-yonergesi51916405.pdf

For Foreign Students, please review the relevant web page: https://international.nisantasi.edu.tr/sayfa/prospective-students-673674

Conditions for SuccessFor students admitted to the Gastronomy and Culinary Arts master's program with thesis to complete their graduate education and graduate, they must successfully pass 7 courses totaling 21 credits in the first two semesters. Additionally, program students must successfully complete a seminar course in the second semester and master's thesis work in the third and fourth semesters. The minimum duration to complete the program is 4 semesters, while the maximum duration is 6 semesters. Graduate Education and Training Regulations: https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/lisansustu-egitim-ve-ogrem-yonetmeligi-1119485741.pdf Nişantaşı University Directive on the Preparation of Diplomas, Diploma Supplements, and Other Documents: https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-diploma-diploma-eki-ve-diger-belgelerin-duzenlenmesine-iliskin-yonerge511959282.pdf
Progression Paths (Relationship Type)

Upon successful completion of their educational period, our graduates will possess the knowledge and skills necessary to manage their own establishments by making a name for themselves with their artistry, particularly in food and beverage operations and hotel kitchens. Additionally, our graduates can continue their professional careers as academics with scientific titles

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Graduate Education and Training Regulation

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation"

Validity Period (If Any)

The document is always valid.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030042992


Qualification Title
Master of Arts Degree in Gastronomy and Culinary Arts with Thesis

Awarding Body
ISTANBUL NISANTASI UNIVERSITY RECTORATE

Awarding Body Contact
Maslak District, Tasyoncasi Street, No: 1V and No: 1Y Sariyer-ISTANBUL - Building Code: 34481742

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

The mobility of production factors across countries, the acceleration of international tourism activities, and commercial relations result in individuals being in different countries, or even in different regions of different countries, at different times. However, regardless of location, individuals must meet their basic physiological need for food. When in different locations, individuals may demand products from their own food culture, as well as food products that reflect the culture of the region they are visiting.

In this regard, restaurants and hotels have significant requirements for specialists who can implement cuisines and designs that reflect cultures from various localities, regions, or countries. Additionally, beyond the preparation of food and beverages, the most critical stage is the presentation of products. A gastronomy expert who prepares and presents food and beverages well will greatly contribute to the sustainable customer base of the establishment where they work.

The Master of Arts in Gastronomy and Culinary Arts (With/Without Thesis) program has been established under the Department of Gastronomy and is a graduate program that addresses national and international cuisines through practical application. Continuous changes in consumer behavior, increased demand for new tastes, sustainable demand for certain food groups, more conscious consumer behavior regarding healthy nutrition, and developments in food technology necessitate continuous change and development in the field of gastronomy.

It is critically important for the sector to renew itself periodically for sustainable success, develop and apply new techniques, and develop new products that can meet needs. In light of this information, courses planned for innovation-focused food and beverage production and design are structured to train professionals who can serve this purpose.

In the thesis-based master's program, students conduct scientific research under the supervision of a thesis advisor, write a thesis, and defend it before a jury. In the non-thesis master's program, students prepare a term project under the supervision of an advisor and present it to their advisor.


Learning Environments

Five classrooms are utilized as gastronomy laboratories. Lab.01 has a usable area of 112.84 square meters, Lab.02 and Lab.03 have 154.57 square meters, Lab.04 has 113.01 square meters, and Lab.05 has 75.63 square meters. Lab.01 has been specialized for pastry education and has a capacity of 15 students. Lab.02 and Lab.03 have been customized for culinary applications with a capacity of 24 people. Lab.04 has been developed for culinary arts with a capacity of 16 people. Lab.05 has been developed for culinary applications with a capacity of 12 people. Lab.05 is also used to support the pastry class and serves as a production area for protocol meals provided at our university. All classrooms are fully equipped with cutting boards, gastronomes, pots, pans, and all other necessary tools and equipment to conduct classes simultaneously in all laboratories. Additionally, theoretical courses can be delivered in our University's Amphitheater and classrooms of various capacities


Description
  • Possess comprehensive theoretical knowledge in the field of gastronomy and culinary arts.
  • Create innovative and creative recipes and presentations.
  • Apply various techniques through enhanced culinary skills.
  • Comprehend different culinary cultures and synthesize international flavors.
  • Evaluate food components and quality standards.
  • Acquire proficiency in menu planning and kitchen operations management.
  • Implement principles of hygiene, food safety, and quality control.
  • Assess the visual presentation and aesthetic value of food.
  • Monitor food trends and implement innovative culinary practices.
  • Develop skills in kitchen efficiency, time management, and teamwork.
  • Utilize business management principles in kitchen operations.
  • Possess knowledge about food sustainability and environmentally friendly practices.
  • Acquire the ability to conduct research related to gastronomy and culinary arts and contribute to academic studies.
  • Establish effective communication in the kitchen through enhanced communication skills.
  • Possess professional ethics and a sense of responsibility

Key Competencies

Possesses the following key competencies at an advanced superior level:

  • Reading and writing competency
  • Multilingual competency
  • Mathematical competency and competency in science, technology, and engineering
  • Digital competency
  • Personal, social, and learning to learn competency
  • Citizenship competency
  • Entrepreneurial competency
  • Cultural awareness and expression competency

Further Info

For courses in master's/doctoral programs, generally one midterm examination and one final examination are administered. In addition to written examinations, methods such as term projects, research, article writing, and presentations may also be implemented.

You can click on the course name in the Curriculum (below) for the measurement and evaluation criteria for each course.

You may review the relevant regulations and directives.

Graduate Education and Training Regulations https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/lisansustu-egitim-ve-ogrem-yonetmeligi-1119485741.pdf


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs:

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, instruction, and other activities conducted in higher education institutions.

'University Monitoring and Evaluation Reports' for higher education institutions are published annually within the framework of criteria determined by YÖK. Reports containing quantitative and qualitative assessments of higher education institutions prepared according to these reports are also shared with the public by YÖK.

A 'Foundation Higher Education Institutions Report' containing academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative assessments of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided according to the 'Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs':

  1. Formation and Approval of Educational Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.
  2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is conducted according to the education, instruction, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters.
  3. Certification: Students registered in undergraduate programs receive an undergraduate diploma upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
  4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the 'Institutional Internal Evaluation Reports' for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the 'Institutional Feedback Report' it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions given by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK indicate that quality assurance of program qualifications has been provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding qualifications determined in accordance with its legislation.

Communication Research Association (İLAD)


Access Requirements

The evaluation criteria for candidates are determined at the beginning of each term upon the recommendation of the Department Head and approval of the Institute Board. Candidates may be required to take a written/oral science examination or submit a portfolio. Students who meet the criteria and pass the examinations must complete their final registration procedures between the dates presented in the academic calendar.

Candidates must possess a bachelor's degree that is recommended by the Department Head, approved by the Institute Board, and recognized as equivalent by the Council of Higher Education (YÖK). Foreign Language and ALES (Academic Personnel and Graduate Education Entrance Examination) scores must have been obtained on valid dates determined by ÖSYM (Student Selection and Placement Center). The registration requirements for the program are determined and announced at the beginning of each term.

You may also review the relevant legislation:

Directive on Admission of International Students to Graduate Programs: https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/yabanci-uyruklu-ogrenci-adaylarinin-lisansustu-programlara-basvuru-ve-kabul-yonergesi51916405.pdf

For Foreign Students, please review the relevant web page: https://international.nisantasi.edu.tr/sayfa/prospective-students-673674


Conditions for Success
For students admitted to the Gastronomy and Culinary Arts master's program with thesis to complete their graduate education and graduate, they must successfully pass 7 courses totaling 21 credits in the first two semesters. Additionally, program students must successfully complete a seminar course in the second semester and master's thesis work in the third and fourth semesters. The minimum duration to complete the program is 4 semesters, while the maximum duration is 6 semesters. Graduate Education and Training Regulations: https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/lisansustu-egitim-ve-ogrem-yonetmeligi-1119485741.pdf Nişantaşı University Directive on the Preparation of Diplomas, Diploma Supplements, and Other Documents: https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-diploma-diploma-eki-ve-diger-belgelerin-duzenlenmesine-iliskin-yonerge511959282.pdf

Progression Paths (Relationship Type)

Upon successful completion of their educational period, our graduates will possess the knowledge and skills necessary to manage their own establishments by making a name for themselves with their artistry, particularly in food and beverage operations and hotel kitchens. Additionally, our graduates can continue their professional careers as academics with scientific titles


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Graduate Education and Training Regulation

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation"


Validity Period (If Any)

The document is always valid.


Url
Open Address